Yamaha momentálne naplno ťaží z módnej vlny
neo retro motoriek a disponuje slušnou paletou modelov. Nám sa podarilo
postaviť proti sebe na prvý pohľad podobných predstaviteľov tejto triedy, kde
zdvihový objem je najväčším rozdielom, no ako sa ukázalo tieto modely sú
namierené na rozdielnych vyznávačov moderných naháčov v klasickom štýle.
Yamaha tvrdí muziku
O produkcii Yamahy,
ktorá prešla v posledných rokoch výraznou obmenou sa toho popísalo aj na
našich stránkach už dosť, no pravdou je, že Japonci dnes patria nielen medzi
najaktívnejšie značky, ale aj medzi výrobcov s najširším záberom
a zaujímavé modely nájdete prakticky v každej kategórii. Výnimkou nie
je ani kategória Sport Heritage, kam sa oba testované modely radia. Kategória
športových klasikov tak dnes okrem XSR700 a 900 zastrešuje ešte modely ako
XJR1300, SR400, XV950 alebo kultový VMAX. Je síce pravda, že príchod
emisnej normy Euro4 od budúceho roku asi prinesie mierne zoštíhlenie bohatej
produkcie Yamahy na európskom trhu, no aj tak si v tomto prípade vyberie
naozaj každý a Japonci v tomto smere určite tvrdia muziku.
Zrodení k zábave a športovej sile
Dvojica modelov
rady XSR vychádza z naháčov modelovej rady MT a to samozrejme vo
veľkej miere ovplyvňuje ich jazdné vlastnosti a jazdný potenciál. 700-vka
vychádza zo zábavného dvojvalca MT-07 a naopak 900-vka má základ vo
výkonnom trojvalci MT-09. V skratke sa tak dá povedať, že menší dvojvalec
je priam zrodený k zábave a naopak 900-vka ukrýva silu
nekompromisného športovca. Potencionálny záujemca má tak hneď na úvod celkom
presne zadefinované rozdiely, ktoré sa ukrývajú za veľmi podobným dizajnom.
V tomto prípade však ide o dvojicu skutočných univerzálov, ktorí
zároveň toho dokážu ponúknuť oveľa viac a výber správnej motorky tak
nemusí byť až tak jednoznačný.
Dizajn a potenciál úprav
Výzor
a potenciál individuálnych úprav je pre túto kategóriu maximálne dôležitá záležitosť
a výrobca celkom logicky postavil obe motorky na jednu úroveň. Vidieť to
už pri prvom pohľadea aj keď
motorky vďaka odlišným motorom a podvozkom rýchlo odlíšite, tak celkovo sú
si dizajnom príbuzné. Môžu zato najmä výrazné kruhové svetla vpredu
a vzadu. Dizajnová klasika však ukrýva modernú techniku a najmä zadné
LED svetlá sú toho dôkazom. Výrazným dizajnovým prvkom je v oboch
prípadoch nádrž a tu platí, že aj keď nie sú identické, tak podobnosť tu
jednoznačne je. Naopak prakticky identická je okrúhla digitálna prístrojovka.
Na prvý pohľad jednoduchá klasika je v skutočnosti celkom sofistikovanou
vecičkou a zásobuje jazdca všetkým potrebným a na pomerne malej ploche tak
svieti relatívne veľa informácii.
Na rad prichádza
potenciál na ďalšie úpravy a oba modely ponúkajú v tomto smere
výborný základ. Dvojdielna podsedlovka sa dá skrátiť a s použitím
kratšieho sedla sa dá dizajn výrazne pozmeniť. Nechýbajú vymeniteľné kryty
nádrže alebo si rovno môžete stiahnuť mobilnú aplikáciu Sport Heritage
a svoju motorku si v mobile vyskladáte z dostupných doplnkov.
Výsledok si môžete pozrieť na obrazovke vášho mobilného zariadenia alebo rovno
poslať dílerovi, ktorý objedná všetko potrebné. Svet moderných technológii dnes
dokáže doslova zázraky.
XSR700 – štýlový štart
S modelom
XSR700 som sa po prvý krát stretol koncom minulého roku počas novinárskej
prezentácie na Sardínii a zanechal skvelý dojem. Ľahký a obratný
dvojvalec sa ukázal priam ideálnym náradím pre kategóriu, kde výraz „životný
štýl“ je oveľa dôležitejší ako jazdecké výkony a často krát tu nájdete jazdcov,
ktorí s motorkami ešte len začínajú, pričom výkon a jazdné
vlastnosti 700-vky sú na túto kategóriu jazdcov veľmi dobre nastavené. Podobne
ako model MT-07 je to však veľmi životaschopný športový naháč, ktorý sme
poriadne popreháňali po úzkychhorských
cestách a dokázal uspokojiť aj skúsených a náročných jazdcov.
Základom je pritom dobre známy radový dvojvalec z naháča MT-07. Maximálny
výkon 75 k má jazdec k dispozícii už pri 9 000 ot./min. Ochota
motora ísť do otáčok je ukážková, čo nemalou mierou prispieva k celkovo
mimoriadne zábavnému zvezeniu. Pocitovo akoby motor mal oveľa viacej
výkonua stačí prudšie pootočiť plynovou
rukoväťou, a predné koleso okamžite letí smerom hore. Stále si však zachováva pružnosť a je ochotný potiahnuť
aj vyšší prevodový stupeň. Kompaktné rozmery a štíhle stredové partie opäť
nadväzujú na model MT-07 a
pripomínajú skôr veľký jednovalec, čo sa
samozrejme priaznivo prejavilo aj na ľahkom ovládaní a priateľskom
charaktere motorky. Celkovo je podvozok mäkší, no prejavuje sa to až pri
extrémnejšom zaťažení. Pri bežnom zaťažení je to skôr komfortný spoločník.
Nechýbajú samozrejme výkonné brzdy. S dnes už všadeprítomnej
elektronickej výbavy na 700-vke nájdete len veľmi dobre fungujúci systém ABS, naopak
nenájdete tu trakčnú kontrolu ani meniteľné výkonové mapy, no kvalita zvezenia
tým určite neklesá, práve naopak o všetkom rozhoduje vaše pravé zápästie.
XSR900 – retro silák
Už od prvého
posadenia za riadidlá je jasné, že 900-vka mieri trochu inde a chce osloviť predovšetkým skúsených jazdcov, ktorí dokážu
naplno využiť nemalý športový potenciál trojvalca. Kto už mal príležitosť
vyskúšať si model MT-09 musí mi určite dať za pravdu, že ukrýva jeden
z najzábavnejších motorov, ktoré dnes motocyklový trh ponúka. Platí to
samozrejme aj v prípade modelu XSR900 a spontánna reakcia na
pootočenie plynovej rukoväte je podobná ako keď potiahnete plynovú nadupanej
offroadovej 450-ky s jediným rozdielom, že 900-vka ťahá ešte ďalej
a s intenzitou, ktorá vám vystiera ruky na maximum. Pre neskúseného
jazdca to určite nie je najlepšia kombinácia a okrem potrebných skúseností
to chce občas aj chladnú hlavu, pretože takýto výkon vie byť celkom návyková
záležitosť. V časoch keď sa každý snaží o dokonale hladký nástup výkonu
bez ohľadu nato či máte pod zadkom 50 alebo 150 koní je explózia trojvalca
z dielne Yamahy vítanou zmenou. Výkon naviac „neopadne“ po dosiahnutí
určitej hranice, no s rovnakou intenzitou ťahá až do svojho maxima. So
„živým“ prejavom motora však jazdcovi už pomáha vypínateľná trakčná kontrola
a meniteľné výkonové krivky.
Spolu
s výkonným motorom ponúka 900-vka aj tuhší podvozok a kvalitnejšie
komponenty. Predná vidlica je síce trochu mäkšie nastavená, no oba konce
pruženia sú nastaviteľné a môžete si tuhosť upraviť, čo u 700-vky
v prípade prednej vidlice neplatí. Výkonný brzdný systém je vybavený
systémom ABS a nemá problémy ani s agresívnou jazdou. Komfort je
porovnateľný aj keď má 900-vka tvrdšie sedlo, no vzhľadom na športovejší
potenciál je celkovo tuhší pocit z motorky namieste, a podobne ako na
700-vke je motorka pripravená zvládať aj dlhšie výlety.
Životný štýl vs športová sila
Napriek tomu, že
obe motorky si papierovo nekonkurujú, tak pri výbere nám to Yamaha príliš
neuľahčila. V oboch prípadoch na vás čakajú univerzálne motorky, ktoré
kombinujú každodennú využiteľnosť so športovou zábavou a ohromný
potenciálom na individuálne úpravy. Bližší pohľad však napovie viac a ak
je pre vás životný štýl na prvom mieste, tak 700-vka je skvelou voľbou. Ľahké
ovládanie a zábavný motor dvojvalca dokáže zvládnuť aj menej skúsený
jazdec pričom motorka stále ukrýva dostatočný výkonový potenciál aj pre
skúseného jazdca. Je tak isté, že vašu garáž neopusti ani v prípade, že
zrýchlite a zaradíte sa do kategórie vyjazdených hipsterov (hipsteriek).
Potom je tu
XSR900, ktorá vyjazdenému jazdcovi ponúkne výborný zážitok v sedle
a viac ako o správne „nastajlovanú“ bradu v otvorenej prilbe sa
budete starať o to kde najlepšie šuchnete kolenom o zem v zákrute,
alebo kde na rovinke potiahnete najdlhšie „wheellie“. Stále je to však príjemná
motorka na každodenné jazdenie a je takmer isté, že na kávičku dorazíte
vždy ako prví.
Yamaha XSR700
Cena: 7 990 Eur (cena 2017)
Motor: 689 ccm, 8
ventilov, DOHC, R2
Výkon: 74,8 k pri
9 000 ot./min.
Krút. moment: 68 Nm pri 6
500 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová,
reťaz
Rozmery (D x Š x V): 2 075 x
820 x 1 130 mm
Rám: jednoduchý
chrbticový, pozváraný z oceľ. rúrok
Hmotnosť: 186 kg (ABS) (prevádzková)
Rázvor: 1 405 mm
Výška sedla: 815 mm
Objem pal. nádrže: 14 l
Pneu: vpredu: 120/70 – 17, vzadu: 180/55 – 17
Yamaha XSR900
Cena: 9 990 Eur (cena 2017)
Motor: 847 ccm, 12
ventilov, DOHC, R3
Výkon: 115 k pri
10 000 ot./min.
Krút. moment: 87,5 Nm pri 8
500 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová,
reťaz
Rozmery (D x Š x V): 2 075 x 815 x 1 140 mm
Rám: dvojitý
chrbticový, pozváraný z hliníkových profilov
Hmotnosť: 195 kg(prev. hmotnosť)
Rázvor: 1 440 mm
ýška sedla: 830 mm
Objem pal. nádrže: 14 l
Pneu: vpredu: 120/70 – 17, vzadu: 180/55 – 17
Motocykle na test zapožičal: Yamaha Motor Europe N. V., CZ / SK
Test bol
uverejnený v časopise Motomagazin
11 / 2016
Text: Miro Tamáši, foto: autor
a Vlado Brniak
Yamaha XSR700 vs XSR900 – album k testu Motomagazin 11 / 2016
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.