Connect with us

Testy a recenzie

Veľký porovnávací test – RC8R, YZF-R1, 1198, RSV4

Publikovaný

on

Štyri radikálne rozdielne superbiky s jedným spoločným cieľom: vystreliť zo zákruty čo najrýchlejšie…

Motor Yamahy bol vyvinutý s úmyslom dať R1-ke výhodu vo výjazdoch zo zákrut. Vyvinutý tak, aby mohol jazdec akcelerovať a vyraziť zo zákruty maximálne rýchlo. V konečnom dôsledku zmeniť charakteristiku výkonu, ktorá by nebola ako klasický radový štvorvalec. Toto ho posúva na úroveň ?véčkových? dvoj- a štvorvalcov, ktoré sú v tomto naozaj dobré. Otázkou je, má niekto z nich výhodu?

2009 KTM RC8R 159 k
Uchádzač so skratkou pretekárskeho seriálu v mene je RC8R vážnym kandidátom na okruhu aj na ceste.

2009 Yamaha YZF-R1 159 k
Radový štvorvalec, ktorý bol vyvinutý za účelom získania maximálnej trakcie a predĺženia životnosti pneumatík podobne ako u dvojvalca, ale so všetkými výhodami štvorvalca.

2009 Ducati 1198 155 k
Dvojvalce Ducati boli vždy štandardom, čo sa týka rýchleho výjazdu zo zákrut, ale platí to stále?

2009 Aprilia RSV4 156 k
Homologizovaný okruhový špeciál. Veľmi špeciálny. Japonské superšporty sú masovo vyrábané motorky a RSV4 nie je.

Celý test si môžete prečítať v Motomagazíne č.: 10/2009, ktorý nájdete v stánkoch už od budúceho pondelka, 21-vého septembra.

Aprilia RSV4
Cena: 14 450 ? (435 320,70 Sk)
Motor: kvapalinou chladený4-taktný 4-valec do ?V?, rozvod DOHC, 16 ventilov
Zdvihový objem: 999 ccm
Vŕtanie x zdvih: 78 x 52,,3 mm
Nameraný výkon: 156 k pri 12 400 ot./min.
Nameraný krútiaci moment: 101,7 Nm pri 9 900 ot./min.
Rázvor: 1 420 mm
Sklon vidlice / stopa: 24,5º / 105 mm
Pruženie: vpredu: teleskopická vidlica typu upside-down, priemer klzákov 43 mm, vzadu: centrálne uložený tlmič pruženia
Nameraná hmotnosť: 204,5 kg (prevádzková hmotnosť)
Objem pal. nádrže: 17 l

Yamaha YZF-R1
Cena: 14 450 ? (435 320,70 Sk)
Motor: kvapalinou chladený4-taktný radový 4-valec, rozvod DOHC, 16 ventilov
Zdvihový objem: 998 ccm
Vŕtanie x zdvih: 78 x 52,2 mm
Nameraný výkon: 159 k pri 12 300 ot./min.
Nameraný krútiaci moment: 107,1 Nm pri 9 000 ot./min.
Rázvor: 1 415 mm
Sklon vidlice / stopa: 24º / 102 mm
Pruženie: vpredu: teleskopická vidlica typu upside-down, priemer klzákov 43 mm, vzadu: centrálne uložený tlmič pruženia
Nameraná hmotnosť: 217 kg (prevádzková hmotnosť)
Objem pal. nádrže: 18 l

KTM RC8R
Cena: 20 900 ? (629 633,40 Sk)
Motor: kvapalinou chladený4-taktný dvojvalec do "V", rozvod DOHC, 8 ventilov
Zdvihový objem: 1195 ccm
Vŕtanie x zdvih: 105 x 69 mm
Nameraný výkon: 159 k pri 10 200 ot./min.
Nameraný krútiaci moment: 117,9 Nm pri 8 300 ot./min.
Rázvor: 1 425 mm
Sklon vidlice / stopa: 23,3º / 97 mm
Pruženie: vpredu: teleskopická vidlica typu upside-down, priemer klzákov 43 mm, vzadu: centrálne uložený tlmič pruženia
Nameraná hmotnosť: 200 kg (prevádzková hmotnosť)
Objem pal. nádrže: 16,5 l

Ducati 1198
Cena: 17 800 ? (536 242,80 Sk)
Motor: kvapalinou chladený4-taktný dvojvalec do "L", rozvod desmodromický, 8 ventilov
Zdvihový objem: 1198 ccm
Vŕtanie x zdvih: 106 x 67,9 mm
Nameraný výkon: 155 k pri 9 800 ot./min.
Nameraný krútiaci moment: 123,3 Nm pri 8 000 ot./min.
Rázvor: 1 430 mm
Sklon vidlice / stopa: 24,5º / 97 mm
Pruženie: vpredu: teleskopická vidlica typu upside-down, priemer klzákov 43 mm, vzadu: centrálne uložený tlmič pruženia
Nameraná hmotnosť: 199 kg (prevádzková hmotnosť)
Objem pal. nádrže: 15,5 l

Text: Ben Wilkins, foto: Paul Bryant (Performance Bikes)
Test bol prevzatý od nášho partnerského vydavateľstva Bauer Media z časopisu Performance Bikes

Veľký porovnávací test

Advertisement

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri