Za viac ako 20 rokov existencie moderných superšportov sa táto trieda uberala najskôr cestou zvyšovania výkonu a minimalizácie hmotnosti. Ďalšia fáza sa zamerala na dokonalé zvládanie tohto výkonu a súčasná fáza sa zameriava na zvýšenie bezpečnosti bez toho, aby utrpela vaša rýchlosť. Test najnovšej Hondy CBR600RR vybavenej systémom C-ABS nám ukázal opodstatnenosť tohto systému.
Ťažko tomu veriť ale superšport s iniciálami CBR600 už má viac ako 20 rokov a keď sa na to pozrieme bližšie, tak za ten čas tento motocykel prešiel poriadny kus cesty smerom k dokonalosti.Pohľad do histórie
Aby sme sa pozreli na zrod modernej šesťstovky, tak sa musíme vrátiť o pekných pár rokov dozadu. Presnejšie v roku 1987 (keď som ťahal káčera po škôlke) vyšla z dielne Hondy prvá CBR600F známa aj ako Hurikán. A že to teda bol poriadny hurikán vám dokážu tieto čísla: 4 valec, 16 ventilov, 85 koní, 12 000 otáčok za minútu, 180 kg suchá hmotnosť a prvá 600-ka, ktorá pokorila štvrť mile za menej ako 11 sekúnd, to písal sa rok 1987!
Druhá v poradí CBR600F2 už mala 98 koní, ale zaujímavé bolo, že výkon rástol prudko (9 000 ? 25 koní / 9 500 ? 50 koní a 98 k pri 12 000). A rástla aj váha a to na 185 kg.. Tak tomu sa hovorí strmá výkonová krivka, dlho nič a potom to zrazu prišlo… Verzia F3 si zažila ešte časy obmedzenia výkonu na 100 koní, takže v tej dobe ani nešlo o naháňanie koníkov ale skôr kilogramov, až kým v roku 1999 neprišla F4. Väčšina z vás, si ju už pamätá ako modro-červenú strelu s japonskými znakmi na bokoch a dvoma nasávacími kanálmi náporového sánia pod prednou maskou. Z toho vyšla hodnota 110 koní pri 12 500 ot./min. a 68 Nm pri 10 500 ot./min. Najzaujímavejšie ale bolo zníženie hmotnosti na 170 kg. No a prišiel rok 2001 a s ním aj jedna mimoriadne dôležitá zmena v superšportovej histórií ? elektronické vstrekovanie paliva. Táto prevratná novinka ponúkla širšie využitie výkonu aj v stredných otáčkach a červené pole ste našli až na hodnote 14 200 ot./min. Váha klesla na 168 kg. Tento model sa vyrábal až do roku 2006, ale v roku 2003 prevzala na seba paradoxne len úlohu športovej turistiky, pretože na trh prišla jedna z najdôležitejších superšportových noviniek desaťročia – CBR600RR!…
So zatajeným dychom sme kukali na repliku špeciálu RC211V zo seriálu MotoGP. Výfuk pod sedlom, agresívny dizajn, pruženie Unit Pro-link, PGM-DSF1 a postupne aj elektronický tlmič riadenia? No a od roku 2003 Honda vyhrala všetky ročníky svetového šampionátu Superšportov, čo dokazuje neustály náskok pred konkurenciou Váhou sme sa dopracovali až niekde k 155 kg a výkonom nad úroveň 120 koní k dnešnému modelu CBR600RR (hovorovo Riadna Raketa :-D), ktorý je opäť o niečo lepší ako bol jeho predchodca a oproti predchádzajúcemu má zvýšený krútiaci moment o 3,5% v rozmedzí 8 až 12 000 ot./minútu. Tu však prichádza podľa mojich odhadov ďalšia revolúcia, ale smerom k bezpečnosti a to elektronicky kontrolované ABS na superšporte !!!
Celý test si môžete prečítať vo vydaní Motomagazínu 07-08 / 2009, ktorý už je v predaji.
Honda CBR600RR a CBR600RR C-ABS
MOTOR Typ: kvapalinou chladený štvortaktný štvorvalec, rozvod DOHC, 16 ventilov
Vŕtanie x zdvih: 67 x 42,5 mm
Zdvihový objem: 599 ccm
Kompresný pomer: 12,2 : 1
Max. výkon: 120 k pri 13 500 ot./min
Max. krútiaci moment: 66 Nm pri 11 250 ot./min
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: elektronické
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK Rám: dvojitý chrbticový pozváraný z hliníkových profilov
Rozmery (D x Š x V): 2 010 x 685 x 1 105 mm
Rázvor: 1 375 mm
Výška sedla: 820 mm
Objem palivovej nádrže: 18 l
Pneu: vpredu:120/70 – ZR 17, vzadu:180/55 – ZR 17
Pruženie: vpredu: teleskopická vidlica typu upside-down, priemer klzákov 41 mm, zdvih 120 mm, vzadu: centrálne umiestnená pružiaca jednotka, zdvih 130 mm
Brzdy: vpredu: 2 x kotúč, priemer kotúča 310 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 220 mm
Hmotnosť: 184 / 194 kg (ABS) (prevádzková hmotnosť)
Cena: 10 490 Eur (316 0121 Sk) / 11 390 Eur (343 135 Sk)
Hmmm je to paráda. Už som o tom ABS – ku niečo čítal a má skvelé recenzie. Rád by som si to aj skúsil niekde na okruhu. Ak by som išiel do tejto kategórie určite by to bola CBR-ka. 😀 Je to nádherný stroj a láka ma aj ten výkon. Nádhera, nádhera … 😀 (pekné farby)
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Frank
23. júna 2009 at 19:12
Hmmm je to paráda. Už som o tom ABS – ku niečo čítal a má skvelé recenzie. Rád by som si to aj skúsil niekde na okruhu. Ak by som išiel do tejto kategórie určite by to bola CBR-ka. 😀 Je to nádherný stroj a láka ma aj ten výkon. Nádhera, nádhera … 😀 (pekné farby)