Connect with us

Testy a recenzie

Vstupenka na pretekárske trate – Access Tomahawk SP400R

Publikovaný

on

Test Access Tomahawk SP400R Limited

Motoristický šport jednoznačne patrí medzi finančne najnáročnejšie ?zábavky?, ktorými si môžete spestriť svoj aktívny život. Žiaľ, už prvotná investícia v podobe kúpy športového náradia býva veľa krát nad finančné možnosti potencionálnych pretekárov a vlastne nádejná kariéra skončí ešte skôr ako sa môže začať. Cesta za vytúženým športovým quadom však nemusí zákonite ísť cestou renomovaných a drahých značiek, ale na trhu nájdete aj iné cenovo dostupnejšie možnosti, ako je napríklad aj športová štvorkolka Access SP400R, ktorú sme podrobili redakčnému testu.

Access si za relatívne krátke účinkovanie na našom trhu našiel široký okruh priaznivcov aj medzi priaznivcami športových štvorkoliek. Práve pre túto kategóriu jazdcov ponúka pestrý výber modelov. Model SP400R je tohtoročnou novinkou a nadväzuje na úspešnú športovú štvorkolku Tomahawk 300, ktorá patrí medzi najpopulárnejšie modely v ponuke výrobcu a napríklad u našich západných susedov patrí medzi najpopulárnejšie športové štvorkolky na trhu.

Nie je to len športový špeciál
Ako som už spomínal v úvode, tak novinka nadväzuje na svojho úspešného predchodcu a jeho cieľom je ponúknuť amatérskemu pretekárovi viac výkonu v celom rozsahu využiteľných otáčok. Na svedomí to má predovšetkým nový motor, ktorý disponuje zdvihovým objemom 360 ccm, čo je o cca 80 ccm viac ako v prípade menšej 300-vky. Nová je aj štvorventilová hlava valcov, ktorá má rovnako priaznivý vplyv na výkon v maximálnych otáčkach. Tieto rozdiely sa zákonite museli odraziť aj na vyššom výkone, ktorý v otvorenej verzii presahuje hranicu 30 koní. Ak by sme nového Tomahawka smerovali výlučne do kategórie offroadových špeciálov, tak by sme mu asi krivdili. Podobne ako v prípade menšej 300-vky na vás čaká štvorkolka, ktorá je homologizovaná pre použitie v bežnej premávke a naviac môžete za seba posadiť aj spolujazdca. Určitou daňou za civilné využitie je obmedzený výkon (19 k) sériovej verzie, ktorý zodpovedá požiadavkám legislatívy. Na druhej strane je to stále športové náradie, ktoré sa najlepšie cíti na uzavretom okruhu v teréne a dostať z motora maximum je otázkou jednoduchého zásahu do výfukového potrubia, ktorý za vás urobí šikovnejší mechanik. Samozrejme toto rozhodnutie je na vás, no ak máte namierené najmä do terénu, tak úprave výkonu sa pravdepodobne nevyhnete…

Celý test si môžete prečítať v Motomagazíne č.: 9/2009. Na stánkoch už od tohto štvrtka 20-teho augusta.

Access Tomahawk SP400R Limited
MOTOR
Typ: kvapalinou chladený 4-taktný jednovalec, rozvod SOHC
Vŕtanie x zdvih: výrobca neudáva
Zdvihový objem: 360 ccm
Kompresný pomer: 11 : 1
Max. výkon: 19 k pri 7 500 ot./min. (30 k off road)
Max. krút. moment: výrobca neudáva
Príprava zmesi: karburátor Mikuni
Zapaľovanie: CDI
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: automatická s plynulým prevodom CVT + spiatočka
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK
Rám: kolískový pozváraný z oceľových rúrok
Rozmery (D x Š x V): 1 825 x 1 230 x 1 140 mm
Rázvor: 1 270 mm
Výška sedla: 800 mm
Objem palivovej nádrže: 15 l
Pneu: vpredu: 21×7-10, vzadu: 20×11-9
Pruženie: vpredu: nezávislé zavesenie pomocou ramien, zdvih 70 mm, vzadu: centrálne uložený tlmič pruženia, zdvih 70 mm,
Brzdy: vpredu: 2 x kotúčová, priemer kotúča 165 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 220 mm
Hmotnosť: 227 kg
Cena: 5 190 Eur (153 353,94 Sk)

Text: M. Tamáši, foto: V. Brniak

Vstupenka na pretekárske trate

Advertisement

1 komentár

1 komentár

  1. kxbibo

    21. augusta 2009 at 6:50

    No kvalita tzv. číny sa zlepšuje. Aspoň tam použili karburátor značky, ktorá zaručuje nejakú kvalitu.

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Partneri