Connect with us

Spravodajstvo

Drsňák a džentleman – predstavenie MotoGuzzi V9 Roamer a Bobber

Publikovaný

on

Moto Guzzi je jeden z výrobcov, ktorý ponúka klasické modely už dlhé roky a k súčasnému trendu moderných retro bikov nemá až tak ďaleko. Čo predsa môže pôsobiť klasickejšie ako otočený V motor? Neo retro motocykle sa v ponuke výrobcu tešia pozornosti už nejaký čas a doteraz sme mali na výber z troch modelov s označením V7. Sú to biky s objemom 744 ccm, ktorých štýl je ladený skôr do klasiky a café racer. Na rok 2016 nás čakajú dva ľahké cruisre s označením V9 a objemom motora 850 ccm. Nevada (model, nie štát) má svojich plnohodnotných nástupcov.

  Keď klasika, tak rovno 2x

Ako som už spomínal, tak nás čakajú rovno dve verzie modelu V9. Prvá je nazvaná Roamer a je to priamy potomok Nevady. Univerzálny, ľahký, všestranný a elegantný crusier. Na druhú stranu minimalistický Bobber, čiže druhá verzia, je hneď na prvý pohľad ten odvážnejší z dvojice. Oboch môžeme s kľudom zaradiť do starej školy, ale nenechajme sa oklamať telom. Výbava je moderná ako sa patrí. V9 Roamer bol síce navrhnutý v Taliansku, ale s prispením kolegov z Pasadeny v Kalifornii. Práve táto spolupráca pomohla dať mu ten správny look. Tím dizajnérov myslel na každý detail, môžeme si to všimnúť napríklad na nových liatych ráfikoch (19 palcov vpredu a 16 vzadu) vyhotovených v matne čiernej farbe s brúseným efektom, kde strana špíc pôsobí ako brúsená. Jazdecká pozícia je uvoľnená, ale aktívna. Dlhé sedadlo je dostatočne pohodlné a samozrejme na ňom nechýba znak výrobcu. Výška sedla je 775 mm. V spojení so zvýšenými chrómovanými riadidlami a vhodne umiestnenými stúpačkami vzniká veľmi dobrá ergonomická poloha. Jedným z cieľov vývoja bolo dodať čo najľahšie biky na trh. V9 váži len 199 kíl, čo je pre daný segment skutočne nízko. Usporiadanie motora vždy „pridá“ Guzzinám pár kíl, ale berme to tak, že je to len na pohľad.  

 Hele Bobber

Samotný názov pripomína štýl motocyklov „očesaných“ do základnej výbavy. Je to odkaz zo sveta, keď sa z motocyklov odmontovalo všetko, čo nebolo absolútne nevyhnutné a vznikali tak drsné biky pre drsných chlapov. Doba sa posunula vpred a samozrejme za svoje peniaze nedostaneme len motor kolesá a riadidlá, ale Bobber aj tak pôsobí dojmom chuligána, ktorý sa bude preháňať po ulici v akúkoľvek dennú, či nočnú dobu. Bolo bežné, že majitelia bobberov sa chceli preháňať po nespevnenom povrchu vo veľkej rýchlosti a aj preto sa tieto motocykle obúvali do veľkých kolies. To sú znaky, ktoré sprevádzajú aj V9 Bobber. Matná čierna farba kam oko dohliadne a pár farebných doplnkov vytvárajú minimalistický efekt. Veľké pneumatiky Roameru 130/90 a 150/80 sú obuté na 16 palcových ráfikoch v čiernej farbe s malým logom výrobcu na kraji. Bobber má oproti Roameru športovejší posed a to aj vďaka dlhšiemu sedlu, a nízkym riadidlám. Výška sedla je 770 mm.  

Nová 850-ka

V9 Roamer aj Bobber sú vybavené novým motorom pripraveným vo fabrike Moto Guzzi priamo v Mandello del Lario. Dnes už samozrejmosťou je 90 stupňový V-Twin chladený vzduchom a olejom. Bol navrhnutý s dôrazom kladeným na zvýšený krútiaci moment a elasticitu. Novo navrhnutá kľuková skriňa má novú olejovú vaňu a kľukový hriadeľ kalibrovaný na zotrvačnosť. Dizajnom a ladením prešiel systém mazania, systém chladenia, olejová pumpa a aj kryt alternátoru. Cieľom bolo dodať spoľahlivý a výkonný motor s výbornou odozvou, ktorý bude spĺňať normu Euro 4 a zároveň dosahovať čo najnižšiu spotrebu. Nové sú hlavy valcov, piesty a aj samotné valce, elektronické vstrekovanie dodala firma Marelli. Motor má 55 koní pri 6 250 otáčkach a krútiaci moment vrcholí na 62 Nm pri 3 000 otáčkach. Ďalšou inováciou je 170 mm suchá spojka, ktorá prenáša krútiaci moment a výkon bez zaváhania. V prevodovke je šesť stupňov a sekundárny prevod je už tradične vedený kardanovým hriadeľom.  

Pohodový podvozok

Novonavrhnutý dvojitý kolískový rám je vyrobený z ocele a zaručuje správne rozloženie váhy pred a za motorom. Predsa len o konštrukcii podvozku v Guzzi čo to vedia. Dôkazom je samotný Carlo Guzzi, ktorý s odpruženým motocyklom prešiel Európu. Dizajnéri sa zamerali najmä na prednú časť rámu, v ktorej je uchytená hlava riadenia. Pokladajú za dôležitý, ba až zlomový tento bod, v ktorom sa stretáva ovládateľnosť a stabilita. Predné pruženie je vedené cez tradičnú vidlicu s dráhou pruženia 130 mm. Vzadu je dvojica tlmičov uchytených k rámu. Tlmiče dávajú možnosť nastaviť predpätie. Niekoho možno prekvapí, že vpredu je len jeden 320 mm brzdový kotúč. Pre tento typ motocykla je však dostatočný. Brzdí ho Brembo so štyrmi piestikmi. Vzadu je tak isto jeden kotúč s priemerom 260 mm a dvoma piestikmi.  

Bohatá výbava

Ako som spomenul na začiatku tak obidve Guzziny sú elektronicky vybavené ako sa na moderné biky patrí. Máme tu dvojkanálové ABS, kontrolu trakcie MGCT (Moto Guzzi Traction Control), imobilizér a dokonca USB zásuvku. Prístrojovka informuje jazdca o všetkom potrebnom. Analógový displej ukazuje rýchlomer a digitálny pokrýva zvyšok informácií: kilometre, čas jazdy, spotrebu, zaradený rýchlostný stupeň a indikátor radenia. Oba modely je možné vybaviť množstvom doplnkov a jedným z nich je platforma MG-MP, ktorá spojí motocykel so smartfónom (zatiaľ pre iPhone a Android, Windows Phone predbežne ohlásený nie je). Voľne stiahnuteľná aplikácia jazdca informuje o jazde, nahráva cestovné dáta, ponúka Eco Ride mód a nasmeruje jazdca k odstavenému motocyklu, ak zabudol kde parkuje. Aplikácia si totiž pamätá, kde sa vypol motor. Doplnky majú u Roamera podtrhnúť klasický štýl a podporiť turistický potenciál modelu. V ponuke sú chrómované držiaky kožených tašiek, prípadne jedna taška, malá kapotáž, sedadlo pre dvoch s gélovou vložkou, ladený výfuk a možnosť vymeniť si prakticky všetky ovládacie prvky za „krajšie“. Bobber je v tomto smere skromnejší. Majiteľ môže dostať skrátené sedlo (s možnosťou pripnutia spolujazdcovho sedla), športový výfuk a minimalistickú kapotáž.  

Moto Guzzi V9 Roamer / V9 Bobber

Motor: 853 ccm, 4 ventily, OHV, V2

Výkon: 55 k pri 6 250 ot./min.

Krút. moment: 62 Nm pri 3 000 ot./min.

Prevodovka: 6-stupňová, kardanový hriadeľ

Rozmery (D x Š x V): 2 134 x 722 x 1 110 / 2 124 x 829 x 1 110 mm

Rám: dvojitý kolískový, pozváraný z oceľ. rúrok

Hmotnosť: 200 kg (pohotovostná hmotnosť)

Rázvor: 1 480 mm

Výška sedla: 790 mm

Objem pal. nádrže: 15 l

Pneu: vpredu: 100/90-19 / 130/90-16, vzadu: 150/80-16  

 

Článok bol uverejnený v časopise Motomagazin 4/2016

Text: Jozef Jambor, foto: archív Motomedia  

Drsňák a džentleman – predstavenie MotoGuzzi V9 Roamer a Bobber

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri