Užitočná zábava
Mať spoločníka na cestách v dnešnej dobe už neznamená, že si na motorku za seba zoberiem nejakého spolujazdca (v lepšom prípade spolujazdkyňu). Často krát sa stáva, že cestujeme sami a jazda vie niekedy začať aj riadne nudiť a preto páni z CellularLine vymysleli novinku z rady Interphónov nesúcu označenie F4. ______________________________________________
Novinka? Z časti áno. Na trhu poznáme už pekných pár rokov komunikátory, ktoré používajú bezdrôtovú technológiu Bluetooth. Doteraz boli vždy len s jedným slúchadlom, čiže mono. F4 je bezdrôtový hi-fi stereo systém. Tento produkt je doteraz prvý z ponúkaných produktov s takýmto prevedením. Ďalšími vynikajúcimi vlastnosťami F4-ky je dosah cca 500 metrov v otvorenom priestore, digitálne rušenie nežiaduceho hluku, alebo šumu, vodotesnosť a automatické zvýšenie, alebo zníženie hlasitosti vzhľadom na rýchlosť.
______________________________________________
Inštalácia vraj za pár minút. Uvidíme… Vybaľujem balenia, ktoré majú označenie Single pack. To znamená, že v každej nájdem len po jednom kuse (predávajú sa aj verzie s označením Twin pack). V jednej je komunikátor určený len pre integrálnu prilbu a v druhej je univerzálny, použiteľný v Jet-ke, integrálke, alebo vyklápačke. V škatuli som našiel sadu, ktorá umožňuje prichytenie o prilbu skrutkami, alebo nalepením, ďalej náhradné peny pre mikrofóny a nabíjačku. Každá nabíjačka má dve koncovky a tak teda dokáže nabíjať dve zariadenia naraz. Volím naskrutkovanie o bok prilby. Jedná sa o vyklápačky strednej triedy, ktoré nemajú predinštaláciu pre komunikačný systém. Nevadí. Pri troške šikovnosti to namontuje určite každý sám. Ja som musel len prerezať kúsok šitia, aby som dostal von z prilby mikrofóny. Ostatné sa dalo bez väčších problémov zvládnuť. No fakt, 10 minút a mal som to hotové. Na F4-ke sú len tri tlačidlá. Dve na ovládanie hlasitosti a jedno multifunkčné (ďalej len MFT). A práve tým sa ovláda a nastavuje komunikátor. F4 sa zapína pomocou MFT podržaním 3 sekúnd. Vydá do slúchadiel štartovný zvuk a momentálne je v pohotovostnom režime. V tomto režime je schopný ostať po dobu až 700 hodín. Spárovanie s telefónom sa dá robiť len vo vypnutom stave. Takže stlačím a podržím MFT, až kým sa nerozbliká dióda na červeno, čo trvá zhruba 8 sekúnd. Teraz môžem začať párovať telefón s Interphónom. V telefóne som si najprv vyhľadal párové zariadenia. MFT musím teraz podržať cca 8 sekúnd, pokiaľ nebude dióda blikať striedavo na modro a červeno. Vtedy dám vyhľadať párové zariadenie vo svojom telefóne. Zadávam bezpečnostný kód, ktorý bol uvedený v návode a týmto sa končí už kompletná inštalácia F4-ky. Teraz je už pripravená na používanie a idem si ju vyskúšať.
______________________________________________
Ukáž sa v praxi Interphón som si nainštaloval tak, aby mi z prilby netrčal žiaden kábel, takže esteticky to vyzerá skvelo a skoro ani neviem, že mám v prilbe nejaký komunikátor. Ako prvú vec som si vyskúšal počúvanie Mp3-jek, ktoré mám v telefóne. Približne v rýchlosti 40-50 km/h sa hlasitosť o niečo zvýši a hudba bola zreteľne počúvateľná až do rýchlosti 150-160 km/h (Motocykel s predným štítom). Počul som ju aj v 180-tke, ktorú určuje výrobca, ale vzhľadom na to, že sa jedná o vyklápačku strednej triedy, tak do prilby vchádzal zvuk a šum vetra a okolia. Tým sa mi už hudba trocha strácala. Myslím si, že pri vyššej rade prilieb by šum bol o niečo menší. Hlasitosť hranej pesničky je na maximum, ale prístroj je nastavený tak, aby sa dalo vnímať aj okolie a nesústrediť sa len na pesničky. V percentách by som to vyjadril asi takto: viac ako 60% hudby a menej ako 40% okolia. Môžem povedať, že počúvanie stereo hudby počas jazdy na motorke je skvelé a nemusím si dávať nejaké slúchadla z telefónu, alebo z Mp3 prehrávača do uší, ktoré ma po 20 kilometrovej jazde bolia. Paráda. Vyskúšam telefonovanie.
______________________________________________
Telefonovanie počas jazdy Pri rýchlosti 40-50 km/h mi to pripadalo, ako klasické mobilné telefonovanie, akurát s tým rozdielom, že jazdím. Rozhovor som uskutočňoval v spektre rýchlosti od 40 do 130-140 km/h. Ja som počul zreteľne každé slovo a druhá strana taktiež. Ale asi najlepšia počúvateľnosť je okolo 90 km/h. Čo si myslím, že je postačujúce. Ďalšia vec, ktorá sa mi veľmi páčila bola tá, že som mohol počúvať hudbu, volať a po skončení znova počúvať hudbu. Už nemusím závidieť plechovkárom. Osvedčilo sa mi aj počúvanie rádia počas jazdy a napríklad dopravné informácie. Takto som hneď vedel, že kde sa schováva radar ak bol nahlásený. To je celkom super vedieť, čo sa deje na cestách, no nie? F4 sa dá spojiť aj s GPS prijímačom ktorý vám povie povely priamo do prilby.
______________________________________________
Dve zariadenia ako pár Teraz skúsim spárovať dve zariadenia. Oba prístroje sa párujú vo vypnutom stave a oba naraz podržíme po dobu približne 8 sekúnd a na oboch sa rozbliká dióda striedavo na modro a červeno. Potom treba na jednom zo zariadení stlačiť MFT a na tom zariadení začne jedna dióda blikať o niečo rýchlejšie. Zariadenia sa párujú. Po pár sekundách svietia na oboch zariadeniach neustále diódy na modro. Párovanie prebieha iba jeden krát. Potom u ž stačí len podržať v zapnutom stave jedno zo zariadení asi cca 3 sekundy a oni sa už automaticky sami spoja. Komunikácia v štýle jazdec – spolujazdec je výborná v rýchlosti okolo 80-120 km/h. Vo vyšších rýchlostiach sa už reč troška rozostrie. V nízkych rýchlostiach som počul skoro vždy svoju ozvenu, ale to je normálne. Vyskúšal som F4-ky aj v štýle jazdec – jazdec a udávaná 500 metrová vzdialenosť pre komunikáciu sa mi potvrdila (samozrejme v otvorenom priestore). Keď sme sa preplietali cez dediny, pomedzi autá, alebo niekde mimo otvoreného priestoru, tak komunikácia bola schopná udržať kontakt asi 150-200 metrov. Potom bol už signál slabý a hovorená reč sa niekedy nedala identifikovať. V každom režime som mal spojenie aj s telefónom. Ten má pred komunikáciu vždy prioritu. F4 má vlastné vyzváňanie do prilby a dokonca vie pomocou režimu VOX sám prijať hovor. Po ukončení hovoru som musel znova spojiť zariadenia, lebo telefón spojenie preruší.
______________________________________________
Ako F4 obstála? A vôbec, oplatí sa? Keď to tak zhrniem, tak F4 bola pre mňa super vecička. Zapnutá bola stále na plné „pecky“ a používať sa dala asi dva – tri dni. Keď to dám do merítka hodín, tak F4-ka vydržala byť v plnej prevádzke približne 10 hodín. Nabíja sa iba nejaké tri hodinky, takže aj keď som v deň výjazdu zabudol na to, že ju chcem so sebou vziať, tak som ju pichol na sieť naobedoval sa, obliekol sa a pokiaľ som sa vychystal, tak bola nabitá natoľko, že mi vydržala celý deň. Každého určite poteší, ako hlasno je počuť v prilbe volajúceho, alebo spolujazdca. Staršie Interfóny s týmto mali trošku problém. Navyše kabeláž je tak dlhá, že nebude nik nadávať, že mu pár centimetrov chýba. A ak niekto nechce mať Interphone F4 Stereo (resp. kto by nechcel?), tak sa dá jedno slúchadlo odpojiť, lebo je prepojené Jack konektorom. Výhoda je, že môžem naň napojiť aj dva telefóny. Takže som mal vždy spojenie aj s firemným aj osobným telefónom. Stalo sa mi, že sa mi počas jazdy F4 vybila a veľmi rýchlo som pocítil to, ako mi chýba. Na toto zariadenie si zvykne každý a jazda naberie iný rozmer. Niekto možno tvrdí, že jazdím a nech ma nik neruší. Ale všimol som si, že veľa motorkárov kvôli hovorom zastavuje a tak si rušia tú ich jazdu. Mne telefón zazvonil, povedal som, že jazdím a nech ma neruší a bolo po probléme. Taktiež turistika bola skvelá a dvojhodinová jazda ubehla ako keby za pol hodinku. Cena 189 Eur za Single pack je celkom dosť, ale oproti starším má novinka F4 oveľa viac funkcií a navyše je to stereo a lepšie počuť oboma, ako jedným uchom, no nie? Twin packy sú predávané za cenu 329 Eur. Verzia univerzálna je tak dobrá, ako aj tá, čo je určená len do integráliek a samozrejme naopak. Tam som rozdiel nenašiel. Iba ten, že jedno zariadenie je na húsenici a to druhé na kábliku (z môjho pohľadu spratnejšie). Ako podarený doplnok je CL nabíjačka a tak si môžem komunikátory kedykoľvek počas prestávky dobyť. Interphone F4 Stereo je vydarený komunikačný systém, ktorý svojou technológiou disponuje na dnešnom trhu a stáva sa tak TOP produktom.
______________________________________________
Pripojenie dvoch telefónov, kvalita zvuku vo vyšších rýchlostiach, automatické zvýšenie hlasitosti vzhľadom na rýchlosť, rušenie šumu a hluku, dosah 500 metrov, vodotesnosť, rýchla inštalácia.
Cena, pri prerušení komunikácie telefónom sa spojenie preruší.
______________________________________________
CellularLine Interphone F4 Stereo Technické údaje:
Bezdrôtová technológia: Bluetooth® v.2.1 EDR
Komunikácia: Plne-duplexná s DSP filtrom (digitálne rušenie vetra a hluku na pozadí), až do 500 m
Mikrofón: Vodeodolný a potlačujúci hluk
Zvuk: Dual stereo slúchadlá pre vysokú kvalitu audia (druhé slúchadlo je odnímateľné)
Regulácia hlasitosti: Automatická
Kryt: Plne vodeodolný
Dvojitý upevňovací systém: odmontovateľný posuvný klip a nalepovacia sada
Rozmery: 90 x 46 x 20 mm
Váha: 83g (vrátane slúchadiel a mikrofónu)
Doba používania: 10 hodín (orientačná doba, závisí od spôsobu používania)
Pohotovostná doba: 700 hodín
Nabíjacia doba: 3 hodiny
Cena: 309 Eur pre rok 2010 Linka na internetová zásielkový obchod: [linka]
Zariadenia na test zapožičal: RECALL s.r.o., České Budějovice
______________________________________________
Rok 2010
Nový rok priniesol pre F4-ku nielen lepšiu cenu, ale vylepšili aj príslušenstvo, ktoré sa týka balenia dvoch zariadení (twin pack). Balenie doteraz obsahovalo iba verzie buď pre otvorenú, alebo uzavretú prilbu. Teraz v tomto balení nájdete obe varianty.
Zaujimala by ma jedna vec – ako si riesil sluchadlo? Mal som totiz komunikator, ale nedokazal som mat sluchadlo v uchu dlhsie ako 1/2 hodiny. Potom som to uz nevydrzal a zahodil som ho 🙂
Takze kde si mal pripevnene sluchadla a kde mikrofon? Mal si sluchadlo vobec v uchu, alebo si hi dal pod vypln prilby?
Milan
milan3232 – slúchadlá Interphonu nevyzerajú, ako klasické do uší (ako majú napr. pre Mp3-prehrávače). Sú to také špeciálne tenké slúchadlá, ktoré som upevnil pod futro prilby tak, aby ma na hlave nikdy netlačili, na fotke č. 5 je vidno, že všetko mám schované pod futrom. V mojej bývalej Airohe boli v týchto miestach také výrezy pre uši, kde sa nenachádzal polystyrén a tam som slúchadlá vložil. A vôbec som ani nevedel, že niečo v tej prilbe vlastne mám. Bola to skvelá vec, akurát vo vyšších rýchlostiach bol ten zvuk dosť zastrený. Ale pri 130 km/h to bolo znesiteľné a zrozumiteľné. Mikrofóny som mal dva. Jeden na husacom krku, ako je vidno z fotky a druhý bol na tenkom drótiku a ten bol prilepený z vnútornej strany prilby o bradu. Jediný zásah do prilby bol ten, že som spravil dieru z vonkajšej strany, aby tadiaľ prešiel mikrofón.
Aku komunikaciu by ste odporucili moto – auto? Idealne by bolo, aby sa dala pouzit aj pri lyzovacke na svahu (mimo prilby, pripevnena niekde na bunde). Alebo nieco v style vysielacky existuje?
milan3232 – myslím si, že takéto „obojživelné“ zariadenie asi nik nevyrába. Interephone je určený do prilby. Skôr by som siahol po nejakej vysielačke, ale to už nebude prenos cez Bluetooth. V tomto smere ti viac nepomôžem.
Vo vacsine pripadov je BT stavane na komunikaciu na vzdialenosti do 10m.. najcastejsie je jeho funkcia vyuzita pri handsfree no tam ti zerie baterky aj handsfree aj napriklad telefon alebo vysielacka.. ked chces univerzal tak vysielacka do ktorej davas nejaky bezne pouzivany konektor napriklad stereojack.. nieco ako pouzivaju nove nokie.. bezne pouzivany konektor preto ze ak mas v helme priestor tak do nej mozes dat maly prepracik a taktiez tam mozes nalepit mikrofon a nechas si len vysiet mozno 1m kablik.. treba len skusit ci by to bolo dobre a mat po ruke pajkovacku a trocha trpezlivosty.. je ale este otazcne ci by zosilovac vo vysielacke utiahol ten reprak
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
milan3232
20. mája 2010 at 18:43
Zaujimala by ma jedna vec – ako si riesil sluchadlo? Mal som totiz komunikator, ale nedokazal som mat sluchadlo v uchu dlhsie ako 1/2 hodiny. Potom som to uz nevydrzal a zahodil som ho 🙂
Takze kde si mal pripevnene sluchadla a kde mikrofon? Mal si sluchadlo vobec v uchu, alebo si hi dal pod vypln prilby?
Milan
Dragon
20. mája 2010 at 18:59
milan3232 – slúchadlá Interphonu nevyzerajú, ako klasické do uší (ako majú napr. pre Mp3-prehrávače). Sú to také špeciálne tenké slúchadlá, ktoré som upevnil pod futro prilby tak, aby ma na hlave nikdy netlačili, na fotke č. 5 je vidno, že všetko mám schované pod futrom. V mojej bývalej Airohe boli v týchto miestach také výrezy pre uši, kde sa nenachádzal polystyrén a tam som slúchadlá vložil. A vôbec som ani nevedel, že niečo v tej prilbe vlastne mám. Bola to skvelá vec, akurát vo vyšších rýchlostiach bol ten zvuk dosť zastrený. Ale pri 130 km/h to bolo znesiteľné a zrozumiteľné. Mikrofóny som mal dva. Jeden na husacom krku, ako je vidno z fotky a druhý bol na tenkom drótiku a ten bol prilepený z vnútornej strany prilby o bradu. Jediný zásah do prilby bol ten, že som spravil dieru z vonkajšej strany, aby tadiaľ prešiel mikrofón.
Števo
VladiB
21. mája 2010 at 8:02
Na Slovensku táto spoločnosť zásobuje: Fmoto BMW v BL, Honda v Žiline, Motor Car v BL, Omnia v BL, Suzuki v BB, Bikers Trnava…
milan3232
21. mája 2010 at 10:35
Aku komunikaciu by ste odporucili moto – auto? Idealne by bolo, aby sa dala pouzit aj pri lyzovacke na svahu (mimo prilby, pripevnena niekde na bunde). Alebo nieco v style vysielacky existuje?
Dragon
21. mája 2010 at 11:01
milan3232 – myslím si, že takéto „obojživelné“ zariadenie asi nik nevyrába. Interephone je určený do prilby. Skôr by som siahol po nejakej vysielačke, ale to už nebude prenos cez Bluetooth. V tomto smere ti viac nepomôžem.
milan3232
22. mája 2010 at 11:08
Myslel so si, ze mam prehnane naroky. Asi uz len ta vysielacka. Dik za info.
zahri
22. mája 2010 at 12:52
Vo vacsine pripadov je BT stavane na komunikaciu na vzdialenosti do 10m.. najcastejsie je jeho funkcia vyuzita pri handsfree no tam ti zerie baterky aj handsfree aj napriklad telefon alebo vysielacka.. ked chces univerzal tak vysielacka do ktorej davas nejaky bezne pouzivany konektor napriklad stereojack.. nieco ako pouzivaju nove nokie.. bezne pouzivany konektor preto ze ak mas v helme priestor tak do nej mozes dat maly prepracik a taktiez tam mozes nalepit mikrofon a nechas si len vysiet mozno 1m kablik.. treba len skusit ci by to bolo dobre a mat po ruke pajkovacku a trocha trpezlivosty.. je ale este otazcne ci by zosilovac vo vysielacke utiahol ten reprak