Connect with us

Testy a recenzie

Veľa muziky za málo peňazí – test TGB Blade 550 IRS 4×4

Publikovaný

on

Test TGB Blade 550 IRS 4×4

Aj keď výrobcovia a predajcovia sa všemocne snažia presvedčiť o opaku, tak slovné spojenia ako priaznivá cena a kvalita, či nebodaj lacné a dobré väčšinou nejdú spolu dohromady. Najmä motocyklový trh je citlivý na pomer ceny a kvality. Treba však dodať, že aj tu existujú výnimky, ktoré dokážu za relatívne málo peňazí ponúknuť veľa muziky. Do tejto kategórie spadá aj športovo-úžitková štvorkolka TGB 550 RS 4×4 Blade, ktorú sme podrobili redakčnému testu.

TGB nepatrí medzi značky, ktoré automaticky pozná každý a stretávate sa s ňou na každom kroku. Na druhej strane Taiwan Golden Bee CO. nie je ani žiadnym nováčikom a patrí medzi najväčších výrobcov štvorkoliek a skútrov na Taiwane. Zároveň je aj popredným dodávateľom rôznych komponentov pre najväčšie svetové značky, čo svedčí o vysokom štandarde kvality výroby, ktorý TGB samozrejme prenáša aj na svoje vlastné vozidlá.

Novinka pre rok 2009
Testovaná štvorkolka je tohtoročnou novinkou a rozširuje už aj tak bohatú ponuku športovo-úžitkovej modelovej rady Blade o ďalší model. Verzia s označením 550 RS pritom stojí na samom vrchole rady Blade a okrem výkonného jednovalca o objeme 500 ccm disponuje aj kvalitným podvozkom, ktorý zvláda aj najnáročnejší terén. Technicky vychádza z modelu Blade 525, no odlišuje sa konštrukciou podvozku, ktorý je už vybavený nezávislým zavesením všetkých štyroch kolies. Práve nezávisle zavesené zadné kolesá sú najvýznamnejšou novinkou na novej štvorkolke. Blade 550 toho však ponúka oveľa viac.

Celý test si budete môcť prečítať už v najbližšom vydaní Motomagazínu 07-08 / 2009, ktorý bude v predaji od 20. 06. 2009.

TGB Blade 550 IRS 4×4
MOTOR

Typ: kvapalinou chladený 4-taktný jednovalec, rozvod SOHC
Vŕtanie x zdvih: 86 x 69,4 mm
Zdvihový objem: 503 ccm
Kompresný pomer: 9,2 : 1
Max. výkon: 20 k pri 6 500 ot./min / +40 k (Offroad verzia)
Max. krút. moment: 25,5 Nm pri 4 000 ot./min
Príprava zmesi: karburátor
Zapaľovanie: CDI
Štartovanie: elektrické / mechanické
Prevodovka: automatická s plynulým prevodom CVT + spiatočka
Sekundárny prevod: kardanový hriadeľ
PODVOZOK
Rám: kolískový pozváraný z oceľových rúrok
Rozmery (D x Š x V): 2 155 x 1 170 x 1 205 mm
Rázvor: 1 300 mm
Výška sedla: 918 mm
Objem palivovej nádrže: 18 l
Pneu: vpredu: 25 x 8-12, vzadu: 25 x 10-12
Pruženie: vpredu: nezávislé zavesenie pomocou ramien, vzadu: nezávislé zavesenie pomocou ramien
Brzdy: vpredu: 2 x kotúčová, vzadu: kotúčová
Hmotnosť: 315 kg
Cena: 6 290 Eur (189 492,54 Sk)

Text: M. Tamáši, foto: V. Brniak

Veľa muziky za málo peňazí

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri