Záber produkcie značky SYM je mimoriadne široký a menšie objemy už ani zďaleka nie sú jej doménou. Po skvelom zážitku, ktorý nám pred nedávnom pripravila prepracovaná 600-vka Maxsym sme opäť siahli po väčšom objeme a do rúk sa nám dostala svižná 300-vka s označením Citycom S 300i, a ako sa ukázalo tento na prvý pohľad nenápadný model v sebe ukrýva srdce športovca.
Živý jednovalec
Ak chceme zistiť odklial prichádza športový charakter tohto skútra, tak musíme začať motorom. Moderný kvapalinou chladený jednovalec vybavený štvorventilovou technikou a elektronickým systémom vstrekovania paliva pri objeme 278 ccm disponuje maximálnym výkonom 29 k, ktorý dokáže dostať 187 kg vážiaci skúter veľmi rýchlo do pohybu a akcelerácia v rozsahu 0 – 120 km/h je výborná. Táto vynikajúca pružnosť motora je zárukou toho, že skúter s rezervou zvláda prakticky každú situáciu s výkonovou rezervou, ktorú môžete kedykoľvek využiť na okamžité zrýchlenie. V tomto smere sa smelo môže porovnávať s renomovanou konkurenciou, ktorá pochádza z Japonska a Talianska.
Tuhý podvozok
Nielen výkonný motor, ale aj ľahké a presné ovládanie je súčasťou modelu Citycom a má nemalý podiel na športovo ladenom charaktere skútra, ktorý sa ľahkosťou a presnosťou ovládania približuje skôr motocyklom strednej triedy. Základ pritom tvorí jednoduchý trubkový rám, ktorý však ponúka potrebnú tuhosť. Pruženie na oboch koncoch je samozrejme nastavené viac na komfortnú jazdu, no nebráni sa ani svižnejšiemu tempu. Zadná dvojica tlmičov naviac umožňuje nastaviť predpätie pružiny a upraviť tak tuhosť podvozku. Tu ešte musím spomenúť robustnú kyvnú vidlicu, ktorá je z jednej strany tradične tvorená časťou motora a variátorom, no na druhej strane nájdete mohutné trojuholníkové rameno, ktoré je spojené s motorom. Tuhosť zadných partií je tak vynikajúca a pocítite to pri stabilite skútra počas svižného tempa jazdy. Brzdný systém tvorí 220 mm kotúč vpredu, ktorý dopĺňa kotúč rovnakých rozmerov vzadu. Testovaný model nebol vybavený systémom ABS, no využíva kombinovaný brzdný systém CBS, kde sú brzdy medzi sebou pripojené a stlačením prednej brzdy sa časť brzdného účinku prenáša na zadné koleso a toto samozrejme funguje aj naopak. No a nakoniec sme pri veľkých 16-palcových kolesách, ktoré dokážu absorbovať aj väčšie nerovnosti a komfort jazdy je tak vyšší.
Široké pole pôsobnosti
Svojou veľkosťou, komfortom a dynamikou je Citycom určený do rôzneho prostredia, každodenným dochádzaním do preplneného mesta za prácou počnúc a dlhšími víkendovými výletmi vo dvojici končiac. Citycom svojimi rozmermi ľahko zatieni ľubovoľnú 125-ku a na priame porovnanie by sa skôr hodil maxiskúter. Komfort jazdca je tak veľmi dobrý, a to isté platí aj v prípade spolujazdca. Skútre na veľkých kolesách svojím dizajnom nikdy nebudú vyčnievať z radu a v ich prípade sa dá hovoriť, že prednosť dostáva skôr funkčnosť ako extravagancia. Platí to aj v prípade modelu Citycom, no dizajn sa opiera o moderné prvky ako je LED osvetlenie a vysokú úroveň dielenského spracovania, vďaka čomu je SYM aj v tomto ohľade rovnocenným partnerom renomovanej konkurencii. Ochrana pred nápormi vetra je rovnako výborná a ani pri diaľničných presunoch nebol nápor vetra neznesiteľný, nemal som tak potrebu krčiť sa za čelný štít, práve naopak aj v rýchlostiach okolo 130 km/h som mohol bez problémov sedieť vzpriamene. Nakoniec je tu praktická stránka a Citiycom aj v tomto ohľade spĺňa najprísnejšie kritéria. Veľký úložný priestor pod sedlom si poradí nielen s integrálnou prilbou, ale ponúka dostatok priestoru aj na ďalší náklad. V kategórii skútrov na veľkých kolesách nenájdete veľa modelov, ktoré by ponúkli väčší úložný priestor ako SYM. Ďalšia uzamykateľná skrinka sa nachádza pod riadidlami a tam nájdete okrem iného aj praktickú 12 V zásuvku.
Mestský dravec
Nie je 300-vka v meste zbytočne veľa? Táto otázka ma napadla hneď pri prvom posadení sa za riadidlá, no po pár kilometroch prišla jednoznačná odpoveď – nie je! Motor vás dokáže z každej križovatky doslova vystreliť vpred v štýle športovej motorky a dostatočná výkonová rezerva je vítaná, najmä keď sa premávka zrýchli a potrebujete okamžite obehnúť pomalšie vozidlo pred vami. Variátor plynulo zaberá už od najnižších otáčok a výkon sa dá ľahko dávkovať, vďaka čomu nemáte problém ani s pomalými presunmi v zápche. Fyzicky väčšie rozmery skútra prestávajú byť problémom v momente ako sa dáte do pohybu. Veľké kolesá a relatívne ostrý sklon hlavy riadenia robia svoje a ovládanie Citycomu je ľahké a presné, vďaka čomu sa predieram hustou premávkou s ľahkosťou objemovo podstatne menšieho skútra. Rozmery a hmotnosť človek pocíti najmä pri manipulácii namieste, no nie je to nič čo by vás zaskočilo alebo prekvapilo a Citycom sa v meste cíti doslova ako ryba vo vode. Jediným detailom, ktorý by vám mohol v meste trochu prekážať je stredový tunel s nádržou, ktorý zakrýva plošinu, ktorá je u menších mestských skútrov bežná. V tejto objemovej triede to však nie je nič výnimočné a niečo podobné nájdete aj u väčšiny konkurencie.
Každodenný športovec
Výborná akcelerácia, maximálka na hranici 140 km/h a ľahké ovládanie Citycomu priam volajú po objavovaní nových ciest vo vašom širšom okolí. Vďaka spomínanej maximálke sa môžete vydať aj na kratšie diaľničné presuny. No a na cestách prvej triedy si vďaka veľmi dobrej pružnosti ľahko poradíte s pomalšou premávkou a môžete bez problémov udržiavať svižné tempo. S vyšším tempom nemá väčšie problémy ani podvozok. Na diaľnici sa 300-vka pri bočnom vetre síce občas pripomenula jemným zavlnením, že sedím predsa len na skútri, ale inak bez protestov zvláda zvýšenú záťaž športovej jazdy. Citycom tak nájde uplatnenie aj ako spoľahlivý spoločník, napríklad ak za prácou dochádzate ďalej ako len pár kilometrov, alebo vám spríjemní víkend krátkym výletom vo dvojici, poprípade menším športovým sólo výletom okolo komína.
Výborná voľba
Ak chcete, aby bol váš skúter viac ako len praktický spoločník na každý deň, tak SYM Citycom 300i môže byť vynikajúcou voľbou. Zábavný a dynamický športovec vás priblíži k jazde na klasickej motorke bez toho, aby niečo stratil z praktickosti a jednoduchého ovládania skútra. No a to všetko za cenu, ktorá je citeľne nižšia ako u najbližšej konkurencie.
SYM Citycom 300i
Cena: 3 590 Eur
Motor: 278 ccm, 4 ventily, SOHC, jednovalec
Výkon: 29 k pri 8 250 ot./min.
Krút. moment: 27,5 Nm při 6 500 ot./min..
Prevodovka: automatická s plynulým prevodom, remeň
Rozmery (D x Š x V): 2 220 x 770 x 1 460 mm
Rám: priestorový, pozváraný z oceľových rúrok
Hmotnosť: 187 kg
Rázvor: 1 500 mm
Výška sedla: 800 mm
Objem pal. nádrže: 10 l
Pneu: vpredu: 110/70-16, vzadu: 140/70-16
Skúter na test zapožičal: Moped-Slovakia s. r. o., Kolárovo
Článok bol publikovaný v časopise MOTOMAGAZIN 6/2016
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.