Connect with us

Spravodajstvo

Predstavujeme: nová Yamaha Ténéré 700 & T7 Rally 2025

Publikovaný

on

Napriek rastúcej konkurencii zostáva Ténéré 700 najpredávanejším motocyklom vo svojej triede. V roku 2025 prichádza nová generácia Ténéré 700, ktorá stavia na odkaze legendy Ténéré. Yamaha využíva potrebnú generálnu úpravu motora pre emisnú normu Euro 5+ na modernizáciu T7 o kvalitnejší podvozok, optimalizovanú ergonómiu, modernú elektroniku a selektívne vylepšenia. Okrem novej štandardnej verzie Ténéré 700 existuje variant s nižšou výškou sedadla a kratším zdvihom pruženia. Na druhej strane nové Ténéré 700 Rally ponúka kvalitnú výbavu pre náročných off-roadových nadšencov.

Nový dizajn Yamaha Adventure pre Ténéré 700 2025

Nové Ténéré je stále jasne rozpoznateľné ako také a len málo sa zmenilo na ikonickej siluete s vysokou prednou časťou v štýle „rally“ a kompaktnou zadnou časťou. Palivová nádrž je oproti predchádzajúcemu modelu posunutá viac dopredu. Spodná je teraz aj horná časť 16-litrovej nádrže. Tieto zmeny majú prispieť k vyváženejšiemu rozloženiu hmotnosti a lepšej ovládateľnosti všetkých kolies a mali by tiež zmierniť často kritizované rozloženie hmotnosti Ténéré. Stredná časť Ténéré 700 pre rok 2025 bola navrhnutá tak, aby boli medzi nohami a motorkou čisté styčné plochy pri sedení a státí a priestor aj pre nové sedlo. Nové jednodielne sedadlo inšpirované rally je dlhé a úzke a ponúka väčšiu voľnosť pohybu pri jazde v porovnaní s predchádzajúcim dvojdielnym dizajnom.

Nový dizajn svetlometov pozostáva zo štyroch samostatných LED svetelných jednotiek umiestnených v hliníkovom ráme v súlade so štýlom moderných rally pretekárskych strojov. Nové, farebne zladené chrániče rúk nielen podčiarkujú vhodnosť Ténéré 700 do terénu, ale ponúkajú aj ochranu pred odletujúcim štrkom, kríkmi a vetrom. S aktualizáciou dizajnu pribudli aj nové farebné prevedenia. Na štandardných modeloch a modeloch s nižšou výškou sedadla si môžete vybrať medzi Frozen Titanium a klasickým modrým lakom Yamaha, variáciou klasického laku, ktorý zdobí motocykle YZ a endurá WR od roku 1996.

Aktualizácia pre motor CP2

Stále populárny radový dvojvalcový motor Yamaha s objemom 690 cm3 dostáva aktualizáciu pre nový Ténéré 700 predstavením YCC-T (Yamaha Chip Controlled-Throttle), elektronicky riadenej škrtiacej klapky. Motor teraz spĺňa normu Euro 5+, ale vraj si zachoval svoj obľúbený, výkonný charakter. Ingrediencie zostávajú rovnaké: 270-stupňový kľukový hriadeľ naďalej poskytuje tlkot srdca tejto oceňovanej pohonnej jednotky, ale po uvedení YCC-T je teraz možnosť vybrať si medzi dvoma mapovaniami s rôznymi charakteristikami: Sport a Explorer. posledne menovaný je šetrnejší vývoj výkonnosti. Zmena režimov sa vykonáva stlačením tlačidla na pravej spínacej jednotke a umožňuje požadovanú kontrolu nad odozvou plynu. Ďalšou novinkou oproti predchádzajúcim modelom Ténéré 700 je potrubie nasávania vzduchu, ktoré je teraz kratšie a prispieva k bohatšej krivke krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

Na základe spätnej väzby od zákazníkov a praktických skúseností s Ténéré bolo implementovaných množstvo ďalších mechanických vylepšení. Napríklad poloha ovládania spojky sa posunula viac dopredu o 35° v smere hodinových ručičiek a pridal sa hladký ochranný kryt, keďže predtým si tu bolo ľahké zachytiť nohavice alebo nohy. S premiestneným ovládacím bodom spojky a ochranným krytom by nohe nemalo brániť pri sedení alebo státí. Medzi ďalšie optimalizácie patria prepracované komponenty prevodovky pre hladšie zmeny prevodových stupňov. Počet konvexných a konkávnych vrúbkov v prevodoch sa zvýšil z piatich na šesť medzi prvým a tretím prevodovým stupňom, aby sa znížilo otrasy, zatiaľ čo uhol pazúrov sa zmenil na prevodoch štyri až šesť, aby sa znížila vôľa pri otáčaní plynu.

Od roku 2025 kontrola trakcie a jazdné režimy

Vďaka funkcii ride-by-wire možno na Ténéré prvýkrát jednoducho implementovať moderné asistenčné systémy. Nové modely T7 majú na palube dva jazdné režimy, trakčnú kontrolu a trojstupňové ABS. Nová elektronika sa ovláda a číta cez 6,3-palcový TFT displej. Vertikálne orientovaná obrazovka ponúka jednoduché pripojenie smartfónu na zobrazenie rôznych funkcií vrátane zobrazenia hovorov a správ, hudby a podrobnej navigácie cez aplikáciu MyRide. TFT displej dokáže zobrazovať informácie ako rýchlosť, otáčky, navigáciu, palivomer, okolitú teplotu a indikátor radenia v dvoch rôznych rozloženiach. Rozloženie Street zobrazuje informácie v klasickom štýle, pričom na obrazovke dominuje digitálna vizualizácia analógového rýchlomera, zatiaľ čo rozloženie Prieskumník má byť ľahko čitateľné pri jazde v teréne, pričom najdôležitejšie informácie sú umiestnené navrchu. a stredom zorného poľa. Prepracované boli aj spínacie jednotky, takže sa už nemusíte obávať nešikovného otočného voliča. Namiesto toho sa na ľavom konci riadidiel nachádza 5-smerové ovládacie tlačidlo. Ďalším malým, ale pekným doplnkom je štandardný USB-C port na pravej strane kokpitu, ktorý je chránený vodotesným krytom.

Nová kontrola trakcie Ténéré má dve nastavenia: zapnutie a vypnutie a možno ju deaktivovať cez menu v kokpite TFT, zatiaľ čo veľké tlačidlo na boku kabíny slúži na ovládanie nastavení ABS. Pre ABS je prednastavený režim 1, ktorý aktivuje protiblokovací systém na oboch kolesách v súlade s právnymi predpismi pre verejnú cestnú premávku, zatiaľ čo režim 2 deaktivuje ABS len vzadu. Režim 3 deaktivuje ABS a poskytuje jazdcom plnú kontrolu nad brzdením, čo im dáva maximálnu kontrolu na nespevnených povrchoch. Tieto režimy je možné zvoliť cez menu v TFT kokpite. Ak chcete systémy úplne deaktivovať, môžete jednoducho stlačiť a podržať tlačidlo ABS na bočnej strane TFT displeja.

Vylepšené, plne nastaviteľné odpruženie

Revidované bolo aj pozastavenie Ténéré. Upside-down vidlice sú navrhnuté tak, aby boli robustnejšie, s vystuženými 43 mm trubkami a 210 mm zdvihu predného kolesa (190 mm pre verziu s nízkym sedadlom). Teleskopická vidlica je teraz plne nastaviteľná. Tlmenie kompresie a odskoku je možné jemne nastaviť otáčaním skrutiek na oboch koncoch vidlice, zatiaľ čo predpätie možno nastaviť o 15 mm pomocou ľahko prístupného nastavovača na nohe vidlice. Dizajnérsky tím Yamahy tiež vyvinul nové trojité svorky navrhnuté tak, aby poskytovali dodatočnú pevnosť s kovanou hliníkovou spodnou svorkou a korunkou z liateho hliníka. S novými prvkami odpruženia má Ténéré 700 2025 svetlú výšku 240 mm (225 mm pre verziu s nízkou výškou sedadla).

Vzadu bolo vyvinuté nové nastavenie vzpery odpruženia, ktoré poskytuje hladkú a stabilnú jazdu na ceste aj mimo nej. Kombinuje úplne nový dizajn zadného závesu s prepracovaným zadným tlmičom, ktorý ponúka ľahkú nastaviteľnosť predpätia, kompresie a tlmenia odskoku. Nové progresívne prepojenie, vyvinuté na základe spätnej väzby z programu Yamaha Rally Raid, zvyšuje zdvih odpruženia pri zachovaní zdvihu 200 mm predchádzajúceho modelu Ténéré 700 (180 mm vo verzii s nízkou výškou sedadla). Hlavné telo tlmiča je vyrobené z hliníka pre lepší odvod tepla. To je kombinované so samostatnou expanznou nádržou, ktorá udržuje olej chladný a pod tlakom, aby sa zabránilo tvorbe vzduchových bublín pri úplnom vytiahnutí tlmiča. Diaľkové nastavenie tlmičov je navrhnuté tak, aby umožňovalo zmeny vykonávať rýchlo a bez náradia, zatiaľ čo veľký gumený nárazník poskytuje dodatočné odpruženie v extrémnych jazdných podmienkach.

Rám sa stáva robustnejším

Základom Ténéré 700 je stále oceľový trubkový rám s dvojitou slučkou, ktorý je spojený s hliníkovým výkyvným ramenom vyrobeným pomocou procesu gravitačného liatia. Hlavný rám je vyrobený z vysoko pevnej rúrkovej ocele a je taký pevný, že je možné použiť tenšie materiály, aby bola celková hmotnosť stroja čo najnižšia. Výška sedadla Ténéré 700 zostáva na úrovni 875 mm (860 mm pre verziu s nízkou výškou sedadla), čo je pomerne vysoká výška, ale aj tak by mala byť vďaka úzkemu pásu čo najprístupnejšia. Ergonomický jazdný trojuholník zostáva verný obľúbenému modelu prvej generácie. Yamaha však zohľadnila aj skúsenosti veľkej komunity Ténéré a urobila podvozok T7 robustnejším a odstránila slabé miesta. Napríklad v Ténéré z roku 2025 boli zosilnené upevňovacie body pre príslušenstvo a batožinu, bol prepracovaný spínač bočného stojana a vylepšený držiak tlmiča. Navyše na novom Ténéré teraz stojíte na širších stupačkách T7 World Raid zo závodu.

Yamaha Ténéré 700 Rally 2025

Rally verzia vyostruje koncepciu T7 a ponúka kvalitnejšie komponenty pre tých, ktorí chcú so svojim Ténéré zažiť drsnejšie dobrodružstvá a drsný terén. Pevná modrá kapotáž, inšpirovaná legendárnymi motocyklami Yamaha, ktoré vyhrali Dakar z 80. rokov minulého storočia, je doplnená o ráfiky zlatej farby a vyznačuje sa dizajnom rýchlostného bloku, ktorý sa v tom čase používal na závodných strojoch Yamaha. Ténéré 700 Rally má teraz väčšiu svetlú výšku a dlhší zdvih odpruženia, čo ponúka ešte lepšie ovládanie v teréne.

Rally vychádza z hardcore Ténéré 700 Extreme od Yamahy a dostáva vysokokvalitnú, plne nastaviteľnú teleskopickú vidlicu KYB. So zosilnenými trubkami a špeciálnym povlakom na zníženie statického trenia sa zdvih vidlice zväčší o 20 mm v porovnaní so štandardnou verziou, výsledkom čoho je zdvih predného kolesa 230 mm. Podobný nárast zdvihu na zadnej vzpere prispieva k svetlej výške 255 mm. Ténéré 700 Rally má tiež robustnú 4 mm hliníkovú ochranu spodku karosérie a jednodielne rally sedadlo. Sedlo Ténéré 700 Rally je hrubšie ako štandardné sedlo a má mäkký povrch z dvoch materiálov s vyrazeným logom Rally. Má poskytnúť dodatočné pohodlie pri sedení a má výšku sedadla 910 mm. K tomu sú pridané o 228 g ľahšie titánové stupačky so širším, vrúbkovaným kontaktným povrchom a exkluzívne rozloženie Raid pre TFT displej inšpirované Roadbookom, ktoré vynecháva väčšinu informácií dôležitých na ceste a namiesto toho uprednostňuje informácie súvisiace s cestovaním.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri