Aj napriek tomu, že v kalendári je stále zima, na našom jedinom okruhu sa ruch motorov nezastavil.
Rýchle pretekárske stroje však vystriedali ťažké mechanizmy, ktoré pracujú na
dôležitej úprave pozdĺžneho profilu druhého horizontu, ktorý bol jednými
milovaný a inými zatracovaný, no objektívne treba povedať, že potreboval
bezpečnejšie riešenie.
To
prichádza v podobe jeho zníženia z piatich metrov približne na polovicu, bude
oveľa plynulejší a motocyklové lety vzduchom, či dopady na predné koleso tak
budú od novej sezóny minulosťou. Riešenie privítajú iste aj automobiloví
fanúšikovia, keďže doteraz na podujatiach svetovej úrovne museli byť pred
horizontom priamo na pretekárskej dráhe inštalované spomaľovacie retardéry z
pneumatík. Rovnako bude lepší výhľad z násypovej tribúny „F“ priamo vedľa
horizontu. Uvidíme ako sa zmenia aj dosahované časy na okruhu. Ďalšou zmenou
je, že z tohto miesta pochopiteľne zmizne tunel pod pretekárskou dráhou. Termín
dokončenia prác je naplánovaný na mesiac apríl, pričom na najdlhšom, štvrtom
variante, sa začne jazdiť v máji.
Sezóna
2014 sa teda začne jazdiť na prvom variante, ktorý meria 3737 metrov a práve na
ňom sa 13. apríla uskutoční aj prvý diel medzinárodného seriálu IMRC, v rámci
ktorého sa bude bojovať o body do národných majstrovstiev Slovenska či Českej
republiky.
MOTOCYKLOVÍ PRETEKÁRI O ZMENE Nás
pochopiteľne zaujímalo, čo na túto zmenu vravia samotní pretekári,teda tí, ktorých sa to najviac týka.
Martin Čermák: „Mne to sedelo a
mal som to tam rád a bude mi to chýbať, pretože som tu vedel na súperov získať
a niekedy, ak som niekde inde stratil, tak tu som to dokázal dohnať. Bola to
určite pasáž na „srdiečko“, ale v rámci bezpečnosti to samozrejme nebolo v poriadku.
Bola tam až príliš obrovská rýchlosť na to, že tam jazdec letel a nevidel čo ho
čaká.“
Jaroslav Černý: „Pre mňa osobne
to doteraz nebolo nejako extrémne, myslím, že som sa vedel tomu prispôsobiť,
ale asi bude pravda, že pre menej skúsených jazdcov to mohlo byť
nebezpečnejšie. Podľa mňa hlavný dôvoď prečo sa to robí, sú autá,ktoré tam doslova nadletovali. Asi to tam
bude teraz rýchlejšie a tým pádom tie moje časy tam dosiahnuté nebudú mať takú
cenu :-D“
Martin Durdík: „Tento úsek bol
niečím špecifický a zaujímavý, žiadna dráha z tých, ktoré som doteraz prešiel
či už v Nemecku či na Alpe Adrii nemá nič podobné, ale túto zmenu určite vítam.
Nevravím, že som tam niekedy zažil moment, kedy by šlo o život, a skôr tí,
ktorí tam mali najazdených veľa kilometrov, tak tento úsek vedeli využiť a
získať na svojich súperov, no určite to bolo miesto, kde by sa mohli stať
nebezpečné nehody.“
Lukáš Jasenský: „Mne sa ten
druhý horizont veľmi páčil, samozrejme je tu otázka bezpečnosti a rozhodnutie
prerobiť je preto správne, vítam to a rozhodne tomu fandím. Samozrejme všetky
naše doterajšie časy nebudú platné, takže pôjdeme znova a určite to tam bude
rýchlejšie.“
Ladislav Miklánek: „Osobne som
veľmi rád, že sa tento úsek mení, pretože na Superbiku to tam nebola práve zábava,
keď si chcel ísť ozaj rýchle kolo, tak si musel na vrchu zaklapnúť a dole ísť
po prednom kolese, čo bolo dosť nebezpečné, nehovoriac o tom, že pri nejakom
súboji tam hrozil vždy konflikt, väčšinou sa to tam ledva upratalo.“
Vladimír Ruža: „Je to jednoznačne
správny krok. Niežeby to mne nejako vyložene nevyhovovalo, skôr som tam z toho
sem tam mal aj výhodu, lebo niektorí súperi tam mali väčší rešpekt ako ja :-),
ale z hľadiska bezpečnosti je to dobré. Človek nevidel čo je za tým horizontom
a keď bolo náhodou potrebné prudko brzdiť a zabrániť kolízii, tak bol problém,
pretože motocykel bol nadľahčený.“
Tomáš Svitok: „Som veľmi rád,
že sa s tým horizontom niečo robí. Všade po svete sú podobné horizonty, či
dokonca ešte väčšie, ako napríklad v Portimau, no rozdiel je ten, že sa predtým
jazdí zákruta na dvojke. Tu to však bolo veľmi nebezpečné, keďže sa tam predtým
šla po rovine päťka plný plyn, či dokonca sa radilo až na šestku a hneď za tým
bolo potrebné spomaliť do zákruty na trojku. Takže je to správne, určite to
bude oveľa bezpečnejšie.“
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.