Garmin proste nespí a oblasť motorkárov je pre túto spoločnosť naproste zaujímavá, pričom neváha naprojektovať v poslednej dobe pravidelne nový model navigácie pre motorkárov a tak držať líderskú globálnu pozíciu v tomto segmente. Model zūmo 220 je v prvom rade pre motorkárov, je lacnejší, menší, spratnejší, ale rovnako výkonný. Oproti modelu zūmo 660 stojí o 200 Eur menej a jeho aktuálna cena je 500 Eur.
Čo dostanete za nižšiu cenu? Predovšetkým je prístroj menši a oproti zūmo 660 má menší displej o 0.8 " presnejšie je to 2 cm na uhlopriečke. zūmo 220 disponuje kompletnou výbavou pre motocykel i automobil, čo v praxi znamená:
MOTOCYKEL: úchyt na riadidlá, masívny držiak, káblovanie, skrutky a pásky.
AUTOMOBIL: prísavkový držiak, podložku na palubnú dosku, kábel na 12 V. I v tomto prípade je zūmo vybavené predištalovanou mapou Európy City Navigator®Europe NT so 43 štátmi v Európe. Súčasťou výbavy i mapa s 99 %-ným pokrytím Slovenska.
Najhlavnejšie rozdiely zūmo 220/660 Motocyklový držiak: pokrýva celú zadnú časť prístroja a tak je navigácia dokonale ochránená proti kamienkom, muchám, ale i dažďu. Tento držiak, ale nemá zabudované konektory pre napájanie akumulátora a tak voľný konektor napájania treba nasadiť priamo na prístroj.
Pripojenie zariadení: motocyklová kabeláž zūma 220 neobsahuje dátový kábel a ani kábel na mechanické pripojenie slúchadiel a mikrofónu. Jediné spojenie s prilbou je možné cez Bluetooth.
Bluetooth: umožňuje pripojiť iba náhlavnú sadu, telefón pripojiť neumožňuje.
Multimédiá: Neumožňuje prehrávať hudbu ale prehráva obrázky.
Rotácia zorného uhla na mape u zūmo 220 chýba.
Čo ostáva rovnaké Mapy: i v tomto prípade dostávate na CD a programovanie trás prebieha priamo, rýchlo a jednoducho vo vašom počítači
Užívateľské rozhranie: absolútne identické vrátane úvodnej obrazovky a ďalšieho veľmi intuitívneho navádzania na jednotlivé funkcie
Pamäťová karta: vložte si ľubovoľnú microSD kartu a prístroj ju dovolí používať pre nahrávanie vašich trás z PC, prípadne fotoalbumov. Jednotlivé fotografie sa dajú zväčšovať na obrazovke
Odolnosť: prístroj je vodeodolný, nárazuvzdorný, odolný voči UV žiareniu, zachováva si stálu farebnosť vrchného materiálu a i jas obrazovky je stabilný.
Hlasová navigácia: to je samozrejmosť, na motocykli počúvate hlas cez náhlavnú sadu, v aute cez zabudovaný reproduktor priamo v prístroji, alebo pokiaľ máte bluetooth sadu zabudovanú vo vozidle a aktuálne k nej nemáte pripojený telefón, môžete použiť túto sadu a spárovať ju so zūmom.
Funkcia Kde som: táto geniálna funkcia sa aktivuje stlačením ikonky na jazdca na obrazovke. K dispozícii sú okamžité informácie o zemepisnej šírke, výške, nadmorskej výške, najbližšej križovatke a štyri ikonky umožňujú okamžité údaje o najbližších staniciach: 1. NEMOCNICE, 2. POLICAJNÉ STANICE, 3.PALIVO, 4. CESTNÁ ASISTENČNÁ SLUŽBA. Na redakčnom testovaní v Alpách sme niekoľko krát použili práve ikonku PALIVO a v tej chvíli to bola informácia k nezaplateniu.
zūmo 220 v praxi
Motocykel: nová 220-tka je ľahšia, spratnejšia a po odňatí z motocyklového držiaku mi nezaberie toľko miesta vo vrecku. Obrazovka aj keď menšia, je stále dosť veľká na to, aby som presne dovidel na obrazové povely navigácie pred križovatkami. Menšia uhlopriečka by ale pre motocyklistu už nemala byť. Hlasové povely cez náhlavnú sadu fungujú vynikajúco a náš alpský test potvrdil, že zūmo 220 nemá problém s automatickým párovaním sa so slúchadlami pri častom prerušovaní spojenia. Ale stalo sa to a v tomto prípade je potrebný reštart prístroja, ktorý si po opätovnom nabehnutí stále pamätá trasu a posledné údaje.
Alpské pasy, benzinky a hotely Naše tohtoročné júnové redakčné testovanie motocyklov v rakúskych a talianskych Alpách nám uľahčil práve zumo. Mali sme síce naplánované horské pasy, ale po dva krát sme skončili ďaleko skôr ako bol plán a hlad po alpských pasoch bol veľký. Nemali sme žiadne papierové mapy a prišiel na rad práve zūmo, ktorý má v ponuke pod ikonkou ATRAKCIE a tu má zakomponované všetky horské priesmyky v Alpách so vzdialenosťami k nim. Vďaka zūmu sme prešli ďalšie krásne pasy najviac a ako praví dobrodruhovia sme večer tam, kde sme došli hľadali prostredníctvom navigácie nocľah v motely, hotely či penzióne. A vždy to vyšlo. POI body fungujú bezchybne a ďalší náš prípad bol s 2 x dochádzajúcim benzínom. Opäť sme sa na 100 % spoľahli na zūmo a všetko prebehlo priam geniálne presne.Tak sa zūmo stal bez nejakých chválenkárskych rečí naším skutočne spoľahlivým sprievodcom. Na testovacích motocykloch sme mali i zūmo 660 a oba prístroje pri porovnávaní údajov sa správali prakticky identicky, okrem nejakých drobností, pretože v každom je nainštalovaná iná verzia mapy.
Prečo voliť zümo 220? Je menší, ľahší, spratnejší, rovnako spoľahlivý a o 200 Eur lacnejší oproti zūmo 660. Za zníženú cenu dostanete síce menej, ale ak oželiete hudbu v slúchadlách náhlavnej sady a niekoľko drobných nepovinných funkcií, tak už posledným hodnotením môže byť len veľkosť displeja. Ovládať sa dá i motorukaviciach. Navyše má celoplošný motodržiak, ktorý nielen prístroj ochráni, ale vzbudzuje v sebe veľkú dôveru v stabilite a nebudete nútení rozmýšľať o kovovom držiaku. Tento originálny úplne stačí.
Garmin zümo 220
Tech. parametre: Predinštalovaná mapa: City Navigator®Europe NT
Rozmery (ŠxVxH): 107 x 855 x 23 mm
Displej: Dotykový QVGA TFT 3,5" (89 mm)
Veľkosť dipleja: 72 x 54 mm, 320 x 240 b
Hmotnosť: 215 g
Batéria: Líthium-iónová, výdrž cca 3-7 hodín podľa užívania
Podpora súborov vo formáte: JPG
Port: Mini USB
Pripojenie k náhlavnej sade: len cez Bluetooth
Vodotesnosť: Áno
Nárazuvzdornosť: Áno
GPS prijímač: Vysoko citlivý (HotFix)
Pamäť: Vstavaná + prídavná microSD
Cena: 499,99 Eur (15 063 Sk)
+ citlivosť, asistent jazdných pruhov, prídavné funkcie, kompletnosť doplnkov na motocykel i automobil, masívny motodržiak, intuitívne menu, možnosť prípravy trasy v PC
– mechanický konektor na slúchadlá a mikrofón chýba
AIR: Garmin je čo sa týka konštrukcie nenormálna pecka, ale čo sa týka navigácie je to dinosaurus, ked porovnám IGO 8 čku a Garmin tak je Garmin GRC!, minule som jazdil po Prahe a mal som zapnutý Garmin ZUMO 550, ešte štestie že som mal IGO8ku zo sebou inak blúdim ako pako. Garmin by mal upgradovať grafiku.
VMax tak IGO mam aj ja, sice stare uz par rokov, ale funguje spolahlivo, pouzivam ho aj na motorke aj v aute. Jediny problem je v riadnom lejaku, to je na motorke nepoutitelny, lebo obal utesni iba mrholenie, pripadne slaby dazdik. Ale na druhej strane za cenu jedneho Garmina si kupim 3 kusy lacnejsej navigacie, takze aj ked by v dazdi zdochla, tak ma to az tak nemrzi…. 😉 😉 😉
myslim ze garminaci by sa mali spamatat lebo nokia im zacina dychat na chrbat, staci jeden poriadny outdoorovy telefen s navigaciou a mate navigac s pridanou hodnotou mobilneho telefonu prakticky zadarmo
VMax – a nebol problem bludenia nahodou sposobeny tym, ze mas v Garmine stary soft a dva roky stare mapy ? 😛
hlboko vo mne zostane spomienka na to, ako sme vecer vakerovali po Dobsinej v presvedceni , ze najdeme Slovnaftku ktoru si mal zaznacenu v navigacii 😈
vo verzii 2011.10 to uz vyzera trocha inak.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
AIR
30. júla 2010 at 15:35
Aj tak je podla mna je stale Garmin nenormalne predrazena hracka…. o kvalite nediskutujem, ta tam je… ale cena 👎 👎 👎
VMax
31. júla 2010 at 4:24
AIR: Garmin je čo sa týka konštrukcie nenormálna pecka, ale čo sa týka navigácie je to dinosaurus, ked porovnám IGO 8 čku a Garmin tak je Garmin GRC!, minule som jazdil po Prahe a mal som zapnutý Garmin ZUMO 550, ešte štestie že som mal IGO8ku zo sebou inak blúdim ako pako. Garmin by mal upgradovať grafiku.
AIR
31. júla 2010 at 12:53
VMax tak IGO mam aj ja, sice stare uz par rokov, ale funguje spolahlivo, pouzivam ho aj na motorke aj v aute. Jediny problem je v riadnom lejaku, to je na motorke nepoutitelny, lebo obal utesni iba mrholenie, pripadne slaby dazdik. Ale na druhej strane za cenu jedneho Garmina si kupim 3 kusy lacnejsej navigacie, takze aj ked by v dazdi zdochla, tak ma to az tak nemrzi…. 😉 😉 😉
raptor
1. augusta 2010 at 14:44
Rozpravat o GPS ako o „lacnejšom“ pri cene 500 eciek mi pride uletene
[linka] tu ho maju za 359 a zumo 550 za 389,-
myslim ze garminaci by sa mali spamatat lebo nokia im zacina dychat na chrbat, staci jeden poriadny outdoorovy telefen s navigaciou a mate navigac s pridanou hodnotou mobilneho telefonu prakticky zadarmo
VladiB
10. augusta 2010 at 10:01
raptor Lacnejší bolo myslené v kategórii triede zumo, ale tá cena v tej lpripojenej linke je zabitá, a na 100 % im to dodáva Garmin -nerozumiem tomu
Saturn
10. augusta 2010 at 10:12
VMax – a nebol problem bludenia nahodou sposobeny tym, ze mas v Garmine stary soft a dva roky stare mapy ? 😛
hlboko vo mne zostane spomienka na to, ako sme vecer vakerovali po Dobsinej v presvedceni , ze najdeme Slovnaftku ktoru si mal zaznacenu v navigacii 😈
vo verzii 2011.10 to uz vyzera trocha inak.