Connect with us

Testy a recenzie

Nudný skúter? Ani náhodou! – test Honda Integra

Publikovaný

on

Skúter alebo motorka? Táto otázka sprevádza model Honda Integra už od prvého momentu kedy sa objavil na trhu (r. 2012). Úplne jednoznačná odpoveď na túto otázku nie je, no môžeme povedať, že tu nájdete z každej kategórie niečo, pričom viac spoločných prvkov predsa len pochádza z motoriek. Každopádne dôležitý je výsledok a Honde sa podarilo predstaviť vozidlo, ktoré osloví celkom slušný okruh ľudí a určite medzi nimi budú aj takí, ktorí k motorkám nikdy neinklinovali a skúter považujú za maximum priblíženia sa tradičnej motorke.  


Jedna platforma rôzne vozidlá

Táto veta, ktorá je obľúbená najmä v automobilovom priemysle si najmä vďaka Honde našla cestu aj do motocyklového priemyslu. V roku 2012 predstavili Japonci modelovú radu NC, ktorej súčasťou je aj model Integra. Trojica modelov (naháč, cestné enduro a skúter) zdieľali motor, rám a komponenty podvozku. Napriek tomu sa medzi sebou odlišujú a každý oslovuje iný okruh zákazníkov a vďaka zníženým nákladom na výrobu sa u všetkých podarilo nastaviť priaznivé ceny. Honda tento koncept naďalej rozvíja, keď pribudol nový model v podobe cruisera, motory prišli s väčším objemom a výkonom. Posledná vlna inovácii prišla spolu s modelovým rokom 2016.  


 Inovácie

Inovácie tohtoročného modelu nemajú zásadný charakter sú to skôr menšie zmeny, ktoré majú za cieľ vylepšiť existujúci model. Najviac viditeľnou zmenou sú nové LED svetlá vpredu aj vzadu, nasleduje nová prístrojovka, ktorá sa dá individuálne podsvietiť rôznymi farbami. Nové farebné kombinácie dodávajú Integre viac dynamiky. Do kategórie zmien, ktoré vizuálne neuvidíte patrí upravený dvojspojkový automat DCT, ktorý prichádza s novým softvérom a trojicu nových športových režimov radenia. Vítaná zmena sa udiala aj na pružení, kde sa objavila kvalitatívne lepšia vidlica Showa SDBV. Nová koncovka výfuku mierne zmenila (k lepšiemu) zvukovú kulisu motora a netreba zabúdať na emisnú normu Euro 4, ktorú Integra odteraz spĺňa.    


Dizajn maxiskútra

Po vizuálnej stránke sa Integra okamžite radí medzi maxiskútre vďaka mohutnej čelnej kapotáži a širokým plošinám namiesto stúpačiek. Pohodlný posed s nohami mierne vystretými pred seba rovnako patrí do kategórie skútrov. Pod sedlom sa dokonca nachádza úložný priestor, aj keď v tomto smere Integra nikdy nebude patriť medzi špičku a priestor pod sedlom je skôr symbolický ako praktický a prilbu tam určite neuskladníte. Dokonca aj súrodenecká dvojica modelov rady NC750 S a X, ktorá využíva priestor na nádrž ako kufor má väčší úložný priestor ako Integra. Určitou kompenzáciou je originálny top case, ktorý vám ponúkne oveľa viacej úložného priestoru. Dizajn však patrí medzi silné stránky Integry a najmä ak patríte medzi športovo ladených jazdcov, tak dynamické línie dizajnu vás určite potešia. Ako celok naviac Initegra dokáže osloviť aj náročného zákazníka, čo je tak trochu paradox, pretože dvojica súrodencov rady NC750 postavených na rovnakej platforme je naopak namierená skôr na menej náročných a začínajúcich zákazníkov .    


Podvozok motorky

Na rad prichádza podvozok, ktorý asi najvýraznejšie oddeľuje Integru od bežného skútra. Oceľový rám tvorí otvorenú dvojitú kolísku a je identický ako na motocykloch rady NC, motor je tak posunutý viac dopredu, čo má priaznivý vplyv na rozloženie hmotnosti a tým pádom aj jazdné vlastnosti. Motocyklové sú aj komponenty pruženia a 17-palcové kolesá na oboch koncoch. Motor s valcami naklonenými dopredu naviac výrazne znižuje ťažisko, čo sa priaznivo odzrkadľuje na ľahkom ovládaní. Jazdné vlastnosti tak znesú porovnanie skôr so športovým naháčom ako tradičným skútrom. Zo skútrov sa jazdnými vlastnosťami približuje snáď len TMAX, no ten je v inej cenovej hladine a dá sa teda povedať, že Honda ponúka viac muziky za menej peňazí.    


Univerzálny dvojvalec

Radový dvojvalec prešiel od svojej premiéry niekoľkými úpravami a v súčasnej podobe má obsah 745 ccm a disponuje maximálnym výkonom 55 k, čo je z pohľadu maxiskútrov výborná hodnota a za pomoci dvojspojkového automatu DCT si užívate nadštandardnú dynamiku, ktorá zatieni tradičnú variátorovú konkurenciu. Okrem dynamiky sa motor môže pochváliť aj mimoriadne nízkou spotrebou a nemá problém dostať sa hlboko pod 4 l/100km, čo pri viac ako 14-litrovej nádrži zaručuje dojazd porovnateľný s diaľkovými cestovateľmi. Naviac vďaka prevodovke DCT na Integre nenájdete páčku spojky a jazdíte rovnako ako so skútrom. Stačí zvoliť jazdný režim, pootočiť plynovou rukoväťou a ide sa.    


Skutočný univerzál

Čas strávený v sedle Integry som si maximálne užíval, pretože z môjho pohľadu je to vozidlo, ktoré spája komfort a praktickosť skútra s jazdnými vlastnosťami a výkonom motocykla tým najlepším možným spôsobom. Jazdné vlastnosti a dynamika, ktoré sú z pohľadu motorky možno priemerné mi v sedle Integry prišli ako výborné a patrične som si užíval športové tempo. Je síce pravda, že pruženie je namierené skôr na komfortnú jazdu, no ovládanie je presné a ľahké, pričom podvozok ma zakaždým podržal. Rýchle presuny po diaľnici ľahko nad rýchlostný limit opäť bez problémov aj vďaka veľmi dobrej ochrane pred vetrom. Každodenné presuny po meste boli hračkou vďaka prítomnosti automatu, ktorý vám čas v sedle maximálne spríjemnil. Dokonca som konečne našiel správny režim na prevodovke DCT, ktorý presne vyhovoval môjmu jazdnému štýlu a nemusel som jazdiť v manuálnom režime. V minulosti tu bol len úsporný režim Drive, ktorý okamžite po rozbehu rýchlo odradil smerom nahor a motor stratil dynamiku. Potom tu bol už len režim Sport, ktorý naopak vytáčal prevody do maxima skôr ako preradil. Na novej Integre je možností viac a ako ideálny prevod sa ukázal režim S1, ktorý je súčasťou nového športového režimu. Prevodovka sa nebránila vysokým otáčkam, no zároveň dokázala v meste po chvíli odradiť a udržiavať pohodové tempo. Mimo mesto na nižších prevodoch rýchlo akceleroval, no po rýchlom rozbehu odradil a stačilo udržiavať rýchlosť. Keď bolo treba obehnúť, prevodovka okamžite podradila a rýchlo a bezpečne som obehol. Manuálny režim som zrazu využíval len minimálne. Komfortom sa Integra vyrovná skútrovskej konkurencii a ani presuny na väčšie vzdialenosti neboli nijak únavné. Chýbajúce úložné priestory určite môžeme považovať za slabšiu stránku inak skvelej Integry, no riešením je kúpa spomínaného kufra a pri nadobúdacej cene Hondy, ktorá je v porovnaní s konkurenciou citeľne nižšia vás táto investícia nebude až tak bolieť. Potom si už môžete užívať jeden z a najuniverzálnejších motocyklov – skútrov na trhu.    


Honda Integra

Cena: 8 650 Eur

Motor: 745 ccm, 8 ventilov, SOHC, R2

Výkon: 55 k pri 6 250 ot./min.

Krút. moment: 68 Nm pri 4 750 ot./min.

Prevodovka: automatická dvojspojkova DCT, reťaz

Rozmery (D x Š x V): 2 195 x 810 x 1 440 mm

Rám: priehradový, pozváraný z oceľových rúrok

Hmotnosť: 238 kg (pohotovostná)

Rázvor: 1 525 mm

Výška sedla: 790 mm

Objem pal. nádrže: 14,1 l

Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 160/60-17


Motocykel na test zapožičal: Honda Motor Limited SK, o. z.  


Test bol uverejnený v časopise Motomagazin 9 / 2016

Text: Miro Tamáši, foto: autor a P. Tamášiová

HONDA Integra – album k testu MMA 9/2016

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri