Connect with us

Spravodajstvo

Honda ukázala dva nové koncepty klasického naháča CB1100

Publikovaný

on

Na práve prebiehajúcej výstave v japonskej Osake ukázala Honda hneď niekoľko zaujímavých konceptov, ktoré sa doteraz v Európe neobjavili. Nechýba medzi nimi ani dvojica klasických naháčov postavených na základoch sériového modelu CB1100.

 Prvým modelom je Honda CB Concept Type II, ktorý naznačuje výraznejšie športové ambície tohto motocykla. Nechýba kvalitný športový podvozok , ktorému dominuje dvojica zadných tlmičov pruženia Öhlins a radiálne uchytený brzdový systém Brembo. Motorka navrhnutá v duchu populárneho trendu Café racer dáva naplno vyniknúť športovému potenciálu modelu CB1100.

Naopak druhý model s označením Honda Concept je namierený viac na priaznivcov klasickej elegancie a nadväzuje na sériovú verziu modelu CB1100, ktorý je ponúkaný v rovnakom duchu. V porovnaní so sériovou verziou nájdete najväčšie zmeny na novej nádrži a prednom svetle ukrývajúcom modernú LED techniku.

V prípade oboch konceptov Honda zatiaľ o sériovej výrobe nehovorí, no nie je najmenších pochýb, že oba modely by si našli dostatok priaznivcov.

Honda CB Concept Type II poteší priaznivcov kategórie Café racer

Honda ukázala dva koncepty klasického naháča CB1100

15 komentárov

1 komentár

  1. bacaono

    25. marca 2016 at 9:08

    V mojich snoch blúdi biela CB1100 EX, ale na ten červený Concept by som sa tiež nenechal dlho prehovárať. 👍

  2. papi

    25. marca 2016 at 9:43

    😈 Tá červená CB 1100 je lahoda, len nechápem, čo je na tom „koncept“

    Pomaly vymenia pneumatiky a nazvú to koncept?

    Kua, šak to ani facelift nie je. Práve hundrem na motorkári.cz nad tým“konceptom“ Suzuki SV 650 Rally.
    Kua, SV okolo roku 1990 bola bomba, druhá generácia bola úplná špica (1)
    Potom prišiel s tým rodinným motorom Gladius (2), kerý sa dobre rozbehol, ale nejak sa to usadilo, bolo treba s tým niečo urobiť.
    Urobili.
    Upravili rám Gladiusu na lacnejší (zadné stupačky napr.) a po miernom facelifte ho nazvali SV 650 (3) – 2016
    Teraz fabrika vymenila pár plastov, pridala dve prídavné svetielka pripomínajúce rally-vozy z konca minulého storočia – a odrazu je na svete nový „koncept“ SV 650 Rally (4) … 😈 

    No, prd.
    Je to stále len prebalený Gladius, rám, brzdy, kolesaá, motor s mini-minimálnymi zmenami… A laici sa radujú, aké je to pekné. Lenže je to len facelift.
    Veď hej, ale spravím to za dva týždne z Gladiusu v garáži.
    Pre fabriku však úbohé, že  „koncept“…

    Situácia je zlá… 😁

  3. bacaono

    25. marca 2016 at 10:22

    ….a na mňa vyprává že frflem. 😈  😁  😁 

  4. papi

    25. marca 2016 at 10:42

    😈  Ja nefrflem, len nalievam čistého vínka do špinavého pohára.

    Koncepty boli vždycky akési vízie do budúcnosti, štúdie. Boli vrcholnou prezentáciou smerovania vývoja tej-ktorej značky alebo návrhárskej dielne. A to prezentáciou tak vývoja technického,  ako aj dizájnu.
    U týchto viacmenej  futuristických štúdií nikdy nešlo o to, či sa v uvedenej forme dostanú do výroby, lebo „povinne“ museli obsahovať nejaké sci-fi elementy, prezentujúc náskok, potenciál a zázemie firmy, jednoducho dokazovali, že budú mať čo povedať aj do budúcnosti a nezastavili sa na súčasnej úrovni.

    No, oproti tomuto tá Rally je motýlí prd…

    Tá motorka sa mi inak celkom pozdáva (o tom po tom, žejo? 😁  ), ja mám problém len s novodobím používaním pojmu „koncept“ už po každej výmene výfucku a lampáša. 😈 

    Narychlo, koncepty sú (alebo aspoň doteraz boli) napr. tieto:

  5. bacaono

    25. marca 2016 at 10:54

    Nuž doba sa zmenila.
    Koncepty sú sériovky čo majú pár vymenených dielov, ……..a na expedície sa chodí okolo komína, ……offroad sa volá každé SUV čo dokáže bez ujmy prejsť cez obrubník. 😶 😈  😁

  6. papi

    25. marca 2016 at 11:12

    😁 Všichni tady zemřeme … 😁

  7. Goldy

    25. marca 2016 at 17:00

    Papi, maketingári sa spoliehajú na to, že každý nemá taký prehlad ako ty 😶 ( ani nemôže ) a na “ koncept“ každý spozornie . A o to ide či? 😈

  8. papi

    25. marca 2016 at 17:55

    😁  Prd mám prehľad, teraz až čítam po sebe (calý deň ma rušia príjemné návštevy, kua… 😈 ), vidím, že tam mám škaredý preklep, SV-čka začali svoju kariéru v 1999 a nie v 1990, pardon.
    Kamoš doviezol jazdenku okolo 2001-2002 a chodili sme sa na to dívať, ako na novinku… 😈 
    Ale to je len detail.

  9. satanokky

    1. apríla 2016 at 10:14

    Chcel som tu chcel k tomu niečo napísať, ale po prečítaní diskusie (hlavne Papi-ho) som aj zabudol, že čo to bolo.
    Aha, už viem: tá strieborná verzia by sa dala akceptovať, len by tam nesmel byť ten štvorválcovy vysávačový motor.

  10. papi

    1. apríla 2016 at 14:12

    …len by tam nesmel byť ten štvorválcovy vysávačový motor.

    😈   Jasné, šesťvalec by bol lepší.


  11. Bielyorol

    1. apríla 2016 at 16:46

    Podobný (alebo ten istý, neviem) motor je aj v BMW 1600 GT, nie?

  12. papi

    1. apríla 2016 at 17:02

    😁   Hej, keď je už prvého apríla … 😁 

    Motor je klasika z praveku, vzducháč šesťval CBX 1000,
    No a  Bavor je vodník, kua… 😉 

    Orol, nenasieraj sa, píšem to len pre tých, čo to nevedia. 😁

  13. Bielyorol

    1. apríla 2016 at 18:21

    Papi, samozrejme som sa zle vyjadril, mal som skôr na mysli radový šesťvalec. 🙂 😉 Podrobnosti som neskúmal. 😁

  14. satanokky

    3. apríla 2016 at 15:05

    Mal som na mysli 2 valce do V abo 4 valce do V.
    A u auta 8 valcov do V.

  15. papi

    4. apríla 2016 at 18:45

    😈 Satanokky, veď ja viem. Všetci vieme všetko, ale predsa:

    Väčšinou „vysávačuje“ dvojval-fanklub, ale ja mám na to iný názor.
    Honda začala dominanovať v cestných pretekoch päť a šesťvalcami, u sériových bola CB 750 Four vo svojej dobe úplná bomba a veľké svetové „nevysávačové“ fabriky sa odrazu ocitli na okraji krachu alebo aj zanikli.
    Práve japonské štvorvalce dali taký nový impulz motorkárčeniu, že sa z toho stala luxusná móda a celý moto-svet z toho ťaží dodnes. V NSR bol na CB 750 poradovník a ostatní traja zo silnej štvorky tiež veľmi friško vyrukovali so štvorvalcami, ba, objavili sa aj iné šesťvalce (Kawa, dokonca Benelli Sei 750 a 900, dokonca rozbiehali aj  Morbidelli V8…)
    Klasické vzduch-olej  štvorvalce inak nikdy neboli „vysávače“ a nie sú ani dnes, to sa ujalo až pri šestkách jogurtoch, keré postupne začali točiť aj nad 12 tisíc.

    Pre Hondu sú štyri valce viacmenej priemer a aj keď mašine dajú fazónu cafe-racer, ten štvorvalec k Honde jednoducho patrí. Mám taký dojem, že cafe-dvojvalec by práve  u Hondy nevypadal autenticky… 😉 

    Inak v časoch pravekých „bojov“ medzi rockers a mods v Honde o cafe-racerov čítali len v novinách a pred ACE CAFE veľmi dlho žiadne štvorvalce ani japonské motorky neparkovali. To len ako doplnok k tej „autenticite“ …

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri