Connect with us

Testy a recenzie

Test Honda X-ADV 750

Pripravili sme si pre vás jednu špecialitku. Nie, že by vás ohúrila výkonom, ale svojou všestrannosťou. Je ideálna na jazdy po meste, do práce, ale aj jazdy mimo mesta. No nepohrdne ani ľahkým terénom. Je ňou Honda X-ADV 750.

Publikovaný

on

Test Honda X-ADV 750

Pripravili sme si pre vás jednu špecialitku. Nie, že by vás ohúrila výkonom, ale naopak svojou všestrannosťou. Je ideálna na jazdy po meste, do práce, ale aj mimo mesta. No nepohrdne ani ľahkým terénom. Je ňou Honda X-ADV 750.

Prvý raz ADV-čko Honda predstavila roku 2016 ako úplne nový koncept a vytvorila tak novú kategóriu. Väčšina ľudí ju zaradí medzi skútre. A to je chyba! ADV-čko je také novodobé SUV, čiže na jednej strane má výbornú obratnosť a ľahkosť skútra, no na druhej strane výkon a veľkosť motorky, no a do tretice vlastnosti endura. Na rok 2021 je tu nová generácia s niektorými zmenami.

Je to motocykel, žiaden skúter

Zo skútra ma obratnosť vďaka nízko položenému ťažisku, podsedadlový odkladací priestor a je bez nutnosti preraďovať. Z veľkej motorky má zasa objem a dostatočný výkon aj na jazdy s batožinou a spolujazdcom ako aj možnosť cestovania na dlhšie vzdialenosti. Z cestovného endura zasa priechodnosť aj mimo spevnených ciest.

Vznikol z toho všestranný motocykel, ktorý možno pripomína skúter keďže mu chýba v strede nádrž, ale inak ide o plnohodnotný motocykel. 

Poďme sa pozrieť bližšie z čoho sa skladá. Obsahuje dvojspojkový DCT automat, žiadny variátor. Používa reťaz a aj váha so všetkými náplňami je 236 kg. To je pre predstavu rovnako ako nenatankované BMW R 1250 GS. Ale tým, že na ADV-čku nie je nádrž ako pri bežných motocykloch, tak sa všetko presunulo úplne dole. Aj na mieste dokážete aj s takto ťažkou motorkou manévrovať s úplnou ľahkosťou.

Srdce Honda X-ADV

Motor je tvorený 2 valcami a pre rok 2021 s výkonom vyšším o 3 kW na súčasných 43 kW. Dostupná bude aj 35 kW verzia pre vodičáky A2. Motor viac pracuje s krútiacim momentom, ktorý má slušných 69 Nm a na zadné koleso je hnaný cez už spomínané DCT, čiže dvojspojkový automat. Aj prevody prešli zmenou. Prvé 3 prevody sa skrátili pre lepšiu akceleráciu a posledné 3 predĺžili aj kvôli šetreniu paliva. Na jednu stranu je výborné, že pri 120 km/h motor točí iba 4000 otáčok, no na druhej strane nad túto rýchlosť začína umierať a vytratí sa dynamika, ktorá by mala zodpovedať 750. Veľkosť kolies je 17” vpredu a 15 vzadu, pričom rázvor je pomerne dlhý s dĺžkou 1590 mm.

Tlmiče sú nastaviteľné aj vpredu aj vzadu. My sme ich mali trocha tvrdšie a v riadidlách bolo cítiť viac nerovnosti, preto odporúčam si ich dobre nastaviť. Na druhú stranu pri vhodnom nastavení nejdú zo zadnej kyvky žiadne výrazné kopance od cesty aj napriek malému rozmeru pneumatiky.

Sedlo je teraz lepšie vykrojené, no stále je pomerne vysoko na zemou a to 820 mm. Osobne by som prijal trocha mäkšie sedlo (vážim 75 kg), ale je pravda, že naopak pre ťažšieho môže byť príjemné. Sedlo je dostatočne široké a dá sa na ňom cestovať aj dlhšie trasy.

Detaily robia motocykel

Užitočnou vecou je aj bezkontaktné zapaľovanie. Stačí len, ak máte kľúč pri sebe a nemusíte ho dávať do motorky. Štartuje sa pomocou veľkého tlačidla v strede. Okrem štartu je bezkľúčové aj odomykanie podsedadlového priestoru, veka nádrže a ak máte aj zadný kufor, tak aj ten si viete otvoriť len pomocou tlačidla pod kufrom. To by mohlo mať väčšie výstupky, aby ste ho mohli lepšie nahmatať aj v rukavici.

Čo sa týka odkladacích priestorov, tak vpredu sa nachádza neuzamykateľná malá schránka, do ktorej sa síce nevmestí peňaženka, ale môžete si v nej odložiť mobil a kľúče. Ďalší odkladací priestor je pod sedlom. Tento priestor má 22 litrov a vojde sa sem integrálna prilba. Nechýba ani USB konektor pre nabíjanie.

K lepšiemu komfortu prispieva aj manuálne polohovateľný predný štít. Pri mojej výške 185 cm by som ocenil ešte kúsok vyšší aspoň o 10 cm. Okrem nášľapných plošín je naša verzia vybavená aj enduro stupačkami pre prípad, že idete po teréne a potrebujete sa postaviť do stupačiek.

Digitálny prístrojový panel a konektivita

Vylepšená je aj prístrojová doska s 5” displejom, ktorý je dobre viditeľný na slnku, ale zo začiatku sa treba v ňom trocha zorientovať nakoľko ponúka veľa informácií. Na displeji si môžete zvoliť 5 režimov jazdy, ktoré si viete prispôsobovať. Pribudla aj konektivita s mobilným telefónom a v spolupráci s headsetom môžete prijímať telefonáty, púšťať hudbu alebo zobraziť navigáciu na displeji. Nejde o plnohodnotnú navigáciu, ale vidíte len odbočky, kedy máte zatočiť. Ovládanie je možné aj cez hlasové ovládanie. Ovládanie na riadidlách je také typické Honda. Plno tlačítok a niekedy nie užívateľsky intuitívne ovládanie. Oproti ovládateľnosti novej Africa Twin je to vylepšenie, no stále ďaleko za konkurenciou.

Jazda a ovládanie

Ovládanie počas jazdy je veľmi ľahké. Motorka sa ľahučko preklápa do strán a dlhší rázvor pridáva k istote v zákrutách. Tlmenie je nastaviteľné a svoju prácu si robí ukážkovo. Predná brzda by pre mesto mohla byť agresívnejšia, no na druhej strane je motorka určená aj do ľahšieho terénu, kde je intenzita brzdy úplne ideálna.

ADV-čko nie je vhodne na veľký offroad, ale asi najviac mu sedia šotoliny, kde v stoji v stupačkách sa pekne ovláda a s istotou drží stopu. Treba si zvyknúť, že nie je možnosť oprieť sa do nádrže, a tak ste viac opretý o ruky. Veľmi pozitívne beriem aj skrátené prvé 3 prevody, pretože agresivita do 60 km/h je ukážková. Naopak potom prichádzajú posledné 3 prevodové stupne, ktoré sa naopak predĺžili. A to vám dáva motorka najavo, aby sa jazdec ukľudnil a užíval si presuny po ceste s nízkou spotrebou. Akcelerácia na 5. a 6. prevodovom stupni je na objem 750 ccm veľmi pomalá.

Ochrana pred vetrom je na veľmi dobrej úrovni a hlavne v spodnej časti vám ani počas dažďa neprší na nohy. Na to samozrejme musíte mať dostatočnú rýchlosť, aby vás vietor obtekal. Náš testovací motocykel mal aj rozšírené deflektory po bokoch prednej kapotáže.

Záver

Honda X-ADV je veľmi univerzálna motorka do mesta aj mimo neho. Ak si chcete kúpiť maxiskúter, tak skúste porozmýšlať aj nad týmto motocyklom. Už len kvôli dizajnu by som si ADV-čko vybral, pretože sa mi páči ten agresívny vzhľad viac ako bežné maxiskútre. 

Dokúpiť si môžete aj viaceré pakety, s ktorými získate napríklad kufre, padáky, alebo prídavné svetlá.

Jazda je veľmi príjemná ako pre začiatočníka ako aj pre stredne skúsených jazdcov, ktorí hľadajú univerzálnu motorku do mesta, ale aj mimo neho.

Pozrite si videotest:

Technické parametre:

Cena: od 11 590 Eur
Motor: 745 ccm, 8 ventilov, SOHC, radový 2-valec
Výkon: 43,1 kW  pri 6 750 ot./min.
Krút. moment: 69 Nm pri 4 750 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová automatická DCT, prevod reťazou
Rozmery (D x Š x V): 2 215 x 940 x 1 370 mm
Rám: oceľové rúrky
Rázvor: 1 590 mm
Výška sedla: 820 mm
Svetlá výška: 165 mm
Objem pal. nádrže: 13,2 l
Pohotovostná hmotnosť: 236 kg
Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 160/60–15
Motocykel na test zapožičal: Honda Motor Limited SK, o. z.

Text a foto: Škorpo

Galéria:

2 komentáre

2 Comments

  1. roman

    8. septembra 2022 at 14:47

    Nezachytil som maximálnu rýchlosť v tomto videu.
    prudko zvažujem kúpu tejto motorky ,ale rozhodujem sa medzi T Max 530 a X ADV.

    Roman

  2. Škorpo

    8. septembra 2022 at 14:57

    Ahoj Roman,
    maximálnu rýchlosť sme neskúšali nakoľko legálne na našich cestách to nevieme odskúšať.
    Ak by si mal ešte nejakú otázku, tak ti radi odpovieme.

    Škorpo

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri