Moto Guzzi je jeden z výrobcov, ktorý ponúka klasické modely už dlhé roky a k súčasnému trendu moderných retro bikov nemá až tak ďaleko. Čo predsa môže pôsobiť klasickejšie ako otočený V motor? Neo retro motocykle sa v ponuke výrobcu tešia pozornosti už nejaký čas a doteraz sme mali na výber z troch modelov s označením V7. Sú to biky s objemom 744 ccm, ktorých štýl je ladený skôr do klasiky a café racer. Na rok 2016 nás čakajú dva ľahké cruisre s označením V9 a objemom motora 850 ccm. Nevada (model, nie štát) má svojich plnohodnotných nástupcov.
Keď klasika, tak rovno 2x
Ako som už spomínal, tak nás čakajú rovno dve verzie modelu V9. Prvá je nazvaná Roamer a je to priamy potomok Nevady. Univerzálny, ľahký, všestranný a elegantný crusier. Na druhú stranu minimalistický Bobber, čiže druhá verzia, je hneď na prvý pohľad ten odvážnejší z dvojice. Oboch môžeme s kľudom zaradiť do starej školy, ale nenechajme sa oklamať telom. Výbava je moderná ako sa patrí. V9 Roamer bol síce navrhnutý v Taliansku, ale s prispením kolegov z Pasadeny v Kalifornii. Práve táto spolupráca pomohla dať mu ten správny look. Tím dizajnérov myslel na každý detail, môžeme si to všimnúť napríklad na nových liatych ráfikoch (19 palcov vpredu a 16 vzadu) vyhotovených v matne čiernej farbe s brúseným efektom, kde strana špíc pôsobí ako brúsená. Jazdecká pozícia je uvoľnená, ale aktívna. Dlhé sedadlo je dostatočne pohodlné a samozrejme na ňom nechýba znak výrobcu. Výška sedla je 775 mm. V spojení so zvýšenými chrómovanými riadidlami a vhodne umiestnenými stúpačkami vzniká veľmi dobrá ergonomická poloha. Jedným z cieľov vývoja bolo dodať čo najľahšie biky na trh. V9 váži len 199 kíl, čo je pre daný segment skutočne nízko. Usporiadanie motora vždy „pridá“ Guzzinám pár kíl, ale berme to tak, že je to len na pohľad.
Hele Bobber
Samotný názov pripomína štýl motocyklov „očesaných“ do základnej výbavy. Je to odkaz zo sveta, keď sa z motocyklov odmontovalo všetko, čo nebolo absolútne nevyhnutné a vznikali tak drsné biky pre drsných chlapov. Doba sa posunula vpred a samozrejme za svoje peniaze nedostaneme len motor kolesá a riadidlá, ale Bobber aj tak pôsobí dojmom chuligána, ktorý sa bude preháňať po ulici v akúkoľvek dennú, či nočnú dobu. Bolo bežné, že majitelia bobberov sa chceli preháňať po nespevnenom povrchu vo veľkej rýchlosti a aj preto sa tieto motocykle obúvali do veľkých kolies. To sú znaky, ktoré sprevádzajú aj V9 Bobber. Matná čierna farba kam oko dohliadne a pár farebných doplnkov vytvárajú minimalistický efekt. Veľké pneumatiky Roameru 130/90 a 150/80 sú obuté na 16 palcových ráfikoch v čiernej farbe s malým logom výrobcu na kraji. Bobber má oproti Roameru športovejší posed a to aj vďaka dlhšiemu sedlu, a nízkym riadidlám. Výška sedla je 770 mm.
Nová 850-ka
V9 Roamer aj Bobber sú vybavené novým motorom pripraveným vo fabrike Moto Guzzi priamo v Mandello del Lario. Dnes už samozrejmosťou je 90 stupňový V-Twin chladený vzduchom a olejom. Bol navrhnutý s dôrazom kladeným na zvýšený krútiaci moment a elasticitu. Novo navrhnutá kľuková skriňa má novú olejovú vaňu a kľukový hriadeľ kalibrovaný na zotrvačnosť. Dizajnom a ladením prešiel systém mazania, systém chladenia, olejová pumpa a aj kryt alternátoru. Cieľom bolo dodať spoľahlivý a výkonný motor s výbornou odozvou, ktorý bude spĺňať normu Euro 4 a zároveň dosahovať čo najnižšiu spotrebu. Nové sú hlavy valcov, piesty a aj samotné valce, elektronické vstrekovanie dodala firma Marelli. Motor má 55 koní pri 6 250 otáčkach a krútiaci moment vrcholí na 62 Nm pri 3 000 otáčkach. Ďalšou inováciou je 170 mm suchá spojka, ktorá prenáša krútiaci moment a výkon bez zaváhania. V prevodovke je šesť stupňov a sekundárny prevod je už tradične vedený kardanovým hriadeľom.
Pohodový podvozok
Novonavrhnutý dvojitý kolískový rám je vyrobený z ocele a zaručuje správne rozloženie váhy pred a za motorom. Predsa len o konštrukcii podvozku v Guzzi čo to vedia. Dôkazom je samotný Carlo Guzzi, ktorý s odpruženým motocyklom prešiel Európu. Dizajnéri sa zamerali najmä na prednú časť rámu, v ktorej je uchytená hlava riadenia. Pokladajú za dôležitý, ba až zlomový tento bod, v ktorom sa stretáva ovládateľnosť a stabilita. Predné pruženie je vedené cez tradičnú vidlicu s dráhou pruženia 130 mm. Vzadu je dvojica tlmičov uchytených k rámu. Tlmiče dávajú možnosť nastaviť predpätie. Niekoho možno prekvapí, že vpredu je len jeden 320 mm brzdový kotúč. Pre tento typ motocykla je však dostatočný. Brzdí ho Brembo so štyrmi piestikmi. Vzadu je tak isto jeden kotúč s priemerom 260 mm a dvoma piestikmi.
Bohatá výbava
Ako som spomenul na začiatku tak obidve Guzziny sú elektronicky vybavené ako sa na moderné biky patrí. Máme tu dvojkanálové ABS, kontrolu trakcie MGCT (Moto Guzzi Traction Control), imobilizér a dokonca USB zásuvku. Prístrojovka informuje jazdca o všetkom potrebnom. Analógový displej ukazuje rýchlomer a digitálny pokrýva zvyšok informácií: kilometre, čas jazdy, spotrebu, zaradený rýchlostný stupeň a indikátor radenia. Oba modely je možné vybaviť množstvom doplnkov a jedným z nich je platforma MG-MP, ktorá spojí motocykel so smartfónom (zatiaľ pre iPhone a Android, Windows Phone predbežne ohlásený nie je). Voľne stiahnuteľná aplikácia jazdca informuje o jazde, nahráva cestovné dáta, ponúka Eco Ride mód a nasmeruje jazdca k odstavenému motocyklu, ak zabudol kde parkuje. Aplikácia si totiž pamätá, kde sa vypol motor. Doplnky majú u Roamera podtrhnúť klasický štýl a podporiť turistický potenciál modelu. V ponuke sú chrómované držiaky kožených tašiek, prípadne jedna taška, malá kapotáž, sedadlo pre dvoch s gélovou vložkou, ladený výfuk a možnosť vymeniť si prakticky všetky ovládacie prvky za „krajšie“. Bobber je v tomto smere skromnejší. Majiteľ môže dostať skrátené sedlo (s možnosťou pripnutia spolujazdcovho sedla), športový výfuk a minimalistickú kapotáž.
Moto Guzzi V9 Roamer / V9 Bobber
Motor: 853 ccm, 4 ventily, OHV, V2
Výkon: 55 k pri 6 250 ot./min.
Krút. moment: 62 Nm pri 3 000 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová, kardanový hriadeľ
Rozmery (D x Š x V): 2 134 x 722 x 1 110 / 2 124 x 829 x 1 110 mm
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.