Connect with us

Testy a recenzie

Suzuki M1500 Intruder – To najlepšie z oboch svetov

Publikovaný

on

Test Suzuki M1500 Intruder
To najlepšie z oboch svetov

Kategória cruiser má v ponuke Suzuki svoje pevné miesto, pričom stačí sa len pozrieť na pestrú ponuku modelov, ktorú táto japonská značka ponúka a je hneď jasné, že spomedzi japonskej štvorky je výber Suzuki možno najzaujímavejší. V tomto roku sa táto ponuka rozšírila o ďalší model, tento krát športový cruiser s označením M1500 Intruder, ktorý je pripravený poriadne zamiešať kartami v strednej triede.

Kategória cruiserov sa v posledných rokoch ocitla v určitej stagnácii a novinky boli v tejto triede skôr výnimkou ako pravidlom. Našťastie aj tu dochádza k postupnému oživeniu, čoho dôkazom je zvýšený počet nových modelov, ktoré sa na trhu objavili. Práve Suzuki patrí v tomto smere medzi najaktívnejšie značky a každoročne príjemne prekvapí novým modelom.

Kubické centimetre ničím nenahradíš
Ak sa pozrieme na ponuku Suzuki, tak príchod nového modelu so zdvihovým objemom 1 462 ccm na prvý pohľad možno nedáva veľký zmysel, najmä keď vlajková loď VZ1800 má motor so zdvihovým objemom vyšším len o cca 300 ccm. Pravdou však je, že novinka má namierené o triedu nižšie ako veľký Intruder a ide vlastne ?len? o strednú triedu. Síce tomu ťažko veriť, ale necelých 1 500 ccm je práve vďaka Suzuki považované za strednú objemovú triedu. Na druhej strane osvedčené heslo, ?kubické centimetre ničím nenahradíš? je v tomto prípade naplnené do bodky a pojem ?stredná trieda? nadobúda úplne iné dimenzie…

Celý test si môžete prečítať v Motomagazíne č.: 10/2009, ktorý nájdete v stánkoch už od budúceho pondelka, 21-vého septembra.

Suzuki M1500 Intruder
MOTOR
Typ: kvapalinou chladený štvortaktný dvojvalec do "V", rozvod DOHC, 8 ventilov
Vŕtanie x zdvih: 96 x 101 mm
Zdvihový objem: 1 462 ccm
Kompresný pomer: 9,5 : 1
Max. výkon: 80 k pri 4 800 ot./min.
Max. krútiaci moment: 125,5 Nm pri 2 700 ot./min.
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: digitálne
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 5-stupňová
Sekundárny prevod: kardanový hriadeľ
PODVOZOK
Rám: dvojitý kolískový, pozváraný z oceľových rúrok
Rozmery (D x Š x V): 2 410 x 870 x 1 100 mm
Rázvor: 1 690 mm
Výška sedla: 716 mm
Objem palivovej nádrže: 18 l
Pneu: vpredu: 120/70-18, vzadu: 200/50-17
Pruženie: vpredu: teleskopická vidlica typu upside down, vzadu: jeden centrálne uložený tlmič pruženia
Brzdy: vpredu: 2x kotúčová, priemer kotúča 290 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 275 mm
Hmotnosť: 328 kg (prevádzková hmotnosť)
Cena: 9 850 ? (296 741,10 Sk)

Text: Miro Tamáši, foto: Vlado Brniak

Suzuki M1500 Intruder

Suzuki M1500 Intruder

3 komentáre

1 komentár

  1. AIR

    23. septembra 2009 at 14:54

    Stroj, co sa chvali sam…. ale co mi chyba je ABS, v tejto kategorii by uz malo byt samozrejmostou…. no a neviem si dost dobre predstavit pridavne svetla k tej kapotazi… 😟

    Ale inak si myslim, ze je to medzi introšmi zlata stredna cesta 😎 😎 😎

  2. cazzo

    23. septembra 2009 at 15:23

    Ten motor by som bral do mojej,ale ten zvyšok nemusím 😕

  3. AIR

    23. septembra 2009 at 17:57

    Este mi v tom teste chyba orientacna spotreba pocas testu, pripadne dojazd na nadrz 😕

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri