Connect with us

Spravodajstvo

CF MOTO 500 SR VOOM – 4 Valec je tu !

Publikovaný

on

4 Valce do zbierky

CF Moto ide bomby, to už všetci vieme. Po vydarených dvojvalcových motoroch, ktoré teraz zahlcujú trh, oznámilo pred nedávnom CF MOTO aj svoj prvý trojvalec, na ktorý sa všetci tešíme. Začína šľapať na päty Triumphu. Ich motor bude o 10 percent ľahší. Môžeš si o ňom prečítať v tomto článku – CF MOTO predstavilo svoj trojvalec, ktorý bude mať cez 100 koní!

Ale ich drzosť nekončí a do mieridla si dali tentokrát Japonca, a to Kawasaki ZX-4RR. Číňan si totiž povedal, že urobí väčšiu kubatúru, napchá to elektronikou a výbavou, dizajn dá urobiť renomovanej spoločnosti a dá dva výfuky pod zadok. Dámy a páni, keď nad tým tak uvažujem, táto receptúra by mohla fungovať.

Točiť to do stratosféry

Koncom minulého roka CF MOTO všetkých šokovalo teaserom novej štvorvalcovej športovej motorky s pracovným názvom 500 SR. Motorka bola pochopiteľne z veľkej časti zabalená do kamufláže, aby boli skryté detaily, ale napriek tomu vytvoril obrovský rozruch v segmente. CF MOTO príde so 4 valcom wtf?! Tu už spozornel aj Japonec.

Prvá ukážka motocykla ukázala dosť ostrý dizajn, doplnenými ostrými panelmi karosérie všade okolo. Jednoducho to vyzerá úžasne. Prišlo aj meno, a to CF MOTO 500 SR VOOM evokuje to to, čo príde po otočení plynugeniálne.

Je to Neo Retro štýl, ktorý bol inšpirovaný dizajnom z 90 rokov, ale zároveň do neho vstupujú prvky modernosti. Posúď to sám. Vývoj novej platformy štvorvalcových športových motoriek s objemom 500 ccm nie je v CF MOTO žiadnym tajomstvom, ale prísť s týmto dizajnom nadchol a zaskočil každého.

Je to športový štvorhrnek, musí to predsa vyzerať ako jogurt! Alebo, žeby aj nie? Prijatím retro štýlu inšpirovaného 90 rokmi, ktorý sa dokonale hodí na oživenie maloobjemovej super športovej triedy, dostáva 5kilo niečo výnimočné, čo sa nedá napodobniť. A to je práve jedinečnosť, čo u čínskych motoriek bolo vždy nedostatkom a skôr to bola kopírka. Za seba musím povedať, že odpadávam z toho dizajnu a ja to chcem a chcem to točiť až do nekonečna! Vooooom Vooooom, natankovať a zas a zas a zas vooooom!

Karty na stôl

Produkčná verzia zobrazená v najnovšom videu je však úplne iná, ako sa očakávalo. Pôvodne to mal byť komplet retro dizajn, z ktorého sa následne čiastočne upustilo. Hore ohýba dva kruhové prívody vzduchu s LED DRL, lemované skutočným hlavným horizontálnym LED svetlometom tesne pod ním. To je lemované priehľadným čelným sklom, svalnatým blatníkom a spätnými zrkadlami.

Svalnatá je aj sada bočných aerodynamických krytov, v ktorých sú umiestnené LED smerové svetlá a agresívne tvarovaná palivová nádrž. Koniec chvosta je minimalistický, v doprovode malého zadného svetla LED a elegantného sedla spolujazdca. Ale čo nadchne všetkých, sú však vysoko posadené dvojité výfuky. Toto musí rozbúchať srdiečko každému! Prvé, čo ma napadlo, bude tam lepší Akrap alebo Remus? Koniec koncov, v dnešnej dobe sú raritou ako všetko, čo má trošku testosterónu, ktorý táto doba potrebuje, ako soľ ! Celkovo dizajn mi pripomína, že je inšpirovaný MV Agustou Superveloce. A ak áno, tak to je dobre.

Čo sa týka funkcií, video odhaľuje, že 500SR sa môže pochváliť veľkým TFT prístrojovým panelom. Je vyzbrojená jazdnými režimami, TPMS, pripojením smartfónu a viacerými režimami zobrazenia. Ten dokonca obsahuje rozloženie, kde môžete vidieť graf výkonu a krútiaceho momentu. Tým, že je to Číňan a nie Japonec tak ti dá, čo? No všetko. CF MOTO dáva v základe – okrem 5 ročnej záruky a dvoch výfukov pod zadkom, ešte túto výbavu:

tlmič riadenia, full LED svietenie, Antiwheelie – to znamená, že tam máš, aj zákrutové ABS, a to je ešte k tomu dvojkanálové.

Podvozok je plne nastaviteľný a asistuje mu aj tlmič riadenia v základe. Z videa možno vidieť 17 palcové kolesá a rúrkový rám. Podsedlovka bude z druhému kusu. Čo sa hodí, ak to rád zahadzuješ pri apexe z výjazdu. O motore toho veľa ešte dnes nevieme. Ale, čo vieme, že obsahovať kované hliníkové piesty, ojnice s napínacími skrutkami a kľukový hriadeľ s nízkou zotrvačnosťou.

Voom

Ako sa na tom jazdí je zatiaľ vo hviezdach. Taktiež kompletné technické parametre. Ale Motocykel.sk ti čerstvé info rozhodne donesie. Nezabudni čítať Motocykel.sk, dať odber na Youtube/Facebooku a Instagrame a pochopitelne aj Bulharovi, čiže mne na Insta.

Pár subjektívnych slov na záver. Príchod nového štvorvalca s dizajnom od prestížnej spoločnosti Kiska design je radosť a sviatok pre každého motorkára, ktorý má rad kvíliaci zvuk 4 valcov v rade. Do toho tie dva výfuky pod zadkom a komponenty, ktoré v minulosti boli len v prémiových kategórií, sú dnes vďaka Číne štandardom. Je to zle? Naopak.

Vďaka tempu, ktoré CF MOTO a ďalšie značky, ako VOGE vyvíjajú, tlačia k inováciám aj výrobcov – stálice, ktoré tu máme. Už to nie je o tom, či si kúpim starú ojazdenú japonskú motorku alebo novú čínsku. Dnes, či sa nám to páči alebo nie, je to skôr o tom, či si kúpim novú japonskú, alebo novú čínsku, a to je dobre.

Už to nie je ten šmejd, ktorý sa kazí. Argument je aj 5 rokov záruka. Časy lacných kopírok sú už dávno preč. O to skôr, že sami určujú tempo a prichádzajú s nevídanou výbavou, novými motormi a modelmi a bezkonkurenčnou cenou. Takáto konkurencia a tlak znamená len jedno. Viac výbavy a nových motoriek na cestách pre nás. A prémiovosť do strednej triedy. A to chceme.

V najnovšom videu dole, môžeš počuť ten krásny zvuk z dvoch výfukov ktore symbolizujú názov tohto budúceho bestselleru ktorý bude brázdiť na našich cestách, a dúfam že aj pod mojím zadkom❤️‍🔥 VOOM🤟🏼

Advertisement

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri