Test KTM 990 Adventure ABS S Adventure na Grossglockner
Jeden z najlepšie vybavených športovo turistických motocyklov z rakúskej KTM je práve model 990 Adventure. Pôvodne sme mali mať k dispozícii model R ? novinku pre r. 2009, ale nestalo sa tak a v garáži sa nám ocitol sériový klasický model s protiblokovacím systémom ABS. Avšak i tento model bol pre rok 2009 čiastočne upravený a nastalo v jeho konštrukcii niekoľko základných zmien.
Inovácia motora Motorická časť bola zasiahnutá najviac a zmenili sa hodnoty výkonu i krútiaceho momentu. Aby sa toto udialo, boli prepracované hlavy valcov i kľukový hriadeľ. Navyše piest je odľahčený s mierne zmeneným profilom. Zmysel týchto zmien bol premietnutý do zvýšenia výkonu v spodných otáčkach. Táto zmena priniesla novinku v tom, že netreba pri prvej technickej prehliadke nastavovať ventily. Výkon sa zvýšil o 8 k na terajších 106 k. Nový manažment motora viedol k zlepšeniu studených štartov, zmierneniu záťaže v spodných otáčkach a zoptimalizoval miešanie paliva pre normu Euro 3. Zároveň má na starosti kompenzáciu prevádzkových zmien pre prácu motora v rozličných nadmorských výškach a celkovo sa zmeny prejavili aj v nízkej spotrebe paliva.
Zmeny k lepšiemu Viete o tom, že hlavný oceľový rám Adventure váži iba 11 kg?! K nemu je pripevnený podporný rám prispôsobený na montáž originál KTM bočných i zadného kufra. Podporný rám z časti drží úplne nové oceľové koncovky zvodov, pričom každá z nich má vlastný katalyzátor. Tesne pred nimi sa nachádza rýchle nastavovanie centrálneho pruženia a nemôžem zabudnúť ani na plne nastaviteľné predné pruženie útlmu i predpätia. Dvojitá nádrž so samostatným tankovaním je vyrobená z nerozbitného nylonu, navyše z časti je krytá plastovými chráničmi. Ak ju len predsa prerazíte, je dvojdielna s dvoma tankovacími hrdlami a prerazenú nádrž uzavriete a používate iba nepoškodenú. Prepracovaný bola i palubná doska, ktorá teraz ponúka viac informácii a nájdete tu i zásuvku na 12V, tlačidlo výstražných svetiel i vypínanie ABS…
Celý test si môžete prečítať v Motomagazíne č.: 10/2009, ktorý nájdete v stánkoch už od budúceho pondelka, 21-vého septembra.
KTM 990 Adventure ABS MOTOR Typ: kvapalinou chladený štvortaktný dvojvalec do "V", rozvod DOHC, 8 ventilov
Vŕtanie x zdvih: 101 x 62,4 mm
Zdvihový objem: 999 ccm
Kompresný pomer: 11,5 : 1
Max. výkon: 106 k pri 8 250 ot./min.
Max. krútiaci moment: 100 Nm pri 6 750 ot./min.
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: elektronické
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK Rám: priestorový pozváraný z chrómmolybdénových rúrok
Rozmery (D x Š x V): výrobca neudáva
Rázvor: 1 570 mm
Výška sedla: 860 mm
Objem palivovej nádrže: 23,5 l
Pneu: vpredu: 90/90 ? 21, vzadu: 150/70 ? 18
Pruženie: vpredu: teleskopická vidlica typu upside-down, zdvih 210 mm, vzadu: jeden centrálne uložený tlmič pruženia, zdvih 210 mm
Brzdy: vpredu: 2 x kotúčová, priemer kotúča 300 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 240 mm
+ dvojkanálový systém ABS
Hmotnosť: 209 kg so suchou nádržou
Cena: 13 300 ? (400 675,80 Sk)
Síce som sa dušoval, že nič oranžové už v garáži nechcem, no týmto smerom ma to stále ťahá … 🙄
Vlado, nepotrebuješ niekoho na redakčné testy?
aj ja by som sa zas po dlhšej odmlke šiel niekde poturistikovať za „služobný“ benzín 😈
MartineR Nikdy nevieš aj to sa môže stať ZOMBY Je to upútavka na test v Motomagazíne č.: 10, možno v hluchých mesiacoch cez zimu len kvôli tebe pripojíme úplný test. Ale čo ti môžem povedať hneď nie sú to len superchvály, je tam dosť vecí čo aj sklamú. Neexistuje dokonalá motorka raptor 100 % vlastná tvorba, čítal si len začiatok, tie fakty tu musia byť z princípu, tie sú predsa dané
ZOMBY 16000 to by som potreboval na nej najazdiť aj ja dlhodobo, lebo som počul rôzne veci od rôznych majiteľov ADV a sú to veci, na ktorých mojich cca 1700 km asi nemohlo dozrieť
Cervo jasne ze nemam problem aj by som dake clanky dal len mi to tu nezverejnia ze mam vela pravopisnych chyb a nepouzivam diakrytiku – nesplnam standart 😁.Dobre vlastnosti spominat nebudem tych bude kopec v redacnom texte 😁
tak toto su veci co ma seru
vstrekovanie na ktm je sakra citlive ak sces robyt daco na 1 pomaly mas daky tasi teren a nedajboch si nalozeny tak musis byt sakra sustredeny na plny trocha pohnes pravacku a ten nabuchany motor ta vystreli jako raketu:). proste to snou skube pri malych rychlostiach bol som vservise dali mi tam dake nove mapy ale i tak je to ako tu uz niekto spominal jazda na zdutej koze ;). Vratim sa k motoru triumphu to je proste lahodka tak plynuly a krasny zatach ako ma triumph som este nezazil!!!!
Dalsia vec je spotreba zere to ak dobre kalkulujem s galonoch okolo 6 az 6.5 litra, to by ma ani tak nesralo ked tu je benzin za babku ale nadrz e su male dojazd na plnu nadrz mam 220 km a to je sakra malo na turisticku moto co KTM o sebe tvrdi 🙂
Vymena oleja to je katastrofa musis rozebrat pol motorky aby si vymenel olej a filter. Ja uz mam vtom taku prax ze mam ktm dole s plastou aj poslepiacky 😁.
teraz drobnosti – stojan je dost vysoky takze staci maly naklon a je tasko motorku postavit aby sa neprevratila v terene ten stojan zasa ocenite uz pracujem na nastavitelnom .
clovek si musi zvyknut na napor vzduchu pri vyssich rychlostiach.
A toto je srandovna vec originalne ma KTM obute pirelli (su to skvele gumi na ceste sa deru rychlo ale su super nastrkove cesty) akonahle predna guma je asi v tak 3/4 ojazdena zacne vam hadzat riadidlami ako keby ste mali povolene lozisko riadidiel alebo zle nastavene tlmice. uz som hovoril s chalanmi co maju ktm o tom mio to potvrdili. Do 70 km/hod to neucite a potom to zacne skoro som sa na tom vyhlusel!
No a ked si otvorite servisnu knisku a vidite tie frekvenicie servisnych prehliadok a pri cenach servisu v usa vas obleje pot 😉
A ked mi motorka stala v garazi asi 5 tyzdnou som chcel nastartovat stlacim starter motorka sa proste len vypla a zapla sama 😁 tak ti ktm oznami ze ma slabu bateriu:)
Nabuduce dobre vlastnosti ale na to budem potrebovat vacsi priestor 😁 😈
citlivy plyn prekazal nielen mne, dokonca aj na dvojke to poskakovalo… naopak na tigri som sa povozil sice len „po dvore“ ale ten motor triumph je skratka bomba v najlepsom slova zmysle (len vecna skoda ze na toho noveho dali cestne disky takze stuplne neobujes)
bozsky kaja sa rovnako stazuje presne na tie iste veci co si popisal ty (mala nadrz, trasenie rajd a drahy servis) + mu prekaza (a to by vadilo aj mne) ze ta motorka ma v 21 storoci dusove gumy co je pri pripadnom defekte robota naviac (pritom aprilia a BMW maju davno vymyslene vypletane rafy na bezdusove gumy, stacilo len okopcit) + jeho adventure S ma sedlo o ktorom sa vyjadruje ako o trestnej lavici
a uplne na zaver ti musim dat za pravdu, cisto do terenu je bezdebaty lepsia KTM ale ako vsestranny adventure turista v mojich ociach ma stale niekolko nedostatkov
Pardon teda testu Adventure,
je to presne tak ako píšete obaja, bez debaty, citlivý plyn, motorka na spodku trhá, treba pracovať so spojkou, kamenné sedadlo, ja som mal dojazd cca 250 ? 270 km na jednu nádrž, navyše nie dobre pracujúci štít vo vysokých rýchlostiach, ale tých dobrých vlastností bolo oveľa viac, všetko som hodil do testu
No ja mam na nej najazdenych tiez cca 15000 za rok a asi rovnake vyhrady- sedlo celkom v pohode… to zase neviem porovnat-lepsie som este nesedlal iba porovnatelne.
Servis je dost drahy to je pravda, ale co uz, zatial spolahliva na 100%. Servisne intervaly vnimam celkom pozitivne, na to co s nou vsetko postvaram, tak tusim viem preco su take caste.
Vymena oleja dost komplikovana -iiba co som cital (zatial som to ja neriesil-kvoli zaruke iba v servise)
Citlivost plynu je dost vysoka, ale nejako to uz nevnimam, je pravda ze v terene dost spojkujem.
Momentalne mam spotrebu taku, ze som sam nabaleny absolvoval ukrajinu po cestach necestach za priemer 6,4l/100km, Vo dvojici to byva viac, asi nejakych 6,8-7 Do sucha som na nadrz este nesiel, ale tankoval som uz aj po cca 290km nieco cez 19l. Rezerva svietila uz asi pri 230km.Cisto teren si popytala uz aj nejakych 8,5l.
No a s tym bocnym stojanom sa tiez dost niekedy natrapim ako pisal Zomby.
tusim v zime nebola nastartovana tiez nejakych 6tyzdnov a chytila na brnk…
Na plexi si chcem dokupit deflektor, ale tiez sa to da prezit…nejde ani o napor vetra ako o turbulencie.
Predna original Pirelli ja fakt na hovno, kmitalo mi to dost najma pri 70km/h, prezutim na stuploidne Karoo sa to paradoxne odstranilo.
To ZOMBY:
nezabudni pri kazdej vymene vypucovat aj sitko nad pretlakovym ventilom z olejoveho zasobnika,sitko pod lamelami a trysku nad spojkovou tyckou.byva tam dost sraciek.
Aáááá došla mi eine Strafe z rakúskej diaľničnej polície. Tak toto má Adventure u mňa mínus. 30 Eur povolená 130, prekročená 147, tolerancia radaru 5 km. Na druhej strane na našej diaľnici by to bolo asi raz toľko.
Ked daco idem robyt na KTM vzdy kukam tieto linky [linka]
alebo [linka]
a samozrejme http://www.advrider.com francuz ja som tam zatal nemal az tak moc bordelu 🙂 inak nastavujes si volu ventilov sam ci to zverujes do ruk skusenym mechanikom 😁😁he 😉 😁
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
MartineR
16. septembra 2009 at 11:38
Síce som sa dušoval, že nič oranžové už v garáži nechcem, no týmto smerom ma to stále ťahá … 🙄
Vlado, nepotrebuješ niekoho na redakčné testy?
aj ja by som sa zas po dlhšej odmlke šiel niekde poturistikovať za „služobný“ benzín 😈
AIR
16. septembra 2009 at 11:48
Tak veru pekna masinka, niekedy casto premyslam, ci nezmenit styl tymto smerom… 🤐 🤐 🤐
aj ked traktor je traktor
pri tych foteckach som si zaspominal na moju augustovu navstevu onych ciest v nadmorskych vyskach na Grossglockneri
ZOMBY
16. septembra 2009 at 12:08
Skoda ze ten test tu nezverejnia rad by som si precital ako ju zohovaraju 🙂
AMIS
16. septembra 2009 at 18:41
Endurko ako sa patrí 😉
dusik
16. septembra 2009 at 18:49
Mňam mňam, tečú mi sliny 🙂
raptor
16. septembra 2009 at 20:26
To sa prekladal reklamny bulletin?
Cervo
17. septembra 2009 at 5:56
MartineR si sa cez vikend previezol na tej mojej tak ti to neda spavat co? 😈
MartineR
17. septembra 2009 at 6:35
Cervo nerád to priznávam, no je to tak 😈
Cervo
17. septembra 2009 at 7:09
To vies, prva davka je zadarmo 😁
VladiB
17. septembra 2009 at 7:11
MartineR Nikdy nevieš aj to sa môže stať
ZOMBY Je to upútavka na test v Motomagazíne č.: 10, možno v hluchých mesiacoch cez zimu len kvôli tebe pripojíme úplný test. Ale čo ti môžem povedať hneď nie sú to len superchvály, je tam dosť vecí čo aj sklamú. Neexistuje dokonalá motorka
raptor 100 % vlastná tvorba, čítal si len začiatok, tie fakty tu musia byť z princípu, tie sú predsa dané
MartineR
17. septembra 2009 at 7:11
Cervo je to prudko návykové ? 😈
ZOMBY
17. septembra 2009 at 12:08
VladiB no ja uz mam 16 000 najazdene na tej mojej takze som len zvedavi ako ju vy hodnoti a slabych miest par veru je co aj mna seru!
VladiB
17. septembra 2009 at 13:37
ZOMBY 16000 to by som potreboval na nej najazdiť aj ja dlhodobo, lebo som počul rôzne veci od rôznych majiteľov ADV a sú to veci, na ktorých mojich cca 1700 km asi nemohlo dozrieť
Express
17. septembra 2009 at 16:05
Ja si dufam konecne precitam test dobry test na tuto moto, uz sa tesim
Cervo
17. septembra 2009 at 18:31
Zombyyy co ta na nej serie? prosim napis velmi ma to zaujima, ked chces tak otvorene ak nie tak na email.Dakujem
MartineR ani sa nepytaj 🙂
ZOMBY
18. septembra 2009 at 1:10
Cervo jasne ze nemam problem aj by som dake clanky dal len mi to tu nezverejnia ze mam vela pravopisnych chyb a nepouzivam diakrytiku – nesplnam standart 😁.Dobre vlastnosti spominat nebudem tych bude kopec v redacnom texte 😁
tak toto su veci co ma seru
vstrekovanie na ktm je sakra citlive ak sces robyt daco na 1 pomaly mas daky tasi teren a nedajboch si nalozeny tak musis byt sakra sustredeny na plny trocha pohnes pravacku a ten nabuchany motor ta vystreli jako raketu:). proste to snou skube pri malych rychlostiach bol som vservise dali mi tam dake nove mapy ale i tak je to ako tu uz niekto spominal jazda na zdutej koze ;). Vratim sa k motoru triumphu to je proste lahodka tak plynuly a krasny zatach ako ma triumph som este nezazil!!!!
Dalsia vec je spotreba zere to ak dobre kalkulujem s galonoch okolo 6 az 6.5 litra, to by ma ani tak nesralo ked tu je benzin za babku ale nadrz e su male dojazd na plnu nadrz mam 220 km a to je sakra malo na turisticku moto co KTM o sebe tvrdi 🙂
Vymena oleja to je katastrofa musis rozebrat pol motorky aby si vymenel olej a filter. Ja uz mam vtom taku prax ze mam ktm dole s plastou aj poslepiacky 😁.
teraz drobnosti – stojan je dost vysoky takze staci maly naklon a je tasko motorku postavit aby sa neprevratila v terene ten stojan zasa ocenite uz pracujem na nastavitelnom .
clovek si musi zvyknut na napor vzduchu pri vyssich rychlostiach.
A toto je srandovna vec originalne ma KTM obute pirelli (su to skvele gumi na ceste sa deru rychlo ale su super nastrkove cesty) akonahle predna guma je asi v tak 3/4 ojazdena zacne vam hadzat riadidlami ako keby ste mali povolene lozisko riadidiel alebo zle nastavene tlmice. uz som hovoril s chalanmi co maju ktm o tom mio to potvrdili. Do 70 km/hod to neucite a potom to zacne skoro som sa na tom vyhlusel!
No a ked si otvorite servisnu knisku a vidite tie frekvenicie servisnych prehliadok a pri cenach servisu v usa vas obleje pot 😉
A ked mi motorka stala v garazi asi 5 tyzdnou som chcel nastartovat stlacim starter motorka sa proste len vypla a zapla sama 😁 tak ti ktm oznami ze ma slabu bateriu:)
Nabuduce dobre vlastnosti ale na to budem potrebovat vacsi priestor 😁 😈
MartineR
18. septembra 2009 at 6:41
Cervo včera som vybehol trošku na trať s LC4. čosi tá orandžáda má do seba 😈
raptor
18. septembra 2009 at 6:54
Zomby myslim ze sa po dlhom case vzacne zhodneme
citlivy plyn prekazal nielen mne, dokonca aj na dvojke to poskakovalo… naopak na tigri som sa povozil sice len „po dvore“ ale ten motor triumph je skratka bomba v najlepsom slova zmysle (len vecna skoda ze na toho noveho dali cestne disky takze stuplne neobujes)
bozsky kaja sa rovnako stazuje presne na tie iste veci co si popisal ty (mala nadrz, trasenie rajd a drahy servis) + mu prekaza (a to by vadilo aj mne) ze ta motorka ma v 21 storoci dusove gumy co je pri pripadnom defekte robota naviac (pritom aprilia a BMW maju davno vymyslene vypletane rafy na bezdusove gumy, stacilo len okopcit) + jeho adventure S ma sedlo o ktorom sa vyjadruje ako o trestnej lavici
a uplne na zaver ti musim dat za pravdu, cisto do terenu je bezdebaty lepsia KTM ale ako vsestranny adventure turista v mojich ociach ma stale niekolko nedostatkov
VladiB
18. septembra 2009 at 7:16
ZOMBY raptor Týmto vás obviňujem oboch zo špionáže tetu ADV v mojom redakčnom PC 😀
VladiB
18. septembra 2009 at 8:10
Pardon teda testu Adventure,
je to presne tak ako píšete obaja, bez debaty, citlivý plyn, motorka na spodku trhá, treba pracovať so spojkou, kamenné sedadlo, ja som mal dojazd cca 250 ? 270 km na jednu nádrž, navyše nie dobre pracujúci štít vo vysokých rýchlostiach, ale tých dobrých vlastností bolo oveľa viac, všetko som hodil do testu
AMIS
18. septembra 2009 at 9:14
Vau tak, to ja mám lepší dojazd??? 😕 😟 nescem ju ☹️
Cervo
18. septembra 2009 at 10:48
No ja mam na nej najazdenych tiez cca 15000 za rok a asi rovnake vyhrady- sedlo celkom v pohode… to zase neviem porovnat-lepsie som este nesedlal iba porovnatelne.
Servis je dost drahy to je pravda, ale co uz, zatial spolahliva na 100%. Servisne intervaly vnimam celkom pozitivne, na to co s nou vsetko postvaram, tak tusim viem preco su take caste.
Vymena oleja dost komplikovana -iiba co som cital (zatial som to ja neriesil-kvoli zaruke iba v servise)
Citlivost plynu je dost vysoka, ale nejako to uz nevnimam, je pravda ze v terene dost spojkujem.
Momentalne mam spotrebu taku, ze som sam nabaleny absolvoval ukrajinu po cestach necestach za priemer 6,4l/100km, Vo dvojici to byva viac, asi nejakych 6,8-7 Do sucha som na nadrz este nesiel, ale tankoval som uz aj po cca 290km nieco cez 19l. Rezerva svietila uz asi pri 230km.Cisto teren si popytala uz aj nejakych 8,5l.
No a s tym bocnym stojanom sa tiez dost niekedy natrapim ako pisal Zomby.
tusim v zime nebola nastartovana tiez nejakych 6tyzdnov a chytila na brnk…
Na plexi si chcem dokupit deflektor, ale tiez sa to da prezit…nejde ani o napor vetra ako o turbulencie.
Predna original Pirelli ja fakt na hovno, kmitalo mi to dost najma pri 70km/h, prezutim na stuploidne Karoo sa to paradoxne odstranilo.
francuz
21. septembra 2009 at 11:12
To ZOMBY:
nezabudni pri kazdej vymene vypucovat aj sitko nad pretlakovym ventilom z olejoveho zasobnika,sitko pod lamelami a trysku nad spojkovou tyckou.byva tam dost sraciek.
raptor
21. septembra 2009 at 11:38
A prevrtat diery v spojkovom kosi aby slo dnu viac oleja
VladiB
21. septembra 2009 at 19:14
Aáááá došla mi eine Strafe z rakúskej diaľničnej polície. Tak toto má Adventure u mňa mínus. 30 Eur povolená 130, prekročená 147, tolerancia radaru 5 km. Na druhej strane na našej diaľnici by to bolo asi raz toľko.
ZOMBY
21. septembra 2009 at 22:18
Ked daco idem robyt na KTM vzdy kukam tieto linky [linka]
alebo
[linka]
a samozrejme http://www.advrider.com
francuz ja som tam zatal nemal az tak moc bordelu 🙂 inak nastavujes si volu ventilov sam ci to zverujes do ruk skusenym mechanikom 😁😁he 😉 😁
duroslav
21. septembra 2009 at 22:48
Rakusko za 30 e? U nas 50 e, nedavno som to „tenkrat poprve“ pocitil…zmrdi, keby mame 2x take platy ako rakusaci, tak nepoviem… ☹️
francuz
22. septembra 2009 at 7:02
Nechavam si to robit v Tempuse v Bratislave))))
raptor
22. septembra 2009 at 7:15
Francuz 😀 😁 😁 😁 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣