Connect with us

Testy a recenzie

Maximálne MINIMUM! . Yamaha YZF-R125 a WR125X

Publikovaný

on

Test Yamaha YZF R125 a WR125X

Musel som sa preorientovať. Niééé, to nie… som čisté hetero. Preorientovať sa k iným pocitom, zamysleniu nad životom a pohľadu na ?vec?… musel som mať sladkých šestnásť (dosť priekak – prúser je vraj Čechizmus – ak máte 34 🙂 ). Zavrel som oči, poriadne sa nadýchol a predstavil si, že mám na hlave zase vlasy. Obliekol si starú bundu, obyčajnú helmu, na ktorú som dostal love od babičky a šiel si pre svoju novú moto, ktorá spadala do môjho limitu vodičáku. V polorozpadnutej peňaženke som mal od rodičov a mojich prácnych brigád ťažkých 3 600 Euro. Problém bol rozhodnúť sa, či to pravé pre mňa je ?eRko? alebo ?iXko?…

Yamaha na stodvadsaťpäť kovom tróne
Priznajme si jednu veľkú pravdu. Nik nemá takú ponuku v tomto segmente ako Yamaha. Môžu si pokojne otvoriť školiace centrum na 125 ccm. Rada XT alebo YBR majú iných zákazníkov, ich cena je na Yamahu viac ako príjemná, no veľkosťou to stále nie je ?tá? dospelá motorka. Ale YZF-a a WR-ka áno. A stoja rovnako. Rovnaký motor, kone, prevodovka a dospelosť. Každá je sexi, každá je iná. Tak, ktorá kua? Aj jednu aj druhú som obdržal voňavo novú. Nula kilometrov a pocit nadržaného tínedžera na novú mašinu. Najprv som si preskúšal posed, ale ani pri jednej som nedočiahol na zem v pohode. YZF-a je vysoká ako R1-tka a WR o niečo viac. Ale keď som si na motarda vysadol, klesol pod váhou môjho tela – ale ja nepatrím medzi dlháňov. Posed fajn a dizajn je neskutočný. U oboch sa podarilo docieliť maximum z minima. Na trhu nie je motorka, ktorá tak dobre vyzerá a vyjadruje zároveň tak silné sympatie a emócie. A to platí u oboch. Bez rozdielu.
Povedal som si, že vám tu nebudem popisovať dlhosiahle technické litánie a skôr sa zameriam na pocit a duševno každého motocykla. Najprv samostatne, potom spoločne a nakoniec vám prezradím, ktorý je naj pre šestnásťročného poďobaného Campu… (ale sa to dobre píše 🙂 ).

YZF a jej pätnásť koní
Superšportových pätnásť koní boduje hlavne zjavom. Preto som zavrhol prirovnávať YZF-u k Honde CBR125R. To sa jednoducho nedá. Yamaha je niekde úplne inde. Celková línia a mohutnosť prechádza do pekne spracovaných detailov podtrhnutých pekným lakovaním. Celá stavba dáva úplný základ mladým jazdcom, navyknúť si na pocit a ovládanie väčšieho motocykla. Všetko je tam kde má byť. Uloženie stúpačiek, tvar kapotáže, uhol riadenia a prednej časti. Naozaj chrumkavá je zadná kyvka a rám. Celá tá línia ktorá pri bočnom pohľade prechádza motocyklom až dozadu je viac ako vydarená. Všetko je moderné a nič nie je použité spôsobom: to máme na sklade, ušetríme, dajme to tam…

Celý test si môžete prečítať v Motomagazíne č.: 9/2009. Na stánkoch už od tohto štvrtka 20-teho augusta.

Yamaha YZF-R125 / WR125X
MOTOR
Typ: vzduchom chladený štvortaktný jednovalec, rozvod SOHC, 4 ventily
Vŕtanie x zdvih: 52 x 58,6 mm
Zdvihový objem: 124 ccm
Kompresný pomer: 11,2 : 1
Max. výkon: 15 k pri 9 000 ot./min.
Max. krútiaci moment: 12,2 Nm pri 8 000 ot./min.
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: TCI
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK
Rám: dvojitý chrbticový pozváraný z oceľových profilov
Rozmery (D x Š x V): 2 015 x 660 x 970 / 2 095 x 835 x 1 165 mm
Rázvor: 1 355 / 1 430 mm
Výška sedla: 818 / 920 mm
Objem palivovej nádrže: 13,8 / 8,5 l
Pneu: vpredu: 100/80-17 / 110/70-17, vzadu: 130/70-17 / 140/70-17
Pruženie: vpredu: klasická teleskopická vidlica, zdvih 130 / 240 mm, vzadu: centrálne uložený tlmič pruženia, zdvih 125 / 230 mm
Brzdy: vpredu: kotúčová, priemer kotúča 292 / 298 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 230 / 220 mm
Hmotnosť: 126,6 / 137 kg
Cena: 3 599 Eur (108 423,47 Sk)

Text: Dušan ?Campa? Lysák, foto: V. Brniak

Maximálne MINIMUM!

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri