Connect with us

Testy a recenzie

Ducati Monster 1100 – Liek na všetko

Publikovaný

on

Test Ducati Monster 1100
Liek na všetko

Mal som možnosť si skúsiť nový monster 696 a sklamaný som nebol. Frflal som síce, že je o niečo extrémnejší ako jeho predchodca 695 – no ten motor ma dostal. Keď prišla možnosť testovať Monster 1100 ako novinku, potešil som sa. Zároveň som si ale uvedomil akú má tento model smolu.

Neprávom v tieni
Monster sa začal predávať ako novinka súbežne po boku výkonného Streetfightra. To samozrejme stiahlo pozornosť na 155 ?koňové? peklo vážiace len 169 kg. S úctou menšieho brata sa Monster krčil vedľa súrodenca. A to nemusel. Nik ani netušil, aká úžasná táto motorka je. Ani ja. Monster tu máme už od roku 1992 a zmena prišla až teraz. Stále zostalo zachované to základné ponímanie: Motor + rám + kolesá… ostatné je zbytočné. Základom zostal nesmrteľný dvojventilový dvojvalec do ?L? s desmodromickým rozvodom o výkone 95 koní a s krútiacim momentom 10 3Nm pri 6 000 otáčkach. Siemens dodal vstrekovanie a celé to na zadné koleso ?Enkey? prenáša šesťstupňová prevodovka cez (ako inak J) suchú viaclamelovú spojku. Každá Ducati má už sériovo výfukovú sústavu Remus a tu to nie je inak. Zvuk je krásny. Takto majú spievať dva valce. No a priehradkový rám musí byť, veď každá táto oceľová rúrka znesie a vydrží viac ako čokoľvek iné. Vedia to už aj v KTM. Samozrejmosťou je u Ducati už aj DDA, čo znamená Ducati Data Analyser. Dokúpiš CD, kľúč na sťahovanie a po večeroch sleduješ výkonovú mapu ako si jazdil. Sranda? Bohová…

Celý test si môžete prečítať v Motomagazíne č.: 10/2009, ktorý nájdete v stánkoch už od budúceho pondelka, 21-vého septembra.

Ducati Monster 1100
MOTOR
Typ: vzduchom chladený štvortaktný 2-valec do "L", rozvod desmodromický, 4 ventily
Vŕtanie x zdvih: 98 x 71,5 mm
Zdvihový objem: 1 078 ccm
Kompresný pomer: 10,7 : 1
Max. výkon: 95 k pri 7 500 ot./min.
Max. krútiaci moment: 103 Nm pri 6 000 ot./min.
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: elektronické
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK
Rám: priestorový pozváraný z oceľových rúrok
Rozmery (D x Š x V): 2 121 x ? x 1 149 mm
Rázvor: 1 450 mm
Výška sedla: 810 mm
Objem palivovej nádrže: 15 l
Pneu: vpredu:120/70 ? 17, vzadu: 180/55 – 17
Pruženie: vpredu: teleskopická vidlica typu upside-down, priemer klzákov 43 mm, zdvih 130 mm, vzadu: jeden centrálny tlmič pruženia, zdvih 148 mm
Brzdy: vpredu: 2x kotúčová, priemer kotúča 320 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 245 mm
Hmotnosť: 169 kg
Cena: 11 000 ? (331386,00 Sk)

Text: Dušan ?Campa? Lysák, foto: V. Brniak

Ducati Monster 1100

5 komentárov

5 Comments

  1. AMIS

    15. septembra 2009 at 21:20

    Litráša by som aj mohol 😈

  2. ZOMBY

    15. septembra 2009 at 23:37

    Celych 7 % videa ste premarnili na cizmy 😉

  3. campa

    16. septembra 2009 at 6:46

    Zomby, ber to tak, že ich mám rád 🙂 …

  4. Dragon

    16. septembra 2009 at 14:03

    campa – a čo vravíš na video? 😉

  5. campa

    16. septembra 2009 at 15:32

    😀 … spokojnosť kolega, spokojnosť….

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri