Connect with us

Testy a recenzie

Old School – nestarnúca móda – Test minimoto Kolibri 3,2 s

Publikovaný

on

Test minimoto Kolibri 3,2 s

Chcete si pripomenúť staré časy? Na Slovensku pribudla ďalšia značka skútrov a pod názvom MINIMOTO sme ich našli v Žiline, v predajni dovozcu do SR. Skútre sa už viac ako 4 roky predávajú v Nemecku a boli navrhnuté a vyrobené v súlade so značkou e-mark – t.j. bezpečnostnou normou EU. Aktuálne sú v ponuke dva modely, väčší  GT 4.0 a menší Kolibri 3,2 s. Oba sú v tejto chvíli k dispozícii iba s poldecovými 4-taktnými motormi, v každom je ale osadený iný motor. Zatiaľ čo GT 4,0 disponuje výkonom 4 k, menší, nami testovaný Kolibri má výkon 3,2 k. Momentálne sa ale pripravuje model GT so 125-tkovým motorom.

Kolibrík je proste Old School
Tento skútrik vás svojím dizajnom okamžite navedie do doby začiatku výroby a vývoja skútrov vôbec. Dominantou je dizajn retro skútra s množstvom chrómového príslušenstva na všetkých jeho častiach. Pre tento štýl je typický okrúhly, chrómom lemovaný predný svetlomet a trojica chrómových šálok ktoré tvoria prístrojový panel skútra. V klasických šálkach pred očami jazdca hľadajte klasický analógový ukazovateľ rýchlosti v strednej šálke, vľavo kontrolky smeroviek a svetiel a vpravo ukazovateľ paliva. Súčasťou skútra je i chrómovaný držiak zadného kufríka (kufor nie je v cene) a ako najväčšie plus vo výbave vidím prítomnosť bočného a hlavného stojanu v sérii, pričom bočný nie je samovracací, ale s pevnou polohou, kedy vypne a zapne zapaľovanie, presne tak ako u veľkých motocyklov. Pútavým prvkom sú i pastelové metalízované farby kapôt, skúter má až 6 farebných modifikácii. Hnedé sedadlo dotvára imidž starej školy a pravé nefalšované kovové spätné zrkadlá disponujú skutočne bezpečným širokouhlým výhľadom dozadu.

Adekvátne k cene
Kolibri stojí iba 1050 Eur (+ 210 Eur prihlásenie), čo je úplne super cena. Za túto cenu dostanete vyššie spomínanú výbavu, vpredu jednokotúčovú a vzadu bubnovú brzdu. Odlievané 10“ disky sú obuté do vcelku vysokých pneumatík (3,50 x 10) a tak skúter disponuje prirodzenou dostatočnou svetlosťou a zároveň pružnosťou tak potrebnou pre používanie v meste. Trochu som sa pousmial nad manuálom, kde je napísané: „ Je nebezpečné jazdiť na mokrej vozovke“. Kludne na mokrej vozovke jazdiť s Kolibri môžete. Pneumatiky majú smerový cestný dezén s drážkami ktoré určite dobre odvádzajú vodu, navyše som ich ohmatal a zmes je stredne mäkká, dobre priľnavá k asfaltu. Široký predný blatník zabezpečí, že vás predné koleso vodou pri jazde určite neostrieka. Takže vody sa nebojte. Ak idete na nákup, pod sedadlo vám vôjde prilba typu JET a ak potrebujete zväčšiť objem, neváhajte si dokúpiť iba za 79 Eur zadný kufrík vo farbe skútra, ktorý celkovo doplní dizajn. A ak chcete byť úplne „in“  v jednej značke, tak bez prilby to na skútri nejde a prilbu MINIMOTO vo farbe skútra dostanete už od 59 Eur a potiahnutú kožou už za 69 Eur.

Elegantná jazda
Prvé čo vás prekvapí na Kolibri je jeho ľahkosť ako pierko. Ani neviete, že držíte v ruke motorové vozidlo a vďaka nízko položenému sedadlu spoľahlivo dosiahnu na zem i nižšie postavy. Táto ľahkosť sa prejavuje nielen pri sedení, ale i pri jazde a manévrovateľnosti na mieste, parkovisku či v garáži. Skúšobná jazda okamžite presvedčí 15-ročné dievča, či staršieho človeka, že tento neškodný stroj je ovládateľný lepšie ako bicykel. Široká, bezbariérová plošina pod nohami zlepšuje vystupovanie a nastupovanie a zároveň vám bezpečne dovolí zavesiť na háčik pred kolenami tašku s nákupom, ktorá bude pevne stáť na podlahe a neuberie vám z miesta pre chodidlá. Štart je tichý, zvuk motora jemný, karburátor pracuje spoľahlivo. So 4-taktným poldecákom ale nečakajte raketové športové štarty z križovatky. Motor sa dostane hladko do vyšších otáčok a snaží sa skúter integrovať do rýchlosti mestskej premávky. Legislatíva mu povoľuje maximálku 45 km/h, ktorú skúter striktne dodržuje. Tú som prekročil ale až na dlhšej rovine, kde som dosiahol rýchlosť 50 km/h. Do kopca skúter trochu zvädol, ale vyšiel všade a prakticky bez problémov prešiel celé mesto Žilina. Keďže je určený do mesta, vďaka maximálke by som mimo mesto asi trochu zavadzal, ale dovozca poskytuje pre vyššiu rýchlosť výmenný komponent s pracovným názvom“ Zrýchľovač“. Je to vlastne výmena riadiacej jednotky a po jej výmene je motor ihneď zospodu akčnejší, stred je podobný  a maximálka dosahuje na rovnej ceste + 60 km/h. Brzdy sú adekvátne dosahovanej rýchlosti, netreba im viac. Tak, ako na parkovisku i počas jazdy oceňujem výborný prehľad premávky za mnou v spätných zrkadlách, darí sa mi skočiť do pár cestných nerovností a podvozok túto akčnú disciplínu ustál korektne. Pre bezpečnosť má skúter až dve kontrolky smeroviek a to len preto, lebo ich treba vypínať ťahom späť.

Komu si určený Kolibrík?
Určite si táto stará škola nájde a aj našla svojich priaznivcov práve vďaka svojmu dizajnu. Určený je predovšetkým pre tých, čo začínajú a potrebujú si zvyknúť na cestnú premávku v jednej stope. Taktiež ulahodí dievčatám a chlapcom čo majú 15 rokov, ale aj dospelákom, ktorí potrebujú nejako začať. Veď dnes hoc aký bicykel stojí viac ako 1000 Eur, takže za tento skúter je to doslova smiešna cena. Vďaka dobrému obutiu, správnej geometrii podvozku, jednoduchosti a ľahkosti ovládania, je to rýchlo pochopiteľný a naučiteľný strojček prakticky pre všetky generácie ľudí bez rozdielu veku. Ak napríklad pri skúšobnej jazde zistíte, že vám nestačí, alebo vek či odvaha vás nepúšťa do vyššej kubatúry, tak si vyskúšajte model GT 4.0, ktorý je iba o 200 Eur drahší. Je to skúter o triedu vyššie a ľahko znesie i dvojčlennú posádku, pretože aj keď je Kolibri dvojmiestny, spolujazdec sa bude cítiť trochu stiesnený a nemá až tak 100%-nú oporu nôh ako to je v prípade GT.  Ako ďalšie pozitívum je tu fakt, že pri fotografovaní na Mariánskom námestí v Žiline sme so skútrom vzbudili záujem a nevyhli sme sa pár otázkam, čo to je, kde sa to dá kúpiť a koľko to stojí… Ale zabudli sa spýtať koľko žerie. Odpoveď: 1,92 l na 100  km.

minimoto Kolibri 3,2 s
Cena: 1 050 Eur (+ 210 Eur prihlásenie)
Motor: 49  ccm, 4T jednovalec, Euro 2
Výkon: 3,2 k pri 8 500  ot./min.
Rozmery (D x Š x V): 1 755 x 740 x 1 140 mm
Hmotnosť / cel. hmotnosť / nádrž: 82 / 232 kg / 5 litrov

Autor: Vlado Brniak
Skúter na test zapožičal dovozca: JP&K s.r.o. Žilina
Článok bol publikovaný v časopise Motomazagín 9/2014.

Minimoto Kolibri 3,2 s – Album k testu, Motomagazín 9/2014

Advertisement

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri