Z minuloročnej lásky na prvý pohľad je tento rok už láska stará, ktorá však našťastie podľa slov klasikov nikdy nehrdzavie. Tak ako som minulý rok s nadšením vyskúšal vtedajšiu novinku CBF1000, s rovnakým nadšením sadám na model 2007 vybavený ABS a kufrom.
Označenie CBF známe už niekoľko rokov z menších kubatúr sa prezentuje ako univerzálny a pohodový motocykel na rôzne použitie. Minuloročná CBF1000 už zďaleka nie je až tak horúcou novinkou na motocyklovom trhu, aby sme používali slovník plný superlatívov a bezhraničného nadšenia. Určite však doplniť túto radu o litrový objem bola veľmi správna voľba, pretože vyvážené a pohodlné motocykle sa vždy dobre predávali a budú predávať. Tento krát však konštruktérsky team zašiel oveľa ďalej, než by sme očakávali. Do rámu totiž osadili motor, ktorého korene siahajú až do ultimatívnej litrovej CBR-ky. Pôvodná hodnota 172 koní (!!!) je extrémna aj na superšportového darcu, nieto ešte na nový a priateľský motocykel. Preto nastalo čarovanie so vstrekovaním a časovaním, zmenené boli aj priemery nasávania a výfuku, čoho výsledkom je ?iba? 98 koní. Zámerne píšem ?iba? v úvodzovkách, pretože tento pokles výkonu takmer na polovicu priniesol vynikajúci priebeh krútiaceho momentu do nízkych a stredných otáčok. Mať k dispozícii celých 97 Nm vrcholiacich už pri 6 500 otáčkach za minútu je na tento typ motocykla priam ideálne. Odráža sa to v excelentnom záťahu prakticky už od otáčok nad voľnobehom, kedy nie je potrebné časté radenie šesťstupňovej prevodovky. K takto naladenému motoru už bolo samozrejmé pripojiť tie najlepšie komponenty z vlastnej dielne. Rám typu Mono backbone je s miernymi úpravami a zosilnením prevzatý z typovo staršieho CBF600. Dvojité kotúčové brzdy vpredu vybavené CBS (Combi Braked System) a ABS o priemere 296 mm a štvorpiestikovými strmeňmi sú svojím pôsobením ukážkou vyzretej a technicky vyspelej kombinácie sily, účinku a ochrany pred zablokovaním. Vzadu im pomáha jeden kotúč o priemere 240 mm s jednopiestikovým strmeňom a takisto s ABS. Odpruženie je opäť to najlepšie čo pre relatívne dostupného a športového turistu našli. Vpredu dvojica klasických teleskopov, vzadu centrálny systém Pro-Link. Komfort stelesnený do malej prednej polokapotáže a nastaviteľných ergonomických prvkov hodnotím ako veľmi účelný a dobrý. Samotné sedlo si môžete po menšej operácii s imbusovými kľúčmi napolohovať v rozsahu troch centimetrov, čo rozhodne nie je málo. Stred výšky nad zemou je okolo 80 cm. Čelné plexisklo je rovnako nastaviteľné, aj keď v tej najvyššej polohe ma s mojimi 186 cm neochránil od náporu vetra na prilbu. Väčšie turistické by to vyriešilo na sto percent… Bonusom k tomuto motocyklu je bohatá doplnková výbava, ktorá číta až 34 položiek od kufríkov, tašiek, krytov, samolepiacich ochranných krytov až po vyhrievané rukoväte či 12 V zásuvku. Na našej testovanej mašine sme mali dva zadné držiaky nahradené zváranou konštrukciou s madlami a plošinou osadenou kufríkom. Ten bol samozrejme vo farbe karosérie a oplýval nadštandardným vnútorným priestorom. K tomu ešte pridať dva bočné a šup k Stredozemnému moru…:-)
Jazdné dojmy
Tento motocykel je všetko čo potrebujete. Na diaľnici je to vytrvalý bežec a cestovný turista, v meste obratný a rýchly naháč a v sérii zákrut za sebou rýchly športovec. Ladenie motora zdanlivo s nedostatkom koní oproti pôvodnej CBR-ke však svojou buldočou, no pritom ale proporcionálne dávkovanou silou presvedčí každého neveriaceho Tomáša a nech sa volá trebárs aj Miro či Vlado… 🙂 Záber je plynulý už niečo málo nad voľnobehom a na päťke či šestke môžete pri jazde po vidieku v dedinke spomaliť až na predpísanú rýchlosť, a pri poslednej ?preškrtnutej? tabuli opäť s tým istým prevodovým stupňom pridať. Motor ochotne práskne do koní a nejaký ?silný elektromotor? vás bez akéhokoľvek zaváhania či nebodaj trhania vytiahne znova na cestovnú rýchlosť. No ani v otáčkach to nie je nijaký baránok. Stačí podradiť, naložiť plný a už cítite ako sa predné koleso nadľahčuje. Ísť na maximum otáčok znamená na nižšom prevodovom stupni aj okolo dvesto. Po diaľnici sa to na šiesty prevodový stupeň blíži pomaly k 240 km/h, ale tu sa už červené pole otáčkomera nedá dosiahnuť. Navyše to celé skúšam s rizikom straty vodičáku a na veľmi krátku dobu. V prípade, že by sa na diaľnici podarilo presadiť 160-ku, tak pre CBF je to ideálna cestovná rýchlosť. Pri 130-tke je to predsa len na takejto mašine trošku nuda. Ak plánujete využívať strop z potenciálu CBF 1000 a priblížiť ho viac k športovej kategórii, odporúčam dokúpiť a doinštalovať tlmič riadenia, ktorý sa v takýchto situáciách určite zíde. Riadidlá totiž v niektorých ostrejších režimoch jazdy mierne zakmitávali. Veľmi potešiteľným javom a pre turistov silným argumentom je prijateľná spotreba. Ak sa vydáte na cestu a motor si necháte monotónne priasť v optimálnych otáčkach, odmenení budete spotrebou okolo 5 litrov. Priemer však môže byť aj osem litríkov, ale to už budete musieť poriadne zatiahnuť opraty a využívať všetko čo sa v tomto motocykli ukrýva. Naozaj nechápem mnohé reakcie zahraničných novinárov, ktorí písali, že je to skvelá motorka, ale škoda, že bez emócii (koniec citátu). Nesúhlasím s tým, pretože ja som si na nej užil maximum emócií. Svojou všestrannosťou ma oslovila ako v meste v kolóne áut, tak aj jazdou po malokarpatských serpentínach. Padne mimoriadne do ruky a svojou obratnosťou pôsobí ako 600-vka. Prejavom pôsobí však presne ako sa na liter patrí. V nízkych otáčkach silno a kultivovane, v tých vyšších drzo a vyzývavo. Nie som typ, ktorý potrebuje ostrý a jedovatý extrém a od mladého a nevybúreného jazdca ma delí zopár rokov (ba až desaťročí.. ), ale tento priebeh mi sadol ako ?detská riť na šerbel?. Jednoducho povedané, Honda CBF1000 je ideálnym strojom pre zrelých jazdcov, ktorí už vedia čo chcú a nepotrebujú mašinu obmieňať každé dva roky. Nijako neohúri extravagantným vzhľadom či papierovými výkonmi, ale dokonale opantá svojimi vlastnosťami. Vďaka tomu táto Hondička ?hrozí? veľmi dlhým a trvalým vzťahom, pretože ponúka naozaj všetko, čo v danej chvíli potrebujete. Veď viete ako je to s láskou na prvý pohľad, ta nikdy nehrdzavie. Pre mňa je to jeden z najlepších a najuniverzálnejších štvorvalcov na akom som kedy sedel.
+ – pružný a výkonný motor, nastaviteľná ergonómia, pohodlie, všestrannosť, brzdy
– – chýbajúci tlmič riadenia pri športovej jazde
Motocykel na test zapožičal: Honda Slovakia, spol s r. o.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
xj900
9. júla 2008 at 19:53
Skoda ze nema kardan.