Connect with us

Testy a recenzie

Pohyblivý terč – Honda CB600F Hornet C-ABS

Publikovaný

on

Test Honda CB600F Hornet C-ABS 2011
Rím, 13. – 15. 02. 2011

Text: Miro Tamáši, foto: autor, Honda

Populárny „Sršeň“ patrí už viac ako jedno desaťročie medzi stálice v ponuke Hondy a patrí mu pozícia jedného z najdôležitejších a najpredávanejších modelov Hondy na európskom trhu. V triede, kde panuje mimoriadne veľká konkurencia sa Hornet dlhodobo pohybuje na špici a vďaka pravidelným modernizačným cyklom sa neustále zlepšuje, čo z neho v očiach konkurencie robí niečo ako pohyblivý terč, ktorý sa ani chvíľu nezastaví. Modelový rok 2011 sa opäť dočkal menších zmien a vďaka pozvánke slovenského importéra motocyklov Honda, Honda Slovakia spol. s r.o. sme si najnovšiu generáciu Horneta mohli vyskúšať na nádherných cestách v okolí Ríma, kde sa konala oficiálna novinárska prezentácia tohto modelu.

Honda nezvolia Rím za miesto tejto prezentácie len tak náhodou. Okrem toho, že Hornetu sa v Taliansku mimoriadne darí, tak je aj dielom európskeho vývojového centra Hondy, ktoré sídli práve v Ríme a okrem toho výrobný závod, kde sa Hornet vyrába je od Ríma vzdialený len necelých 200 km.

Krátky pohľad do histórie
Honda predstavila prvú generáciu Horneta už v roku 1998 a úspech nenechal na seba dlho čakať. Atraktívny naháč ukrýval srdce superšportu, ktoré robilo jazdu na tomto motocykli mimoriadne zábavnou presne v duchu novodobých streetfightrov, ktoré superšportovú techniku kombinovali s komfortom a obratnosťou naháča. Prvá modernizácia prišla už o dva roky v roku 2000, keď sa na predné koleso dostal väčší 17-palcový ráf. Ďalšie zmeny potom prišli v roku 2003 v podobe väčšej nádrže. O dva roky neskôr v roku 2005 sa na prednom kolese objavila nová predná vidlica typu upside down, a nový predný svetlomet a prístrojový panel. V roku 2007 potom prišla kompletná modernizácia a motorka bola od základu „prekopaná“. Nový dizajn ukrýval úplne nový hliníkový rám a poslednú generáciu motora zo superšportu CBR600RR, modelový rok 2007. Posledné zmeny sa udiali v roku 2009, ktoré priniesli nastaviteľné pruženie na oboch koncoch.

Nová tvár pre rok 2011
Pre tento rok Honda prichádza so zmenami, ktoré sa dotkli v prvom rade dizajnu. Na prvý pohľad toho možno veľa neuvidíte, nakoľko tradičná silueta Horneta zostala zachovaná, no bližší pohľad odhalí prepracovaný predný svetlomet, ktorý pôsobí kompaktnejším a dynamickejším dojmom. Ostré línie plastového tela svetla vytvárajú vpredu až prekvapivo účinný čelný miništít. Súčasťou nového svetla je aj nový digitálny prístrojový panel, ktorý teraz ponúka všetky podstatné informácie na jednom paneli. Ďalšia dizajnová zmena sa udiala vzadu. Prepracovaná podsedlová časť okrem toho, že je štíhlejšia smeruje dohora pod ostrejším uhlom, čo je prvok s ktorým sa bežne stretávate na superšportových modeloch. Cieľom bolo zvýrazniť agresívne línie Horneta a zároveň poukázať na športové korene tohto modelu. Výrobca naviac rozšíril ponuku originálneho príslušenstva, ktorá okrem iného teraz obsahuje plastový kryt zadného sedla, originálny prídavný plastový kufor, vyvýšený štít alebo vyhrievané rukoväte.

Motorkárska krajina
Taliani motorky milujú a pocítite to hneď ako sa posadíte do sedla, najmä v meste má motorka vždy prednosť a šoféri áut toto pravidlo do bodky rešpektovali. Manévre, za ktoré by ma majitelia štvorkolesových plechoviek na Slovensku okamžite ukrižovali, v rímskych uliciach tolerovali nielen vodiči áut, ale aj policajti, ktorých v rannej špičke bolo na ceste vidieť. Čakal nás zhruba 150 km okruh, ktorý obsahoval mesto, kľukaté horské cesty v kopcoch na okolí Ríma a diaľnicu . Ak som sa na mestský presun díval spočiatku s obavami, tak po pár kilometroch akýkoľvek stres opadol. Mohol za to samozrejme aj testovaný Hornet, ale v oveľa väčšej miere to malo svedomí prostredie, ktoré je k všetkému čo má motor a dve kolesá neuveriteľne naklonené.

Hornet osloví každého
Podstatná časť testu sa však odohrávala na kľukatých cestách v kopcoch za mestom a tu sa Hornet cítil ako ryba vo vode. Je pravda, že na podvozku a motore sa v porovnaní s predchádzajúcou verziu neudialo nič podstatné, ale ani to nebolo potrebné. Stačilo pár zákrut a opäť som si spomenul, prečo je Hornet tak obľúbený. Ľahké ovládanie, tuhý a stabilný podvozok priam vyzývali k zábave na tesnej a zvlnenej ceste. V tomto smere podvozok dokáže ľahkým ovládaním vyhovieť nielen menej skúseným jazdcom, ale tuhosťou, stabilitou a nastavením osloví aj skúsených jazdcov a bez problémov môžete absolvovať v sedle Horneta okruhový deň trebárs aj na Slovakia Ringu. V tomto vám vyhovie aj motor, ktorý hneď odspodu ponúka ľahko dávkovateľný výkon, ktorý bez výkyvov, no v celkom strmej krivke stúpa až do maxima. Vzhľadom na objem a superšportový pôvod štvorvalca, motor poteší svojou pružnosťou a na pomalé mestské presuny nemusíte dookola masírovať prevodovku a na rýchlu akceleráciu podraďovať o dva stupne dolu, no pravdou je, že to najlepšie ukrýva vo vrchnom spektre otáčok a viac ako ochotne sa tam nechá vytáčať. Na rozdiel od časti konkurencie v tejto triede, výkon Horneta vo vysokých otáčkach „nevädne“, ale poctivo ťahá až do maxima, čo z neho robí vynikajúci motor na športovú jazdu. Aj v tomto smere vyhovie širokému spektru jazdcov a menej skúseného neprekvapí náhlym nárastom výkonu a skúsení jazdci naopak naplno využijú športový potenciál v maximálnych otáčkach. Testovaná verzia bola vybavená kombinovaným brzdným systémom ABS a napriek vyložene športovému tempu ABS príliš nezasahovalo ani pri intenzívnom spomaľovaní. Platilo to však len u prednej brzdy, kde ABS fungovalo vynikajúco. V prípade zadnej brzdy to už neplatilo úplne a ABS zasahovalo možno až zbytočne rýchlo a účinkom tak zadná brzda príliš neoslnila. Napriek tomu sú ABS-kové prínosom a na Hornet patria.
Posledný úsek testovacieho okruhu nás zaviedol na diaľnicu, kde Hornet ukázal svoju univerzálnosť. Ani pri rýchlostiach okolo 140 km/h nebol nápor vetra extrémne silný a zvládnete v sedle aj dlhšie presuny, Honda naviac ponúka na predný svetlomet o pár centimetrov vyšší štít a ak radí jazdíte na dlhšie vzdialenosti, tak určite pomôže. V súvislosti s predným svetlom a predovšetkým novým prístrojovým panelom je tu ešte jeden postreh, ktorý je asi jedinou výtkou k inak vynikajúcemu Hornetu. Nový digitálny panel je síce prehľadný a rýchlo sa v ňom zorientujete, no pri ostrom slnku je problém s čitateľnosťou digitálnych údajov a ak sa chcete dozvedieť napríklad vašu okamžitú rýchlosť, tak musíte naň pozerať o zlomok sekundy dlhšie.
V samotnom závere sa našim talianskym sprievodcom nejakým zázrakom podarilo v okolí Ríma nájsť krátky úsek „nemeckej“ diaľnice, kde rýchlostné obmedzenia neplatili 🙂 a na pár kilometroch sme vyskúšali čo motor dokáže. Hornet sa bez väčších problémov prehupol cez hranicu 230 km/h, pričom stabilita zostala vynikajúca a podvozok neukazoval ani náznak nervozity.

Záver
Nová Honda CB600F Hornet potvrdzuje, že niekedy menej znamená viac a radikálne zásahy nie sú na zlepšenie vždy potrebné. Drobné dizajnérske zmeny určite pomohli celkovému výzoru a pod novým dizajnom na vás stále čaká jeden z najzábavnejších a najuniverzálnejších športových naháčov na trhu. Je pri tom jedno, či ešte len získavate potrebné skúsenosti na motorke alebo naopak už ich máte na rozdávanie, malý Sršeň má každému čo ponúknuť.

Honda CB600F Hornet C-ABS

Cena: 7 750 Eur
Motor: 599 ccm, 16 ventilov, DOHC, R4
Výkon: 102 k pri 12 000 ot./min.
Krút. moment: 63,5 Nm pri 10 500 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová, reťaz
Rozmery (D x Š x V): 2 150 x 740 x 1 075 mm
Rám: jednoduchý chrbticový, pozváraný z hlin. zliatiny
Hmotnosť: 200,4 kg
Rázvor: 1 435 mm
Výška sedla: 800 mm
Objem pal. nádrže: 19 l
Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 180/55-17

Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 3/2011 Janka

Pohyblivý terč – Honda CB600F Hornet C-ABS

1 komentár

1 komentár

  1. AIR

    22. marca 2011 at 18:20

    Horneta som v minulosti mal, jedneho z prvych a bol to dovoz z vonka, veru bol som s nim spokojny, ale vyvoj nezastavis a tento novy je uz niekde inde, ale myslim, ze kto ho kupi neobanuje a bude spokojny 👍 👍 👍

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri