Connect with us

Spravodajstvo

Nové BMW S 1000 RR 2012 exkluzívne z Valencie

Publikovaný

on

Valencia 20. 10. 2011

Ubehol len necelý týždeň od testu Yamahy R1 a opäť sa ocitám vo Valencii, presnejšie na okruhu Circuito de la Comunitat Valenciana, kde sa práve koná svetová premiéra inovovaného superšportu BMW S 1000 RR. Nemci dokázali udržať túto novinku v tajnosti až do posledného okamihu, no ako sa ukázalo stálo to zato.

Inovovaná technika
Keď sa pred dvomi rokmi (2009) po prvý krát predstavil nový superšport z dielne BMW, tak len málokto čakal, že „bavorák“ dokáže výraznejšie prekvapiť dovtedy dominantných Japoncov. Stal sa však pravý opak a S 1000 RR nielenže zaskočila konkurenciu ale v mnohom ju doslova preskočila o generáciu vpred. Ohromný výkon v kombinácii s modernou elektronikou posunul BMW na úplnú špicu. Po dvoch rokoch prichádza prvá výraznejšia modernizácia, ktorá by mala pomôcť tento náskok udržať.
Unikátny dizajn bavoráka na prvý pohľad veľké novinky nenaznačuje, no bližší pohľad odhalí menšie zmeny ako novú podsedlovú časť, alebo novú koncovku výfuku. Dôležitejšie zmeny sa však dotkli predovšetkým častí, ktoré sú na prvý pohľad ukryté. Asi najviac zmien sa udialo na podvozku a jeho geometrii. Nová hlava riadenia s upraveným sklonom v kombinácii s upravenou polohou čapu zadnej kyvnej vidlice prináša skrátený rázvor. Okrem toho nový model ponúka nové nastavenia pruženia a nový tlmič riadenia. To všetko sú zmeny, ktoré prinášajú ľahšie a presnejšie ovládanie a zlepšenú spätnú väzbu podvozku.
Po motorickej stránke neboli zmeny až tak citeľné, no optimalizovaná krivka krútiaceho momentu prináša zlepšenú reakciu motora v nižších otáčkach. Viac pozornosti sa naopak ušlo elektronike a reakcia na pootočenie plynovou rukoväťou je rýchlejšia a na režimoch Sport, Race a Slick priamočiarejšia bez oneskorenia. K dvom existujúcim výkonovým krivkám pribudla ďalšia, ktorá je určená pre režimy Race a Slick. Kontrola jazdy po zadnom kolese „wheelie control“, teraz zasahuje oveľa citlivejšie ako na predchádzajúcom modeli a prerušenie výkonu, a následný návrat predného kolesa na zem nie je tak drastický ako na pôvodnej verzii. Výraznejších zmien sa dočkala aj prístrojovka, ktorá prináša nové funkcie určené nielen na okruh ale aj do bežnej premávky. Napríklad funkcia „fastest lap“ vás prebliknutím upozorní, že práve idete svoj najrýchlejší okruh. A menším bonusom na zaver sú vyhrievané rukoväte, ktoré najmä počas ranných jázd prišli vhod.

Stále na vrchole
Samozrejme všetky zmeny sme si vyskúšali v praxi a technický okruh vo Valencii je priam stvorený na dokonalé vyskúšanie ohromného potenciálu 190-koňového superšportu. Absolvovali sme 5 jázd po 20 minút, pričom sme mohli ľubovoľne meniť nastavenia a výkonové režimy. Na trati je BMW stále úžasný zážitok. Viac ako 190 koní sa dá dávkovať ľahko a presne, pričom jednotlivé režimy upravujú citlivosť trakčnej kontroly a nástup výkonu. Cítiť to bolo najmä v najvýkonnejších režimoch Race a Slick, kde sa ohromný výkon dal presne dávkovať a reakcia motora na plynovú rukoväť bola okamžitá. Akékoľvek trhavé reakcie motora sú minulosťou a k dispozícii máte okamžitý a plynulo narastajúci výkon. Zásahy trakčnej kontroly boli citlivé bez náhleho prerušenia výkonu. Výborný dojem zanechal aj podvozok a ľahké ovládania motocykla, ktoré presne reaguje na jazdcove podnety. Opäť zlepšenie v porovnaní s pôvodnou verziou.

Kompletný test a podrobný popis technických inovácii nového BMW S 1000 RR si budete môcť prečítať už v decembrovom vydaní Motomagazinu.

BMW S 1000 RR bude aj v roku 2012 ťažkým orieškom pre konkurenciu

Nové BMW S 1000 RR 2012 exkluzívne z Valencie

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri