Connect with us

Spravodajstvo

BMW K 1600 GT a K 1600 GTL už v roku 2011

Publikovaný

on

Nemecká značka BMW oficiálne potvrdila prípravu dvojice nových modelov K 1600 GT a K 1600 GTL, ktoré sa na trh dostanú už na budúci rok. Radový 6-valec, ktorý sa po prvý krát objavil v jeseni roku 2009 v prototype Concept 6 sa tak čoskoro dočká sériovej výroby. Nový motor sa objaví hneď v dvoch nových modeloch, ktoré sú namierené na športovú a luxusnú turistiku. V oboch prípadoch však ide o modely, ktoré budú okrem nového motora ponúkať množstvo inovatívnych technologických riešení, ktoré sa v motocyklovom priemysle objavia vôbec po prvý krát.
BMW K 1600 GT bude športovo ladená verzia, ktorá sa ponesie presne v duchu už existujúceho modelu K 1300 GT a bude predstavovať rýchleho a komfortného športového turistu.
BMW K 1600 GTL je vlastne náhradou za turistický model K 1200 LT a je priamou konkurenciou pre luxusný Goldwing. Okrem špičkového motora BMW sľubuje aj maximálny komfort, dokonalú techniku a mimoriadne bohatú výbavu. Nový motocykel tak bude ponúkať skutočne špičkové parametre v triede luxusných turistov.

Základné technické parametre modelov BMW K 1600 GT a K 1600 GTL
* – Radový 6-valec disponuje výkonom 160 k už pri 7 500 ot. a maximálnu hodnotu krútiaceho momentu 175 Nm dosahuje pri 5 000 ot.
* – Viac ako 70% z maxima krútiaceho momentu je k dispozícii už od 1 500 otáčok.
* – Najľahší a najkompaktnejší radový 6-valec v sériovej výrobe, váži len 102,6 kg a je široký len 560 mm.
* – Odľahčená konštrukcia celého motocykla. Na konštrukcii podvozku sa v maximálnej miere využívali zliatiny hliníka a horčíka.
* – Elektronické ovládanie škrtiacej klapky.
* – Meniteľné výkonové krivky v troch režimoch: dážď, cesta a dynamika.
* – Vysoká miera bezpečnosti aj vďaka čiastočne integrovanému brzdnému systému ABS.
* – Trakčná kontrola DTC (Dynamic Traction Control).
* – Podvozok tvorený špičkovou technikou Paralever a Duolever.
* – Elektronicky nastaviteľný systém pruženia ESA II.
* – Svetová premiéra na motocykloch: adaptívne predné svetlomety (viď. video), ktoré sa prispôsobujú smeru jazdy a okamžitému zaťaženiu motocykla.
* – Ovládanie jednotlivých funkcii palubného pomocou univerzálneho ovládača (Multi Controller) a farebného displeja TFT.
* – Výkonný audiosystém s predprípravou na zapojenie prístroja GPS a prípojkami na iPod, MP3, USB, Bluetooth.

Samozrejme toto predstavuje len časť techniky a bohatej výbavy oboch modelov a na podrobné informácie si budeme musieť počkať pravdepodobne až do jesene, keď budú mať obe verzie oficiálnu svetovú premiéru.

BMW uvoľnilo prvé skice nových modelov

BMW K 1600 GT a 1600 GTL už v roku 2011

36 komentárov

1 komentár

  1. raptor

    2. júla 2010 at 18:51

    Tie adaptivne svetlomety bude kua dobra vec (za predpokladu ze sa to nebude jebkazit)
    integrovany komunikacny system s predpripravami sa dal logicky cakat

    kua len mam pocit ze pri servise tychto elektrocentral budu musiet byt dvaja… jeden co vie robit manualnu pracu s vercajgom a druhy co sa slusne vyzna v pocitacoch a hackingu 😁

    uz teraz vidim ako sa na diagnostike bude mazat zoznam chyb 🙄

  2. raptor

    2. júla 2010 at 18:53

    P.s. tie angels eyes prebrate z aut su vazne sexy 👍 👍

  3. VMax

    2. júla 2010 at 19:39

    GT čko je brutalita … 👍 👍 👍

  4. duggo

    3. júla 2010 at 16:44

    BMW je proste numero uno

    Japonci uz su davno v hajzlu, BMW ide dopredu a Japanom ostava zasa len kopirovat, a obhajovat sa, ze nase motorky maju o 20 gramov mensiu vahu a su pekne … BMW spravilo jeden SS a Japoncici len cusia a modlia sa s cim pride BMW zasa, no a je to tu !!!! novy motor, komplet nova moto, novy sposob svietenia 👍 👍 👍

    som zvedavy na obe verzie

  5. raptor

    3. júla 2010 at 17:01

    Duggo s tym S1000RR mas bezpochyby pravdu avsak netreba BMW takto nekriticky chvalit

    ten system svietenia sa mi velice pozdava ale to ci GTL zacne cerit vody v ktorych plava goldwing, electra je otazka do buducnosti

    p.s. radovy sestvalec mali japonci v seriovej produkcii pred 20 rokmi (honda vo svojej CBX p a kawasaki v Z1300), takze koncepciu v zasade okopcili nemci od japoncov ale zas na druhej strane ked nemci nieco kopiruju vzdy to bude kopia s pridanou hodnotou o tri triedy vyssie oproti originalu

  6. ZOMBY

    4. júla 2010 at 4:30

    GT 1200 bola naj moto od bmw co som mal tu cest jazdit!!! uz 1200 poskytovala az nadmieru konikoch pre turistiku plne nalozeny s kocku v zadu nebol problem! Len jednu chybicku to malo ked bolo viacej teplo motorka nie a nie nad 5000 RPM BMW servis chybu nevedel identifikovat tak sa motorecka pekne predala.
    To je nevyhoda tych novych softwarovych kociek niekedy sa zadrhne a nedaj boch prist na problem a srobovakom a kladivom si neporadis 😁
    Inak to bolo ouplny konfort cruise contreo nastavitelne stity dalo sa prepinat ci sportova jazda ci turistika na dofcu po asfaltkach super. A ktym svetlam Zasadne v noci nejazdim takze pre mna nevyuzitelne 😁

  7. kxbibo

    4. júla 2010 at 6:43

    ZOMBY to všetci vieme, že tebe vždy svietia oči 😁

  8. duggo

    4. júla 2010 at 9:25

    Raptor, no nemyslim si, ze by dakto kopiroval 20 rocny motor . Spolocne maju asi len pocet valcov.
    Aj ked uz ani nemci neni to co byvalo s kvalitou, dufam, ze tam budu mat co najmenej zvolavaciek 🤐

  9. raptor

    4. júla 2010 at 9:38

    Duggače ved som napisal „koncepciu v zasade okopcili nemci od japoncov“

  10. VMax

    4. júla 2010 at 12:58

    Dugáčik : to kde berieš že Japnci sú v hajzlu ? ? ? stačí sa pozrieť do MOTO GP kde sú japonci 👍 , chlapci za to že jazdíte na nemeckej rachotine sa ešte nemusíte z tých nemcov tak posrať 😈

  11. duggo

    4. júla 2010 at 13:50

    VMax co je to MOTO GP ????? to je taky test motoriek, kde vsetci jazdci pri kvalifikacii dokazu zajazdit kolo v casovom rozmedzi 3 sekundy .. tak to je veru velmi objetitativne hatatidlaaaaa

  12. malymirec

    4. júla 2010 at 15:44

    Som zvedavy, ako budu fungovat tie adaptivne svetlomety, kedze vo vacsich rychlostiach sa riadidla natacaju malo, aj to do protirajdu

  13. raptor

    4. júla 2010 at 17:52

    Vmaxko – tvoje predpojate kecy o „nemeckych rachotinach“ by si mohol inovovat, uz su fakt otrepane a samoucelove 😕 😟 😟

    viem ze to myslis zo srandy lebo sam poskulujes zo svojej japonskej hojdacky po poriadnej motorke (rozumej BMW GS1200) ale skus prosim ta prekusnut a akceptovat fakt ze prve supersportove „decko“ od BMW vytrelo japonskemu stvorlistku kocura a pri motoGP nie je urcujuci faktor iba stroj ale minimalne rovnakym percentom aj pilot

    popripade skus sa zamysliet ze keby nemci robili poslednych 20-30 rokov aj supersporty kde by sme dnes boli ked ich prvy pokus ma oproti novej R1 +30HP !!na zadnom kolese!!

    malymirec – myslim ze vo vacsich rychlostiach sa rajdy nikam nenatacaju.. rajdami otacas leda tak pri manevrovani na mieste.. akonahle jazdis tak len prenasas vahu.. inak dnes to na N. Rudne vyzeralo ako na malom zraze 😉

  14. duggo

    7. júla 2010 at 15:35

    Raptor nevzrusuj sa, maxik o tom moc nevie, tak ho netreba brat moc vazne 😁

    len dedukujem z argumentu, stačí sa pozrieť do MOTO GP kde sú japonci 😕

  15. duggo

    7. júla 2010 at 15:59

    Jednoducho, kazda nova supersportova motorka od japoncov je uz vela rokov uplne ako vajce vajcu 👋 ked spravia nove varadero, z dialky sa bude podobat staremu 😛 ponarat sa pri brzdeni, nadvihovat pri pridani, mozno uz bude mat aj ukazovatel benzinu ked uz je to 20 te storocie 😁 ale musia si nieco nahat aj na dalsi facelift, varan rv. 2015 bude mat aj vyhrievane hefty !!!! 🤣

  16. raptor

    7. júla 2010 at 18:55

    Duggace prestan.. 😟 👍 lebo ta zaskatulkuju so mnou do jedneho chlievika nekritickych uctievacov modly modrobieleho boxera 😁

  17. VMax

    8. júla 2010 at 4:28

    Duggace heeeeeej a v r.2050 bude mať BMW furt valce nastranu, rozheganý vibrujúci motor z daľšími 20 timi vyvažovacími hriadelmi, ktorý aj tak neťahá a pri pridávaní a uberaní plynu sa bude nakácať do strán jak osika, paralevel a telelever budú prekonané pretože bmw zistí že sú vlastne úplne zbytočné veď v nemecku sú rovné cesty a dajú tam hardtail vpredu aj vzadu 🤣 🤣 🤣 , jááááj a zrkadlá sa budú automaticky sklápať dohora 😛 😛 😛

    PS: raptor prosím skontroluj mi tam pravopis láska moja gramatická 😈

  18. VMax

    8. júla 2010 at 4:31

    Appropo nemecký superšport sa konečne ako vajce vajcu podobá na japonskú motorku , ani neviem či to je bmw alebo cbr také sú podobné, ktovie či aj smerovky sa furt tak k***tsky zapínajú ako na nemeckej mašinke alebo BMW v snahe nepodobať sa japoncom pridali ďalšiu páčku ?????? a čo to nevidím nový superšport nemá levery ??? ako sa to mohlo stať trapná UPSIDE DOWN 😟((( svet ide do sraček !

  19. raptor

    8. júla 2010 at 6:20

    Vmaxik chyba !!

    – pri supersporte nemozes ist vlastnou cestou (ako to nemci maju v oblube), tam sa aj taliani podobaju na japoncov a ti na nemca…pretoze aerodynamika a vaha nepusti…. kazdopadne nemci na prvy pokus postavili motor pri ktorom vsetky, dlhe roky starymi sensejmi vyvijane, japonske mozu ist momentalne handry fajcit 😘 jedina konkurencia je ducati 🙂
    tak sa skus s tym vyrovnat a prestan tarat o telelele a skus ako zastanca tradicnych japonskych znaciek prijat prehru (sepuku preto pachat nemusis)… a ked honda raz postavi silnejsi motor ako ma BMW potom prehru na prvy pokus prijmem aj ja (tak prisaham 😁 )

    btw. smerovky sa k***tsky zapinaju iba pre k***tov 😘 ti ostatni sa pomerne lahko prisposobia, ale jedno mi silno vysvetli chlapec moj

    ..ak BMW netaha a kymaca sa do stran tak mi vysvetli preco snivas o jazdene GS 1200 (a naslednej plastike xichtu 😛 😀 ) … uz si povedal na varaderofore o svojich tajnych vlhkych snoch? 😈 😈

  20. raptor

    8. júla 2010 at 7:58

    P.s. porovnanie BMW GS 1150 a varadero 1000XL obe rok vyroby 2000

    GS- 6 rychlostna prevodovka – VARADERO 5 rychlostna
    GS- vstrekovanie paliva (od roku 1993) – VARADERO karburator (az do roku 2002)
    GS- kardan – VARADERO retaz (do terenu lepsia retaz, na cestnu turistiku kardan)
    GS- genialny podvozok – VARADERO hojdacka
    GS- spotreba 5-6 litrov – VARADERO 7-10 litrov
    GS- slabsia ochrana voci vetru a dazdu – VARADERO velmi dobra ochrana
    GS- vynikajuce brzdy – VARADERO velmi dobre brzdy
    GS- 85 koni, varadero 98koni

    takze mily maxik, tvoje uzasne japonske varadero je az v dvoch ukazovateloch lepsie ako GS a v pri brzdach dajme tomu ze s velmi privretymi ocami brzdi rovnako dobre ako GS… popravde ked sa tak na to pozeram tak ked vybehol novy varan tak sudruhovia v mnichove a berline strielali sampanske 😘

    fakt ta prosim prestan programovo kydat na BMW, mas na viac a mna to uz nebavi

  21. blackhole

    8. júla 2010 at 8:46

    Kokos zabomysie vojny, ze vas to bavi, sak kazdy jazdi, to co sa mu paci, len V max asi jazdi na tom co sa mu nepaci, naproti tomu to ale stale vychvaluje do nezymselnych vysin.
    inak viete co sa stane ked sa stretnu dvaja schyzofrenici? Skupina minimalne styroch ludi sa ma o com rozpravat. 👋

  22. VMax

    8. júla 2010 at 13:28

    Blackhole: čo sa do nás prdíš nás to napr. baví 😕 🤣

  23. blackhole

    8. júla 2010 at 13:29

    VMax proti gustu ziaden disputat 👋

  24. raptor

    8. júla 2010 at 18:00

    Vmaxko mna to nebavi.. fakt ne.. len sa neviem rozhodnut ci si naozaj taky slepo zaujaty voci BMW alebo to robis koli tomu aby si ma provokoval…

    fakt ma to unavuje, nech si kazdy jazdi na com chce, ziadna motorka neni najlepsia na svete a ziadna neni najhorsia

    peace

  25. VMax

    9. júla 2010 at 8:04

    Nie vytváram prirodzený protipól aby bola na svete rovnováha 😛 😈 , ja som možno slepo zaujatý voči BMW ale vyste slepo zadubený do BMW 😕 🙂

    peace

    PS: inak aby som bol úprimný trošku ma baví ťa provokovať Jančika

  26. raptor

    9. júla 2010 at 12:54

    Myslim ze nikto (a rozhodne nie ja) tu neni slepo zadubeny do BMW
    BMW sice bezdebaty je moja srdcovka ale nie som nekriticky fanusik

    to s tym provokovanim som si aj tak na 50% myslel, tymto padom tvoje provokacie na moju adresu skoncili a uz nebudem na ne reagovat 😘

  27. kankoXF

    13. júla 2010 at 9:06

    raptor viem co je Varadero. Daka plaz skoro na opacnej strane sveta. 🙄
    Ale kurnik sopa, co je to GS jednajednapätnula? 🤣 😈

  28. raptor

    13. júla 2010 at 9:36

    To je PRESNE ta motorka ktoru by si si kupil radsej ako TDM keby si nemal iste obmedzenia

    ci mylim sa?

  29. kankoXF

    13. júla 2010 at 10:48

    raptor no ja Ti neviem… 😈 Na to moje jazdenie mi zacina nejako znovu postacovat moja XF 650. Tento rok som urobil menej ako 1000 km. Dufam, ze to stihnem este napravit. ☹️

  30. Marino

    13. júla 2010 at 12:10

    KankoXF tak to je asi najvyssi cas kupit si nieco take ako litrovu Multistradu, nech sa to tvoje „jazdenie“ zmeni 😈

  31. raptor

    13. júla 2010 at 13:25

    Kanko no neviem ci marino nepovedal velku pravdu 👍

    keby som mal freewinda mozno by som spravil este menej ako ty 🤐 😁 …

    …ale na takom, co ja viem, noblesnom a nevsednom GS 1150 by ti to nedalo a jazdil by si z prazdnymi kuframi do dolan a ukazoval vsetkym aky si nafukany lebo mas BMW 😁 😁

  32. kankoXF

    13. júla 2010 at 21:01

    Marino nie je to o motorke. Ale o tom, kolko mam volneho casu… 😠 Ta „multina“ je krasavica. Sice zlozita a komplikovana, ale krasna.
    Ale zas nechaj moto v garazi za 14-15 litrov a najazdi na nej za sezonu, to co ja teraz. To je ruhanie… 😁 🤐

    raptor Ti velvyslanec krajiny podkusitelov. 🤣 Tu vetu som uz parkrat pocul. 😛 No ja velmi teoreticky, az sa bude snad, mozno niekedy uvazovat skor nieco na styl K 1200 S (alebo mozno v tych casopch skor 1300). To by mi mohlo stacit. 😈 😈 😈

    p.s.: Tie CE motorky pe mna stracaju vyznam, ked na konci kazdeho asfaltu je biely kruh s cervenou obrubou. A este tam aj pripadne zaspinis motorku. 😉

  33. AMIS

    20. júla 2010 at 21:48

    Varan či Brambor 😛 Stelvio Vám naprdí do xichtu 😈 😈 😈 😈

  34. RoboNM

    21. júla 2010 at 11:30

    Ak ho má kto riztlačiť…….. 😘 😈 🤣 🤣

  35. raptor

    21. júla 2010 at 12:14

    RoboNM nebud zly lebo ti oštím reťaz.. radšej mi prezraď čo je to stelvio 😈

  36. kankoXF

    21. júla 2010 at 14:27

    raptor na dialnici v IT mi smerova tabula take daco pisala… 😈 😁 alebo, zeby nie?

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri