Connect with us

Testy a recenzie

Adrenalín a čistá zábava – test Husqvarna 701 Supermoto

Publikovaný

on


Jednou z najlepších vecí spojených s motorkami je rôznorodosť, ktorá medzi nimi panujea možnosť výberu je tak ohromná. Jediným limitom sú dve kolesá a všetko ostatné je otvorené. Aj preto vznikajú motorky ako Husqvarna 701 Supermoto, ktorá je stelesnením športového extrému a neskutočnej zábavy, ktorú jazda v sedle takejto motorky prináša.  


Ovládanie s chirurgickou presnosťou

Na svete existujú zážitky, ktoré môžete zažiť len v sedle poriadneho jednovalca. Čím menší motor, tým kompaktnejší môže byť samotný motocykel a tým ľahšie bude je ovládanie. Doslova to platí aj v prípade Husqvarny, ktorá z pohľadu cestnej motorky prináša úžasné parametre v podobe hmotnosti 145 kg, maximálne kompaktných rozmerov a dokonale štíhlej konštrukcie. Základom je priehradový rám pozváraný z chrommolybdénových rúrok, ktorý váži len 8,4 kg. Ďalším stavebným kameňom podvozku je plastový (polyamidové vlákna) samonosný podsedlový rám, ktorý zároveň plní aj funkciu palivovej nádrže. Pod sedlo tak natankujete celkom slušných 13-litrov paliva a dobrou správou je, že premiestneniepaliva do iných časti pri jazde ani nepocítite. Skôr naopak chýbajúca nádrž v predných partiách umožnila konštruktérom vytvoriť prakticky rovné sedlo od zadného blatníka až po hlavu riadenia. Jazdec sa tak bez problémov môže doslova natlačiť až na riadidlá a pohyb v sedle je absolútne bezproblémový, čo je pre supermoto dosť podstatný údaj. Vďaka týmto parametrom podvozku si v sedle užívate extrémne ľahké ovládanie a motorka reaguje na vaše podnety doslova s chirurgickou presnosťou. K tomu samozrejme pripočítame kvalitné komponenty pruženia z dielne WP, ktoré majú celkom blízko k tomu, čo nájdete aj na športových špeciáloch. Predná vidlica je vybavená oddelenými funkciami útlmu a kompresie, vďaka čomu je ľahko nastaviteľná. Zadný tlmič je plne nastaviteľný a skúsený jazdec si ho môže prispôsobiť doslova na mieru. Brzdy má na starosti Brembo a najmä predná vás výkonom doslova posadí na zadok. Už po jemnom stlačení prichádza okamžitá reakcia. Pre niekoho, kto nemá skúsenosti s ostrými športovými brzdamimôže byť predný kotúč celkom agresívny, no tieto brzdy sú stvorené k športovému extrému.  


 Kultivovaná sila

Pár rokov dozadu by motor s takýmito výkonovými parametrami bol agresívnym kladivom s minimálnou životnosťou, ktorého silu by dokázal zvládnuť len vyjazdený profík. Píše sa však rok 2016 a Husqvarna sa môže pochváliť nielen najvýkonnejším ale aj najmodernejším jednovalcom, ktorý na trhu existuje. Nájdete tu doslova všetko čo súčasný motocyklový priemysel ponúka, elektronicky ovládanú škrtiacu klapku a meniteľné výkonové mapy nevynímajúc. Mimochodom rovnaký motor nájdete aj v supermote KTM 690. Je pravda, že tento jednovalec dokáže vyprodukovať viac sily ako v bežnom živote využijete, no dobrou správou je, že keď chcete a máte na to príležitosť, tak tento výkon dokážete využiť. Vo výjazdoch z ostrých zákrut tak nebojujete s neustále odliepajúcim sa predným kolesom a každé prudšie pridanie vám nevytrhne riadidlá z rúk. Výkon sa dávkuje v dokonale lineárnej krivke a dopredu vás síce tlačí ohromné stádo koní, no ste pánom situácie a to aspoň v mojom prípade robilo jazdu ešte zábavnejšou.  


 Prémiová hračka pre dospelých

Konštruktéri v Husqvarne odviedli kus práce aby vás motorka dostala ešte skôr ako sa posadíte do sedla. Je síce pravda, že v prípade dizajnu vám jednovalcové supermoto veľa možností na revolučné myšlienky neponúka, no Husqvarna si to vynahradila dokonalým dielenským spracovaním a množstvom drobných detailov, ktoré vás presvedčia, že sedíte na prémiovej motorke a 9 399 Euro je prijateľná cena zodpovedajúca kvalite, ktorú dostávate. Malým príkladom je kľúč zapaľovania, ktorý ponúka nielen výrazné logo ale aj modro-bielu farbu Husqvarny a určite si ho nepomýlite. Veľké logo Husqvarny nájdete v prednej časti sedla označenie modelu 701 Supermoto je umiestnené vzadu. Mimochodom sedlo prichádza v trojfarebnej kombinácii, ktorá elegantne nadväzuje na grafiku postranných plastov. Spomeniem ešte výrazné žlté pásy na čiernych ráfoch kolies.    


V sedle

Ak hľadáte univerzálnu a obratnú motorku na každý deň, tak ste na zlej adrese, Husqvarna Supermoto je všetko len nie univerzálna. Oveľa viac sa sem hodí slovo „účelová“ a adrenalín pravého okruhového supermota pocítite na vlastnej koži. Motorka dokonca nemá ani stúpačky spolujazdca a je striktne jednomiestna. Ovládanie je neskutočné ľahké a presné. Rýchle prehadzovanie motorky z jednej zákruty do druhej sa stane návykovou záležitosťou a tesné okruhy zo zákrutami „okolo nohy“ budete vyhľadávať.Hĺbka náklonu je chvíľami nekonečná a podvozok vás s ohromnou istotou podrží aj v momente keď sa stúpačky šúchajú o asfalt. Agresívnu jazdu má oveľa radšej ako výlety „na kochačku“. Motor aj vďaka sprevodovaniu ku šťastiu potrebuje otáčky a ak ich necháte padnúť nízko, tak sa ozve jemným trhaním a musíte podradiť. V meste jazdite maximálne na štvorke a šestku tam kopnete až keď sa rýchlosť prehupne cez 100 km/h. Napriek kultivovanému prejavu vo vyšších otáčkach sa motor jemných vibrácii úplne nezbavil, čo najlepšie vidieť na jemne rozostrenom pohľade v spätnom zrkadle. To mu však radi odpustíte pretože vás zásobuje krásne dávkovateľným výkonom. Akcelerácia a maximálka vás počas šprintu na vrchol horského sedla hravo udrží aj v spoločnosti papierovo výkonnejších viacvalcových motoriek. Komfort je samozrejme obmedzený a o turistiku by som sa ani nepokúšal, no aj tak by som Husqvarnu okamžite bral a užíval si každý moment v sedle, pretože spĺňa presne to, čo ma pred x-rokmi dostalo k motorkám – adrenalín a čistá zábava.        


Husqvarna 701 Supermoto

Cena: 9 399 Eur

Motor: 690 ccm, 4 ventily, SOHC, jednovalec

Výkon: 67 k pri 7 000 ot./min.

Krút. moment: 67 Nm pri 6 500 ot./min.

Prevodovka: 6-stupňová, reťaz

Rám: priehradový, pozváraný z oceľových rúrok

Hmotnosť: 145 kg (pohotovostná)

Rázvor: 1 480 ± 15 mm

Výška sedla: 890 mm

Objem pal. nádrže: 13 l

Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 160/60-17  


Motocykel na test zapožičal: KTM CEE s.r.o. / Husqvarna Motorcycles, Bratislava  


Test bol uverejnený v časopise Motomagazin 10/2016

Text: Miro Tamáši, foto: P. Tamášiová  

HUSQVARNA 701 Supermoto – album k testu MMA 10/2016

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri