Connect with us

Spravodajstvo

Elektrický superbike Energica Ego vyráža na demo jazdy

Publikovaný

on

Medzi momentálne najzaujímavejšie projekty motocyklov s elektrickým pohonom nielen v Európe patrí elektrický superbike Ego, ktorý je dielom talianskej značky Energica, ktorá patrí pod krídla CRP Technologies.

Model Ego, ktorý by sa k prvým zákazníkom mal dostať už v roku 2015 si označenie Superbike naozaj zaslúži a pod kapotážami ukrýva výkonný olejom chladený elektromotor, ktorý produkuje takmer 140 k výkonu a masívny krútiaci moment 195 Nm je k dispozícii od 0 až 4 700 otáčok. Výsledkom je zrýchlenie z 0-100 km/h za necelé 3 sekundy a maximálna rýchlosť obmedzená na 240 km/h. Výrobca sľubuje aj veľmi slušný dojazd a pri priemernej rýchlosti 80 km/h by to malo byť 150 km a pri plnom zaťažení na okruhu 50 km.

Dobrou správou je, že už o pár mesiacov si prví záujemcovia budú môcť vyskúšať elektricky superbike v rámci demo tour, ktorá je namierená na zákaznícky najzaujímavejšie teritória a 18. mája začne v Taliansku v Modene a postupne sa presunie do NemeckaUSA.  

Podrobný program demo tour bude zverejnený na: www.energicasuperbike.com/

Advertisement

31 komentárov

31 Comments

  1. Dragon

    26. februára 2014 at 19:52

    Konečne elektrobike, ktorý je zaujímavou alternatívou… Ešte vylepšiť dojazd cca 200 km pri priemerke 90 km/h a bude to fasa… Zaujímalo by ma ale, ako dlho sa dobíja tá batéria, lebo si neviem predstaviť čakať na pumpe niekoľko hodín, kým sa mi dobije moto  😁 . Lebo inak to bude iba bike s perfektným výkonom, ale môžem na ňom chodiť najviac 50 km od domu. Ešte to potrebuje nejaký vývoj, ale smer je fajn!  🙂

  2. Bopsik

    27. februára 2014 at 5:38

    Zaujimalo by ma, ci to ma aj prevodove stupne. Ale predpokladam, ze nie. Pravdepodobne to ma len pevny prevod.

  3. AIR

    27. februára 2014 at 5:40

    Stevo, ale mne na to, aby som zasiel za kamosmi na kavu do PB, by uplne stacil  😈  😈  😁 

    že by kaferacer  🤐 🤐

  4. Bopsik

    27. februára 2014 at 5:40

    Uuuuuuu a furt dookola len tri problemy – baterky, baterky a baterky.

  5. AIR

    27. februára 2014 at 6:30

    Ber to pozitivne… mas co robit … nabijat, nabijat a nabijat  😁  😁  😇

  6. cazzo

    27. februára 2014 at 7:33

    Pridať pedále , ako na Babete,pre prípad vybitia AKU  😛

  7. josi

    27. februára 2014 at 8:03

    Bopsik: trakčný motor má maximálny krútiaci moment v celom rozsahu otáčok. Tak načo prevody?

  8. josi

    27. februára 2014 at 8:11

    A batérie majú (podľa tech. údajov) životnosť od 180 tis. km pri pohodovej jazde do 60 tis. km pri plnej palbe.

  9. Dragon

    27. februára 2014 at 9:46

    josi – takže reálne by mohol motor priemerne vydržať cca 20 rokov, čo je celkom fajn 👍 . Otázne je, či dovtedy dožije aj zvyšok motorky 😁 .
    AIR – tiež by sa mi takýto bzučák páčil na kochačky, zrazy a podobne 🙂 .

  10. Bopsik

    27. februára 2014 at 10:08

    To s tou prevodovkou je jasné, ešte som nevidel elektromobil s prevodovkou.

    Batérie hmotnosť a čas dobíjania. A životnosť pri ideálnych podmienkach, t.z. stála teplota, odber, nabíjanie, hlboké vybitie atď.

  11. papi

    27. februára 2014 at 11:49

    Sledujem ich tiež dávno, tie električky. Zdravý rozum ich aj bere, ale ten klasický prací prášok nejak nepustí… 😁 

    U mňa z hľadiska ovládania je každý elektromotocyke, ako  skúter s variátorom.
    Pridáš, podržíš, brzdíš.

    Elektromotory sú večné, mám aj 40-ročné, raz som na ňom vymenil dve ložiská (boli v zásuvke aj s blokom, kedysi po 16,5 Kčs 😈 ) a motor je zas, ako nový, krásny, tichý… Nemá sa tam iné čo opotrebovať.

    Olejové chladenie vidím len, ako  pre stabilizáciu teploty pri menších rozmeroch motora, ale čo sa ušetrí na váhe motora (menšie rozmery), stratí sa možno na váhe chladiacej sústavy s náplňmi. „Elektro-superšport“ to možno potrebuje, ale elektro-turista asi nie. Projektanti to vedia posúdiť ja nie – ale v jednoduchosti stále vidím tú krásu… To je tiež tým pracím práškom asi…
    Životnosť elektromotocykla závisí od životnosti batérií. Pneu a prípadný remeň sú spotrebný materiál, brzdy sa šetria navyše aj dobre riešenou rekuperáciou. Taká výmena ložísk či oleja v tlmičoch  je za babku a motorka  je stále nová.

    Ak zohľadníme u klasických motocyklov náklady na PHM a údržbu (oleje, filtre, ventily, rozvody, vstreky, GO, blablabla) – tak elektro bude z hľadiska užívateľov bomba riešenie, ak sa vyriešia tie sk…ené batérie. 

    P.S. Fotrov Tatran 125 mal dynoštartér. Dali sme medi nohy akumulátor z auta, zavreli benzín, vyhodili sviečku. Zaradili jedničku, rozbehli sa a potom dvojku. Vydržalo to v dobrej kondícii len pár minút, ale dokázali sme, že aj elektroskúter môže mať prevodovku. Štartéru sa nič nestalo, batéria vždy odišla skôr… 😁

  12. Dragon

    27. februára 2014 at 14:59

    papi – ja by som to až tak ku skútru neprirovnával, lebo momentálne neexistuje skúter, ktorý má maximálku 240 km/h  😁  😈 . To potom aj VFR-a DCT je vlastne skúter  😁 . Ale chápem, ako to myslíš  😉 . Možno niekto nakoniec vymyslí nejaký malý reaktor na spôsob Iron-Mana a to ešte budeme čumieť 😶  😇  😁 .

  13. papi

    27. februára 2014 at 15:47

    Dragon, veď vieš, že neriešim technicky, toto sú už filozofické otázky kategórie byť či nebyť… 😈

    Pre mňa je každý automat skúter, nech to umožňuje aj hocaké manuálne zásahy. Najviac týmto tvrdením nasieram pár kamarátov na veľkých Burgmanoch, čo sú inak úplne pop.či skútre. 😁

    Posledné dve pokuty som platil na CBF-ke pri predbiehaní na okreske. Podradím na trojku a pridám, čo to znesie. Z 80 km/h za sekundu 150, toto žiadny skuter nevie… Potom síce poľavým na 90-95 km/h, ale občas je už neskoro…  😁

    CBF 1000 nepotrebuje pri 80 km/h podradiť, samozrejme. 
    Ale umožňuje to – a o to mi ide… 😘 

    Ale to už je offtopic, aj keď je to trochu aj plač, lebo klasické motocykle začínajú ustupovať pred blbuvzdornými automatmi… 🙂

  14. eXeBaT

    27. februára 2014 at 17:35

    Ono to nie je až také bolestivé so životnosťou batérií, ako kedysi. Odbočím. Známy 5-6r. dozadu pre svoju rodinu priviezol 3x Toyota Prius z USA. Bol som skeptický práve kvôli batériám a síce každoročne nepochybne strácajú na výkone, ale ešte som ho nepočul sťažovať sa. Áno, je tam iný spôsob rekuperácie a nabíjania, ale funguje to. Spomínam si, keď GM asi 10 r. dozadu zahlušil elektromobily v Kalifornii a hodil argument, že batérie sú problém, ozvala sa malá súkromná spoločnosť, ktorá vyvíjala batérie a pre ňu to problém nebol. Bodaj by nie, keďže nepociťovala globálny tlak zo strany ropných spoločností pri vývoji, ako veľké automobilky. Mňa táto koncepcia zaujala. Ako spomínal Papi, v porovnaní s bežnou údržbou veľká úspora, ktorá sa možno stratí v podobe kúpy nových batérií, ale ak to bude o pár rokov, posunie sa dovtedy aj ich vývoj a životnosť. Len ostáva dúfať, že to neprestrelia s cenou. Stačí sa pozrieť na domáce ponuky elektro-automobilov a síce mám rád zeleň, ale toto je len drahý špás a skôr mi to príde z ich strany len ako alibistické poukázanie, že oni to myslia s alternatívnym pohonom naozaj vážne.

  15. papi

    27. februára 2014 at 18:23

    eXe, bájky o zázračných batériách čítam cca 40 rokov.
    Verím tomu, že keby existovali, Čína by sa vykakala na všetky ropné spoločnosti sveta a zaplavila by nimi svet behom dvoch mesiacov…
    Ale aj malý výskumný ústav, keby to vypustil, nik by  rozšíreniu nezabránil, aj ropné spoločnosti majú svojich nepriateľov. Východné bankové domy hľadajú bombové investičné príležitosti… Dvesto z nich sa možno dohodne, ale jeden sa vždy nájde…

  16. VladiB

    27. februára 2014 at 19:27

  17. josi

    28. februára 2014 at 11:46

    Pod pojmom „elektro“ si predstavujem skútrik max. 60 km/h s dostrelom do 100 km. Niečo na čom sa dostanem z domu na garaž k motorke. Inak to musí byť riadna otrava: nepočuť to, nemá to spojku ani šaltpáku (celou cestou by mi trhalo nohou). A tá nuda – človek nemusí riešiť oleje, filtre, sviečky, reťaze… Má to výhodu akurát len v tom, že sa tam ľahko dá spraviť spiatočka (ďalší druh zábavy). Takže nie, ďakujem….

  18. Goldy

    28. februára 2014 at 17:20

    Tak, tak, ako píše josi, mne tam chýba zvuk a vôńa. 😉 Viem že pokrok sa nedá zastaviť a odmietaním nových výmyslov by sme ešte viseli na stromoch, ale v tomto prípade som konzervatívec. Skrátka na dosiahnutie pasie a blaha potrebujem zapojiť všetky zmysly 😈 Ja už len zostanem pri hlučnom, smradlavom, horúcom štvortakte vyžadujúcom údržbu starostlivosť a lásku. 🙂

  19. Bopsik

    28. februára 2014 at 22:10

    Klapci,
    to ked sa objavili prve automobily, tak ortodoxni zastancovia konskych dostavnikov nadavali, ze auto vrci, smrdi, plasi kone, ze niet nad konsky hnoj a konsky zadok.
    Na elektrobajku nebudes musiet riesit otacky motora, prevody, kde je jednicka, hore ci dole, ci mam podradit pred ztackou, kolko,… budes si uzivat jazdu. Brzda plyn, smerovky. A udrzba mi tiez nerobi extra radost, je to nutnost.

  20. papi

    28. februára 2014 at 22:46

    😈 Bopsik, keď raz budú za nás pracovať stroje, budeme ležať na vzduchových vankúšikoch celý deň, výkaly sa budú odsávať, krmení budeme cez hadičky a nemusíme chodiť nikam, lebo virtuálny svet príde k nám domov do našich sterilných klimatizovaných obytných krabičiek, v ktorých sme vyliezli zo skúmavky a budeme v nich aj recyklovaní po rozpustení v nejakom roztoku po ukončení nášho pozemského bytia.
    To len ortodoxní zástancovia konských dostavníkov v tom vidia problém, tí ostatní, kráčajúci s dobou sa už nemôžu dočkať. 😁

  21. Goldy

    1. marca 2014 at 6:33

    Fuj, papi, ako si ma vystrašil! 😶 Ešteže sa toho nedožijem. 😟

  22. Bopsik

    1. marca 2014 at 6:44

    Este si zabudol popisat, ze jak bude rieseny sex.
    …ze s akou hadickou…

    Basnik chcel povedat, ze nam bude odoprete ukajat sa na radeni, spojkovani a udrzbe, budeme sa viac ukajat na jazde, viac sa kochat a viac sa sustredit na listie, sutelinu a lajna na ceste. Na svoje si ajtak prideme. 

    Predstav si, ze mas dvojnoheho kona, s ktorym klopis zatacky. Spotreba pol vedra ovsu, otiepok sena, udrzba vylestit gule a podkut pneu.

    Internet je tiez asi lepsi ako tv, ci rozhlas po drote. Zaujimave, ze nikto nefrfle.

    Aj automaticka prevodovka v autach sa vsetkym co ju maju, odrazu zapacila.

  23. josi

    2. marca 2014 at 8:40

    Bopsik daj pokoj s automatickou prevodovkou. Pozical som si synovo auto a na prvej krizovatke som skoro vyrazil sklo hlavou, ked som vyslapol ‚spojku‘ ze idem preradit.
    A hlavna vevyhoda automatickej prevodovky je, ze si ju neviem sam opravit.

  24. josi

    2. marca 2014 at 8:41

    Edit: nevyhoda

  25. Bopsik

    2. marca 2014 at 17:04

    Auto nie je na to aby sa opravovalo, ale jazdilo.

    A hlavná nevýhoda slepého čreva je v tom, že si ho nedokážem vyoperovať sám.

    Všetko je len o zvyku.

    F1 tiež neradia šaltpákou, asi vedia prečo…

  26. prdlafka

    3. marca 2014 at 18:36

    Juuuj ti geriatrici obsadia kazde vlakno…ja som za…teda za elektriku…

  27. papi

    3. marca 2014 at 18:58

    😈 NN, však si kúp.
    To, že sa výber rozšíri, je len dobre, nemám nič proti.
    Kým mi moje staré hračky nezoberú, som za všetko nové.
    A pozor, Dick Kvetňanský ešte nepovedal posledné slovo… 😁 😁 😁

  28. prdlafka

    3. marca 2014 at 19:17

    Papi: nooo…len len, ze nepovedal…

  29. papi

    3. marca 2014 at 20:37

    😟 No, to som teraz fakt riadne prestrelil.
    Ja som na tú tragickú nehodu (vrtulník) úplne zabudol, chcel som byť vtipný a bol som len nechutný trdlo. Hanbím sa. 😟

  30. prdlafka

    3. marca 2014 at 21:21

    Ej aka skoda, ze sa to tu neda editovat…no ale podla mna su aj horsie prestrely…

  31. Bopsik

    3. marca 2014 at 22:06

    Ja Dykovi aj tak neverim. Nepostavil realne auto, vynalez nebol celkom jasne vysvetleny, aspon ja som to moc nepochopil. Mozno nebyt vrtulnika, dnes by som sa mu klanal, ale zhoda nahod nechcela…

     S tou eretrikou by to mohol byt iny level, zatial neviem.

    Aj v Snine beha jedna stara na eletrickom tricykli do obchodu a spat – parada. Vyzera jak Dzefo.

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri