Populárny „Sršeň“ patrí už viac ako jedno desaťročie medzi stálice v ponuke Hondy a patrí mu pozícia jedného z najdôležitejších a najpredávanejších modelov Hondy na európskom trhu. V triede, kde panuje mimoriadne veľká konkurencia sa Hornet dlhodobo pohybuje na špici a vďaka pravidelným modernizačným cyklom sa neustále zlepšuje, čo z neho v očiach konkurencie robí niečo ako pohyblivý terč, ktorý sa ani chvíľu nezastaví. Modelový rok 2011 sa opäť dočkal menších zmien a vďaka pozvánke slovenského importéra motocyklov Honda, Honda Slovakia spol. s r.o. sme si najnovšiu generáciu Horneta mohli vyskúšať na nádherných cestách v okolí Ríma, kde sa konala oficiálna novinárska prezentácia tohto modelu.
Honda nezvolia Rím za miesto tejto prezentácie len tak náhodou. Okrem toho, že Hornetu sa v Taliansku mimoriadne darí, tak je aj dielom európskeho vývojového centra Hondy, ktoré sídli práve v Ríme a okrem toho výrobný závod, kde sa Hornet vyrába je od Ríma vzdialený len necelých 200 km.
Krátky pohľad do histórie Honda predstavila prvú generáciu Horneta už v roku 1998 a úspech nenechal na seba dlho čakať. Atraktívny naháč ukrýval srdce superšportu, ktoré robilo jazdu na tomto motocykli mimoriadne zábavnou presne v duchu novodobých streetfightrov, ktoré superšportovú techniku kombinovali s komfortom a obratnosťou naháča. Prvá modernizácia prišla už o dva roky v roku 2000, keď sa na predné koleso dostal väčší 17-palcový ráf. Ďalšie zmeny potom prišli v roku 2003 v podobe väčšej nádrže. O dva roky neskôr v roku 2005 sa na prednom kolese objavila nová predná vidlica typu upside down, a nový predný svetlomet a prístrojový panel. V roku 2007 potom prišla kompletná modernizácia a motorka bola od základu „prekopaná“. Nový dizajn ukrýval úplne nový hliníkový rám a poslednú generáciu motora zo superšportu CBR600RR, modelový rok 2007. Posledné zmeny sa udiali v roku 2009, ktoré priniesli nastaviteľné pruženie na oboch koncoch.
Nová tvár pre rok 2011 Pre tento rok Honda prichádza so zmenami, ktoré sa dotkli v prvom rade dizajnu. Na prvý pohľad toho možno veľa neuvidíte, nakoľko tradičná silueta Horneta zostala zachovaná, no bližší pohľad odhalí prepracovaný predný svetlomet, ktorý pôsobí kompaktnejším a dynamickejším dojmom. Ostré línie plastového tela svetla vytvárajú vpredu až prekvapivo účinný čelný miništít. Súčasťou nového svetla je aj nový digitálny prístrojový panel, ktorý teraz ponúka všetky podstatné informácie na jednom paneli. Ďalšia dizajnová zmena sa udiala vzadu. Prepracovaná podsedlová časť okrem toho, že je štíhlejšia smeruje dohora pod ostrejším uhlom, čo je prvok s ktorým sa bežne stretávate na superšportových modeloch. Cieľom bolo zvýrazniť agresívne línie Horneta a zároveň poukázať na športové korene tohto modelu. Výrobca naviac rozšíril ponuku originálneho príslušenstva, ktorá okrem iného teraz obsahuje plastový kryt zadného sedla, originálny prídavný plastový kufor, vyvýšený štít alebo vyhrievané rukoväte.
Motorkárska krajina Taliani motorky milujú a pocítite to hneď ako sa posadíte do sedla, najmä v meste má motorka vždy prednosť a šoféri áut toto pravidlo do bodky rešpektovali. Manévre, za ktoré by ma majitelia štvorkolesových plechoviek na Slovensku okamžite ukrižovali, v rímskych uliciach tolerovali nielen vodiči áut, ale aj policajti, ktorých v rannej špičke bolo na ceste vidieť. Čakal nás zhruba 150 km okruh, ktorý obsahoval mesto, kľukaté horské cesty v kopcoch na okolí Ríma a diaľnicu . Ak som sa na mestský presun díval spočiatku s obavami, tak po pár kilometroch akýkoľvek stres opadol. Mohol za to samozrejme aj testovaný Hornet, ale v oveľa väčšej miere to malo svedomí prostredie, ktoré je k všetkému čo má motor a dve kolesá neuveriteľne naklonené.
Hornet osloví každého Podstatná časť testu sa však odohrávala na kľukatých cestách v kopcoch za mestom a tu sa Hornet cítil ako ryba vo vode. Je pravda, že na podvozku a motore sa v porovnaní s predchádzajúcou verziu neudialo nič podstatné, ale ani to nebolo potrebné. Stačilo pár zákrut a opäť som si spomenul, prečo je Hornet tak obľúbený. Ľahké ovládanie, tuhý a stabilný podvozok priam vyzývali k zábave na tesnej a zvlnenej ceste. V tomto smere podvozok dokáže ľahkým ovládaním vyhovieť nielen menej skúseným jazdcom, ale tuhosťou, stabilitou a nastavením osloví aj skúsených jazdcov a bez problémov môžete absolvovať v sedle Horneta okruhový deň trebárs aj na Slovakia Ringu. V tomto vám vyhovie aj motor, ktorý hneď odspodu ponúka ľahko dávkovateľný výkon, ktorý bez výkyvov, no v celkom strmej krivke stúpa až do maxima. Vzhľadom na objem a superšportový pôvod štvorvalca, motor poteší svojou pružnosťou a na pomalé mestské presuny nemusíte dookola masírovať prevodovku a na rýchlu akceleráciu podraďovať o dva stupne dolu, no pravdou je, že to najlepšie ukrýva vo vrchnom spektre otáčok a viac ako ochotne sa tam nechá vytáčať. Na rozdiel od časti konkurencie v tejto triede, výkon Horneta vo vysokých otáčkach „nevädne“, ale poctivo ťahá až do maxima, čo z neho robí vynikajúci motor na športovú jazdu. Aj v tomto smere vyhovie širokému spektru jazdcov a menej skúseného neprekvapí náhlym nárastom výkonu a skúsení jazdci naopak naplno využijú športový potenciál v maximálnych otáčkach. Testovaná verzia bola vybavená kombinovaným brzdným systémom ABS a napriek vyložene športovému tempu ABS príliš nezasahovalo ani pri intenzívnom spomaľovaní. Platilo to však len u prednej brzdy, kde ABS fungovalo vynikajúco. V prípade zadnej brzdy to už neplatilo úplne a ABS zasahovalo možno až zbytočne rýchlo a účinkom tak zadná brzda príliš neoslnila. Napriek tomu sú ABS-kové prínosom a na Hornet patria.
Posledný úsek testovacieho okruhu nás zaviedol na diaľnicu, kde Hornet ukázal svoju univerzálnosť. Ani pri rýchlostiach okolo 140 km/h nebol nápor vetra extrémne silný a zvládnete v sedle aj dlhšie presuny, Honda naviac ponúka na predný svetlomet o pár centimetrov vyšší štít a ak radí jazdíte na dlhšie vzdialenosti, tak určite pomôže. V súvislosti s predným svetlom a predovšetkým novým prístrojovým panelom je tu ešte jeden postreh, ktorý je asi jedinou výtkou k inak vynikajúcemu Hornetu. Nový digitálny panel je síce prehľadný a rýchlo sa v ňom zorientujete, no pri ostrom slnku je problém s čitateľnosťou digitálnych údajov a ak sa chcete dozvedieť napríklad vašu okamžitú rýchlosť, tak musíte naň pozerať o zlomok sekundy dlhšie.
V samotnom závere sa našim talianskym sprievodcom nejakým zázrakom podarilo v okolí Ríma nájsť krátky úsek „nemeckej“ diaľnice, kde rýchlostné obmedzenia neplatili 🙂 a na pár kilometroch sme vyskúšali čo motor dokáže. Hornet sa bez väčších problémov prehupol cez hranicu 230 km/h, pričom stabilita zostala vynikajúca a podvozok neukazoval ani náznak nervozity.
Záver Nová Honda CB600F Hornet potvrdzuje, že niekedy menej znamená viac a radikálne zásahy nie sú na zlepšenie vždy potrebné. Drobné dizajnérske zmeny určite pomohli celkovému výzoru a pod novým dizajnom na vás stále čaká jeden z najzábavnejších a najuniverzálnejších športových naháčov na trhu. Je pri tom jedno, či ešte len získavate potrebné skúsenosti na motorke alebo naopak už ich máte na rozdávanie, malý Sršeň má každému čo ponúknuť.
Honda CB600F Hornet C-ABS
Cena: 7 750 Eur
Motor: 599 ccm, 16 ventilov, DOHC, R4
Výkon: 102 k pri 12 000 ot./min.
Krút. moment: 63,5 Nm pri 10 500 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová, reťaz
Rozmery (D x Š x V): 2 150 x 740 x 1 075 mm
Rám: jednoduchý chrbticový, pozváraný z hlin. zliatiny
Hmotnosť: 200,4 kg
Rázvor: 1 435 mm
Výška sedla: 800 mm
Objem pal. nádrže: 19 l
Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 180/55-17
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 3/2011
Janka
Pohyblivý terč – Honda CB600F Hornet C-ABS
Inovovaný Hornet prináša novú podsedlovú časť a nový predný svetlomet
Štíhla podsedlová časť zvýrazňuje športové korene Horneta
Predný svetlomet je dizajnérskou lahôdkou a ukrýva prekvapivo funkčný miništít
Nový digitálny prístrojový panel je pri ostrom svetle ťažšie čitateľný
Radový štvorvalec nezaprie gény svojho superšportového súrodenca CBR600RR
Jednou s predností Horneta je ľahké a presné ovládanie
Hornet je stále neuveriteľne zábavným športovcom
Kombinovaný brzdný systém C-ABS sa nebráni ani agresívnej športovej jazde a je jednoznačným prínosom v oblasti bezpečnosti
Horneta som v minulosti mal, jedneho z prvych a bol to dovoz z vonka, veru bol som s nim spokojny, ale vyvoj nezastavis a tento novy je uz niekde inde, ale myslim, ze kto ho kupi neobanuje a bude spokojny 👍 👍 👍
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
AIR
22. marca 2011 at 18:20
Horneta som v minulosti mal, jedneho z prvych a bol to dovoz z vonka, veru bol som s nim spokojny, ale vyvoj nezastavis a tento novy je uz niekde inde, ale myslim, ze kto ho kupi neobanuje a bude spokojny 👍 👍 👍