Nielen, že je najsilnejší, ale i najrýchlejší, najbezpečnejší,
najpohodlnejší a najhladší bager medzi všetkým, čo na trhu je. A čo
na trhu vlastne je, ak hľadáme viac valcov ako dva? Šesťvalec GW F6B, a to
je jediná motorka, ktorá sa dá s týmto bavorským radovým šesťvalcom
porovnávať. Lenže GW momentálne nie je v EU dostupný aj keď zákulisné
informácie hovoria, že ho na milánskej EICMA čoskoro uvidíme a odtiaľ bude
asi už len krôčik aj k novému baggeru GW F6B. Takže je to tak, že
K 1600 B je v tejto chvíli na výslní, pričom do predaja sa dostal len
na konci tohto leta. Výrobca ho prezentuje ako sen o „Veľkom americkom
cestovateľovi“, ale mňa to nezaujíma, pretože my sme tu v Európe a poviem
vám, že tento bager ani náhodou nie je závislý na širokých amerických cestách.
Je to suverénny spoločník, do mesta, mimo neho i na diaľnicu a je
vďačný i za slovenské cesty, ktoré síce nestoja za nič, ale podvozok tohto
stroja sa im doslova vysmieva. My sme sa k nemu dostali u autorizovaného
predajcu BMW Motorrad – FMoto Bavaria v Bratislave, za čo im ďakujeme,
pretože to skutočne stálo zato.
Je na čo pozerať
Pohľad na tento bagger je neskutočný. Majestátny, hrdý, vyzývavý,
sebavedomý. Je jedno koľko prívlastkov mu dáte, žiaden nie je negatívny. Zatiaľ
čo predná kapotáž je skoro zhodná s modelom GT / GTL 2017, tak zadné
partie sú nastavené na bagger štýl a tak motorka pôsobí úplne inak. Je
viac cruiserovská, teda nižšia, štíhlejšia, lineárnejšia, pretiahnutejšia
s nízkym čelným sklom, tak aby napĺňala „skutkovú podstatu štýlu bagger“. Celý
koncept je postavený v zmysle čo najlepšej aerodynamiky. Béčko dostalo do
daru vzhľadovo iné, otvorenejšie koncovky výfuku, nižšie položené sedadlo pre
oboch členov posádky ale nedostalo typicky zväčšené predné bagger koleso.
Kokpit je vyšperkovaný ako v aute, do očí vám pozerá prepracovaný palubný
prístroj v kombinácii s TFT obrazovkou s informáciami, na ktoré
ani nemám miesto ich menovať, nechýba rádio s audio systémom (príplatková
výbava). Samostatná kapitola je dvojica zadných kufrov, ktoré v tomto
prípade nie sú odnímateľné, konektivita USB je v pravom kufri spoločne
s integrovanou taštičkou pre vaše zariadenie. Zadný blatník sa dá vyklopiť
pre lepší prístup ku kolesu. To nízke bagger plexi sa dá krásne elektronicky
vysunúť a v jeho najvrchnejšej polohe sklo funguje skoro ako
turistické, tak vaša prilba s vetrom bojovať určite nebude, naopak
v lete sa vám dostane aktívneho prúdu vzduchu. Keď vypnete zapaľovanie,
sklo sadne do základnej pozície a zabezpečí vašu navigáciu proti krádeži. Bočné
kapoty tiež ako u GTL disponujú výklopnými deflektormi vetrania.
LUXUS & LUXUS & LUXUS
Čierna luxusná farba je doplnená o luxusné prvky na kapotách
motocykla, pričom nenájdete pohľad, ktorý by luxus nevyjadroval. Zadné kufre sú
olemované LED svetlami a neviem sa na ne vynadívať, aké sú prepracované a tvarovo
dokonalé. Tento testovací kus má vyhrievané rukoväte aj sedadlá. Pruženie
Dynamic ESA tu má 2 pozície a to Road a Cruise, pričom v pozícii
Road je pruženie automatické, s dohľadom na čo najvyššiu mieru trakcie na
každom povrchu a za každého počasia. Mód Cruise je viac „húpací“ a je
určený pre nižšie rýchlosti pre ladnú, „plávajúcu“ jazdu. Mapy riadenia motora
sú 3: Road, Dynamic a Rain.Rozbiehanie motorky
do kopca uľahčuje asistent rozjazdu (doplnková výbava), a luxusný je
i systém Shift Assistant Pro (doplnková výbava), ktorý vám dovoľuje radiť
oboma smermi bez spojky. Rozumným pomocníkom je asistent pre cúvanie (doplnková
výbava), kde prostredníctvom tlačidla „R“ a následne stlačením tlačidla
štartu motora motocykel zapnete na spätný chod.Pre zvýšenie luxusu, ale i pohodlia a bezpečnosti vám
internetový konfigurátorna stránke www.bmw-motorrad.sk
ponúkne tieto možnosti:
Balík (1) bezpečnostnej výbavy v cene 1 008 Eur: Adaptívne (natáčacie) svetlá,
Asistent rozjazdu do kopca, Denné svetlá, Kontrola tlaku v pneu.
Balík (2) bezpečnostnej výbavy
v cene 1 492 Eur: Alarm, Asistent radenia,
Bezkľúčový štart, Centrálny zámok, Prídavné svetlomety.
Touring packet v cene 1 901
Eur: Elektrický
spätný chod, Rádio ECE, Asistent pre cúvanie, ochranný rám motora… + všetko
čo obsahuje balík 1 aj 2.
Toto dostanete v štandarde: ABS PRO, Dynamic ESA
s adaptívnym tlmením, DTC – trakčná kontrola.
V ponuke sú napríklad i predsunuté stúpačky, hlavný stojan,
trubkové riadidlá, kované ráfy kolies…
Aké sú odlišnosti od GT či GTL?
Aerodynamický a zmenený dizajn sme už spomínali, to je to, čo vidíte. Postrehnúť
sa dá znížená zadná časť rámu a tým zníženie posedu spolujazdca až
o 7 cm. Tento stroj má vlastnú kategóriu „Powerbagger“, pretože
z nuly na 100 km/h
sa dostane za 3,2 sek, a s maximálnou rýchlosťou 200 km/h vlastne nemá
konkurenciu, aj keď prečo by mal bagger takto rýchlo jazdiť? Motor je identický s modelom GTL,
vyznačuje sa rovnako lineárnym, silným ťahom a trošku som si opäť zvykal
na rozsah elektronicky ovládaného plynu. Redakčné video publikované na našom FB
bolo okomentované tým, že motorka vydáva „vysávačový“ zvuk, čo je asi jediné,
čo môžeme celej motorke vytýkať. Motor je doladený pre emisnú normu Euro 4,
pribudli nové katalyzátory, a zmenili sa dáta pre riadiacu jednotku.
Benzín odparujúci sa z nádrže je zachytávaný do karbónového zásobníka. Tým,
že má znížené zadné partie jemne sa znížilo i ťažisko a tým sa
vylepšila i tak dobrá ovládateľnosť tejto 336 kg mašinky. Váha sa ale
moc neznížila, pretože model GT váži 334 kg, a trojkufrový model GTL váži 348 kg. Ak si tu ale
navolíte zadný kufor, hlavný stojan, či padací rám o úbytku na váhe nemôže
byť reč, čo však tejto motorke vôbec nevadí.
Jazda ako z rozprávky
Keď som preberal v FMoto motorku na test od Rada, hovorí mi: „Tu máš poriadnu
motorku do mesta“. Tak som sa zasmial a vzal to ako vtip. Motorka bola
v showroome, Rado na ňu sadol a vyplietol sa z predajne cez
dvere na parkovisko, pomedzi ďalšie motorky bez zastavenia, akoby to bola
nejaká 125-tka. Asi to má nacvičené, hovorím si a odvážne aj ja teda vyrážam
do bratislavských ulíc. Avšak už len malý pohyb po parkovisku a následne
doslova prvých pár desiatok metrov ma motorka ubezpečila o tom, že je
neskutočne „vrtká“ a veľmi ochotná okamžite nadviazať so mnou dobrý vzťah.
Radový šesťvalec je tak kompaktný a geometria vrátane podvozku Duolever
a Paralever je tak prepracovaná, že i napriek dlhej absencii mojej
jazdy na 1600-vke som bolna tejto
motorke, navyše v bratislavskom prostredí, okamžite doma. Takže vtip
o mestskej motorke nebol vôbec vtip, predsudky preč, dôležité je vyskúšať
a potom rozprávať. Už počas prvých pár metrov si uvedomujem, že sedím
veľmi pohodlne a na bagger až moc prirodzene, technika stroja so mnou spolupracuje
akoby sme denne spolu jazdili, a to sa mi tak často pri testovaní rôznych
motoriek nestáva. Mám pocit, že som kráľ cesty všade, kde sa pohybujem. Preplnená
Bratislava bola pred jazdou pre mňa nočná mora, ale okamžite si zvykám na
systém jazdy, „kde vojdú riadidlá, prejde i celá motorka“. Preplietame sa
pomedzi autá tak, ako na ľahkom naháči a to často
i v minimálnych rýchlostiach. Rukoväť plynu presne reaguje na povely,
zmyselne sa riadim podľa jeho zvuku. Už pri 65 km/hzisťujem, že mám zaradenú šestku, na rovine
zatočím plynom a motor prakticky nerieši prevod, a cez 175 Nm
krútiaci moment ženie stroj vpred aj na šestke. Pri mape Dynamic a Road
chytá druhý dych niekde pri cca 4 000 otáčkach a v rýchlosti
akceleruje akoby opäť z nuly. Pri zapnutom móde Rain je záťah motora viac
hladší, jemne opatrnejší. Brzdy sú veľmi presné a veľmi ostré. Systém ABS
Pro, to je bezpečné brzdenie v náklone a zo začiatku sa objavil na
okruhových motorkách, dnes tento senzorový systém má veľa modelov
motocyklov BMW, vrátane testovaného.
Pohodlie, bezpečnosť,
obsluha
Keď sa posadíte za riadidlá tohto stroja máte pocit, akoby bola celá
motorka pred vami a vy sedíte na jej chvoste. Je to možno tak, ale
podvozok ju vyvažuje tak, že vám to je jedno. Pohľad na palubný prístroj je pekne
v zornom poli, vrásky vám nabehnú pri ľavej rukoväti, kde je nepreberné
množstvo tlačidiel a kruhový, všestranný multiovládač používaný u viacerých
modelov. Doporučujem školenie na parkovisku pri naštartovanom motore, pretože
učiť sa prepínať funkcie počas jazdy je veľké odoberanie pozornosti od cestnej
premávky. Rádio sa zapína na bočnom panely pred ľavým kolenom, jeho obsluha,
ako je hlas, či ladenie staníc, ide cez kruhový ovládač na rukoväti. TFT
displej (5,7“) zobrazuje množstvo trvalých informácii, k ostatným sa
musíte preklikať ovládačom. Mňa zaujíma kontrola tlaku v pneumatikách a
priemerná spotreba, ktorá sa ustálila na rovných 6 l / 100 km. Trvale zobrazené
informácie sú mapa riadenia motora a typ používanej Dynamic ESA, hodiny
a celkové km. Pohľadom neustále kĺžem na ľavý analógový ukazovateľ
rýchlosti, pretože krytie posádky a štýl jazdy je tak tichý, že stále
nechtiac prekračujem povolenú rýchlosť. Pravý analóg s otáčkami motora sa
mi pre tento typ motora zdá úplne zbytočný, ani tam nepozerám. Pri
fotografovaní v jazde sa niekoľko krát otáčam na úzkej obojsmerke,
a práve aj tu oceňujem sebavedomé správanie sa podvozku pri 180° otáčaní
sa v minimálnej rýchlosti. Moju trasu netrpezlivo navádzam na diaľnicu.
Štít vysúvam do maximálnej polohy hore a zrazu mám pod sebou diaľkového
turistu. Kolená mám kryté, veľká kapota ma kryje úplne, štít sa správa skoro
ako turistický. Som v dokonalom zákryte, môže pršať koľko chce. Dokonca ma
neobťažuje ani vietor, hluk od motora a zvyšných rotujúcich častí techniky
je prakticky nevnímateľný, takže nastupuje rádio s muzikou, ktorú zreteľne
počujem aj nad 100 km/h.
Je to úplne pohodlné, nemám pocit únavy, nič ma neobťažuje, dostávam chuť na
ďalekú cestu. I napriek 232
cm dĺžke je motorka presne navoditeľná v myslenej
stope zákruty. Pocit nedotáčavosti vôbec nepozná, naopak, chce sa položiť
doslova na koleno. Prehadzovanie v serpentínach zo strany na stranu je
ďaleko jednoduchšie a ľahšie ako by sa na prvý pohľad zdalo. Ani
prekvapivé náhle brzdenie motorku nerozhádže. Brzdenie je totižto asistované
s náklonovým ABS Pro, čo ja považujem za ďaleko lepší vynález ako trakčnú
kontrolu. Všetko, čo som od jazdy chcel som dostal – pohodlie, akciu,
bezpečnosť.
Resumé
BMW K 1600 B je skvelé dielo a ďakujem za neskutočný zážitok. Vďaka podvozku a chodu motora je
v meste ako doma, okresné cesty sú pre tento bagger ako jemná predohra na
dravé jazdenie na horskom pase a rýchle presuny po diaľniciach. Vďaka
podvozkovým systémom nerozoznáte, že ste prešli zlátanú cestu, či električkové
koľaje. Obratnosť motorky v tesnom prostredí mesta môžem pomenovať ako jedinečnú
a geniálnu. Zachováva si všetky prvky pre ďalekú turistiku a vďaka motoru
nenájdete miesto na trase, kde by vám chýbal výkon. So spotrebou 6 l /100 km (kombinovaná
spotreba vo všetkých prostrediach) je najúspornejšou motorkou s týmto
výkonom na trhu vôbec, aj keď jejmajiteľovito bude asi jedno.
V základe totižto stojí 22 150 Eur, dostupné sú potom spomínané
balíky, ktoré vedia cenu v „plnke“ nabaliť až na sumu + 26 000 Eur. Za tie
peniaze dostanete pod seba exkluzívne vyzerajúci stroj s najbezpečnejšou
technikou a s najväčšou výbavou akú na svete vôbec môžete mať u jednostopých
vozidiel. Už tu chýba iba chladnička nápojov a adaptívny tempomat!
BMW K 1600 Bagger
Cena: od 22 150 Eur
Motor: 1 649 ccm, 24 ventilov, DOHC, R6
Výkon: 160 k pri 7 750
ot./min.
Krút. moment: 175 Nm pri 5 250
ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová, kardanový
hriadeľ
Rozmery (D x Š x V): 2 324 x 1 000 x 780 mm
Rám: dvojitý chrbticový, pozváraný
z hliníkových profilov
Hmotnosť: 336 kg (prevádzková)
Rázvor: 1 618 mm, výška sedla: 750 mm
Udávaná / nameraná spotreba: 5,7 / 6 l /100 km
Objem pal. nádrže: 26,5 l
Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 190/55-17
Motocykel na test zapožičal: FMoto Bavaria s.r.o. BL
Test bol uverejnený v časopise Motomagazin
11 / 2017
Autor: Vlado Brniak, foto: autor a Miro Tamáši
Test BMW K 1600 Bagger – album k testu v MMA 11/17
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.