Značka TGB pôsobí
na našom trhu už pekných pár rokov a za tento čas si získala celkom slušný
zástup priaznivcov a spokojných zákazníkov. Ak budete hľadať model, ktorý
má najväčšie podiel na obľúbenosti značky TGB aj v našich končinách, tak s najväčšou
pravdepodobnosťou narazíte na pracovnú štvorkolku TGB Blade, ktorá sa najskôr
predávala pod označením 550, no na rok 2017 prichádza nová generácia tohto
modelu už s novým motorom a inovovaným podvozkom, vďaka čomu sa
kvalitatívne opäť posúva na vyššiu úroveň.
Kubické centimetre ničím nenahradíš
Staré známe
porekadlo platí vo svete ATV možno ešte viac ako u motoriek a pôvodný
Blade 550 poháňaný jednovalcom o objeme 503 ccm už začal v tomto
ohľade trochu zaostávať za konkurenciou, ktorá sa vrhla na väčšie objemy
a v očiach zákazníkov sa štandard opäť posunul o pár ccm vyššie.
Zmena pre Blade tak prišla v pravý čas a nový jednovalec prichádza
s objemom 561 ccm. To však nie je všetko a kvapalinou chladený motor
prichádza s novou štvorventilovou hlavou valca. Motor je teraz lepšie
chladený a okrem kvapaliny sa o chladenie stará aj olej
a nájdete tu dva samostatné chladiče. Úplne nové je aj elektronické
vstrekovanie z dielne renomovanej značky Siemens a motor okrem
vysokého výkonu ponúka aj ľahko dávkovateľný výkon, ktorý narastá
v dokonale lineárnej výkonovej krivke.
Inovovaný podvozok
Predĺžený
podvozok vybavený štvoricou nezávisle zavesených kolies na prvý pohľad veľké
zmeny nesľubuje, no opak je pravdou. Zmenami prešla geometria podvozku
a nové je aj zavesenie predných kolies. Upravená geometria riadenia spolu
s novým uchytením predných tlmičov sľubuje ľahké a presné riadenie,
čo aj môžeme potvrdiť, no chýbajúci posilňovač riadenia, ktorý je už aj
v tejto kategórii štvorkoliek pomaly bežným štandardom, trochu túto
skutočnosť zakrýva. Najmä ak porovnáte riadenie TGB s konkurenciou, ktorá
má posilňovač riadenia, tak spomínaná ľahkosť sa trochu stráca. Na druhej strane
v momente keď sa Blade dostal do pohybu, tak obratnosť, ktorú prináša
ľahké riadenie bola citeľná.
Brzdný systém
využíva kotúč na každom kolese a o výkon brzdného systému sa nemusíte
obávať, no na dosiahnutie plného brzdného účinku je potrebné stlačiť obe brzdy,
čo v tomto prípade znamená stlačiť prednú brzdu páčkou na ľavej rukoväti
a tradičnú zadnú nožnú brzdu. Na pravej rukoväti nájdete len ovládanie
ručnej brzdy a ak ste boli zvyknutí mať páčku brzdy aj na pravej rukoväti,
tak určite pár krát siahnete prstami pravej ruky naprázdno, ale je to len
otázka zvyku a osobne mi to vôbec neprekážalo. Naviac nechýba systém
brzdenia motorom, ktorý odvádza kus práce pri spomalení štvorkolky.
Dobre známy dizajn
Blade sa spolieha
na dobre známy dizajn predchádzajúcej generácie, kde dominuje štvorica predných
svetlometov spolu s „automobilovou“ prednou maskou. Aj v prípade
bočného pohľadu sú línie modelu Blade porovnateľné so svojim predchodcom, no
nedá sa povedať, že by to bolo na škodu. Práve naopak a v sedle sa
budete okamžite cítiť ako doma. Neznamená to však, že dostávate tú istú štvorkolku
a TGB vybavila model Blade 600 naozaj vzorne. Dva pásiky LED svetiel pod
prednými svetlometmi majú na starosti denné svietenie a plnia aj funkciu
vydareného dizajnového doplnku. Robustné kovové nosiče vpredu aj vzadu sú
prekryté odolnými plastovými plošinami s veľkou nosnosťou, ktoré sú nielen
šetrnejšie k nákladu, ktorý prevážate ale ponúkajú aj viac možností jeho
ukotvenia. Nové dvojdielne sedlo predĺženej verzie teraz ponúka viac komfortu
obom pasažierom a jazdcovi vytvára prirodzenú bedernú oporu. Svojou
prítomnosťou možno trochu obmedzí pohyb v sedle pri športových
radovánkach, no prínos v podobe väčšieho pohodlia ocenia užívatelia oveľa
viacej. Spomeniem ešte atraktívne 8-lúčové ráfy kolies, ktoré sú súčasťou
sériovej výbavy alebo výkonný elektrický naviják s ťažnou silou 3 000 lbs, čo je
okolo 1 360 kg.
Poctivý pracant, ktorý nepokazí žiadnu zábavu
Predĺžený Blade
je už na prvý pohľad kus štvorkolky a rozmerovo je prakticky identický so
svojím motoricky väčším súrodencom Blade 1000. V sedle sa tak budete cítiť
naozaj pohodlne bez ohľadu či sa veziete sólo alebo zo spolujazdcom.
V porovnaní s 1000-kou je tu samozrejme výkonový deficit, no 600-vka má
stále k dispozícii skoro 43 k pri 7 000 ot./min., čo určite nie je
málo a bez obáv môžete vyraziť aj na extrémnejšie dobrodružstvo mimo
asfalt. Spomínaný výkondokáže viac ako 400 kg vážiacu štvorkolku
dostať celkom svižne do pohybu a priblížiť sa k hranici 100 km/h na asfalte je
plne v silách tejto štvorkolky. V teréne to naopak znamená, že si
Blade poradí prakticky v každej situácii. Na drvivú väčšinu bežných
presunov si vystačíte s rýchlym prevodom H a variátor sa dokázal
plynulo rozbehnúť už z nízkych otáčok. Pomalší prevod L je istejšou voľbou
v prípade, že máte pred sebou extrémny terén, kde sa môžete spoľahnúť na
rýchlejšie akcelerujúci motor, ktorý vás dostane do pohybu v každej
situácii. Samozrejme jazdec má k dispozícii elektronicky aktivovaný náhon 4×4
a do najťažších podmienok je tu elektronicky aktivovaná uzávierka predného
diferenciálu. Každopádne ide v tejto triede o štandardnú výbavu
a Blade vám v tomto smere ponúka všetko čo by ste od pracovnej
štvorkolky očakávali.
Podvozok je kvalitatívne citeľným posunom
vpred
Asi
najpríjemnejším prekvapením nového Bladu je inovovaný podvozok, ktorý posúva
komfort jazdy citeľne vyššie ako u predchádzajúcej generácie. Pruženie
ponúka až 5 možností nastavenia tuhosti pruženia a jazdec tak má dostatok
možností na úpravu podvozku. Už v sérii je však pruženie komfortne
nastavené a dokáže veľmi dobre filtrovať všetky nerovnosti a aj pri
vyšších rýchlostiach je riadenie stabilné. Potom je tuovládateľnosť štvorkolky, ktorá je rovnako
výborná. Príjemne ma prekvapil malý polomer zatáčania a s veľkou
štvorkolkou sa dalo výborne manipulovať aj v tesnejšom priestore. Podvozok
toleruje aj agresívnejšie tempo a športovejšia jazda mu neprekáža. +40
k výkonu sa tak dá naplno využiť a Blade vám skutočne žiadnu zábavu
nepokazí. Spodné partie štvorkolky sú
naviac celkom dobre chránené a aj v prípade nárazu dokážu plechové
platne účinne ochrániť spodok štvorkolky.
Pracant na
pohľadanie
Aj keď to na prvý
tak nevyzerá Blade 600 je citeľným posunom smerom vpred v porovnaní so
svojim predchodcom. Extra kubíky objemu naviac priniesli pružnejší motor
a inovovaný podvozok sa postaral o viac komfortu nielen na ceste ale
aj v najnáročnejšom teréne. Bohatá paleta príslušenstva a rozumná nadobúdacia
cena robia z TGB Blade 600 usilovného pracanta schopného uspokojiť aj
náročnejšieho užívateľa.
TGB Blade 600i SE LT
4×4
Cena: 7 199
Eur (cena v roku 2017)
Motor: 561ccm, 4 ventily, SOHC, jednovalec
Výkon: 43 k pri 7 000 ot./min. (offroad verzia)
Krút. moment: 53,6 Nm pri 5 500 ot./min
Prevodovka: automat s plynulým prevodom, kardanový
hriadeľ
Rozmery: (D x Š x V): 2 280 x 1 250 x 1 420 mm
Rám: kolískový, pozváraný z oceľových rúrok
Hmotnosť: 438
kg (prevádzková)
Rázvor: 1 450 mm
Výška sedla: 940
mm
Objem pal. nádrže: 18
l
Pneu: vpredu: 25×8-12, vzadu:
25×10-12
Homologizácia: áno
ATV na test
zapožičal:
ASP Group s.r.o., Žebrák (CZ)
Test bol
uverejnený v časopise Motomagazin
11 / 2017
Text: Miro Tamáši, foto: Vlado Brniak
Test TGB BLADE 600i SE LT 4×4 – album k článku v MMA 11/17
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.