KTM pomaly rozširuje ponuku modelov vybavených jednovalcom LC4 novej generácie, ktorá je tak z roka na rok zaujímavejšia. V tejto pestrej palete modelov nájdete prakticky všetko, počnúc športovým naháčom a poriadnym ?hard core? endurom končiac. Práve pre priaznivcov endura je určená posledná novinka s označením 690 Enduro R, ktorá sa do výroby dostala v tomto roku.
Kto bližšie pozná históriu značky KTM, tak asi bude trochu zaskočený, že enduro je vlastne posledným prírastkom do rodiny s označením LC4, no nie je to úplne pravda. Enduro s novou pohonnou jednotkou sa na trhu objavilo už minulý rok a vo svojej triede sa okamžite zaradilo na samú špičku. Otázkou teda je, prečo je tu ďalšie enduro?
?R? je niečo extra KTM už niekoľko rokov rozširuje svoju ponuku civilných modelov aj o špeciálne verzie s označením ?R?, ktoré ešte zvýrazňujú športové ambície jednotlivých modelov. Nie je tomu inak ani v prípade modelu Enduro, ktorý sa vo verzii ?R? dočkal nových komponentov, ktoré ešte výraznejšie približujú toto už aj tak kvalitné športové náradie ešte bližšie k terénnym špeciálom. V prípade tohto motocykla ide najmä o nové komponenty pruženia, ktoré okrem vyššieho zdvihu predčia pôvodné pruženie aj vyššou kvalitou. Okrem pruženia pribudli nové pneumatiky s ?drsnejším? dezénom. Okrem toho sa motocykel odlišuje od štandardnej verzie oranžovým rámom (výsada všetkých modelov rady ?R?) a novými polepmi. Pohonná jednotka zostala bezo zmien, no v tomto prípade ani neboli príliš nutné.
Kvalitný základ Na prvý pohľad drobné zmeny, ktoré na verzii ?R? nájdete, nehovoria o neochote KTM investovať do nových modelov, ale skôr poukazujú na vynikajúcu kvalitu, ktorú dostávate už so základným modelom. Platí to aj pre Enduro, ktoré sa okrem výkonného jednovalca môže oprieť aj o kvalitný podvozok, ktorého základ tvorí priestorový rám pozváraný z nakrátko pozváraných oceľových rúrok. Ľahký a mimoriadne tuhý celok nevytvára uzavretú kolísku, ako sme u terénnych motocyklov zvyknutí, ale motor je v ráme zavesený podobne ako je to u cestných motocyklov. Toto riešenie však funguje úplne bez problémov. Ďalším inovatívnym riešením je nová plastová nádrž, ktorá je umiestnená pod sedlom v priestoroch, kde sa normálne nachádza vzduchový filter (ten sa pre zmenu posunul do prednej časti, kde by ste normálne hľadali nádrž). Samotná plastová konštrukcia nemá za úlohu len ukrývať palivo, ale plní aj funkciu podsedlového podporného rámu, na ktorom je uchytené sedlo a zadný blatník. Toto riešenie okrem nespornej úspore hmotnosti prispieva aj k jej dokonalejšiemu rozloženiu. Potom netreba zabúdať na najkvalitnejšie komponenty, ktoré na KTM nájdete na každom kroku…
Celý test si môžete prečítať v Motomagazíne č.: 9/2009. Na stánkoch už od tohto štvrtka 20-teho augusta.
KTM 690 Enduro R MOTOR Typ: kvapalinou chladený štvortaktný jednovalec, SOHC, 4 ventily
Vŕtanie x zdvih: 102 x 80 mm
Zdvihový objem: 654 ccm
Kompresný pomer: 11,8:1
Max. výkon: 62 k pri 7 500 ot./min.
Max. krútiaci moment: 64 Nm pri 6 000 ot./min.
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva Keihin EMS
Zapaľovanie: elektronické
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK Rám: priestorový pozváraný z chrómmolybdénových rúrok
Rozmery (D x Š x V): výrobca neudáva
Rázvor: 1 498 ? 15 mm
Výška sedla: 930 mm
Objem palivovej nádrže: 14,5 l
Pneu: vpredu: 90/90-21, vzadu: 140/80-18
Pruženie: vpredu: teleskopická vidlica typu upside-down, priemer klzákov 48 mm, zdvih 275 mm, vzadu: jeden centrálne uložený tlmič pruženia, zdvih 275 mm
Brzdy: vpredu: kotúčová, priemer kotúča 300 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 240 mm
Hmotnosť: 138,5 kg (bez paliva)
Cena: 8 850 Eur (266 615,- Sk)
Tak táto motorka mňa osobne teší, lebo zapchala určitú dieru na trhu vo výbere endura. Desingovo ju považujem za veľmi vydarenú a aj jazdné vlastnosti sú dosť chválené, no dúfam, že si ju niekedy vyskúšam.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
kxbibo
21. augusta 2009 at 6:54
Tak táto motorka mňa osobne teší, lebo zapchala určitú dieru na trhu vo výbere endura. Desingovo ju považujem za veľmi vydarenú a aj jazdné vlastnosti sú dosť chválené, no dúfam, že si ju niekedy vyskúšam.