Vedeli ste o tom, že vážky nemajú
žihadlo? Je tradovanou poverou, že vážka môže niekoho poštípať. Nemôže, ale ak
ju vyprovokujete, tak vycerí hryzadlá a jednoducho vás pohryzie. No
a tohtoročná novinka Suzuki v podaní naháča GSX-S750 je na tom
podobne. Nemá žihadlo, ale zuby vyceriť vie.
Prvé
dojmy
Tento
rok sme naháča GSX-S750 odtestovali naozaj dôkladne. Začiatkom leta sme
absolvovali v sedle Suzuki deň na okruhu a teraz prišiel čas pozrieť
sa na praktickú stránku tohto atraktívneho športovca. GSX-S-ka na prvý pohľad
pôsobí kompaktne a športovo. Kapotáž, alebo teda príruby, na nádrži sú
ostro rezané. Kapotáž pod motorom dodáva motocyklu správny dynamický výzor
a treba uznať, že u mnohých motocyklov rovnakej kategórie tento
doplnok doslova chýba. Zadná časť motocykla je zdvihnutá a odľahčená
a keby sa dal odstrániť ten predpisový predĺžený blatník, tak by bola
prakticky dokonalá. Predná maska sa skladá jednoducho len zo svetla
a absolútne minimalistickej kapotáže a tak to má u nahatej
Suzuki byť. Zlaté vidlice, vykrojené kotúče, číre smerovky a farebná schéma
sú potom už len čerešničkou na torte.
Čo
sa týka výzoru, tak mám len jednu výtku, a tou sú odrazky na prednom
kolese. Tento nevkusný doplnok zavinila pravdepodobne nejaká norma, ale osobne
za mňa by to bola prvá vec, ktorá by skončila v krabici po tom, ako by som
si Suzuki doviezol domov.
10°
stupňov Celzia, ide sa testovať
Na
testovačku mi vyšlo pekné jesenné počasie, takže oblečenie už sa musí výdatne
vrstviť, ale na kvalite jazdy to neuberá. GSX-S750 sa podľa očakávania chová
veľmi priateľsky a nemusí sa jej zľaknúť ani nováčik. Prekvapivo je tento
naháč strednej triedy vybavený nad očakávané pomery a v balíku má
jazdec napríklad aj asistenta rozjazdu. Stačí zaradiť rýchlosť a pomaly
púšťať spojku. Motocykel spraví všetko za vás a plynulo sa rozbehne.
Skúsený jazdec to asi moc často nepoužije (okrem momentov, keď si bude robiť
selfie J ), ale pre začiatočníka to bude vítaný pomocník.
GSX-S750
sa vedie na istotu, je ľahko ovládateľný a do náklonov ho netreba nijak tlačiť.
Na druhú stranu je na naháča prekvapivo stabilný aj pri vyšších rýchlostiach aj
pri prejazde nerovností. Spolu sme prebehli cesty prvej a druhej triedy
a pozreli sme sa aj na diaľnicu a jedna z vecí, ktorá ma udivuje
je pohodlie pri jazde. Motocykel samozrejme nemá predný štít a ja som mal
pri teste nasadenú svoju obľúbenú enduro prilbu, teda prilbu so štítom,
a ani raz sa mi nestalo, že by mi nárazy do prilby znepríjemňovali jazdu.
A to sa bavíme o rýchlostiach v oblasti 130 km/h a možno aj
o kus ďalej.
Jazdec
má dostatok miesta na presúvanie sa po sedadle a je tak možné vytvoriť si
vzpriamený posed s dobrou ergonómiou aj na dlhší presun, a naopak je
možné presunúť ťažisko do športovejšej polohy a jednoducho sa nechať
uniesť emóciami.
Výhľad
a výbava
V prvom
rade som sa musel popasovať so zrkadlami, nech v nich namiesto pliec vidím
dianie za sebou. Po pár chvíľach sa to podarilo a spokojne môžem Suzuki
GSX-S750 zaradiť medzi pár motocyklov, u ktorých si zo zrkadlami rozumiem.
Okrem
toho mám v zornom poli palubovku. Je umiestnená presne tak, aby som na ňu
videl, ale zároveň neruší. Pri jazde v noci je podsvietená jemným modrým
svetlom, takže nebude kričať ako u iných modelov. Prístrojovka ponúka
kompletnú zostavu informácií a nájdeme na nej graficky zobrazený
otáčkomer, rýchlomer, zaradený prevodový stupeň, hodiny, tachometer a dva
denné počty kilometrov, aktuálne zvolenú úroveň kontroly trakcie, teplotu
motora a stav nádrže aj s odhadovaným dojazdom. Je to celkovo dosť
informácií, ktoré sa podarilo výrobcovi rozmiestniť na tak malý LCD displej,
ale všetko je prehľadne usporiadané a nepôsobí nijak rušivo.
Čo
naopak trochu zamrzí je usporiadanie ovládacích prvkov. Na ľavom riadidle je
veľký prepínač označený ako SEL (výber) s tlačidlami hore a dole, ale
tento slúži len na ovládanie kontroly trakcie. Všetko ostatné sa ovláda priamo
tlačidlami na palubovke. Chce to zvyk. Páčka spojky nie je nastaviteľná, inak
však ľavej strane nie je čo vytknúť. Na pravom riadidle máme nastaviteľnú páčku
brzdy a nepochopiteľný ovládač výstražného trojuholníka. Tento sa
netypický zapína páčkou, ktorá celkovému dizajnu ovládačov proste neladí.
Použil som ho raz a funguje ako má – chce to ale zvyk.
Motor a
elektronika
Motoricky
má GSX-S750 korene v superšporte Suzuki GSX-R750. Pohonnou jednotkou je
teda kvapalinou chladený štvortaktný štvorvalec s objemom 749 ccm. Vŕtanie
x zdvih 72×46 mm, výkon 112 koní a krútiaci moment 81 Nm. Pri váhe 213 kíl
sa jedná o veľmi príjemné čísla. Čo však ponúka GSX-S750 naviac?
Vo
výbave je už pár krát spomínaná kontrola trakcie, ktorá pomôže zvýšiť
bezpečnosť jazdy na maximálnu úroveň. Kontrola trakcie má tri úrovne a je
možné ju aj vypnúť. Proste skvelé. Okrem kontroly trakcie je testovaná Suzuki
vybavená radiálnymi brzdami Nissin. Vpredu sú dva vykrojené kotúče
s priemerom 310 mm
a štyrmi piestikmi, vzadu je 240 mm vykrojený kotúč s dvoma piestikmi.
Motocykel je možné zastaviť prakticky jedným prstom, dva som používal, keď bolo
nutné trochu pritlačiť.
A čo
spolujazdec?
Zaujímavou
kapitolou je spolujazdec. Nakoľko som pri teste nebol sám a väčšinu
kilometrov som strávil vo dvojici tak môžem zhodnotiť aj pohľad spolujazdca.
Zadné sedadlo je dosť kompaktné, nebolo však únavné ani po 100 km na jeden záťah.
Nevýhodou je, že je mierne sklonené dopredu a má dosť hladký povrch, takže
spolujazdkyňa sa pomaly posúva ku vodičovi.
Vzadu
chýbajú madlá spolujazdca a ten teda nemá veľa možností, ako zmeniť polohu
pri jazde. Na druhú stranu je počas cesty vzpriamený a samotná jazda pre
neho nie je únavná. No a najväčším prekvapením boli stúpačky, ktoré sú
umiestnené dostatočne nízko a kolená tak netrpia v zalomenej polohe.
Polohu stúpačiek som porovnával s prakticky turistickým modelom GSX1250FA,
ktorý mám doma a stúpačky spolujazdca sú u neho umiestnené vyššie.
Suzuki
GSX-S750 som vracal do redakcie ráno. Boli 3 stupne Celzia a hmla
umožňovala viditeľnosť hádam na 10 metrov. Aj napriek tomu som sa
s GSX-S-kom cítil v pohode. Je to motocykel, ktorý sa nestratí pri
dlhšom presune, v meste, v zápche ani na kľukatých cestách, kde
jazdca pustí naozaj hlboko do náklonu. Zamrzí, že výrobca neschoval pod sedadlo
oká na sieťku, čím trochu znížil praktickosť a tiež, že model nemá hlavný
stojan (čo zas prospelo váhe). Ale sú to len drobné muchy, ktoré by som tejto
vážke bez problémov odpustil.
Suzuki GSX-S750
Cena: 8 290 Eur (cena z r. 2017)
Motor: 749 ccm, 16
ventilov, DOHC, R4
Výkon: 114 k pri
10 500 ot./min.
Krút. moment: 81 Nm pri 9 000
ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová,
reťaz
Rozmery (D x Š x V): 2 125 x
785 x 1 055 mm
Rám: dvojitý
chrbticový, pozváraný z hlin. profilov
Hmotnosť: 213 kg (prevádzková)
Rázvor: 1 455 mm
Výška sedla: 820 mm
Objem pal. nádrže: 16 l
Pneu: vpredu: 120/70 – 17, vzadu: 180/55 – 17
Motocykel na test zapožičal: MSC – Suzuki Slovensko, o. z., Bratislava
Test bol uverejnený v časopise Motomagazin 11 / 2017
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.