Connect with us

Spravodajstvo

Ducati Panigale V2 2025: najľahšia v histórii

Publikovaný

on

Od Ducati by ste čakali všetko, ale len ťažko s novým V2 Panigale s novo navrhnutým motorom s menším výkonom. Najmä preto, že predchodca nebol nevyhnutne výkonným monštrom v porovnaní s internou verziou V4. Taliani ale idú úplne iným smerom a spoliehajú sa na zmenšenie motora. S menším zdvihovým objemom a zníženým výkonom chcú očividne zabodovať v nižšom segmente s brilantným názvom „Panigale“ v batožine. Čo môžeme očakávať?

Nový motor Ducati V2 2025

Ako sme už spomenuli, nový motor V2 má znížený zdvihový objem a výkon a do našich predajní prichádza so zdvihovým objemom 890 cm3 a výkonom 120 k. Základná konštrukcia a uhol valca 90° zostali rovnaké. Kvôli menšiemu zdvihovému objemu sa Ducati podarilo urobiť motor jemnejším a hlavne ľahším. Neskutočných 9,4 kg sa dalo zoštíhliť na 955 Superquadro. Dosiahlo sa to mnohými malými detailmi, ako sú duté a chrómované ventily. Okrem toho sú vo ventilovom rozvode použité povlaky DLC a vďaka zvýšenej odolnosti proti opotrebeniu na kontaktných miestach je možné zmenšiť aj veľkosť komponentov a tým opäť ušetriť hmotnosť. Okrem toho v novom motore nie je použitá žiadna desmotronika. Rovnako ako u takmer všetkých ostatných motocyklov sa ventily opäť uzatvárajú pomocou pružiny. Tým sa eliminuje potreba časovo náročného nastavovania ventilov, ako je obvyklé pri motoroch Desmo, a predlžujú sa kontroly ventilovej vôle na interval 30 000 km.

Čo môžeme očakávať od nového motora?

Veľký podiel na úspore hmotnosti má aj menšia konštrukcia krytu s menšími chladiacimi kanálmi a výmenník tepla voda/olej namontovaný medzi valcami, vďaka čomu nie je olejový chladič potrebný. Okrem hmotnostnej výhody sa pokúšajú kompenzovať nevýhodu zdvihu v nižšom rozsahu otáčok už od konkurencie známym variabilným riadením ventilov. To zlepšuje výkon pri nižších rýchlostiach a tým zabezpečuje rovnomernejší vývoj výkonu, čo je výhodné najmä pri jazde na ceste. Napriek tomu je maximálny výkon až pri 10 750 ot./min a maximálny krútiaci moment 93 Nm pri 8 250 ot./min pred obmedzovačom potom nastupuje pri 11 350 ot./min. S optimalizovaným výfukovým systémom dostupným ako príslušenstvo by potom mal motor dosahovať 126 koní. Na základe týchto údajov sa každý, kto chce maximálny pohon, bude musieť stále držať v hornom rozsahu otáčok.

Výfuky robí Ducati posvojom

Ducati ide vlastnou cestou aj so štandardným výfukovým systémom. Zatiaľ čo výfuk využíva dva zadné tlmiče namontované pod sedadlom, podobne ako v systéme V4 Racing, vedenie potrubia smerom dozadu je trochu nezvyčajné. Hoci sa zvyčajne snažíme, aby tieto v motocykli elegantne zmizli, v tomto prípade sú vedené veľmi dozadu dole a potom vedené nahor veľmi výrazne na stranu kyvnej vidlice. Možno pokus udržať známe tepelné žiarenie na Panigale ďaleko od vodiča. Či to osloví aj vizuálne, sa uvidí. Antihoppingová spojka beží v oleji a zabraňuje tak skoršiemu typickému klepaniu spojky pre Ducati pri státí, čo by bolo pri dnešných obmedzeniach hluku len ťažko prijateľné. Nová jednotka samozrejme spĺňa najnovšiu normu Euro 5+, a preto je vhodná pre ďalšie aplikácie v budúcnosti. Aj preto bude motor k dispozícii aj s výkonom 115 HP a väčšou hmotnosťou zotrvačníka, aby sme ním mohli vybaviť ďalšie typy motocyklov ďalšími ústupkami v oblasti komfortu jazdy/turistiky.

Podvozok nového Panigale V2 2025

Monokokový rám Panigale V2 je vyrobený z liateho hliníka a je veľmi ľahký pri hmotnosti 4 kg. Je pripevnený priamo k hlave valcov motora, čím sa spevňuje konštrukcia motocykla a zároveň sa znižuje hmotnosť. S rázvorom 1 465 mm, geometriou riadenia 23,6° kolieska a 93 mm koliesok sa Panigale V2 ľahko ovláda a mal by umožňovať rýchle a presné riadenie. Tieto vlastnosti by mali zabezpečiť stabilitu v zákrutách a pri vysokých rýchlostiach. Rovnako ako jeho veľká sestra V4, aj otočné rameno má dvojramenný dizajn.

Väčší rozdiel je ale v polohe sedenia. Tá je v porovnaní s vyššími čapmi riadidiel výrazne znížená a podčiarkuje tak zjazdnosť na dlhších etapách. S výškou sedadla 837 mm sa priemerní až vysokí vodiči určite ľahko zvezú, no menší to budú mať o niečo ťažšie. Celkovo došlo aj v týchto oblastiach k úspore hmotnosti a s ľahkou lítiovou batériou sa celková hmotnosť vozidla znížila o neuveriteľných 17 kg v porovnaní s predchodcom a je teraz len 179 kg pripravené na jazdu bez paliva.

Ako je pre Ducati typické, na brzdy sa opäť používa Brembo. Vďaka dvom 320 mm kotúčom vpredu, ktoré sú uchytené strmeňmi M50, by sa nové Panigale malo dať bez námahy aj spomaliť.

Ducati Panigale V2 S s komponentmi Öhlins

Štandardná verzia používa vpredu 43 mm vidlicu Marzocchi a vzadu tlmič Kayaba, zatiaľ čo verzia „S“ sa spolieha výlučne na Öhlins. Tentoraz by tu však nemala byť implementovaná žiadna elektronická nastaviteľnosť a preto treba urobiť ústupky v cenotvorbe. Napriek tomu nájdete plne nastaviteľný systém na vpredu aj vzadu.

Elektronika a jazdné režimy

Okrem 5 TFT displeja je Panigale V2 vybavený pokročilou elektronikou založenou na 6-osovej inerciálnej platforme. Medzi vlastnosti patrí:

  • Športové ABS v zákrutách:  Poskytuje dodatočnú bezpečnosť pri brzdení v zákrutách.
  • Ducati Traction Control (DTC):  Zabraňuje pretáčaniu zadných pneumatík.
  • Ducati Wheelie Control (DWC):  Ovláda zdvíhanie predného kolesa pri akcelerácii.
  • Kontrola motorovej brzdy (EBC):  Reguluje motorovú brzdu.
  • Ducati Quick Shift 2.0:  Umožňuje rýchle radenie bez spojky.

Panigale V2 ponúka štyri jazdné režimy (Race, Sport, Road, Wet), ktoré umožňujú jazdcovi upraviť nastavenia všetkých ovládacích prvkov a odozvy motora tak, aby vyhovovali jeho preferenciám a príslušným jazdným podmienkam.

Ducati Panigale V2 2025: dostupnosť a farby

Ducati Panigale V2 bude k dispozícii u predajcov od konca januára 2025, spočiatku v klasickom červenom laku Ducati. V2 sa ponúka v dvojmiestnej konfigurácii, zatiaľ čo V2 S je k dispozícii v konfigurácii s jedným sedadlom so súpravou pre cestujúcich ako príslušenstvom.

S novým V2 Panigale prináša Ducati uvoľnenejšiu verziu a jednoznačne smeruje k cestnej spôsobilosti a ústretovosti pre začiatočníkov s pohodlnejšou polohou sedenia. Aj to podčiarkuje fakt, že V2 bude dostupný aj vo verzii A2. Panigale na začiatok, kto by si to pomyslel?

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri