Connect with us

Spravodajstvo

Yamaha Tracer 9 pre rok 2025 s high-tech funkciami

Publikovaný

on

Rozsiahla aktualizácia pre modelový rad Yamaha Tracer 9

Yamaha predstavuje svoj revidovaný a modernizovaný modelový rad Tracer 9, ktorý je vybavený špičkovými funkciami, ako je adaptívny tempomat, automatická prevodovka a svetovo prvá technológia adaptívnych maticových LED svetlometov.

Rad 2025 TRACER 9 poháňa populárny trojvalcový motor CP3 s objemom 890 cm3. Nanovo definuje očakávania v segmente cestovných bikov strednej triedy. Nové modely sú vybavené inovatívnou Y-AMT (Yamaha Automatic Manual Transmission) a najmodernejšími adaptívnymi technológiami vrátane elektronicky riadeného zavesenia kolies, tempomatu a prvého adaptívneho maticového LED svetlometu na svete. Nové modely TRACER 9 dostávajú aj novú elegantnú kapotáž a väčší nastaviteľný veterný štít. Najväčšie inovácie sa ale ukrývajú v gigantickom elektronickom balíku.

Najpokročilejší systém motocyklových svetlometov

Všetky verzie 2025 TRACER 9 sú vybavené systémom natáčania predných svetiel. Ako svetová novinka Yamaha ponúka sofistikovanú technológiu adaptívnych maticových LED svetlometov na motocykloch GT a GT+. Technológia pozostáva z matice viacerých LED stretávacích a diaľkových svetiel. Sú v spojení s kamerou integrovanou do hornej časti zostavy svetlometu. Automaticky rozpoznáva okolitú premávku, prirodzené zdroje svetla a poveternostné podmienky. Pomocou týchto informácií systém dynamicky upravuje jas a rozloženie svetla tak, aby vždy zaistil optimálne osvetlenie. Systém zvyšuje istotu pri jazde v noci rozložením svetla. Pracuje tak, aby neoslepoval ostatných účastníkov cestnej premávky pri nastavovaní osvetlenej plochy. Matrix LED svetlomet spolupracuje so 6-osovým IMU na prispôsobenie svetelného lúča, keď je zistený uhol sklonu sedem stupňov alebo viac. Hoci sú adaptívne svetlomety plne automatické, vodič si môže vybrať medzi tromi úrovňami citlivosti a má tiež možnosť kedykoľvek počas jazdy manuálne zasiahnuť.

Rovnaký trojvalec CP3

Najnovšia verzia trojvalcového motora so zdvihovým objemom 890 cm³ spĺňajúceho normu EU5+ poskytuje maximálny výkon 87,5 kW (119 k) pri 10 000 ot./min a krútiaci moment 93 Nm pri 7 000 ot./min.

Rám nových modelov

Proces tlakového liatia CF (Controlled Filling) vyvinutý spoločnosťou Yamaha umožňuje výrobu ľahkého a stabilného rámu. Disponuje rôznou hrúbkou stien, čo umožňuje jemne vyladenú rovnováhu s optimalizovanou tuhosťou. Holistický dizajnový prístup vidí rám Deltabox kombinovaný s predĺženou hliníkovou kyvnou vidlicou a oceľovým zadným rámom. Tieto časti sú teraz dlhšie a ľahšie ako predtým, aby poskytli viac priestoru pre jazdca a spolujazdca. V kombinácii s ľahkými kolesami a prvkami odpruženia KYB by mal TRACER 9 2025 ponúknuť svižnú a bezpečnú jazdu.

Štandardné riešenia batožiny

TRACER 9 GT a GT+ 2025 je už štandardne vybavený odnímateľným 30-litrovými pevnými kuframi a voliteľne je k dispozícii s 34 alebo 45-litrovým horným boxom z originálneho príslušenstva. Originálne kufre na batožinu Yamaha s tvrdou škrupinou sú navrhnuté tak, aby boli plne integrované do dizajnu motocykla. Možno ich jednoducho ovládať pomocou technológie smart kľúčov TRACER 9 GT a TRACER 9 GT+. TRACER 9 má užitočné zaťaženie 193 kilogramov, takže vodič a spolujazdec môžu ísť na cestu bez kompromisov. Novinkou pre modely 2025 TRACER 9 je aj integrovaná odkladacia priehradka na pravej strane nádrže. Obsahuje USB a poskytuje ľahko prístupnú priehradku na peňaženky, dokumenty a iné drobnosti.

Jazdné režimy

Všetky modely TRACER 9 majú päť režimov jazdy (tri prednastavené a dva prispôsobiteľné), ktoré sú plne integrované so 6-osovým IMU a ďalšími technológiami, ako sú: B. komplexné asistenčné systémy závislé od uhla náklonu, tempomat, elektronicky riadené pružinové prvky a, ak je k dispozícii, prevodovka Y-AMT. Jazdné režimy Sport, Street, Rain, Custom 1″ a Custom 2″ je možné nastaviť pomocou ovládacieho prvku na novo navrhnutej pravej spínacej jednotke. Továrenské režimy sú prednastavené s rôznymi úrovňami zásahu, aby vyhovovali rôznym podmienkam, zatiaľ čo možnosti „Vlastné“ umožňujú jazdcovi upraviť jednotlivé parametre v ponuke YRC TFT alebo prostredníctvom aplikácie Customize.

Od roku 2025 všetky modely Tracer 9 s veľkým TFT displejom

Všetky verzie TRACER 9 sú vybavené rovnakým komplexným 7-palcovým TFT displejom. Prístrojovka ponúka tri rôzne možnosti zobrazenia, s ďalšími rozloženiami pre navigáciu, hudbu a hovory. TFT displej je navrhnutý tak, aby integroval aplikáciu Garmin Motorize, ktorá štandardne zahŕňa predplatné úplného navigačného systému s navigáciou na veľkých živých mapách (TRACER 9 GT a TRACER 9 GT+).

Nové ráfiky a kolesá

Ráfiky TRACER 9, vyrobené technológiou Yamaha Spin Forge, sú údajne ľahšie a pevnejšie. 2025 TRACER 9 ťaží aj zo zmenenej hrúbky ráfika na zadnom kolese, čo optimalizuje tuhosť. Ráfiky obuli do pneumatík Bridgestone BATTLAX SPORT TOURING T32, ktoré boli špeciálne vyvinuté pre TRACER 9. Toto všetko prispieva k nízkej hmotnosti 212 kg (s plnou nádržou).

Semiaktívne odpruženie pre GT & GT+

Všetky modely 2025 TRACER 9 majú nastaviteľné prvky predného a zadného odpruženia. Modely GT ťažia aj z elektronicky riadených prvkov pruženia, ktoré boli vyvinuté špeciálne pre TRACER 9 v spolupráci s KYB. Systém sa nazýva KADS (KYB Actimatic Damper System) a ide o najpokročilejší systém odpruženia, ktorý sa nachádza na sériovom motocykli Yamaha. Tento semiaktívny systém, integrovaný do elektroniky motocykla, dynamicky upravuje tlmenie a pocit z jazdy pomocou údajov v reálnom čase zozbieraných zo 6-osového IMU. Vyhodnocuje údaje, ako je uhol náklonu, zaťaženie, zrýchlenie a výška a rýchlosť jazdy. Vodič si môže stlačením tlačidla vybrať medzi rôznymi režimami. Dynamiku určuje aj zvolený jazdný režim YRC, ktorý ponúka pevnejšie, športovejšie nastavenie v režime Sport. Kladie väčší dôraz na komfort v režime Road and Rain. KADS je tiež integrovaný s ďalšími pokročilými a pohodlnými systémami, ako sú: ovládanie bŕzd, systém adaptívneho tempomatu a kombinovaný brzdový systém.

Prepracovaná ergonómia

Prepracovaná ergonómia modelového radu 2025 TRACER 9 sa zameriava na zlepšenie pohodlia pri cestovaní, čo je výrazná zmena oproti predchádzajúcim modelom. Zmenená poloha riadidiel, opierok nôh a sedadla zaisťuje vodičovi a spolujazdcovi pohodlnejší zážitok z jazdy.To všetko bez toho, aby došlo k narušeniu športových vlastností motocykla. Hoci je nový pomocný rám o 150 gramov ľahší, je o 50 milimetrov dlhší ako predchádzajúca generácia TRACER 9 a umožňuje priestrannejšie sedenie spolujazdca. Sedadlo vodiča bolo prepracované a teraz je plochejšie, s väčším čalúnením pre väčšie pohodlie. Hoci technický list uvádza zvýšenú výšku sedadla na 845 milimetrov, väčšina jazdcov bude považovať TRACER 9 2025 za dostupnejší, pretože výška stúpania bola znížená zoštíhlením a prepracovaním prednej časti sedadla. Sedadlo sa dá bez náradia zdvihnúť o 15 milimetrov. Vyhrievané sedadlá sú k dispozícii ako voliteľná výbava v sortimente originálneho príslušenstva Yamaha.

Y-AMT štandardné a voliteľné v nových modeloch

Inovatívna Y-AMT (automatizovaná manuálna prevodovka Yamaha) je štandardne inštalovaná na TRACER 9 GT+. Okrem verzie s tradičnou manuálnou prevodovkou je TRACER 9 GT ponúkaný aj vo verzii Y-AMT. Nový systém Y-AMT elektronicky riadi dávkovanie spojky a radenie prevodových stupňov. Okrem plne automatických režimov môže vodič prevodové stupne zoomovať aj manuálne pomocou takzvaného spínača Seesaw na ľavom konci riadidiel. 

Nový dizajn

Nová kapotáž si zachováva kompaktný vzhľad predchádzajúcej generácie TRACER 9. Je však úplne nová a vyvinuli ju vo veternom tuneli. Optimalizuje prúdenie vzduchu, ktorý prúdi okolo cestujúcich. Štandardný model má manuálne nastaviteľný predný štít, ktorý je možné nastaviť o 50 milimetrov v 10 krokoch. Modely GT a GT+ majú elektricky nastaviteľný predný štít s celkovým rozsahom nastavenia 100 milimetrov. Nastavíš ho aj za jazdy stlačením tlačidla. Väčší elektricky nastaviteľný veterný štít ponúka ďalších 25 milimetrov výšky pre dodatočnú ochranu pred vetrom, ako aj o 25 milimetrov nižšie nastavenie pre letnú jazdu a jazdu v nízkej rýchlosti. Zväčšil sa aj uhol natočenia riadidiel, čím sa znížil priemer otáčania z 3,1 na 2,9 m.

Špičkové asistenčné systémy založené na radare

Okrem tempomatu, integrovaného brzdového systému a výstrahy vzdialenosti, ktorá využíva predný milimetrový radar, je TRACER 9 GT+ vybavený aj zadným krátkovlnným radarom pre asistenta mŕtveho uhla. Všetky tieto systémy využívajú údaje z predného a zadného radaru, ktorý zisťuje vzdialenosť a prítomnosť vozidiel v okolí motocykla. Kompaktné radarové zariadenia vážia iba 200 gramov a sú umiestnené za krytmi na prednej a zadnej strane.

Radar vpredu nepretržite meria vzdialenosť od vozidla priamo pred ním a odosiela signály do adaptívneho tempomatu. Následne automaticky prispôsobuje cestovnú rýchlosť, brzdenie a zrýchlenie meniacej sa situácii na ceste. Adaptívny tempomat je nastaviteľný. Keď je motocykel v pohybe, jazdec si môže vybrať jednu zo štyroch rôznych nasledujúcich možností vzdialenosti. Adaptívny tempomat je okrem motora spojený aj s brzdami a elektronicky riadeným pružením. Aby sa zachovala predvolená vzdialenosť od vozidla vpredu, motorová brzda a brzdy sa aktivujú v tomto poradí, aby sa znížila rýchlosť. Zároveň sa upraví tlmiaca sila elektronického podvozku, aby sa znížilo nadmerné brzdenie a zachovala sa stabilita podvozku.

Okrem toho má Tracer 9 GT+, radarový systém Unified Brake System (UBS). Využíva údaje z radaru a 6-osú IMU (Inertial Measurement Unit) na podporu a reguláciu brzdných síl na predných a zadných kolesách prostredníctvom hydraulickej jednotky Bosch.

Radarový kombinovaný brzdový systém nepretržite analyzuje nasledujúce údaje o vzdialenosti z radaru. Ak systém vypočíta, že použitie bŕzd nestačí na zabránenie zrážke s vozidlom vpredu, zvýši brzdný tlak na predné a zadné kolesá, aby spomalil. Systém ponúka dodatočnú podporu pri brzdení a zasiahne iba vtedy, keď je zapnutý systém varovania pred prekročením vzdialenosti a vodič brzdí – nejde o systém na predchádzanie zrážke a vodič ho môže obísť. Na palube Traceru je aj aktívny kombinovaný brzdový systém.

Ďalšie vlastnosti nových modelov Yamaha Tracer 9 2025

Pomocou zadného radaru sú jazdci informovaní prostredníctvom displejov integrovaných v spätných zrkadlách, keď sa vozidlo nachádza v mŕtvom uhle motocykla. Ak je to tak, displej v zrkadle bliká ako varovanie. TRACER 9 GT/Y-AMT a GT+ sú vybavené systémom inteligentného kľúča, ktorý umožňuje bezkľúčové ovládanie zapaľovania, uzáveru palivovej nádrže a zámku riadenia. Systém tiež ovláda uzamykací systém štandardných bočných kufrov a horného kufra príslušenstva. Modul riadenia karosérie (BCM) prijíma vstup z inteligentného kľúča, ktorý možno použiť na odstránenie alebo otvorenie/odomknutie puzdier.

Ceny pre SR zatiaľ neboli zverejnené.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri