40+ – tu sme
Domov › Diskusné Fóra › Kaviareň › 40+ – tu sme
Označené ako: Hruso25
- This topic has 16,925 odpovedí, 115 hlasov, and was last updated pred 3 years, 9 months by maco.
-
AutorPríspevky
-
12. júna 2018 o 17:12 #100868RetroÚčastník (Participant)
A užívam benzín 100, lebo 95-ka zasiera karburátory.
12. júna 2018 o 17:34 #100869VANUCCIÚčastník (Participant)😎 Ty kokso, to máš teda riadny palivový systém, ja som nastavený na 52-ku a aj tá je niekedý dosť silná, no čo zrejme máš medené trubky bratu 😁 👍
/ ja to aj berienm ako srandu 🙂 /12. júna 2018 o 17:43 #100870RetroÚčastník (Participant)Veď si písal že čistokrvný motorkár pije miesto pálenky benzín😀 Mám sa dať radšej na tú Tvoju 52-ku?😀
12. júna 2018 o 18:33 #100871VANUCCIÚčastník (Participant)😎 Retro a nezaserie Ti to karburátorý? 😁 🤐
12. júna 2018 o 18:52 #100872RetroÚčastník (Participant)Ja už som z teba šaleny😀
12. júna 2018 o 19:09 #100873ahojkoÚčastník (Participant)Retro,
este predtym nez zosalies, povedal by si mi co je v slovenskom 95 okt.
a nie je v 100 okt. co zasiera karburatory? ine percento Ethanolu? Cital som
ze vyssie percenta ethanolu robia problemy tesneniam v starsich motorkach,
ale viac neviem….
12. júna 2018 o 19:24 #100874RetroÚčastník (Participant)Ahojko v len 100-ka benzín je bez bio-zložiek či prísad, či ako sa tomu hovorí. Podľa mojich info, všetky 100-ky boli OMV. Teraz údajne Shell už používa svoj benzín a v ňom už ten hnoj je. Pri dlhšom odstavení ti to zalepí voľnobežné a sytičové trysky a kanáliky. To nie sú kecy, to je fakt a na jar je s tým dosť problémov. A stojí to aj peniaze dať to opraviť. Hornety 600 sú najčastejší pacienti.
12. júna 2018 o 19:56 #100875ahojkoÚčastník (Participant)Retro, dakujem… 👍
Vie niekto kolko percent ethanolu je u vas a v akom benzine?
U nas to je vsade napisane na kazdom stojane… I ked to nejako nesledujem,
lebo nemam stare stroje, ale viem ze moja VZR-era pyta max 10% ethanolu.
12. júna 2018 o 20:13 #100876RetroÚčastník (Participant)Ahojko…u vás, u nás😀 Od kedy si v CDN? Pokiaľ to nie je tajomstvo. To len preto že možno by som mal nejakú otázku okolo motošportu.
12. júna 2018 o 20:18 #100877przwjhrjaujzepieztjteÚčastník (Participant)😈 Najhoršie je, že darmo prezimuješ s plnou nádržou, keď tam máš tú sajrajtovú 95-ku. Prvá moja skúsenosť pred pár rokmi prišla na jar s Guzzinou. Má automatický elektromagnetický kohútik a pri zapnutí zapalovania počuť cvaknutie, jak otvorí prívod benzínu do karburátorov.
Lenže „cvak“ som nepočul a samozrejme som nenaštartoval, napriek tomu, že batéria bola dva dni predtým na „kondicionéri“ a štartér točil, jak sviňa.Poistky všetky dobré, skrat to asi nebude, tak som musel odčerpať všetok benzín, demontovať a rozobrať kohútik, bol som presvedčený, že je spálené vinutie.
Hovno-hovno, zlatá rybka, kohútik úúúúplne zalepený žltohnedým sajrajtom, upchaté tak, že inak plne funkčný elektromagnet nepohol maličkým kuželovým ventilom.
Vyčistil, poskladal a začalo cvakať, jedna radosť.Samozrejme prišli na rad obe DellOrtá, ale tie boli ochránené prísunu sajrajtu hrdinským ventilom a rozobral som ich zbytočne.
Najhoršie s tými prísadami ale je, že spôsobujú koróziu. Staré nádrže veteránov, čo s „konzervačne hladkajúcim“ olovnatým benzínom problémy nemali, už pri bezolovnatých začali márny boj s koróziou a primiešávaním tých prísad zhrdzavejú zvnútra behom pár rokov. To netvrdím ja, ale fachmani, ktorí renovujú tie mašinky. Radia všetci, že prezimovať s plnou nádržou 100 oktanovým, ba, najradšej s ním aj jazdiť. Staré motory síce tú stovku nepotrebujú, ale staré nádrže nemajú žiadnu ochrannú vrstvu, ktorá by odolala temu zákernému sajrajtu z 95-ky.A aj novšie kovové nádrže s tým majú problémy, pri „prieskumu“ otvorov na Zuzanke Mierumilovnej som si všimol napr. toto:
12. júna 2018 o 20:37 #100878BopsikÚčastník (Participant)Ja som vždy na jar prišiel k motorke so štartovacími káblami napojenými k plechovke, kým som svoje karburátory prepláchol, a po dlhšom kašlaní som to rozbehal.
Teraz už 2 roky pred zazimovaním vybehám 95-ku a naplním 100 okt. Problémy prestali. Ale ako tak počúvam o hrdzi, asi budem tankovať 95-ku len vtedy, keď ju hneď vyjazdím, čiže na dlhšie potraty.
Furt sa učím, a aj tak hlúpy umriem.
😶12. júna 2018 o 21:00 #100879ahojkoÚčastník (Participant)…nejakú otázku okolo motošportu…
Retro,
som tu 36 rokov, ale vodicak na motorku mam iba 9 rokov, a motosportu
som sa nevenoval ani predtym ani potom… Teraz viem dost vela o mojej moto,
a o inych nic,.. iba to co tu vy napisete… Preto moje laicke otazky… Ale ucim
sa kazdym dnom…Ale pytaj sa, vyguglim si to mozno v kanadstine… 😁
12. júna 2018 o 21:28 #100880ahojkoÚčastník (Participant)Pani,
asi sa mi mi budete smiat, ale ja preventivne pred uskladnenim bezinovych
motorov pridavam produkt ktory sa u nas vola inak, ale posobi rovnako ako
tento: https://www.hurtik.sk/supa-992380/?p=8508
Ked som kupil v 2010 moto na SK, nic take som nenasiel, ale zda sa ze sa
reklama uchytila aj u vas. No, u nas su tie zimy az 6 mesacne niekedy…
Poculi ste o tom?? Ako vidim na nete uz tam mate viacej znaciek ako tu hore.
12. júna 2018 o 21:31 #100881RetroÚčastník (Participant)Ahojko ďakujem za odpoveď. Google nie je všemocný. Lepšie povedané, to čo vie málo kto tam nenájdeš. Zaujímajú ma nejaké veci okolo pretekov v Kanade v 70 a 80.rokoch. Ale pokiaľ si to nesledoval, tak nič. Dúfam že aspoň hokej si vnímal😀
Jedna taká neoverená info je že brat Bolka Polívku bol alebo je nejakým spoluvlastníkom či spolupodielnikom okruhu Mosport Park (Ontário). Že vraj…12. júna 2018 o 21:35 #100882RetroÚčastník (Participant)Niečo také ako ten produkt som skúšal od Liqui Molly a … nič😀 Jedine 100.
-
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.