Connect with us

Testy a recenzie

Večne usmiaty Talian Benelli Pepe 50 LX

Publikovaný

on

Test Benelli Pepe 50 LX

Taliansky výrobca Benelli predstavil pred pár rokmi dva modely skútrov Pepe 50, a to vo verzii LX a ?Basic?, ktoré patrili do kategórie ?retro? skútrov, ktoré sa v Európe stávali stále populárnejšími. Vďaka firme GVP moto z Komárna, ktorá je autorizovaným dovozcom tejto značky na Slovensko, sme si v redakčnom teste vyskúšali práve Benelli Pepe 50 LX. So svojím dizajnom vám pripomenie roky 70-te a uchváti svojou štýlovou eleganciou.
Možno sa to na prvý pohľad nezdá, ale Pepe 50 ukrýva v sebe viac, ako si myslíte.


Čo sa pre neho hodí?
Prvý krát, keď som uvidela Benelli Pepe, som nebola príliš nadšená. 16-palcové kolesá vpredu a vzadu, otázka znela, je to bicykel? Troška som sa obávala prvej jazdy na ňom, keďže 5 minút predtým som prišla na omnoho robustnejšom skútri o objeme 400 ccm. Otec ma presvedčoval: ? Neboj, uvidíš, ako sa ti zaľúbi?. Nahodila som ?axelovky zrkadlovky? okuliare, ktoré sa dokonale hodili k pochrómovaným častiam skútra a vydala sa pôvodne na okružnú jazdu cez mesto. Otec mal pravdu, zapáčilo sa mi to. Keďže som cítila, že Pepe potrebuje viac ako len 50-tkou sa prechádzať po meste, išla som ho otestovať na rôzne komunikácie. V meste sa cítil perfektne, samozrejme, ako každý skúter objemovej triedy 50. Obratný, rýchly, na križovatke vždy prvý, jednoducho zaparkovateľný, inak povedané veľmi praktický. No ale poďme von z mesta do mimo mesta J. Pepeho som zobrala na dlhšiu túru na cestu 1. triedy. Koľko km/h z neho dokážem vytiahnuť? To je výzva, ktorá ma vždy na 50-tkách priťahuje. Výrobca udáva maximálku 50 km/h, čo však platí pre priškrtenú verziu. Po odblokovaní narastie výkon aj rýchlosť, ktorá by mala dosiahnuť hranicu 75 km/h. Avšak pri tejto rýchlosti a takých úzkych kolesách už bude troška náročnejšie obchádzať jamy na cestách. Na dlhých rovných a rýchlych úsekoch sa vám zdá, že veľmi spomaľujete, aj keď rýchlosť je zachovaná a jazda začína byť náramne jednotvárna a nudná, a všetci za vami sú nervózni a predbiehajú vás. Nuž, to je údel nízko objemových skútrov. Odbočka vpravo, smer turistika v prírode. Verili by ste, neverili, tu sa Pepe cítil najlepšie a dokonca aj ja som si nádherne vychutnávala kľukaté poloprázdne cestičky skrz nádhernou prírodou. Vyskúšala som rôzne prudké terény, vtedy znížil rýchlosť o cca. 10 – 15 km/h v závislosti od strmosti vozovky. Avšak tu to nikomu nevadilo, dokonca ani mne. Ani som nečakala a z pôvodne predpokladanej pol hodinovej jazdy sa stal celkom pekný, skoro 2 hodinový výlet…

Celý test si môžete prečítať v Motomagazíne č.: 9/2009. Na stánkoch už od tohto štvrtka 20-teho augusta.

Benelli Pepe 50 LX
MOTOR
Typ: vzduchom chladený dvojtaktný jednovalec
Vŕtanie x zdvih: 40 x 39,2 mm
Zdvihový objem: 50 ccm
Kompresný pomer: 7,5 : 1
Max. výkon: 3,6 k pri 6 250 ot./min
Max. krútiaci moment: výrobca neudáva
Príprava zmesi: karburátor
Zapaľovanie: digitálne elektronické
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: automatická s plynulým prevodom CVT
Sekundárny prevod: ozubený remeň
PODVOZOK
Rám: jednoduchý kolískový pozváraný z oceľových rúrok
Rozmery (D x Š x V): 1 850 x 710 x 1 020 mm
Rázvor: 1 285 mm
Výška sedla: 770 mm
Objem palivovej nádrže: 7,5 l
Pneu: vpredu: 2,50 – 16, vzadu: 2,50 – 16
Pruženie: vpredu: klasická teleskopická vidlica, zdvih 75 mm, vzadu: postranne uložený tlmič pruženia
Brzdy: vpredu: kotúčová, priemer kotúča 220 mm, vzadu: bubnová, priemer bubna 110 mm
Hmotnosť: 87 kg
Cena: 1 290 Eur (38 863 Sk)

Text: I. Brniaková, foto: V. Brniak

Večne usmiaty Talian

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri