Správa o nových Tigroch prišla už na jeseň. My sa teraz pozrieme na zmeny, ktorými motorka prešla a hlavne sme sa na ňu ako prví na Slovensku mohli posadiť a prinášame Vám prvé pocity z jazdy. Veľké zmeny sa udiali na motore, zlepšil sa komfort aj výbava. My sme v okolí Malagy jazdili na modeloch GT Pro (primárne určené na cestu) a Rally Pro, ktoré je hriech nepoužívať v teréne. Triumph zlepšil výkon, pohodlie a prináša veľmi bohatú základnú výbavu.
Prepracovaný motor
Všetky ponúkané modely – GT, GT Pro aj Rally Pro – majú rovnaký motor. Objem ostal nezmenený a má 888 ccm. Kľukový hriadeľ v tvare písmena T má zapaľovanie valcov v poradí 1, 3 a 2. Maximálny výkon sa zvýšil až na 108 koní pri 9500 ot. / min. Máme tu teda nárast až o 13 koní! Krútiaci moment narástol na 90 Nm dostupný pri 6850 ot. / min. Čomu za to vďačíme?
Motor dostal nové komponenty, ktoré mu pomohli zvýšiť výkon aj krútiaci moment. Nové sú piesty. Zvýšený kompresný pomer – 13,0:1 zvýšil efektivitu spaľovania. Konštruktéri zmenili hlavu valcov, vylepšili nasávanie aj vačkové hriadele. Prívod nasávania je po novom o 15 mm dlhší. To ale nie je všetko.
Triumph aktualizoval aj výfukový systém. Dvojitý katalizátor bol nahradený jednoduchým. Má zníženú hmotnosť a ľahšie prestupný pre výfukové plyny. Nová je koncovka výfuku, ktorá prináša agresívnejší zvuk. Komu nepostačí tento hukot, môže si priplatiť za titánovú koncovku od Akrapoviča. Ušetríte s ňou dalšie 1,9 kg. Spolupráca s touto značkou je novinkou pre rok 2024.
Ako sa to prejavilo pri jazde? Motorka ťahá odspodu a v teréne pri výjazdoch si ušetríte ľavú ruku pri stláčaní spojky. Aj v prípade častého spojkovania sa netreba báť únavy. Spojka je veľmi jemná a má postupný rovnomerný záber. Do 7500 otáčok je motor prakticky identický s predchádzajúcim modelom. Od tejto hodnoty je motor živší, točivejší a zábavnejší. Motorka sa podľa mňa priblížila veľkým endurám s výkonom, ale zachováva si stále kompaktné rozmery. Motorka pôsobí na svoje rozmery veľmi ľahko a vzdušne. A ten výfuk si veľmi rád poprdkáva a zvuková kulisa je oveľa lepšia. Hlavne som to cítil pri prudkom podradení, alebo náhlom zavretí plynu.
Pruženie a podvozok – jedinečnosť v každom modeli
Najväčie rozdiely medzi jednotlivými modelmi je v samotnom odpružení, veľkosti kolies a obutí. V prvom rade si modely ešte raz rozdeľme.
GT Pro – model s primárnym využitím na ceste
Rally Pro – model, ktorý sa v teréne cíti ako doma
GT Pro
Rally Pro
Vpredu
Marzocchi 45 mm upside down, manuálne nastavenie tlmenia odskoku a tlmenia kompresie
180 mm zdvih
Koleso z ľahkej zliatiny 100/90-19
Showa 45mm upside down vidlica, manuálne nastavenie predpätia, tlmenia odskoku a tlmenia kompresie
240 mm zdvih
Vypletané koleso 90/90-21
Vzadu
Marzocchi elektronicky nastavitelné predpätie a odskok,
170 mm zdvih
Koleso z ľahkej zliatiny 150/70R17
Showa jednotka zadného odpruženia, manuálne nastavenie predpätia a tlmenia odskoku
230mm zdvih
Vypletané koleso 150/70R17
Všetko je to o pneumatikách. My sme v teréne jazdili na príplatkových Michelin Anakee, inak sú na Rally Pro sériovo dodávané Bridgestone Battlax Adventure. GT Pro je obuté na solídnych Metzeler Tourance Next.
Kvalita podvozku od Showy je v teréne vynikajúca, hlavne vďaka zdvihom a na kamenistej pôde, kde sme jazdili, možnosť kompletného nastavenia prináša obrovské možnosti.
Na ceste som ocenil hlavne zadnú elektronickú jednotku GT Pro. Vo všetkých jazdných režimoch som si mohol meniť tlmenie odskoku, takže podľa chuti v niekoľkých stupňoch a v novom menu – doslova na dva kliky. V novom menu som našiel samotné nastavenie a určil hodnotu. V prípade, že som chcel tlmenie zmeniť za jazdy, do daného menu som sa dostal rýchlo vďaka tomu, že si systém pamätal, kde som naposledy robil nastavenie. Rovnako pohodlne som si na displeji vybral hodnotu predpätia podľa zaťaženia motocykla. Práve táto vec odlišuje GT Pro a Rally Pro. Stačí si len vybrať podľa preferencii. Obe motorky majú vo svojom smere čo ponúknuť.
Brzdy
Na týchto častiach neboli vykonané žiadne zmeny, pripomeňme si však ich prednosti. Patria k tomu najlepšiemu, čo môžete kúpiť. Vpredu sú dva plávajúce kotúče s priemerom 320 mm Brembo Stylema – 4 piestikové Monoblok brzdiče s radiálnou pumpou. Tie sú doplnené o optimalizované náklonové ABS. Jeden kotúč vzadu má priemer 255mm značky Brembo s jednopiestikovým posuvným brzdičom.
V praxi sa brzdy prejavujú bezchybným prejavom. Ani pri prudkých zjazdoch v teréne sa nám nepodarilo unaviť ich. Určite však majú svoje limity, ktoré budete hľadať len ťažko. Hlavnou výhodou je ich účinnosť a veľmi jemná dávkovateľnosť. Oceníte to najmä v teréne pri strmších zjazdoch, kde potrebuje jazdec najväčšiu kontrolu. Na ceste sa na ne môžem spoľahnúť pri športovej jazde, pri ktorej si môžem dovoliť brzdiť o trochu neskôr pred zákrutou. Motorka sa cíti výborne aj v užších zákrutách. Vďaka nižšiemu podvozku je to hlavne prípad GT Pro. Pri správnom nastavení podvozku Rally Pro môže konkurovať aj GT modelom na ceste. Treba však myslieť na zvýšené ťažisko. Použiteľnosť Rally Pro v teréne je neuveriteľná.
Komfort a technológie
Aktualizáciu dostal systém, ktorý zobrazuje 7 palcový TFT displej. Už pred 4 rokmi pri predstavení bola táto časť motorky ďaleko pred väčšinou konkurencie. Tento je upravené menu a zobrazenie. Do štandardnej výbavy dostaneš:
USB-C zásuvka na nabíjanie
konektivita cez bluetooth
indikátor tlaku v pneumatikách
vyhrievané sedadlo jazdca a spolujadca
signalizácia núdzového brzdenia
nastaviteľné sedadlo s novým tvarom. jeho výšká je nastaviteľná (GT Pro – 820 až 840mm, Rally Pro 860 – 880 mm. Sedadlo lepšie filtruje vibrácie
Vylepšený quick shifter – vďaka senzoru na radičke a motore lepšie synchronizuje preradenie. A je to medzi generačne cítiť. Rovnakú technológiu ponúka aj Street Tripple RS
Led hmlovky
Zásadnými zmenami prešli aj bočné panely a kapotáž. Nejde len o estetickú funkciu. Slúži hlavne na lepší odvod tepla od chladiča, ktorý smeruje viac od jazdcových nôh. Riadidlá dostali gumové podložky, ktoré znižujú jemné vibrácie od motora vo vyšších otáčkach.
Pre modely GT Pro ponúka motorka 5 jazdných režimov, ktoré spolupracujú aj zo zadnou elektronickou tlmiacou jednotkou. Rally Pro má navyše režim Off-Road plus, ktorý má kompletne vypnutú trakčnú kontrolu a ABS.
Modely sa líšia aj v jazdnej pozícii. Rally Pro má nižšie stúpačky a riadidlá posunuté dozadu o 15 mm.
Zhrnutie
Absolvovali sme predstavenie nového Triumphu Tiger 900 pre rok 2024. Vyskúšali sme Rally Pro na ceste aj v teréte. A vydýchnuť nedostala ani GT Pro verzia. Motor má zvýšený výkon, agresívnejší zvuk a menšiu spotrebu. Obe motorky majú bohatú štandardnú výbavu a konštruktéri zapracovali aj na väčšom pohodlí. Motorky budú v predaji už prvý polrok 2024. Ceny už čoskoro. Ktorú by si si vybral ty? Rally Pro na vyšších zdvihoch s kompletne nastaviteľným podvozkom do terénu, alebo cestné GT Pro s elektronickým tlmením vzadu?
Ďakujeme STYXu za výbavu a spoločnosti Triumph za pozvanie a skvelý servis.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.