Connect with us

Testy a recenzie

Športovec do každého počasia – Suzuki GSX650F

Publikovaný

on

Test Suzuki GSX650F – čítajte v Motomagazíne 7-8 / 2009 už túto sobotu na stánkoch

Motocykle Suzuki majú na Slovensku už dlhú tradíciu a nie náhodou k sebe priťahujú aj po čase stále nových priaznivcov. V poslednej dobe ponúka Suzuki okrem tradične najvyššieho štandardu aj jednu z najpriateľskejších motoriek na trhu. A to hovoríme o všetkých kategóriách. Po toľkých rokoch naháňania sa za výkonmi a podobami okruhových vlastností, sme sa dostali do fázy, kedy je najväčšie umenie ponúknuť najnovšiu techniku a vysoký výkon bez potreby policajnej uzávierky Pezinskej Baby na pol dňa… To je žiaľ realita bežných dní. Preplnené cesty kamiónmi, kaskadérmi na firemných dodávkach, alebo najnovšie ako to ja volám ?šrotovníci?, ktorí si po rokoch kúpili nový ?city car? a robia si sami rekvalifikačné jazdy v plnej premávke. Načo je mi teda 180 koní, plná cesta, neprehľadné zákruty a krátky dojazd? No a pri tejto otázke príde motorkárska dospelosť, keď človek začne hľadať niečo univerzálne a pohodlné s prijateľnou cenou.

Ja tu dnes pre vás mám presne takúto univerzálku a to Suzi GSX650F. Hneď na prvý pohľad má bližšie k športovo závislej časti motorkárov, pretože dizajn GSX-F je geneticky prevzatý z modelového radu GSX-R. Aerodynamická predná maska so združeným svetlom a ostrá zadná časť dodávajú veľmi svieži vzhľad. Klasická bielo-modrá kombinácia Suzuki navyše GSX veľmi pristane. Nie je to žiadna extravagancia na štýl KTM, alebo BMW, ale pre tento typ motocykla to ani nie je vhodné. Je to presným vyjadrením cieľovej skupiny, pre ktorú je určená. Rozumní skúsení jazdci s chuťou bezpečne cestovať, mladí ambiciózni chalani, ktorí naberajú skúsenosti, alebo športovo založené dámy, ktorým táto motorka veľmi, veľmi, ale naozaj veľmi pristane (v chlapskej terminológií sa im hodí ako ?riť na šerbeľ?). A hneď mi to aj potvrdili dve kočky (jedna v čiernej a druhá bielo-modrej kombinácií) na výjazde v okolí ZA, keď som si kvôli nim ani nevedel poriadne zlízať zmrzlinu, tak ma bolel krk. Prečo je to tak??? Úplne jednoduché…

Celý test si budete môcť prečítať už v najbližšom vydaní letného dvojčíslaMotomagazínu 7-8 / 2009, ktorý bude v predaji od 20. 06. 2009.

Suzuki GSX650F
MOTOR

Typ: kvapalinou chladený štvortaktný radový štvorvalec, rozvod DOHC, 16 ventilov
Vŕtanie x zdvih: 65,5 x 48,7 mm
Zdvihový objem: 656 ccm
Kompresný pomer: 11,5 : 1
Max. výkon: 85 k pri 10 500 ot./min
Max. krútiaci moment: 61,5 Nm pri 8 900 ot./min
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: elektronické
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK
Rám: dvojitý chrbticový pozváraný z oceľových rúrok
Rozmery (D x Š x V): 2 130 x 760 x 1 225 mm
Rázvor: 1 470 mm
Výška sedla: 770 mm
Objem palivovej nádrže: 19 l
Pneu: vpredu:120/70 – 17, vzadu:160/60 – 17
Pruženie: vpredu: klasická teleskopická vidlica, priemer klzákov 41 mm, vzadu: centrálne umiestnená pružiaca jednotka
Brzdy: vpredu: 2 x kotúč, vzadu: kotúčová
Hmotnosť: 241 kg (prevádzková hmotnosť)
Cena: 6 800 Eur (204 857 Sk)

Text: E. Chudovský, foto: V. Brniak

Športovec do každého počasia

5 komentárov

5 Comments

  1. bezdooo

    18. júna 2009 at 14:25

    Neviem preco mam pocit, ako keby dizajneri pocheali zadnu cast a vyfuk dizajnovo na urovni 1996

  2. Bubo

    18. júna 2009 at 20:01

    … a na konci videa záber tuším na Slotov Twinstar. 😁

  3. Frank

    19. júna 2009 at 6:43

    Celkom pekná moterečka, 🙂 Len na tom videu ste mohli trochu viac popracovať. Inak OK

  4. VladiB

    19. júna 2009 at 7:52

    Frank Video je len doplnok, nie je pre nás prioritou, testujeme cez 50 motoriek a xx príslušenstva v sezóne , robiť ku každému testu krátkometrážne video s titulkami – to necháme na iných. Nedá sa to stihnúť, ide len o krátke video – priblíženie motorky, zvuková kulisa a podobne…

  5. campa

    20. júna 2009 at 8:21

    Frank, čo sme TV! 😉 😀 👋

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri