Connect with us

Testy a recenzie

Keď rýchly znamená aj bezpečný – CBR600RR s C-ABS

Publikovaný

on

Test Honda CBR600RR a CBR600RR C-ABS

Za viac ako 20 rokov existencie moderných superšportov sa táto trieda uberala najskôr cestou zvyšovania výkonu a minimalizácie hmotnosti. Ďalšia fáza sa zamerala na dokonalé zvládanie tohto výkonu a súčasná fáza sa zameriava na zvýšenie bezpečnosti bez toho, aby utrpela vaša rýchlosť. Test najnovšej Hondy CBR600RR vybavenej systémom C-ABS nám ukázal opodstatnenosť tohto systému.
Ťažko tomu veriť ale superšport s iniciálami CBR600 už má viac ako 20 rokov a keď sa na to pozrieme bližšie, tak za ten čas tento motocykel prešiel poriadny kus cesty smerom k dokonalosti.Pohľad do histórie
Aby sme sa pozreli na zrod modernej šesťstovky, tak sa musíme vrátiť o pekných pár rokov dozadu. Presnejšie v roku 1987 (keď som ťahal káčera po škôlke) vyšla z dielne Hondy prvá CBR600F známa aj ako Hurikán. A že to teda bol poriadny hurikán vám dokážu tieto čísla: 4 valec, 16 ventilov, 85 koní, 12 000 otáčok za minútu, 180 kg suchá hmotnosť a prvá 600-ka, ktorá pokorila štvrť mile za menej ako 11 sekúnd, to písal sa rok 1987!

Druhá v poradí CBR600F2 už mala 98 koní, ale zaujímavé bolo, že výkon rástol prudko (9 000 ? 25 koní / 9 500 ? 50 koní a 98 k pri 12 000). A rástla aj váha a to na 185 kg.. Tak tomu sa hovorí strmá výkonová krivka, dlho nič a potom to zrazu prišlo… Verzia F3 si zažila ešte časy obmedzenia výkonu na 100 koní, takže v tej dobe ani nešlo o naháňanie koníkov ale skôr kilogramov, až kým v roku 1999 neprišla F4. Väčšina z vás, si ju už pamätá ako modro-červenú strelu s japonskými znakmi na bokoch a dvoma nasávacími kanálmi náporového sánia pod prednou maskou. Z toho vyšla hodnota 110 koní pri 12 500 ot./min. a 68 Nm pri 10 500 ot./min. Najzaujímavejšie ale bolo zníženie hmotnosti na 170 kg. No a prišiel rok 2001 a s ním aj jedna mimoriadne dôležitá zmena v superšportovej histórií ? elektronické vstrekovanie paliva. Táto prevratná novinka ponúkla širšie využitie výkonu aj v stredných otáčkach a červené pole ste našli až na hodnote 14 200 ot./min. Váha klesla na 168 kg. Tento model sa vyrábal až do roku 2006, ale v roku 2003 prevzala na seba paradoxne len úlohu športovej turistiky, pretože na trh prišla jedna z najdôležitejších superšportových noviniek desaťročia – CBR600RR!…

So zatajeným dychom sme kukali na repliku špeciálu RC211V zo seriálu MotoGP. Výfuk pod sedlom, agresívny dizajn, pruženie Unit Pro-link, PGM-DSF1 a postupne aj elektronický tlmič riadenia? No a od roku 2003 Honda vyhrala všetky ročníky svetového šampionátu Superšportov, čo dokazuje neustály náskok pred konkurenciou Váhou sme sa dopracovali až niekde k 155 kg a výkonom nad úroveň 120 koní k dnešnému modelu CBR600RR (hovorovo Riadna Raketa :-D), ktorý je opäť o niečo lepší ako bol jeho predchodca a oproti predchádzajúcemu má zvýšený krútiaci moment o 3,5% v rozmedzí 8 až 12 000 ot./minútu. Tu však prichádza podľa mojich odhadov ďalšia revolúcia, ale smerom k bezpečnosti a to elektronicky kontrolované ABS na superšporte !!!

Celý test si môžete prečítať vo vydaní Motomagazínu 07-08 / 2009, ktorý už je v predaji.

Honda CBR600RR a CBR600RR C-ABS
MOTOR

Typ: kvapalinou chladený štvortaktný štvorvalec, rozvod DOHC, 16 ventilov
Vŕtanie x zdvih: 67 x 42,5 mm
Zdvihový objem: 599 ccm
Kompresný pomer: 12,2 : 1
Max. výkon: 120 k pri 13 500 ot./min
Max. krútiaci moment: 66 Nm pri 11 250 ot./min
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: elektronické
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK
Rám: dvojitý chrbticový pozváraný z hliníkových profilov
Rozmery (D x Š x V): 2 010 x 685 x 1 105 mm
Rázvor: 1 375 mm
Výška sedla: 820 mm
Objem palivovej nádrže: 18 l
Pneu: vpredu:120/70 – ZR 17, vzadu:180/55 – ZR 17
Pruženie: vpredu: teleskopická vidlica typu upside-down, priemer klzákov 41 mm, zdvih 120 mm, vzadu: centrálne umiestnená pružiaca jednotka, zdvih 130 mm
Brzdy: vpredu: 2 x kotúč, priemer kotúča 310 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 220 mm
Hmotnosť: 184 / 194 kg (ABS) (prevádzková hmotnosť)
Cena: 10 490 Eur (316 0121 Sk) / 11 390 Eur (343 135 Sk)

Text: E. Chudovský, foto: V. Brniak

Keď rýchly znamená aj bezpečný

1 komentár

1 komentár

  1. Frank

    23. júna 2009 at 19:12

    Hmmm je to paráda. Už som o tom ABS – ku niečo čítal a má skvelé recenzie. Rád by som si to aj skúsil niekde na okruhu. Ak by som išiel do tejto kategórie určite by to bola CBR-ka. 😀 Je to nádherný stroj a láka ma aj ten výkon. Nádhera, nádhera … 😀 (pekné farby)

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri