Connect with us

Testy a recenzie

Mestský dravec so srdcom športovca – test SYM Citycom S 300i

Publikovaný

on

Záber produkcie značky SYM je mimoriadne široký a menšie objemy už ani zďaleka nie sú jej doménou. Po skvelom zážitku, ktorý nám pred nedávnom pripravila prepracovaná 600-vka Maxsym sme opäť siahli po väčšom objeme a do rúk sa nám dostala svižná 300-vka s označením Citycom S 300i, a ako sa ukázalo tento na prvý pohľad nenápadný model v sebe ukrýva srdce športovca.  

 

 Živý jednovalec

Ak chceme zistiť odklial prichádza športový charakter tohto skútra, tak musíme začať motorom. Moderný kvapalinou chladený jednovalec vybavený štvorventilovou technikou a elektronickým systémom vstrekovania paliva pri objeme 278 ccm disponuje maximálnym výkonom 29 k, ktorý dokáže dostať 187 kg vážiaci skúter veľmi rýchlo do pohybu a akcelerácia v rozsahu 0 – 120 km/h je výborná. Táto vynikajúca pružnosť motora je zárukou toho, že skúter s rezervou zvláda prakticky každú situáciu s výkonovou rezervou, ktorú môžete kedykoľvek využiť na okamžité zrýchlenie. V tomto smere sa smelo môže porovnávať s renomovanou konkurenciou, ktorá pochádza z Japonska a Talianska.  

 

Tuhý podvozok

Nielen výkonný motor, ale aj ľahké a presné ovládanie je súčasťou modelu Citycom a má nemalý podiel na športovo ladenom charaktere skútra, ktorý sa ľahkosťou a presnosťou ovládania približuje skôr motocyklom strednej triedy. Základ pritom tvorí jednoduchý trubkový rám, ktorý však ponúka potrebnú tuhosť. Pruženie na oboch koncoch je samozrejme nastavené viac na komfortnú jazdu, no nebráni sa ani svižnejšiemu tempu. Zadná dvojica tlmičov naviac umožňuje nastaviť predpätie pružiny a upraviť tak tuhosť podvozku. Tu ešte musím spomenúť robustnú kyvnú vidlicu, ktorá je z jednej strany tradične tvorená časťou motora a variátorom, no na druhej strane nájdete mohutné trojuholníkové rameno, ktoré je spojené s motorom. Tuhosť zadných partií je tak vynikajúca a pocítite to pri stabilite skútra počas svižného tempa jazdy. Brzdný systém tvorí 220 mm kotúč vpredu, ktorý dopĺňa kotúč rovnakých rozmerov vzadu. Testovaný model nebol vybavený systémom ABS, no využíva kombinovaný brzdný systém CBS, kde sú brzdy medzi sebou pripojené a stlačením prednej brzdy sa časť brzdného účinku prenáša na zadné koleso a toto samozrejme funguje aj naopak. No a nakoniec sme pri veľkých 16-palcových kolesách, ktoré dokážu absorbovať aj väčšie nerovnosti a komfort jazdy je tak vyšší.  

 

Široké pole pôsobnosti

Svojou veľkosťou, komfortom a dynamikou je Citycom určený do rôzneho prostredia, každodenným dochádzaním do preplneného mesta za prácou počnúc a dlhšími víkendovými výletmi vo dvojici končiac. Citycom svojimi rozmermi ľahko zatieni ľubovoľnú 125-ku a na priame porovnanie by sa skôr hodil maxiskúter. Komfort jazdca je tak veľmi dobrý, a to isté platí aj v prípade spolujazdca. Skútre na veľkých kolesách svojím dizajnom nikdy nebudú vyčnievať z radu a v ich prípade sa dá hovoriť, že prednosť dostáva skôr funkčnosť ako extravagancia. Platí to aj v prípade modelu Citycom, no dizajn sa opiera o moderné prvky ako je LED osvetlenie a vysokú úroveň dielenského spracovania, vďaka čomu je SYM aj v tomto ohľade rovnocenným partnerom renomovanej konkurencii. Ochrana pred nápormi vetra je rovnako výborná a ani pri diaľničných presunoch nebol nápor vetra neznesiteľný, nemal som tak potrebu krčiť sa za čelný štít, práve naopak aj v rýchlostiach okolo 130 km/h som mohol bez problémov sedieť vzpriamene. Nakoniec je tu praktická stránka a Citiycom aj v tomto ohľade spĺňa najprísnejšie kritéria. Veľký úložný priestor pod sedlom si poradí nielen s integrálnou prilbou, ale ponúka dostatok priestoru aj na ďalší náklad. V kategórii skútrov na veľkých kolesách nenájdete veľa modelov, ktoré by ponúkli väčší úložný priestor ako SYM. Ďalšia uzamykateľná skrinka sa nachádza pod riadidlami a tam nájdete okrem iného aj praktickú 12 V zásuvku.  

 

 Mestský dravec

 Nie je 300-vka v meste zbytočne veľa? Táto otázka ma napadla hneď pri prvom posadení sa za riadidlá, no po pár kilometroch prišla jednoznačná odpoveď – nie je! Motor vás dokáže z každej križovatky doslova vystreliť vpred v štýle športovej motorky a dostatočná výkonová rezerva je vítaná, najmä keď sa premávka zrýchli a potrebujete okamžite obehnúť pomalšie vozidlo pred vami. Variátor plynulo zaberá už od najnižších otáčok a výkon sa dá ľahko dávkovať, vďaka čomu nemáte problém ani s pomalými presunmi v zápche. Fyzicky väčšie rozmery skútra prestávajú byť problémom v momente ako sa dáte do pohybu. Veľké kolesá a relatívne ostrý sklon hlavy riadenia robia svoje a ovládanie Citycomu je ľahké a presné, vďaka čomu sa predieram hustou premávkou s ľahkosťou objemovo podstatne menšieho skútra. Rozmery a hmotnosť človek pocíti najmä pri manipulácii namieste, no nie je to nič čo by vás zaskočilo alebo prekvapilo a Citycom sa v meste cíti doslova ako ryba vo vode. Jediným detailom, ktorý by vám mohol v meste trochu prekážať je stredový tunel s nádržou, ktorý zakrýva plošinu, ktorá je u menších mestských skútrov bežná. V tejto objemovej triede to však nie je nič výnimočné a niečo podobné nájdete aj u väčšiny konkurencie.  

 

Každodenný športovec

Výborná akcelerácia, maximálka na hranici 140 km/h a ľahké ovládanie Citycomu priam volajú po objavovaní nových ciest vo vašom širšom okolí. Vďaka spomínanej maximálke sa môžete vydať aj na kratšie diaľničné presuny. No a na cestách prvej triedy si vďaka veľmi dobrej pružnosti ľahko poradíte s pomalšou premávkou a môžete bez problémov udržiavať svižné tempo. S vyšším tempom nemá väčšie problémy ani podvozok. Na diaľnici sa 300-vka pri bočnom vetre síce občas pripomenula jemným zavlnením, že sedím predsa len na skútri, ale inak bez protestov zvláda zvýšenú záťaž športovej jazdy. Citycom tak nájde uplatnenie aj ako spoľahlivý spoločník, napríklad ak za prácou dochádzate ďalej ako len pár kilometrov, alebo vám spríjemní víkend krátkym výletom vo dvojici, poprípade menším športovým sólo výletom okolo komína.  

 

Výborná voľba

Ak chcete, aby bol váš skúter viac ako len praktický spoločník na každý deň, tak SYM Citycom 300i môže byť vynikajúcou voľbou. Zábavný a dynamický športovec vás priblíži k jazde na klasickej motorke bez toho, aby niečo stratil z praktickosti a jednoduchého ovládania skútra. No a to všetko za cenu, ktorá je citeľne nižšia ako u najbližšej konkurencie.  

 

SYM Citycom 300i

Cena: 3 590 Eur

Motor: 278 ccm, 4 ventily, SOHC, jednovalec

Výkon: 29 k pri 8 250 ot./min.

Krút. moment: 27,5 Nm při 6 500 ot./min..

Prevodovka: automatická s plynulým prevodom, remeň

Rozmery (D x Š x V): 2 220 x 770 x 1 460 mm

Rám: priestorový, pozváraný z oceľových rúrok

Hmotnosť: 187 kg

Rázvor: 1 500 mm

Výška sedla: 800 mm

Objem pal. nádrže: 10 l

Pneu: vpredu: 110/70-16, vzadu: 140/70-16  

 

Skúter na test zapožičal: Moped-Slovakia s. r. o., Kolárovo    

Článok bol publikovaný v časopise MOTOMAGAZIN 6/2016

 Text: Miro Tamáši, foto: Vlado Brniak

SYM Citycom S 300i – Album testu, MMA 6/2016

Advertisement

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri