Dnes už niet najmenších pochýb, že nová Honda Africa Twin poriadne zamieša kartami na trhu dobrodružných cestovateľov a z afrického testu si prinášame len tie najlepšie dojmy.
Motorka stavaná do terénu
Nová Africa Twin svojím pojatím nadviazala na pôvodný koncept tohto modelu a jazda v teréne nie je len okrajovou záležitosťou, ale táto motorka bola postavená s úmyslom jazdy v náročnom teréne. Posed, jazda v stúpačkach, šírka riadidiel alebo svetlá výška, to všetko sú detaily, ktoré výrazne ovplyvňujú celkový pocit z offroadovej jazdy a Africa Twin ani v jednom z týchto detailov nesklamala a offroad zvláda skvele. Veľký výkon a veľké rozmery, ktoré sú pre bežného smrteľníka najväčším strašiakom pri jazde s cestným endurom v teréne na Africe ani zďaleka nepôsobili tak odstrašujúco a pocitovo to chvíľami pripomínalo skôr veľký jednovalec ako radový dvojvalec s litrovým objemom, čo je určite dobou správou aj pre skúsených jazdcov.
Neúnavný hltač kilometrov
Prvý deň bol prakticky celý asfaltový, dlhé presuny striedali športové šprinty na vrcholy hneď niekoľkých horských sediel a cca 270 km ubehlo veľmi rýchlo a bez náznaku únavy. Vzpriamený posed, široké riadidlá a komfortné sedlo robia svoje. Pochvalu zaslúži čelný štít, ktorý fungoval výborne aj vo vysokých rýchlostiach. Sériové nastavenie pruženia je skôr o komforte, no podvozok ukázal svoje prednosti v momente, keď sa kvalita asfaltu zhoršila. S motorkou sa dalo jazdiť agresívne aj na vyložene hrboľatom povrchu a pri priamom porovnaní s modelmi ako Crossrunner alebo Crosstourer, ktoré nás na asfalte sprevádzali mal podvozok Afriky výrazne navrch. Motor ponúka hladký a lineárny nástup výkonu, pričom maximálny výkon 95 k dosahuje už pri relatívne nízkych otáčkach 8 500 ot./min. Na prvý pohľad to nie je vizitka čistokrvného športovca, no krátkym radením sa dá výkonový potenciál motora využiť naplno a bez väčších problémov sa mi podarilo na automate dosiahnuť maximálku 220 km/h a nejaká rezerva tam ešte bola (Južná Afrika je miestom kde rýchlosť nikto príliš neriešil a dalo sa tu jazdiť naozaj rýchlo). Otázkou môže byť ako si 95 k výkonu poradí s plne naloženou motorkou, ale pri jazde sólo som nedostatkom výkonu ani na sekundu netrpel.
Univerzál s výraznou podporou elektroniky
Africa Twin prichádza so sofistikovanou elektronikou, ktorá hrá dôležitú rolu nielen pri jazde na ceste ale aj v teréne. No na druhej strane má nemalý podiel na univerzálnosti celej motorky. O tom ako je dôležité mať správne nastavenú elektroniku som sa presvedčil pri jazde v teréne, kde som počas jedného z foto bodov bol až príliš nedočkavý a zabudol som vypnúť systém ABS a aktivovať tlačidlo G, ktoré zabezpečí rýchlejšiu odozvu na plyn. Hneď po štarte sa mi zadalo, že automat radí na môj vkus už pri nízkych otáčkach, no a hneď nato som potreboval zabrzdiť pred zákrutou a tu pre zmenu zadná brzda nereagovala prakticky vôbec, namiesto zákruty som kľučkoval pomedzi nízke kríky v piesku 🙂
Manuál vs DCT
Africa Twin je ďalším modelom v ponuke Hondy, ktorý prichádza s dvojspojkovým automatom DCT. Opäť je o niečo sofistikovanejší a dokázal nemožné – funguje aj v teréne! Napriek tomu, že verzii s manuálnou prevodovkou nebolo absolútne čo vyčítať, tak väčšina z prítomných novinárov uprednostnila automat pred tradičnou prevodovkou, čo je asi najlepšou vizitkou prevodovky DCT.
Viac o novej Honde Africa Twin vám prinesieme v pripravovanom Motomagazin Katalógu noviniek na rok 2016 a následne v najbližšom vydaní Motomagazínu.
Testujeme Honda Africa Twin v Afrike – zhrnutie a fotogaléria
Narážka na malé rozmery a odstavec o elektronike ma trochu strašia. 😟
Vypnuté ABS a navolenie TCS si moto pamätá aj po vypnutí zapaľovania, alebo všetky predvoľby treba nanovo navoliť po každom naštartovani?
K tomu DCT. Myslím že pri predvádzačke väčšina z prítomných novinárov uprednostnila automat pred tradičnou prevodovkou nie preto že by bol lepší ale jednoducho pre to lebo boli zvedavý ako funguje v teréne kde je jeho použitie predsalen veľká novota. Jednoducho zvedavosť vyhrala nad pragmatickosťou, čo sa mi konkrétne u novinárov páči. 👍
😈 Čo tam po DöCöTö-neDöCöT … Najväčší problém okolo tej novej Afriky sú stále moje krátke nohy, dpč … 😁
A k roky trvajúcemu marketingovému masírovaniu? Však Honda len upozorňovala zákazníkov, aby vydržali a nekupovali ani dočasne nejaké iné. Podľa mňa sa oplatilo sa počkať, bolo, je aj bude veľa podobných, vraj aj lepších – ale táto je Honda. 😈
Papi šak jasná vec. 😉 👍 …len som ešte nenašóv kupca na ladvinu, a ani NGŠT už nigdo neste….že je po záruke, 😈 😇…tak budem museť ešte chvílu šetriť, alebo na nej nájst tolko chýb že ju už nebudem chcieť. 😁 🤐
Bacaono čo sa týka vypínania ABS a trakčnej kontroly po každom vypnutí zapaľovania, tak áno bolo potrebné zakaždým vypnúť to nanovo. Elektronika si akurát v prípade verzie DCT památá navolený režim prevodovky, ktorý zostáva zachovaný. Ako som písal raz ma to trochu vycvičilo ale potom už som si už dával pozor. Môj koment ohľadom rozmerov možno nevyznel tak ako som myslel, ale motorka fyzickými rozmermi vôbec nie je malá, akurát sa na ňu dobre nasadalo aj s mojimi krátkymi nohami a v teréne sa ľahko ovládala. Medzi novinármi boli aj postavy okolo 190 cm a ani jeden sa nesťažoval na stiesnené rozmery.
K prevodovke DCT by som odporučal určite si to vyskúšať aspoň v ľahkom teréne ak bude na to možnosť. Väčšina novinárov na testovaní pochádzala z prostredia offroadu a vlasy sa nám počas prezentácie ježili už len pri zmienke o automate, no po teste v teréne každý menil názor a prevládali vysoko pozitívne hodnotenia 👍
Tamasi, dik za odozvu. 👍 😉 Takže keď došetrím a podarí sa mi predať ľadvinu, tak budem zháňať radšej tú holú-bosú. Z prepínania režimov po každej zastávke ….alebo páde by ma asi *eblo. 😈 🤐 Ak budem mať možnosť, DCT určite vyskúšam.
Bača, čo si teraz pridal to video na motoride s tým „šlapačkovým výstupom“ Afriky na tú piramidku, tak to by som si pozrel aj s Teleleverom, také nemáš? 😁 😁 😁
Papi, zatál nemám……lebo borca s takou odvahou ešte stále hľadajú. Verím že po zverejnení tohoto sa konečne nechajú vyprovokovať. 😈 Keby si chcel volačo podobné s LC8…to by sa aj našlo.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
bacaono
12. decembra 2015 at 9:16
Narážka na malé rozmery a odstavec o elektronike ma trochu strašia. 😟
Vypnuté ABS a navolenie TCS si moto pamätá aj po vypnutí zapaľovania, alebo všetky predvoľby treba nanovo navoliť po každom naštartovani?
K tomu DCT. Myslím že pri predvádzačke väčšina z prítomných novinárov uprednostnila automat pred tradičnou prevodovkou nie preto že by bol lepší ale jednoducho pre to lebo boli zvedavý ako funguje v teréne kde je jeho použitie predsalen veľká novota. Jednoducho zvedavosť vyhrala nad pragmatickosťou, čo sa mi konkrétne u novinárov páči. 👍
papi
12. decembra 2015 at 10:40
😈 Čo tam po DöCöTö-neDöCöT …
Najväčší problém okolo tej novej Afriky sú stále moje krátke nohy, dpč … 😁
A k roky trvajúcemu marketingovému masírovaniu?
Však Honda len upozorňovala zákazníkov, aby vydržali a nekupovali ani dočasne nejaké iné.
Podľa mňa sa oplatilo sa počkať, bolo, je aj bude veľa podobných, vraj aj lepších – ale táto je Honda. 😈
Bača, ale potom si vymeníme na pár km, že? 😈
bacaono
12. decembra 2015 at 11:48
Papi šak jasná vec. 😉 👍
…len som ešte nenašóv kupca na ladvinu, a ani NGŠT už nigdo neste….že je po záruke, 😈 😇…tak budem museť ešte chvílu šetriť, alebo na nej nájst tolko chýb že ju už nebudem chcieť. 😁 🤐
Tamasi
14. decembra 2015 at 15:58
Bacaono čo sa týka vypínania ABS a trakčnej kontroly po každom vypnutí zapaľovania, tak áno bolo potrebné zakaždým vypnúť to nanovo. Elektronika si akurát v prípade verzie DCT památá navolený režim prevodovky, ktorý zostáva zachovaný. Ako som písal raz ma to trochu vycvičilo ale potom už som si už dával pozor.
Môj koment ohľadom rozmerov možno nevyznel tak ako som myslel, ale motorka fyzickými rozmermi vôbec nie je malá, akurát sa na ňu dobre nasadalo aj s mojimi krátkymi nohami a v teréne sa ľahko ovládala. Medzi novinármi boli aj postavy okolo 190 cm a ani jeden sa nesťažoval na stiesnené rozmery.
K prevodovke DCT by som odporučal určite si to vyskúšať aspoň v ľahkom teréne ak bude na to možnosť. Väčšina novinárov na testovaní pochádzala z prostredia offroadu a vlasy sa nám počas prezentácie ježili už len pri zmienke o automate, no po teste v teréne každý menil názor a prevládali vysoko pozitívne hodnotenia 👍
bacaono
15. decembra 2015 at 9:24
Tamasi, dik za odozvu. 👍 😉
Takže keď došetrím a podarí sa mi predať ľadvinu, tak budem zháňať radšej tú holú-bosú. Z prepínania režimov po každej zastávke ….alebo páde by ma asi *eblo. 😈 🤐
Ak budem mať možnosť, DCT určite vyskúšam.
papi
15. decembra 2015 at 10:27
😈
Bača, čo si teraz pridal to video na motoride s tým „šlapačkovým výstupom“ Afriky na tú piramidku, tak to by som si pozrel aj s Teleleverom, také nemáš? 😁 😁 😁
bacaono
15. decembra 2015 at 11:45
Papi, zatál nemám……lebo borca s takou odvahou ešte stále hľadajú. Verím že po zverejnení tohoto sa konečne nechajú vyprovokovať. 😈
Keby si chcel volačo podobné s LC8…to by sa aj našlo.