Odpoveď na: 40+ – tu sme
Domov › Diskusné Fóra › Kaviareň › 40+ – tu sme › Odpoveď na: 40+ – tu sme
Alkohol, to je moje, aj keď tuhé nepijem, šak ja ňi Vyhodňar. 😈
Prednáška:
(nie tým, čo to vedia, tým, čo to nevedia…)
Hlavná výhoda metylalkoholu je (napriek menšej výhrevnosti), že oproti miešavaciemu pomeru benzin-vzduch cca 1:15,1 osvedčený pomer metyl:vzduch je cca 1:6,4, teda k danej váhe vzduchu možno pridať pri stále dobrom spalovaní cca 2,36-krát viac paliva. Z toho sa dá vyťažiť o niečo vyšší výkon, aj keď by nebol problém ten istý výkon dostať aj z benzínu.
Pokusy plochodrážno-benzínové aj boli, ale motory boli už z výroby iné.
Problém pri prerábaní pôvodne metylovej mašiny na benzín nie je v karburátore alebo v dýzach, ale v chladení.
Nakoľko metylalkohol má vysoké odparné teplo, veľmi výrazne prispieva k vnútornému chladeniu motorov. Preto majú aj plochodrážne vzducháče na metyl väčšinou výrazne menšie rebrovanie valca a hlavy, ako benzínové vzducháče s rovnakým litrovým výkonom. Ak sa pri výrobe motora ráta s prevádzkou na benzín, to je už iné kafe.
Ale Retro to vie a určite to potom nezadre, dá tam karburátor z Pioniera…
Metyl inak vie vyrobiť aj na Vyhodze hociktorý „ľudový“ chemik, z 50 litrového kotla sú prvé 2-3 deci super palivo, zvyšok sa tiež delí na rôzne kategórie „konzumnej nebezpečnosti“.
Tých prvých pár deci z každého pálenia nám v praveku nejaký Lacibáči (dedov kamoš) vždy odkladal, liali sme to do Pionierov, k piatim litrom bendzinu cca pol litra metylu. Dýzy rôzne prevrtané, bolo ich za kýbel, výber empirický (% pokus-omyl).
Motor síce nezošalel, ale sa pekne vytáčal aj na trojke, pišťal, jak sviňa, točil odhadom okolo 7000-7500 a na tacháči išla ručička cez 80, tá z metylu asi zošalela…
Podstatné je, že sa to neprehrievalo, akurát ojnice mali tendenciu sa trhať, hlavne tie tenšie 05-kové…
Koniec prednášky, pohov… 😈