Ponuka
anglickej značky Triiumph je pekne nadupaná a v jej prípade sme si tak
trochu zvykli na modely, ktoré sú jednoducho neprehliadnuteľné. Či už je to silná
rada retro modelov, legendárny Speed Triple alebo ohromný cruiser Rocket, stačí
si len vybrať. V tejto konkurencii nie je jednoduché upútať na seba pozornosť
a to je možno jedinou slabinou univerzála Tiger Sport, ktorý stál vždy tak
trochu v tieni svojich extravagantnejších súrodencov. Je to trochu škoda,
pretože inovovaná verzia na rok 2016 citeľne zlepšuje už aj tak vydarenú
motorku.
Takmer 10-ročná história
Tiger
Sport má za sebou už takmer 10-ročnú kariéru (vyrábaný je od r. 2007) a hneď
od svojho zrodu sa prezentoval ako pravý univerzál, ktorý kombinuje komfort
cestného endura s jazdnými vlastnosťami športovo-turistického motocykla.
Na druhej strane nikdy spomedzi ostatných modelov Triumphu príliš nevyčnieval
aj keď ponúkal výborné dielenské spracovanie a exkluzívne prvky, akými je
napríklad jednoramenná kyvná vidlica vzadu. Posledná verzia na prvý pohľad
možno radikálne zmeny neprináša, no napriek tomu dostávate citeľne lepšiu
motorku, ktorá je pripravená uspokojiť aj náročných jazdcov.
Výrazne inovovaný trojvalec
Pod
nádržou Triumpha sa ukrýva dobre známy trojvalec o trochu netradičnom
objeme 1 050 ccm. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou tohto
modelu bol však výrazne inovovaný a výrobca hovorí až o 104
konštrukčných úpravách. Súčasťou týchto zmien je nová hlava valcov, nové sacie
kanále a inovovaný dizajn piestov. Výsledkom je 126 k výkonu, ktorý
motor dosahuje pri 9 745 ot./min. a krútiaci moment vrcholí na
hodnote 106 Nm už pri 7 000 ot./min. V tomto prípade však nejde len o
samotné čísla, ale dôležitý je spôsob akým sa výkon dostáva na zadné koleso, no
a trojvalec to robí spôsobom, ktorý vás okamžite dostane. Ľahko
dávkovateľný výkon máte k dispozícii už od najnižších otáčok
a v lineárnej krivke rovnomerne stúpa dohora. Po prekročení hranice
5 000 ot. zrazu sedíte na dravom športovcovi, ktorý bez ohľadu na práve
zaradený prevodový stupeň mohutne akceleruje a silou parnej lokomotívy vás
až do zásahu obmedzovača otáčok (cca 10 000 ot./min.) nekompromisne tlačí
vpred. No a to všetko pri spotrebe, ktorá sa pohybuje okolo 5 l/100km, čo je
pre každého turistu potešiteľný údaj.
Nechýbajú elektronické pomôcky
Jednou
z vecí, ktoré chýbali na predchádzajúcej generácii boli dnes už
neodmysliteľní elektronickí asistenti a to na popularite tohto modelu
určite nepridalo. Najnovšia generácia Triumpha je však úplne iným strojom
a Tiger Sport prichádza v tomto ohľade doslova s luxusnou
výbavou. Elektronicky ovládaná škrtiaca klapka umožňuje okamžitú odozvu na
otočenie plynovej rukoväte a má na svedomí mimoriadne lineárny nárast
výkonu. Samozrejmosťou sú meniteľné výkonové mapy (Road, Sport a Rain),
Nechýba dvojstupňová vypínateľná trakčná kontrola, elektronické ABS
a komfort jazdy zvyšujúci tempomat. No a spomeniem ešte praktickú 12V
zásuvku.
Podvozok športovca
Rám
a podvozok sa dočkal len minima zmien, no napriek tomu ponúka výborné
parametre. Základom je dvojitý chrbticový rám pozváraný z hliníkových
profilov, ktorý zabezpečuje potrebnú tuhosť. Na oboch koncoch nájdete kvalitné
komponenty pruženia z dielne japonskej značky Showa, ktoré sú plne
nastaviteľné. Pruženiu na testovanom modeli Tiger Sport však nie je čo vytknúť
a už v sérii na vás čaká tuhšie nastavenie, vďaka čomu sa
v sedle výborne cítite aj pri športovej jazde. Brzdenie majú na starosti
už tradične komponenty japonskej značky Nissin. Zatiaľ čo prednej brzde nebolo
čo vytknúť, tak zadná brzda účinkom naopak neohurovala. V tomto prípade
však išlo o nový motocykel a účinok brzdy sa môže zmeniť.
Dynamický dizajn s komfortom
turistu
Dizajn
možno neprešiel radikálnou zmenou, no Tiger Sport je napriek tomu atraktívnou
motorkou. Jednoramenná kyvná vidlica bude vždy výrazným dizajnovým plusom a
motorka aj vďaka pestrým a odvážnym grafickým kombináciám pôsobí dynamicky
a športovo. Bližší pohľad naviac odhalí vysokú úroveň dielenského
spracovania s množstvom drobných detailov, ktoré dodávajú motorke nádych
prémiového zvezenia. Keď k tomu pripočítame bohatú sériovú výbavu, tak
Tiger Sport má čo ponúknuť aj nočnému jazdcovi. Naviac výborne je postarané aj
o komfort jazdca, ktorý má k dispozícii široké a komfortné sedlo. Ruky
na riadidlách chránia široké plastové chrániče. Čelný štít je mechanicky
nastaviteľný a na manipuláciu s ním si vystačíte len s jednou
rukou. Zároveň odvádza dobrú prácu a ani pri vysokých rýchlostiach nie je
nápor vetra neznesiteľný. Na spolujazdca rovnako čaká pohodlné sedenie stvorené
na dlhšie výlety, no ukázalo sa, že pri rýchlostiach tesne nad diaľničnými
limitmi bude trochu bojovať s nápormi vetra v oblasti prilby, no
v momente keď sa vrátite do cestovných rýchlostí, tak turbulencie ustanú.
Motorka, ktorá vám okamžite „sadne“
Trojvalec
je v našich končinách považovaný stále tak trochu za exotiku, no a ak
voči tomuto konceptu prechovávate nedôveru, tak Tiger Sport vás určite
presvedčí o opaku, pretože vynikajúci motor vám okamžite „sadne“. Pružnosť turistického
motocykla je v tomto prípade kombinovaná s výborným športovým charakterom
a ochotou ísť do vysokých otáčok. 126-koní je tak pocitovo určite viac a príležitostí,
kde by ste tento výkon naplno využili v bežnej premávke prakticky nie je. V prípade,
že by ste predsa len neodolali a poriadne odskúšali maximálny výkon, tak
sa môžete plne spoľahnúť na elektronických asistentov, ktorí spoľahlivo fungujú.
Trakčná kontrola, ktorá napriek tomu, že nepatrí medzi najsofistikovanejšie na
trhu dokázala v prípade potreby citlivo zasiahnuť bez výraznejšej straty
výkonu. To isté platí aj v prípade ABS, ktoré funguje bez problémov. Motor
je už vybavený antihoppingovou spojkou, ktorá zjemní agresívne podraďovanie.
Naopak
pružnosť motora si naplno vychutnáte pri nízkych a stredných otáčkach kedy
trojvalec plynulo a hladko reaguje na každé otočenie plynovou rukoväťou aj
na vyšších prevodoch. Dokonca ak si nepostrážite tachometer, tak zo 100 km/h je zrazu 140 km/h, bez toho aby ste
to nejal na motore pocítili, najmä na diaľnici som sa takto zopárkrát „pozabudol“
a moja rýchlosť zrazu citeľné prevyšovala povolené limity.
V prípade
podvozku platí v zásade to isté ako v prípade motora a motorka
vám veľmi rýchlo „sadne“, najmä ak máte radi dynamickejšiu jazdu je Triumph
Tiger výborným spoločníkom. Ovládanie je aj vzhľadom na hmotnosť a rozmery
prekvapivo ľahké a presné. Motorka sa s ľahkosťou pokladá do zákrut
a istota v hlbokých náklonoch je ukážková. Podvozok sa nebráni ani
menej kvalitným cestám aj keď mimo asfalt to už nie je, ale tam Triumph ponúka
vynikajúce veľké enduro Tiger Explorer. Spomínaný komfort ju priam predurčuje
aj na dlhšie výlety a jedinou chybičkou krásy z pohľadu jazdca sú
širšie partie v oblasti nádrže a rámu. Pri celodennej jazde sa môže
stať, že to pocítite na nohách.
Nenápadná hviezda
Za
na prvý pohľad nenápadným dizajnom sa ukrýva prepracovaná motorka, ktorá vám dnes
už ponúka všetko čo môžete čakať od prémiového športového dobrodruha.
V prospech Triumpha hrá aj cena, ktorá vzhľadom na to, čo motorka ponúka
je naozaj veľmi dobrá a v nabitej ponuke výrobcu je tak Tiger Sport
jednou z najzaujímavejších volieb.
Triumph Tiger Sport 1050 ABS
Cena: 12 410 Eur
Motor: 1 050 ccm, 12
ventilov, DOHC, R3
Výkon: 126 k pri
9 750 ot./min.
Krút. moment: 106 Nm pri 7 000
ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová,
reťaz
Rozmery (D x Š x V): 2 150 x 850
x 1 330 mm
Rám: chrbticový,
pozváraný z hlin. oválnych profilov
Hmotnosť: 218 kg (suchá hmotnosť)
Rázvor: 1 540 mm
Výška sedla: 830 mm
Objem pal. nádrže: 20 l
Pneu: vpredu: 120/70 – 17, vzadu: 180/55 – 17
Motocykel
na test zapožičal: Motocorse.sk,
Bratislava
Test
bol uverejnený v časopise Motomagazin
10 / 2016
Text: Miro Tamáši, foto: autor a P. Tamášiová
TRIUMPH Tiger Sport 1050 – album k testu MMA 10/2016
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
AIR
16. januára 2017 at 13:54
Pekny stroj… aj som nad nim intenzivne premyslal minuly rok, ked som kupoval moto… 🙂 🙂 🙂
ale ten pristrojovy panel… 😶 😶 😶
… ako z doby davno minulej … 🤐 🤐 🤐 ale to neznamena, ze nie je funkcny…
Matias
3. februára 2017 at 17:51
Máš úplne pravdu… ten panel stojí za nič (dizajn) ako v Mini, to je také ENG. 😈