Jednou
z najlepších vecí spojených s motorkami je rôznorodosť, ktorá medzi
nimi panujea možnosť výberu je tak
ohromná. Jediným limitom sú dve kolesá a všetko ostatné je otvorené. Aj
preto vznikajú motorky ako Husqvarna 701 Supermoto, ktorá je stelesnením
športového extrému a neskutočnej zábavy, ktorú jazda v sedle
takejto motorky prináša.
Ovládanie s chirurgickou presnosťou
Na svete existujú
zážitky, ktoré môžete zažiť len v sedle poriadneho jednovalca. Čím menší
motor, tým kompaktnejší môže byť samotný motocykel a tým ľahšie bude je
ovládanie. Doslova to platí aj v prípade Husqvarny, ktorá z pohľadu
cestnej motorky prináša úžasné parametre v podobe hmotnosti 145 kg, maximálne
kompaktných rozmerov a dokonale štíhlej konštrukcie. Základom je
priehradový rám pozváraný z chrommolybdénových rúrok, ktorý váži len 8,4 kg. Ďalším stavebným
kameňom podvozku je plastový (polyamidové vlákna) samonosný podsedlový rám,
ktorý zároveň plní aj funkciu palivovej nádrže. Pod sedlo tak natankujete
celkom slušných 13-litrov paliva a dobrou správou je, že
premiestneniepaliva do iných časti pri
jazde ani nepocítite. Skôr naopak chýbajúca nádrž v predných partiách
umožnila konštruktérom vytvoriť prakticky rovné sedlo od zadného blatníka až po
hlavu riadenia. Jazdec sa tak bez problémov môže doslova natlačiť až na
riadidlá a pohyb v sedle je absolútne bezproblémový, čo je pre
supermoto dosť podstatný údaj. Vďaka týmto parametrom podvozku si v sedle
užívate extrémne ľahké ovládanie a motorka reaguje na vaše podnety doslova
s chirurgickou presnosťou.
K tomu
samozrejme pripočítame kvalitné komponenty pruženia z dielne WP, ktoré
majú celkom blízko k tomu, čo nájdete aj na športových špeciáloch. Predná
vidlica je vybavená oddelenými funkciami útlmu a kompresie, vďaka čomu je
ľahko nastaviteľná. Zadný tlmič je plne nastaviteľný a skúsený jazdec si ho
môže prispôsobiť doslova na mieru. Brzdy má na starosti Brembo a najmä
predná vás výkonom doslova posadí na zadok. Už po jemnom stlačení prichádza
okamžitá reakcia. Pre niekoho, kto nemá skúsenosti s ostrými športovými
brzdamimôže byť predný kotúč celkom
agresívny, no tieto brzdy sú stvorené k športovému extrému.
Kultivovaná sila
Pár rokov dozadu
by motor s takýmito výkonovými parametrami bol agresívnym kladivom
s minimálnou životnosťou, ktorého silu by dokázal zvládnuť len vyjazdený
profík. Píše sa však rok 2016 a Husqvarna sa môže pochváliť nielen
najvýkonnejším ale aj najmodernejším jednovalcom, ktorý na trhu existuje.
Nájdete tu doslova všetko čo súčasný motocyklový priemysel ponúka, elektronicky
ovládanú škrtiacu klapku a meniteľné výkonové mapy nevynímajúc. Mimochodom
rovnaký motor nájdete aj v supermote KTM 690. Je pravda, že tento jednovalec
dokáže vyprodukovať viac sily ako v bežnom živote využijete, no dobrou
správou je, že keď chcete a máte na to príležitosť, tak tento výkon
dokážete využiť. Vo výjazdoch z ostrých zákrut tak nebojujete
s neustále odliepajúcim sa predným kolesom a každé prudšie pridanie
vám nevytrhne riadidlá z rúk. Výkon sa dávkuje v dokonale lineárnej krivke
a dopredu vás síce tlačí ohromné stádo koní, no ste pánom situácie
a to aspoň v mojom prípade robilo jazdu ešte zábavnejšou.
Prémiová hračka pre dospelých
Konštruktéri v Husqvarne
odviedli kus práce aby vás motorka dostala ešte skôr ako sa posadíte do sedla.
Je síce pravda, že v prípade dizajnu vám jednovalcové supermoto veľa
možností na revolučné myšlienky neponúka, no Husqvarna si to vynahradila
dokonalým dielenským spracovaním a množstvom drobných detailov, ktoré vás
presvedčia, že sedíte na prémiovej motorke a 9 399 Euro je prijateľná
cena zodpovedajúca kvalite, ktorú dostávate. Malým príkladom je kľúč
zapaľovania, ktorý ponúka nielen výrazné logo ale aj modro-bielu farbu
Husqvarny a určite si ho nepomýlite. Veľké logo Husqvarny nájdete
v prednej časti sedla označenie modelu 701 Supermoto je umiestnené vzadu.
Mimochodom sedlo prichádza v trojfarebnej kombinácii, ktorá elegantne
nadväzuje na grafiku postranných plastov. Spomeniem ešte výrazné žlté pásy na
čiernych ráfoch kolies.
V sedle
Ak hľadáte
univerzálnu a obratnú motorku na každý deň, tak ste na zlej adrese,
Husqvarna Supermoto je všetko len nie univerzálna. Oveľa viac sa sem hodí slovo
„účelová“ a adrenalín pravého okruhového supermota pocítite na vlastnej
koži. Motorka dokonca nemá ani stúpačky spolujazdca a je striktne
jednomiestna. Ovládanie je neskutočné ľahké a presné. Rýchle prehadzovanie
motorky z jednej zákruty do druhej sa stane návykovou záležitosťou
a tesné okruhy zo zákrutami „okolo nohy“ budete vyhľadávať.Hĺbka náklonu je chvíľami nekonečná
a podvozok vás s ohromnou istotou podrží aj v momente keď sa
stúpačky šúchajú o asfalt. Agresívnu jazdu má oveľa radšej ako výlety „na
kochačku“. Motor aj vďaka sprevodovaniu ku šťastiu potrebuje otáčky a ak
ich necháte padnúť nízko, tak sa ozve jemným trhaním a musíte podradiť.
V meste jazdite maximálne na štvorke a šestku tam kopnete až keď sa
rýchlosť prehupne cez 100
km/h. Napriek kultivovanému prejavu vo vyšších otáčkach
sa motor jemných vibrácii úplne nezbavil, čo najlepšie vidieť na jemne
rozostrenom pohľade v spätnom zrkadle. To mu však radi odpustíte pretože vás
zásobuje krásne dávkovateľným výkonom. Akcelerácia a maximálka vás počas
šprintu na vrchol horského sedla hravo udrží aj v spoločnosti papierovo
výkonnejších viacvalcových motoriek. Komfort je samozrejme obmedzený
a o turistiku by som sa ani nepokúšal, no aj tak by som Husqvarnu
okamžite bral a užíval si každý moment v sedle, pretože spĺňa presne to,
čo ma pred x-rokmi dostalo k motorkám – adrenalín a čistá zábava.
Husqvarna 701 Supermoto
Cena: 9 399 Eur
Motor: 690 ccm, 4
ventily, SOHC, jednovalec
Výkon: 67
k pri 7 000 ot./min.
Krút. moment: 67
Nm pri 6 500 ot./min.
Prevodovka:
6-stupňová, reťaz
Rám: priehradový,
pozváraný z oceľových rúrok
Hmotnosť: 145 kg (pohotovostná)
Rázvor: 1 480
± 15 mm
Výška sedla: 890 mm
Objem pal. nádrže:
13 l
Pneu: vpredu:
120/70-17, vzadu: 160/60-17
Motocykel na test zapožičal: KTM CEE s.r.o. / Husqvarna Motorcycles, Bratislava
Test bol uverejnený v časopise Motomagazin
10/2016
Text: Miro Tamáši, foto: P. Tamášiová
HUSQVARNA 701 Supermoto – album k testu MMA 10/2016
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.