Connect with us

Testy a recenzie

Kráľovská jazda – Can-Am Outlander MAX 800R LTD

Publikovaný

on

Test Can-Am Outlander MAX 800R LTD

Modelová rada Outlander zaujíma v ponuke výrobcu miesto športovo-úžitkového náradia, pričom Can-Am ponúka hneď niekoľko verzií tejto štvorkolky. Jednotlivé modely sa odlišujú nielen zdvihovým objemom motora, ale aj vybavením. Na samom vrchole tejto ponuky stojí dvojmiestna verzia s označením Outlander MAX 800R LTD, ktorú sme podrobili nášmu redakčnému testu.

Štvorkolka je vozidlom, ktoré sa dočkalo naozaj širokého využitia a používa sa nielen ako pracovné, športové, ale aj praktické vozidlo, ktoré dobre poslúži na zdolávanie rôznych vzdialenosti v rôznom prostredí. Jedným z problémov je, že konštrukčne máloktorá štvorkolka je robená tak, aby dokázala v pohodlí odviezť dvoch pasažierov. Nie je to však len o pohodlí, ale aj o bezpečnosti spolujazdca, ktorý nemá dostatok oporných bodov na chytenie sa. Väčšina renomovaných výrobcov to rieši upozorneniami a označením, že štvorkolka je určená len pre jedného pasažiera, ale ľudia tieto upozornenia väčšinou aj tak ignorujú. Výsledkom sú častokrát zbytočné a nepríjemné zranenia. Can-Am však namiesto odstrašujúcich nálepiek a upozornení, svojich zákazníkov naopak navádza, aby za seba zobrali aj pasažiera. Je na to jednoduchý dôvod, verzia Outlander MAX bola na tento účel špeciálne vyvinutá.

Plnohodnotná štvorkolka pre dvoch
V porovnaní so štandardnou verziou Outlandera je tu niekoľko zmien, ktoré sú zamerané najmä na komfort spolujazdca. V prvom rade je to predĺžený rázvor až na 1 499 mm, vďaka tomu vznikol dostatočný priestor na osadenie plnohodnotnej sedačky spolujazdca, pričom spolujazdec stále sedí pred zadnou nápravou a jeho prítomnosť má len minimálny vplyv na jazdné vlastnosti. Spolujazdec sedí na vyvýšenom mieste, čomu boli prispôsobené aj vyvýšené plošiny stúpačiek. Sedačka je vybavená vysokou opierkou a prídavné madlá po stranách zaručujú, že spolujazdca určite nestratíte. V prípade, že jazdíte sólo, tak sedačka sa dá rýchlo demontovať a nahradiť veľkým uzamykateľným kufrom.

Novinka pre rok 2009
Modelová rada Outlander sa za pár rokov svojej existencie prepracovala na úplnú špičku v kategórii športovo-úžitkových štvorkoliek. Neznamená to však, že Can-Am zostal ?spať na vavrínoch?, ale vývoj pokračuje ďalej a Outlander sa dočkal prvej výraznejšej modernizácie. Základ v podobe vynikajúceho dvojvalca z dielne Rotax zostal zachovaný, no drobné zmeny sa dotkli sacieho potrubia, vzduchového filtra, profilu vačkových hriadeľov a preprogramovanej riadiacej jednotky. Pre rok 2009 sa zlepšila aj ochrana citlivých častí pred poškodením a celý spodok Outlandera je zakrytý tuhým a odolným plastom. Výsledkom je nárast výkonu v maximálnych otáčkach a zvýšenie krútiaceho momentu už od najnižších otáčok. Ďalšou novinkou je nová predná maska, ktorá vystihuje športovú históriu značky Can-Am…

Celý test si môžete prečítať v Motomagazíne č.: 9/2009. Na stánkoch už od tohto štvrtka 20-teho augusta.

Can-Am Outlander Max 800 R LTD
MOTOR
Typ: kvapalinou chladený štvortaktný dvojvalec do ?V?, rozvod SOHC, 8 ventilov
Vŕtanie x zdvih: 91 x 62,6 mm
Zdvihový objem: 800 ccm
Max. výkon: 67 k
Max. krút. moment: výrobca neudáva
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: elektronické
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: automatická s plynulým prevodom CVT + spiatočka
Sekundárny prevod: kardanový hriadeľ
PODVOZOK
Rám: jednoduchý kolískový pozváraný z oceľových rúrok
Rozmery (DxŠxV): 2 387 x 1 168 x 1 143 mm
Rázvor: 1 499 mm
Výška sedla: 877 mm
Objem palivovej nádrže: 20 l
Pneu: vpredu: 26×8-12, vzadu: 26×10-12
Pruženie: vpredu: nezávislé zavesenie kolies, zdvih 203 mm, vzadu: nezávislé zavesenie kolies, zdvih 229 mm
Brzdy: 2x kotúčová, vzadu: kotúčová
Hmotnosť: 328 kg
Cena: 16 495 Eur (496 928 Sk)

Text: M. Tamáši, foto: V. Brniak

Can-Am Outlander MAX 800R LTD

Kráľovská jazda

Advertisement

6 komentárov

1 komentár

  1. janoxl

    18. augusta 2009 at 19:15

    Konečne test poriadnej mašiny 😉 . A to viem čo píšem, stojí mi v garaži 😈 . Ešte si počkam na článok v Motomagazíne. 😛 😎

  2. kankoXF

    20. augusta 2009 at 19:51

    Vyzera dobre. Slusna ochrana odspodu. A ten 800kovy Rotax to vie asi dobre rozhybat smerom dopredu… 😁

  3. janoxl

    25. augusta 2009 at 18:57

    Noo, tak aj test v casopise sa mi pacil. A rozhodol som sa ze, tu KRALOVSKU JAZDU vyskusam na vlastne bulvy. Vo stvrtok vyrazam po vlastnej ose, destinaciu ukazu fotecky 😈 😀 😉 😁

  4. AMIS

    25. augusta 2009 at 21:03

    Nerozumiem tel baterke vzadu, ale asi vedia prečo tam je . Mne príde moc na rane 😕

  5. janoxl

    26. augusta 2009 at 5:21

    To AMIS: Zdar ty aj zijes 😉 .
    Budme radi, ze je aspom ciastocne odeklovana, starsie modely, ju mali len stiahnutu nejakym remenom.
    Ale inak v pohode, dokonca nie je ani spinava, od kolies, maju to premakane 😀 .
    Ved pre ju mam v garazi, nie 😛

  6. janoxl

    31. augusta 2009 at 20:24

    Tak CanAm obstal v teste na dovolenke na vybornu 😉 . Uviezol co sme zbalili, presiel co sme potrebovali, popredbiehal co som chcel 😈 . Poratam spotrebu, ponatahujem foto, a potom sa pochvalim 😈 😛

    Kráľovská jazda -2078km 🙂 😎

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri