Sezóna končí, počasie nám začína ukazovať svoju odvrátenú tvár a moto je uložená na zimu. Na stôl sa mi dostáva predstavenie novinky, lepšie povedané noviniek od BMW. Hneď po otvorení fotogalérie ma prechádza chuť na akékoľvek zimné radovánky. Po vzhliadnutí videa vo mne narastá nechuť pracovať a po kontrole rodinného rozpočtu (ak by to náhodou na tú ďalšiu sezónu vyšlo) sa vraciam nazad do reality. Poďme sa na tieto dve turistické novinky pozrieť z blízka. ______________________________________________
Koncept Prvé informácie o plánovaných novinkách (vtedy ešte nazvané Concept 6) presiakli na trh už na jeseň 2009. Trvalo to teda zhruba rok, ale dočkali sme sa. BMW predstavilo prvé dva modely svojho radového šesťvalca. Šesťvalec, ako typ motora, je na svete už 70 rokov a odjakživa fascinoval motoristov, či už v autách alebo (možno ešte viac) v motocykloch. BMW ponúka hneď dva modely vybavené týmto motorom, ktoré sú si na prvý pohľad dosť podobné, no verzia GT je namierená na aktívneho a dynamického turistu, zatiaľ čo verzia GTL má ambície komfortnej a luxusnej turistiky.
______________________________________________
Pohonná jednotka Pravdepodobne najväčším problémom šesťvalcového motocyklového motora v minulosti bola jeho váha a jeho šírka. BMW pri vývoji samozrejme zohľadnilo požiadavky a vyvarovalo sa chýb z minulosti. Na svet sa tak dostal šesťvalec s najnižšou váhou motora 102,6 kíl v triede motorov s objemom nad 1 000 ccm. Výrobca dohliadol aj na šírku a snažil sa vytvoriť motor, ktorý bude kompaktný, čo sa mu podarilo aj vďaka zvolenému pomeru vŕtania x zdvihu 72 x 67,5 mm. Konečná šírka motora je teda len 555 mm. Aby výrobca dosiahol tak „úzky“ motor, presunul elektrické jednotky a ich pohon za kľukovku do voľného priestoru nad prevodovkou. Vo finále tak vznikol motor len o niečo širší ako bežný veľkoobjemový štvorvalec. Objem pohonnej jednotky je veľmi slušných 1 649 ccm. Čo sa týka výkonových hodnôt, tak výrobca uvádza 118 kW (160 koní) pri 7 750 ot./min. a maximálny krútiaci moment 175 Nm pri 5 250 ot./min. Sedemdesiat percent maximálneho krútiaceho momentu bude použiteľných už od 1 500 ot./min. Elektronika samozrejme hrá dôležitú úlohu pri riadení motora. Ovládanie škrtiacej klapky je elektronické. Jazdec má k dispozícii tri výkonové režimy, Rain (za dažďa), Road (turisticky ladená jazda) a Dynamic (športová jazda). Motocykel môže byť v doplnkovej výbave doplnený systémom kontroly trakcie DTC (Dynamic traction control). Tradične silnou stránkou motorov BMW je ich spotreba a napriek vysokému výkonu sa 6 valec môže pochváliť príjemnou spotrebou 4,5 litra/100 km pri rýchlosti 90km/h (5,7 litra pri 120 km/h). Hodnoty pre model GTL sú o pár desatín litra vyššie.
______________________________________________
Podvozok BMW sa nikdy neriadila zaužívanými konvenciami a v prípade konštrukcie podvozku to platí dvojnásobne. Základný dvojitý chrbticový rám je pozváraný z ľahkých zliatin (váži 16 kíl). Naň nadväzuje ľahký podporný rám (vážiaci len 4 kg). Motocykel bol navrhnutý s dôrazom na optimálne rozloženie hmotnosti a preto 52 % váhy je presunuté na predné koleso a 48 % na zadné (u nenaloženého motocykla). O pruženie vpredu sa stará overený systém Duolever s dráhou pruženia 115 mm. Vzadu je systém Paralever s dvojkĺbovým kardanovým hriadeľom a jednostranne uchyteným kolesom. Dráha pruženia vzadu je 135 mm. Za príplatok je možné vybaviť oba modely elektronickým systémom nastavenia ESA II, ktorého výhodou sú tri jazdné módy ("Sport"/"Normal"/"Comfort") pripravené spríjemniť jazdu za každých podmienok.
______________________________________________
Výbava Novinkou na trhu je adaptabilný predný xenón, ktorý sa natáča spolu s riadením a zvyšuje tak bezpečnosť motocykla a posádky pri jazde v noci. Súčasťou doplnkovej výbavy sú prídavné LED svetlá. Malá revolúcia sa udiala v ovládaní jednotlivých funkcii motocykla, súčasťou prístrojového panelu je malý farebný TFT displej, ktorý jazdcovi podáva všetky informácie úplne novým spôsobom, ktorý je bežný skôr u luxusných automobilov. Novinkou aj centrálny multi ovládač, ktorým jazdec ovláda prakticky všetky dôležité ovládače. Potom sú tu turistické doplnky ako elektronicky nastaviteľný predný štít, ktorý sa po vypnutí zapaľovania automaticky stiahne do základnej pozície, čím okrem iného chráni zabudovaný navigačný systém BMW Motorrad Navigator IV. Tempomat, vyhrievané rukoväte či sedadlá sú samozrejmosťou. To je však len časť výbavy a BMW ponúka na modely mimoriadne bohatú paletu doplnkov.
______________________________________________
BMW K 1600 GT / K 1600 GTL Cena: neurčená
Motor: 1 694 ccm, 24 ventilov, DOHC, R6
Výkon: 160,5 k pri 7 750 ot./min
Krút. moment: 175 Nm pri 5 250 Ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová, kardanový hriadeľ
Rám: dvojitý chrbticový pozváraný z hliníkových profilov
Hmotnosť: 319/348 kg (prevádzková)
Rázvor: 1 618 mm
Výška sedla: 810-830 / 750 mm
Objem pal. nádrže: 24 / 26,5 l
Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 190/55-17
______________________________________________
Text: J. Jambor, foto: archív Motomedia
Publikované: Motomagazín 12/2010
ExpressExpress Za tú cenu je to super vyspelá technika a v porovnaní s GW, kde je už teraz vďaka motorizácii porovnanie na mieste budú ľudia zvažovať čo sa viac oplatí.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
majomi
31. januára 2011 at 17:10
Krásna mašinka hned by som podviedol svoju a aj by som bol ochotný podať o rozvod nuž ale cena fííííí to bude astronomická premňa 👋
VladiB
1. februára 2011 at 11:57
majomi GT v základe cca 19850 Eur a GTL v základe 21800 Eur a myslím, + cca 3 + 3500 Eur za plnku.
senior
1. februára 2011 at 15:58
Rejdio a Cendina Nemáte záujem? 😉
Express
1. februára 2011 at 19:14
Hmm masinky su to pekne a ked je cena aku pisat vladiB tak ta tiez nie je najhorsia…
VladiB
3. februára 2011 at 8:48
Express Express Za tú cenu je to super vyspelá technika a v porovnaní s GW, kde je už teraz vďaka motorizácii porovnanie na mieste budú ľudia zvažovať čo sa viac oplatí.