Mal som možnosť si skúsiť nový monster 696 a sklamaný som nebol. Frflal som síce, že je o niečo extrémnejší ako jeho predchodca 695 – no ten motor ma dostal. Keď prišla možnosť testovať Monster 1100 ako novinku, potešil som sa. Zároveň som si ale uvedomil akú má tento model smolu.
Neprávom v tieni Monster sa začal predávať ako novinka súbežne po boku výkonného Streetfightra. To samozrejme stiahlo pozornosť na 155 ?koňové? peklo vážiace len 169 kg. S úctou menšieho brata sa Monster krčil vedľa súrodenca. A to nemusel. Nik ani netušil, aká úžasná táto motorka je. Ani ja. Monster tu máme už od roku 1992 a zmena prišla až teraz. Stále zostalo zachované to základné ponímanie: Motor + rám + kolesá… ostatné je zbytočné. Základom zostal nesmrteľný dvojventilový dvojvalec do ?L? s desmodromickým rozvodom o výkone 95 koní a s krútiacim momentom 10 3Nm pri 6 000 otáčkach. Siemens dodal vstrekovanie a celé to na zadné koleso ?Enkey? prenáša šesťstupňová prevodovka cez (ako inak J) suchú viaclamelovú spojku. Každá Ducati má už sériovo výfukovú sústavu Remus a tu to nie je inak. Zvuk je krásny. Takto majú spievať dva valce. No a priehradkový rám musí byť, veď každá táto oceľová rúrka znesie a vydrží viac ako čokoľvek iné. Vedia to už aj v KTM. Samozrejmosťou je u Ducati už aj DDA, čo znamená Ducati Data Analyser. Dokúpiš CD, kľúč na sťahovanie a po večeroch sleduješ výkonovú mapu ako si jazdil. Sranda? Bohová…
Celý test si môžete prečítať v Motomagazíne č.: 10/2009, ktorý nájdete v stánkoch už od budúceho pondelka, 21-vého septembra.
Ducati Monster 1100 MOTOR Typ: vzduchom chladený štvortaktný 2-valec do "L", rozvod desmodromický, 4 ventily
Vŕtanie x zdvih: 98 x 71,5 mm
Zdvihový objem: 1 078 ccm
Kompresný pomer: 10,7 : 1
Max. výkon: 95 k pri 7 500 ot./min.
Max. krútiaci moment: 103 Nm pri 6 000 ot./min.
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: elektronické
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK Rám: priestorový pozváraný z oceľových rúrok
Rozmery (D x Š x V): 2 121 x ? x 1 149 mm
Rázvor: 1 450 mm
Výška sedla: 810 mm
Objem palivovej nádrže: 15 l
Pneu: vpredu:120/70 ? 17, vzadu: 180/55 – 17
Pruženie: vpredu: teleskopická vidlica typu upside-down, priemer klzákov 43 mm, zdvih 130 mm, vzadu: jeden centrálny tlmič pruženia, zdvih 148 mm
Brzdy: vpredu: 2x kotúčová, priemer kotúča 320 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 245 mm
Hmotnosť: 169 kg
Cena: 11 000 ? (331386,00 Sk)
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
AMIS
15. septembra 2009 at 21:20
Litráša by som aj mohol 😈
ZOMBY
15. septembra 2009 at 23:37
Celych 7 % videa ste premarnili na cizmy 😉
campa
16. septembra 2009 at 6:46
Zomby, ber to tak, že ich mám rád 🙂 …
Dragon
16. septembra 2009 at 14:03
campa – a čo vravíš na video? 😉
campa
16. septembra 2009 at 15:32
😀 … spokojnosť kolega, spokojnosť….