Connect with us

40+ – tu sme

Domov Diskusné Fóra Kaviareň 40+ – tu sme

Označené ako: 

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 12,826 až 12,840 (z celkového počtu 16,926 )
  • Autor
    Príspevky
  • #99861
    przwjhrjaujzepieztjte
    Účastník (Participant)

    😈 Už je na SK pár hodín február, k tomu dve správy:
    Zlá správa je, že je stále len 0 °C.
    Dobrá správa je, že je to +0 °C … 😁

    #99862
    przwjhrjaujzepieztjte
    Účastník (Participant)

    #99863
    Bielyorol
    Účastník (Participant)

    Ale prichádza, prichádza. 👍 A aj PUR. 😁

    #99864
    przwjhrjaujzepieztjte
    Účastník (Participant)

    😈  Komu JAR, komu PUR.
    Len aby TIR ma minul… 😁

    #99865
    przwjhrjaujzepieztjte
    Účastník (Participant)

    #99866
    przwjhrjaujzepieztjte
    Účastník (Participant)

    😈 Na tie čínske motory vyrobené na základe modifikácií 400 ccm jednobuchu od Hondy (rôzne varianty napr.  CB 400 SS, XR 400, NX4 Falcon, atd) už vo svete jazdí kopec NOname značiek, úspešne sa k nim priradila aj JAWA.
    Pôvodný honďácky motor bol nezmar, ale tá čína takú slávu zatiaľ nezožala… 😈 
    Malá ukážka z „VIP-klubu“ ( 😈  ):


    Ako som tak v piatok anályzoval na Inchebe tú JAWU, napadlo mi, že podobným spôsobom by sme mohli zo dňa na deň oživiť napr. aj značku MANET, samozrejme nejaké stomilióny by aj mne mohla naša vláda odsúhlasiť a koncom apríla by som už mohol predávať novú slovenskú motorku. Bola by aspoň  tak slovenská, ako tá JAWA 350 OHC  česká …

     😁  Prototyp som vypracoval za 5 minút, aha:

     

    #99867
    ahojko
    Účastník (Participant)

    Papi,

     mozno by pomohlo, keby si tam posadil takuto reklamnu slovenku…:

    #99868
    przwjhrjaujzepieztjte
    Účastník (Participant)

    😈 Ahojko, tá mi visí zarámovaná nad postelou, hehehe. Dobrý strih „kostýmu“, vynikajúci fotograf, ale aj bez fotografa excelentné dlhé nožičky… 😘  👍  🙂 

    Ešte k tej JAWE 350 OHC:

    Všimol som si pred nejakým týždňom na zverejnených fotkách, že vzadu na rozete akoby bol namontovaný snímač ABS. Tak aj to som anályzoval na výstave.
    Je tam komplet snímač, akurát bubnová przda je komplet mechanická, ani tiahlo nejde cez brzdový valec. Ťažko teda automaticky zamedziť blokovanie zadného kolesa.
    „Dozorčí“ mi tam ale vysvetlil, že ABS to má vpredu a on aj tak nebrzdí zadnou brzdou, šak to ide hneď do šmyku, tak tam načo ABS?
    Ja, že či nie práve preto? 😈

    Ale som došiel na to, ako to aj bez hydrauliky vyriešiť. Šak snímač tam je, pri poklese otáčok blížiacich sa nule snímač aktivuje paralyzér pod brzdovým pedálom, niet teho boha, aby si tlak na pedál nepovolil… 😁

    #99869
    ahojko
    Účastník (Participant)

    Veru veru, Inchebacky sa mozu schovat!

    paralyzér pod brzdovým pedálom

    To akoze dostane noha elekticky sok??

    Ale na foto to vyzera naozaj ako pripravene na hydrauliku zadnej brzdy s tym snimacom a naslednymi medzerami na rozete..

    #99870
    przwjhrjaujzepieztjte
    Účastník (Participant)

    😈   Nie na rozete, je to samostatný kotuč a predpokladám, že sa potom pridá k brzdovému kotúču. Len neviem, načo je to tu, asi na „oklamanie súpera“… 😁 

    Keď už, tu je napr. jeden prekopaný „poľský“ Romet (Classic TT 400 E), ten už má aj vzadu kotuč …

    #99871
    bacaono
    Účastník (Participant)

    papi friško si to daj patentuvať ako elektorobiomechanický ABS, lebo ti to volagdo vyfúkne. 👍 👍  👍 
    Má to samé pozitíva a výhody: 
    -odpadá elektronická riadiaca jednotka
      (menšie riziko poruchy, menšie výrobné a logistické náklady)
    -odpadá tlakové čerpadlo so zásobníkom tlaku
      (menšie riziko poruchy, ušetrená váha, menšie výrobné a logistické náklady)
    -pozitívny prínos bezpečnosti a plynulosti premávky a šetrenie pohonných látok s následným nemalým enviromentálnym efektom a gigantickým výchovným efektom 😈
      (po 1-2 prudších zabrzdeniach radšej nebudeš toľko pridávať aby si nemusel silno brzdiť) 🤐

    #99872
    bacaono
    Účastník (Participant)

    Ale čil ma napallo, že vóbec netušíš načo tam ten snímač je. 😉 
    S ABS nemá nič spoločné.
    Tá moto je tak namakane silná, že potrebuje systém porovnávania otáčok predného a zadného kolesa čo pri veľkom rozdiele otáčok vyraďuje zapaľovanie aby si nezodral už pri prvom rozjazde zadnú gumu a nepokazil si neopakovateľný zážitok z jazdy na čínskej JAWE. 
    Je to najnovší ekvivalent trakčnej kontroly pod novým Jawou patentovaným názvom ABR (anti burn rubber) 😁 

    #99873
    przwjhrjaujzepieztjte
    Účastník (Participant)

    😈  Vole, nedělej si prdel z JAWY, dyť nejsou schopni vyřešit ani předepsaní věci, né to ještě aplikovat ňáký nové patenty… 😈 
    A co, když je to cyklokompjúter? 😁

    #99874
    ahojko
    Účastník (Participant)

    Mozno je to obycajny „RychlostMeter/Tachometer“ ako na bicykli..???

    #99875
    przwjhrjaujzepieztjte
    Účastník (Participant)

    Ahojko, veď to sa u nás volá cyklokompjúter. Meria rýchlosť, prejdenú dennú vzdialenosť, dosiahnutú max. rychlosť, ODO počnúc bitvou na Bílé Hoře, teplotu a podobné voloviny, aj s ukladaním do pamäte.

    ALE! Veľmi zaujímavým využitím by mohlo byť aj elektromagnetické zasúvanie ústrižkov z jogurtového kelímka do teho perfotovaného kotúča, tak by sa dal regulovať vydávaný zvuk, lepšie, ako laďák.
    Šak si pamätám úplne jasne, že objem ničím nenahradíš, leda jak vykuchaným výfukom a jogurtovými kelímkami… 😈

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 12,826 až 12,840 (z celkového počtu 16,926 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.
Advertisement

Partneri