Tieň dravca Myslím, že väčšina Európanov má slabosť pre americké customy. Nízke sedadlo a dlhá stavba dávajú človeku pocit, že sa jedná o ten kultový stroj z filmov. Vďaka tomuto trendu sa množstvo výrobcov zaoberá prípravou customov s týmito charakteristikami. Honda nesmie zaostávať, má celý rad klasických strojov a na rok 2010 pripravila model Black Spirit, ktorý je veľmi peknou variáciou na „bežný“ Spirit. Black Spirit by sa mal svojim výzorom priblížiť štýlu Bobber, veľmi obľúbenému v päťdesiatych rokoch.
______________________________________________
Príprava konceptu Shadow 750 Black Spirit je postavený na trojuholníkovom profile, pričom jazdec sedí takmer v strede motocykla. Motocykel ponúka vypracované detaily, overené technológie, jednoduchú manipuláciu a veľmi pohodlnú jazdu.
Elektronické vstrekovanie paliva bolo upravené tak, aby malo hladký priebeh, ovládanie s príslušnou odozvou a aby jazdcovi umožnilo využívať celú silu motora. K bezproblémovému chodu by mal prispieť kardanový hriadeľ a kvapalinou chladený motor.
Sila, ktorú Shadow 750 Black Spirit ponúka, je dodávaná tým istým kvapalinou chladeným motorom, ktorý používa už model Shadow Spirit. Dostupnosť a spoľahlivosť sú tiež vlastnosti, ktoré môže Black Spirit ponúknuť. Vstrekovanie má rýchlu odozvu na otočenie plynovou rukoväťou, ale s čo najekonomickejším chodom.
______________________________________________
Štýl Pre pravého nadšenca customov je štýl jednou z najpodstatnejších vecí. Dalo by sa povedať, že každé zlyhanie pri tvorbe detailov sa neobíde bez povšimnutia, v niektorých prípadoch bez pohoršenia. Honda pripravila Black Spirit s maximálnym dôrazom na dodržanie ikonického štýlu. Od bobberovského zadného blatníka až po výrazné predné koleso bola každá linka veľmi detailne pripravená. Prístrojový panel v klasickom štýle bol umiestnený na vrch nádrže. Jazdec si môže rýchlosť jazdy pozrieť na veľkom úhľadnom rýchlomere. Okrem toho panel obsahuje všetky potrebné ukazovatele. Sedadlo je umiestnené o niečo nižšie ako u bežných Shadow modelov, jazdec má však stále veľmi dobrý dosah na riadidlá. Black Spirit na rok 2010 bude dostupný iba v jednej farbe. Je ňou čierna farba Graphite Black, ktorá je doplnená množstvom detailov. Tak ako blatníky, nádrž a sedadlo, aj krátke riadidlá dostali novú čiernu farbu. Zadné svetlo, predné svetlo, zadné tlmiče a kryt vzduchového filtra sú tak isto v čiernom. Srdcom motocykla je čierny motor s rebrovaním, ktoré vytvára dojem klasického vzduchom chladeného motora. Tieto detaily sú v priamom kontraste k striebornej dvojici tlmičov výfuku. Celkový obraz je čistý a kultivovaný.
______________________________________________
Motor O kvapalinou chladenom 52 stupňovom V-Twine s objemom 745 ccm môžeme povedať, že je časom overenou pohonnou jednotkou z dielne Hondy. Jeho kompaktný tvar umožňuje zníženie chrbtovej konštrukcie rámu a vytvorenie nízkeho a dlhého efektu pri stavbe motocykla. Efektívne spaľovanie má na starosti SOHC systém s tromi ventilmi na hlave valca a dvoma sviečkami na valec. Tak ako model Shadow Spirit aj Black Spirit je vybavený najnovším vstrekovaním PGM-FI, ktorý využíva vzduchový ventil ovládajúci dávkovanie nasávaného vzduchu tak, aby bol chod motora hladký. S týmto systémom sa dosiahlo zlepšenie pri studenom štarte, lepšia odozva od plynovej rukoväte a veľmi dobrá akcelerácia. Systém pomáha znížiť emisie aj spotrebu. Tlmiče výfukov so svojím „brokovnicovým“ tvarom sú viac ako len vizuálny koncept. Okrem svojej dĺžky upútajú aj vzrušujúcim zvukom, ktorý z jazdy spraví ten správny zážitok. Každý tlmič výfuku je vybavený senzorom, ktorý posiela dáta nazad do systému elektronického vstrekovania. Tento samo monitorovací systém pomáha regulovať stav emisií zatiaľ čo motor si stále udržiava výkon.
______________________________________________
Podvozok Srdce motocykla je uložené v štíhlom a ľahkom, dvojitom kolískovom ráme. Základom rámu je chrbtica s veľkým priemerom nosníka, ktorá umožňuje nízke položenie sedadla a nádrže a dlhú stavbu motocykla. Úchyty sedadla a zadného blatníka sú uložené na doplnkovom ráme. Dizajn celého rámu bol navrhnutý s dôrazom na kvalitu jazdy, zníženie vibrácií a pohodlie.
Rozmery motocykla zodpovedajú zdvihovému objemu motora a okrem adekvátneho komfortu ponúkajú aj ľahké ovládanie, ktoré približujú tento motocykel širokému okruhu jazdcov. Predĺžená 41 mm predná vidlica a sedemnásť palcové predné koleso zaručujú pohodlnú jazdu aj na menej kvalitnom povrchu. V zadnej časti je kardanový hriadeľ spojený s pružením, celkovo táto stavba pôsobí veľmi úhľadne. Predná vidlica má dráhu pruženia 117 mm a zadné pruženie 90 mm. Pruženie vzadu je nastaviteľné v piatich polohách. O spomalenie stroja sa vpredu stará jeden kotúč s priemerom 296 mm a dvojpiestikovým strmeňom. Vzadu sa o spomalenie stará 180 mm bubon.
______________________________________________
Honda VT750 Black Spirit MOTOR Typ: kvapalinou chladený štvortaktný dvojvalec, rozvod SOHC, 6 ventilov
Vŕtanie x zdvih: 79 x 76 mm
Zdvihový objem: 745 ccm
Kompresný pomer: 9,6 : 1
Max. výkon: 45,5 k pri 5 500 ot./min.
Max. krútiaci moment: 65 Nm pri 3 500 ot./min.
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: elektronické
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 5-stupňová
Sekundárny prevod: kardanový hriadeľ
PODVOZOK Rám: dvojitý kolískový pozváraný z oceľových rúrok
Rozmery (D x Š x V): 2 395 x 835 x 1 089 mm
Rázvor: 1 639 mm
Výška sedla: 652 mm
Objem palivovej nádrže: 14,6 l
Pneu: vpredu: 90/90-17, vzadu: 160/50-15
Pruženie: vpredu: klasická teleskopická vidlica, priemer klzákov 41 mm, zdvih 117 mm, vzadu: dvojica postranne uložených tlmičov pruženia, zdvih 90 mm
Brzdy: vpredu: kotúč, priemer kotúča 296 mm, vzadu: bubnová, priemer bubna 180 mm
Hmotnosť: 251 kg (prevádzková hmotnosť)
Cena: 7 190 Eur
Shadow je Shadow…. motor spolahlivy a osvedceny… zial priskrteny kvoli euro normam, pytal by sa vacsi vykon, obcas je ho nedostatok, ale na beznu jazdu postacuje
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
RoboNM
13. mája 2010 at 12:09
Skôr streetbob 😉 , na mňa už až príliš scivilnené 👋 , ale na japonca pomerne pekné 😀 🤣
Bobber to ale nie je 😛 😁
raptor
13. mája 2010 at 12:28
Vyzera jak sportster s prednym kolesom z bobbera
FaDe
13. mája 2010 at 13:28
Snazia sa, ale furt je to len trochu ina Shadowica 😛
AIR
13. mája 2010 at 19:54
Shadow je Shadow…. motor spolahlivy a osvedceny… zial priskrteny kvoli euro normam, pytal by sa vacsi vykon, obcas je ho nedostatok, ale na beznu jazdu postacuje