Connect with us

Testy a recenzie

Droga V-7-0-1 – test Husqvarna Vitpilen 701

Publikovaný

on

Malé upozornenie. Redaktor po celé testovanie užíval návykovú látku zvanú Vitpilen 7-0-1 a jeho vyjadrenia ako aj reakcie sú ovplyvnené touto novinkou… Neberte ho vážne. Redakcia neručí za následky.  


Cez plátno ku ceste

Koncept Vitpilen 701 si odbil svoju premiéru už koncom roka 2015 na expo v Miláne. Takmer identická motorka sa dostala po troch rokoch na prezentácie pre novinárov a vášne budila ďalej. Mne sa páčila na fotkách, no naživo ma zobrala viac a úplne ma zožrala a požuvala, keď som ju začal dusiť v kolenách. Motorka to nie je veľká ale nie je to ani krpec. Dizajn minimalizuje všetko, čo sa dá pohľadom precítiť a tak ostáva oku lahodiaca čistota. Naša testovacia verzia mala doplnkové zrkadlá v riadidlách a poriadneho „Akrapa“, tak to dostalo ten správny šmrnc. Ide o veľmi krásne zvládnuté dielo. Denne ma dokázala prekvapiť kopa detailov, ktoré som si nevšimol na prvé pozretie. Keď som dojazdil, mohol som sedieť v tráve a kochať sa. Len tak. Frantík menom Maxim Thouvenin rozumne udrel v dizajnovom štúdiu Kiska klinec po hlave. Nestalo by sa, keby spoločnosť KTM neprevzala Husqvarnu, lebo Maxim pracoval práve pre oranžových, našťastie. Vdýchol „Huse“ novú dizajnovú cestu a postupne končiac toto desaťročie, treba uznať, ide o to najlepšie a najkrajšie za túto „desinu“.


 Ice Dart

Vitpilen v preklade znamená niečo ako „biela šípka“. Preložené to dodáva dojem pokoja a ľahkosti, no 693 ccm zrodených v KTM vyvedú každého z omylu, toto nie je anjelik… to teda nie. Stelesnená jednoduchosť a čistota v líniách klame telom, je ako decentná ženská v krásnych koktejlkách… pokiaľ jej ich nedáte dole – zrazu privrie oči, zavrčí a vrhne sa na vás, vášeň a horko opantá vaše telo a dušu! Vitpilen je presne o tom. Možno som čudný ale bavil ma každučký kúsok jej strieborného tela. Keď som sa motal po meste, tak mi to vrátila bolesťou v krku a rukách, keď som ju vášnivo tisol v kolenách a držal pod krkom, bola vo svojom živle a na vrchole rozkoše. Taká ale 701-ka je, má hlad po zákrutách a chce, aby si ju každý pohadzoval ako len chce a nič je nedaroval. „Rejsová“ pozícia nie je nič pre hipsterov, čo opúšťajú svoje obľúbené miesto po úprave brady, tu máme okruhové korene a chce to poriadnu vášeň a nakladačku ak si chcete rozumieť.  


 Café to go

Keď si café beriem zo sebou, reálne treba priznať kvalitu spracovania a vypracovanie detailov, napríklad predný blatník bez „šraubov“, či otváranie nádrže alebo dizajnové uzatvorenie podsedlového rámu nad zadným kolesom, kde nájdeme podpis 701, no nájsť rôzne maličkosti je na celú stranu testu. Jednoduchá krása v každom detaile, ktorá pokračuje aj v technických vymoženostiach, žiadne prepínanie módov, len jeden mód, žiadne ladenie ABS, len jedno ABS (prípadne odstavenie zadného kolesa na driftovanie) a nič viac, takto to tu máš milý pilot a jazdi, viac ti nedám. Mám len slušnú porciu koní a mušiu váhu, to najlepšie ostré riadenie aké poznám … a ja? Ja som to celé zhltol aj s navijákom. Odpruženie od WP je mega porno zdedené od KTM, i keď to nie je na okruh v meste je to strašná nakladačka a funguje to úžasne pokiaľ nemáte chuť ísť pomalšie. Podvozok dokáže príjemne filtrovať no telo v takej pozícii trpí a potrebuje rýchlosť. Zbadám sériu kruháčov pri Boroch a v prilbe kričím rozkošou, tlačím Vitpilen po hranu a neskutočne sa bavím. Smejem sa pritom ako idiot. Takéto naladenie milujem, lakte mám na široko, chrbát takmer ide zarovno nádrže a nohy tlačím dozadu… vtedy som šťastný lebo cítim, že žijem, cítim čo chce predná USD ako aj zadná lepivá Brigestonka S21. Nesedím dole, 830 mm nie je malá výška sedadla, viem si niečo cez 150 kg váhy vychutnať a pohadzovať v nohách, poslať to na poslednú chvíľu tam kam chcem a moje pravé zápästie rozkazuje povel za povelom, musia ma v meste priam nenávidieť. Utekám Bratislave, nechávam ju minulosti vykreslených čiernych čiar a mierim na Záhorie, kde hľadám krátke a utiahnuté esíčka. Musím tankovať a cítim sa šetrne, natlačil som tam 8 litrov a mal plnú, tak potom 4 som tam už mal. 12 litrov nie je moc, no na bežných 200 km od tankovania ku tankovania stačí. Stále ma berie tá ostrosť a absolútna precízna presnosť ovládania. Nepociťujem nedostatok brzdného účinku aj keď je vpredu „len“ jedna 320-ka, do ktorej sa zakusne štvorpiestik Brembo. Krochkám nad geometriou! Milujem bláznov čo vedia ladiť motocykel do blata a potom si len tak urobia prdel a lúsknu cukríkového kafáča na cestu. To je fakt droga! Jasne poznať, že vo fabrike vedia čo je to presná ovládateľnosť. Šesťkvalt má takú dlhú enduro jednotku a dvojka je až príliš utiahnutá, chutne krátka, možno aby som potom mohol rýchlo cez quickshifter buchnúť trojku a ťahať na ostatné, lebo viem radiť hore a dole bez spojky a ide to tam krásne bez zaváhania. Keď som presiahol 4 500 otáčok, cítim silu, ktorá nezodpovedá hodnotám na prospektoch. Priletím ku ďalšej zákrute a vôbec nemám strach to tam hodiť na hulváta, tu sa fakt činil ladič, čo bežne zožerie na večeru jednu sadu slickov. Milujem ich. Keď zastavujem a premýšľam kde je v tejto píle KTM, zisťujem že nikde. To nie je 690-ka akú poznám, táto krasotinka je o inom. Aj tá trakcia je tu len jedna bez možností ladenia a poviem vám, jej hodnota je tam presne kde má byť – zábavná ale bezpečná. Viac menej som na ňu prišiel až za dažďa. Ale keď som všetko vypol, usmieval sa na mňa nápis – NOT LEGAL – pobavil ma… no, no, no môj… spojka, jednotka, spojka a už išiel…áááále legal!


 Neprekonateľná tajná láska

Zbláznil som sa? Áno a vôbec mi to nevadí. Tento „jednobuch“ chce točiť a má to rád, môžem ísť na doraz a využiť všetko na 100 %, lebo podľa mňa ani jedna súčasť nezaostáva. Aj to čo niekomu príde ako jemný nedostatok má svoj zmysel v celkovej koncepcii súhier fungovania Vitpilenu. Dokonca som často schválne rozkmital riadenie, ktoré sa aj bez tlmiča riadenia okamžite zrovnalo a počas toho ako som mu robil zle, som okamžite poslať sedemstojednotku kam som potreboval. Druhé čo ma prekvapilo, aj keď som atakoval vysokú rýchlosť, nechcelo ma odfúknuť. Neviem ako je to možné, ale dá sa valiť dlho bez toho, že vám utrhne helmu. Za ďalšie, vibrácie sú inde, je tam rýchlosť, kde sa to klepe ako tretiak pred striptérkou, no celkovo je tento jednovalec fakt technická oáza na radosť, plus, málo žerie. A dáme aj jedno menšie mínus – enduro zvuk je tam, čo nebolo zlé, len mu chýbal basovejší prejav. A idem to zaklincovať. Vitpilen je lepší ako Duke, je to dokonca trieda sama o sebe, nie je tu taká motorka a nemám ju ani ako porovnať. Je jedinečný a je to najlepší jednovalec aký moja prdel ochutnala.    


Husqvarna Vitpilen 701

Cena: 10 150 Eur (cena 2018)

Motor: 692 ccm, 4 ventily, SOHC, jednovalec

Výkon: 75 k pri 8 500 ot./min.

Krút. moment: 71 Nm pri 6 750 ot./min.

Prevodovka: 6-stupňová, reťaz

Rám: priehradový, pozváraný z oceľových profilov

Hmotnosť: 157 kg (suchá)

Rázvor: 1 434 ± 15 mm

Výška sedla: 830 mm

Objem pal. nádrže: 12 l

Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 160/60-17  


Motocykel na test zapožičal: Husqvarna Motorcycles SK  


Test bol uverejnený v časopise Motomagazin 10 / 2019

Text: Dušan „Campa“ Lysák, foto: Peter Ruža

Husqvarna Vitpilen 701 – album k testu MMA 10 / 2018

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri