?Tak toto chcem?, zaznelo z úst mojej drahej polovičky na motosalóne 2006, pri pohľade na novinku v stánku Yuki. Podľa môjho názoru to bol hybrid. Sedelo sa na ňom ako na choppri, vyzeral ako CBR a mal úplne zbytočné rádio s MP3. Cez všetky tieto zmiešané pocity bol vyrobený v Číne. S týmto argumentom sme sa presunuli k iným výrobcom, prehliadka vrátane fotenia detí ako sedia na motorkách, pokračovala ďalej.
Už dávno som zabudol na tento rozhovor, prišla však jar 2007. ?Kedy mi kúpiš ten skúter?? spozornel som, táto veta odznela v kuchyni. Keby odznela v spálni vedel by som, že ide do tuhého. ?Aký skúter?? skúsil som hrať hlúpeho. ?Predsa V 3-jku, nerob sa sprostý. ? Pokyvkával som uznanlivo hlavou. ?Šak sa naňho poďme niekde kuknúť, previezť sa a potom sa uvidí. ?Skúšal som rozhodnutie presunúť na dobu neurčitú. ?Tak dobre zajtra mam voľno. ?Na tieto slová som už argument nenašiel. Samozrejme, nechcel som aby tento dialóg bol presunutý do iných izieb nášho domu. Slovo dalo slovo a vyrazil som na vohľady. Najprv som prezrel inzeráty, potom ponuku dovozcov jazdeniek. Ešte som prisahanú skúšal nalomiť. Všetky príbojové vlny boli zastavené útesom pevného rozhodnutia. ?Jeden musí v manželstve ustúpiť?, vravieva moja svokra, len nechápem prečo zase ja. Kapituloval som a koncom marca sme tento hybrid vyrobený v Číne kúpili.
Bol krásny slnečný deň, aj keď teplota zďaleka nedosahovala príjemné letné hodnoty. Vyzdvihnutie a prevoz dotyčnej mašiny som dostal na starosť ja. Bolo to prirodzené, jedine ja u nás cikám postojačky. Nabalil som do auta známeho a všetky inštrumenty ako bundu nohavice, prilbu, rukavice, ako keby som išiel prinajmenšom po CéBééRu. Veľmi príjemný a ochotný predajca v Michalovciach mi vysvetlil, ako toto monštrum vlastne funguje a po základnom školení som bol pripravený na cestu. ?Nechoďte viacej ako 60-70. ? Predajca mi tým naznačil že motorka má iba 6 km. ?Pochopiteľné!? pomyslel som si. Nasadol som a pootočením plynu sa začal môj prvý a zároveň posledný zážitok s týmto strojom. Povinná zastávka na čerpacej stanici, výjazd cez svetelnú križovatku, blinker doľava a opúšťame mestskú premávku. Motor je ešte studený, pravdepodobne zapnutý automatický sýtič mi spríjemňuje pridávanie plynu. Rozjazd je plynulý aj keď v malých otáčkach rezonujú plasty na palubovke a zadnom blatníku, po zohriatí motora aj tento škrabanec mizne. Prvých 5 kilometrov som bol na čele kolóny(60-70). Prekážka na ceste, cestári! Inštinktívne uberám plyn pravá noha márne hľadá zadnú brzdu, ľavá zase qualt páku. Toto je skúter, nezabúdaj! Ľavá ruka neomylne brzdí zadnou. Blinker a ide sa ďalej, motka pomerne slušne akceleruje, dostávam sa na svoju rýchlosť, autá ma predbiehajú a zdraví sa mi protiidúci chopper. Pocity 17 ročného chlapca sa mi tlačia do hlavy. Palivomer ukazuje plnú, teplomer sa dosť málo pohol, rýchlosť 60 a koľko je hodín to nevidím. Slnko neochvejne svieti na displej pod tachometrom. K celkovej idyle chýba už len Metallica. Rádio za jazdy neskúšam zapínať. Nohy mám pohodlne vyložené na širokých pochromovaných stupačkách. Za doprovodu doprovodného vozidla skúšam prudko v rámci môjho pruhu meniť smer jazdy, motorka poslúcha na každý pohyb hlavou, nízko položené ťažisko a veľké kolesá mi umožňujú pomerne slušný náklon pomedzi pomyselné kužele na ceste. Asfalt nie je ešte teplý a kto vie na čom som obutý, tak tento test končím. Vodou chladený jednovalec sa ešte stále nezohrial na prevádzkovú teplotu. Pri vonkajšej teplote okolo 10 stupňov mi to až také divné nepríde. Vcelku veľmi dobrý pohľad do spätných zrkadiel mi prezrádza, že som znova na čele kolóny. Držím priamu stopu niekde v strede svojho pruhu aby autá videli že som prestal šaškovať, predbiehajú. Zastavujem v 23 km vzdialených Sečovciach, aby som nakúpil veci ktoré mi nakázali. Parkovisko je skoro prázdne, vyberám si miesto. Zadná aj predná kotúčová brzda poslúcha, nohy zo stupačiek. Stojím! Vyklopením stojana motor zhasne. Na hlavný stojan ju neskúšam, je dosť po čínsky namontovaný. Potreboval by som ešte jedného Európana, alebo troch Číňanov. Asi je tam viac menej len kvôli zimnému odpočinku v garáži. Nákup a uloženie vecí do sprievodného vozidla, darmo aj keď je skúter pomerne veľký nedisponuje žiadnym odkladacím priestorom. Zaklápam stojan, štartuje na dotyk. Pekný výjazd z parkoviska, prednosť v jazde a znova som na hlavnej. Ďalších 8 km a parkujem na dvore. Vodič sprievodného vozidla mi pomáha na hlavný stojan. Manželkine auto tu nie je, má povinnosti. Zapínam rádio ladím FUN, hrá slušne. Ak ho chcem počúvať kľúč musí byť zapnutý, vypínam svetlá lebo ináč ho dlho počúvať nebudem. Celkový dojem mám pomerne dobrý, aj keď to nie je pre mňa to pravé orechové. Mojej polovičke pri výške 156 cm týchto 170 kg bude myslím si na začiatok úplne stačiť. Motorku som kupoval v marci, teraz je polovica apríla a ona z nej ešte nezosadla. Má z nej radosť aj keď trasy nemáme rovnaké. Aj dnes ráno na nej išla do práce, celý deň ju budú okukovať tankujúci zákazníci. Opýtajú sa pri pokladni: ?Čia je tá motorka?? a ona s hrdosťou v hlase odpovie ?Moja!?.
Traver
Traver … no konečne niečo od teba 😁 …. článok sa ti vydaril, len sa bojím jedného… kúp polovičke motorku a zabudne (nebude stíhať) si plniť manželské povinnosti 😀 .. ked je tak často na cestách… dúfam, že sa cez leto už konečne stretneme niekde na cestách…. prajem veľa km bez nehody, nech nie je taká besná ako jej manžel 😀
Traver 😀 😀 😀
Ale dobre, poďme k veci:
nechcel som aby tento dialóg bol presunutý do iných izieb nášho domu – si skutočne ťažký manipulátor 😉
len nechápem prečo zase ja – čo na tom nechápeš? 😁
Mojej polovičke pri výške 156 cm týchto 170 kg – keď som si to po prvýkrát prečítal zapracovala predstavivosť a predstavil som si výšku 156 kg a hmotnosť 170 kg – potom som pochopil, že to všetko nie je o manželke, ale jedná sa o kombináciu manželka-motorka 😀
Má z nej radosť – tak toto je na tom celom asi to najdôležitejšie. 🙂
PS: …veľmi pekne si to napísal, nabudúce očakávam článok vo veršoch… 😈
Si oprav baretku hovado a nevyrývaj,lebo aj ja mam predstavivosť.Ked sa stretneme tak ti tu predstavivosť predstavím…😁.
Direkt pre teba budem veršovať nejaky članok o tom kde je lepší benzín?
Ty si znamy podje…vak,viagra sa bere večer celá,nie ráno polovica.Potom maš celý den taku náladu….😁.
PS: Bude to asi dobrý článok ked si ho aj ty pochopil….
Traver – tak na to sa spoľahni, že si napísal super článok… 😉
A ak by si chcel, aby som bol bez baretky, tak to „bude bez čepičky“ a budeš si musieť priplatiť… 😁
K tomu predstavovaniu – dúfam, že sa v Tajove už konečne stretneme… 😈
😉
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
yagiza
16. apríla 2007 at 5:24
Pekny clanok, aj som sa zasmiala. 😉
vela stasnych km a nech sluzi co najlepsie 🙂
cbr900
16. apríla 2007 at 5:44
Traver … no konečne niečo od teba 😁 …. článok sa ti vydaril, len sa bojím jedného… kúp polovičke motorku a zabudne (nebude stíhať) si plniť manželské povinnosti 😀 .. ked je tak často na cestách… dúfam, že sa cez leto už konečne stretneme niekde na cestách…. prajem veľa km bez nehody, nech nie je taká besná ako jej manžel 😀
xGABRIELAx
16. apríla 2007 at 6:22
Prajem vela stastnych km 😎
Bodo
16. apríla 2007 at 8:31
Dobré čítanie zaujalo ma to viac ako posledná kniha ktorú som ani nedočítal. 😁 Tak len nech jej dobre slúži. 😉
cbr900
16. apríla 2007 at 8:54
Bodo … ty aj knihy čítaš?? … však si celý čas vo fitku, kua… no veď počkaj 😁
charym
16. apríla 2007 at 12:38
Salat serus.. pekne vozitko pre manzelku ozaj aky mas pocit ako ladvinak 😁
kuky
16. apríla 2007 at 16:04
Pekne si to napisal 😁 Manzelke prajem vela stastnych km 😉
milan3232
16. apríla 2007 at 17:39
Prajem vela bezproblemovych km
Traver
16. apríla 2007 at 20:43
Budem tlmočiť mangelke vaše pozdravy,možno si ten článok prečíta aj ona 😁 😁 .Dakujem….
ZOMBY
17. apríla 2007 at 8:29
😁 ech si manzelka na nej uzije vela peknych km!
Vidis copraci su vychovany zdravia aj skutristoch u ked to moc ako skuter nevypada hmmm 😇
Heavy
17. apríla 2007 at 18:31
Traver 😀 😀 😀
Ale dobre, poďme k veci:
nechcel som aby tento dialóg bol presunutý do iných izieb nášho domu – si skutočne ťažký manipulátor 😉
len nechápem prečo zase ja – čo na tom nechápeš? 😁
Mojej polovičke pri výške 156 cm týchto 170 kg – keď som si to po prvýkrát prečítal zapracovala predstavivosť a predstavil som si výšku 156 kg a hmotnosť 170 kg – potom som pochopil, že to všetko nie je o manželke, ale jedná sa o kombináciu manželka-motorka 😀
Má z nej radosť – tak toto je na tom celom asi to najdôležitejšie. 🙂
PS: …veľmi pekne si to napísal, nabudúce očakávam článok vo veršoch… 😈
Heavy
17. apríla 2007 at 18:35
OPRAVA:
predstavil som si výšku 156 kg – upravujem na 156 cm, lebo uvádzať výšku v kilogramoch by bolo dosť nepraktické… 😉
Traver
17. apríla 2007 at 19:23
Si oprav baretku hovado a nevyrývaj,lebo aj ja mam predstavivosť.Ked sa stretneme tak ti tu predstavivosť predstavím…😁.
Direkt pre teba budem veršovať nejaky članok o tom kde je lepší benzín?
Ty si znamy podje…vak,viagra sa bere večer celá,nie ráno polovica.Potom maš celý den taku náladu….😁.
PS: Bude to asi dobrý článok ked si ho aj ty pochopil….
Heavy
17. apríla 2007 at 19:30
Traver – tak na to sa spoľahni, že si napísal super článok… 😉
A ak by si chcel, aby som bol bez baretky, tak to „bude bez čepičky“ a budeš si musieť priplatiť… 😁
K tomu predstavovaniu – dúfam, že sa v Tajove už konečne stretneme… 😈
😉
eXeBaT
18. apríla 2007 at 13:12
Traver
musíš mi vybaviť u p.manželky možnosť odskúšať si Yukáčika 😉
Albion
18. apríla 2007 at 16:08
Hehe….Na tomto jazdí aj Ivo Vojtek (Tuli)
Albion
18. apríla 2007 at 16:12
Aha:
[linka]
TwooWheels
9. januára 2009 at 1:29
Mam taky pocit ze bola na sirave 2008 a mam juj aj odfotenu aj s tou cajou🤣